بازدید 111676

تخریب وحشیانه ویلای غیرمجاز!

چه شخصی یا ارگانی وظیفه خود را در طول زمان ساخت این بناها انجام نداده است که حال بعد از اتمام کل کار، مبلمان، سالها استفاده ناگهان باید تخریب شوند؟ به زبان ساده چه کسانی رشوه گرفته و روی خود را آن طرف کرده اند تا این ویلا و این گونه ویلاها در سراسر کشور ساخته شوند؟
کد خبر: ۱۱۰۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴ 24 January 2022

به گزارش «تابناک»، فریبرز ناطقی الهی، استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران در مطلبی نوشت: این مقاله را در آبان امسال بعد از تخریب ویلایی در بابلسر که بسیار هم در خبرها صدا کرد نوشتم ولی بدلایلی فکر کردم شاید بهتر باشد سکوت کنم!

اما در چند روز گذشته که شور و هیجان تخریب بعد از دستور مقام عالی قوه قضاییه در خصوص ویلاهای غیر قانونی جاده چالوس باز جان تازه ای به خود گرفته است دیدم جای درنگ نیست و باید نکاتی عرض کنم. بدون شک دستور آقای اژه ای حرکت ماندگاری است که در تاریخ با نگاه مثبت ثبت خواهد شد؟ شروع توقف خلاف از نهاد مسول که امری ستودنی است!

اما ما متمدن تر از آنیم که تخریب در زندگی ما جایی داشته باشد! وحشی ترین اقدامی که در حال حاضر در نظرم در کشور هست تخریب بناها، ساختمان ها، و ویلا های غیر مجاز است! بجای تخریب به عنوان جریمه، آیا بهتر نیست آنها را به خوابگاه و درماندگاه عمومی تبدیل بکنیم، اما چرا ؟

اجازه بفرمایید تحلیلی و نه احساسی به قضیه نگاه کنیم. یک ویلا یا ساختمان غیر مجاز به صورت کامل طی یکی دو سال یا حتی در صورت فوریت طی چند مدت و نه یک شبه ساخته می شود ! این مطلب مهم توسط آقای اژه ای نیز بصورت کامل و صحیح بیان شده است.

در همین رابطه، نگاهی به تصاویر یک ویلا کامل در بابلسر که چند مدت پیش تخریب شد و در رسانه ها خیلی هم خبر ساز شد، بخوبی حاکی از آن است که این ویلا با کلیه امکانات یک شبه تکمیل نشده است! با دیدن این تصاویر حتما عده ای هم دست و هورا کشیدند.

سوال:
چه شخصی یا ارگانی وظیفه خود را در طول زمان ساخت این بناها انجام نداده است که حال بعد از اتمام کل کار، مبلمان، سالها استفاده ناگهان باید تخریب شوند؟ به زبان ساده چه کسانی رشوه گرفته و روی خود را آن طرف کرده اند تا این ویلا و این گونه ویلاها در سراسر کشور ساخته شوند؟ جواب مشخص است. نیست؟ همان فرمایش ریاست محترم قوه قضاییه است " در مقابل چشمان مسئولان ساخته اند!؟

راه حل:
دوست نداشته و ندارم ایراد بگیرم و راه حلی ارایه نکنم.

١- قبل از تخریب واحد های ساخته شده، ابتدا کلیه افراد رشوه گیر و ارگانهای متخلف شناسایی و آنها از بنیاد تخریب شوند (اخراج، باز پرداخت، حبس، جریمه سنگین و ...). برای هر یک از ویلا های غیر مجاز این افراد مشخص و این کار صورت بگیرد. اول آنها، بعد مستحدثات ! خیلی کار ساده ای است.

٢- تصویب قانونی ساده بشرح زیر:
کلیه بناهایی که در زمین های با کاربری غیر مجاز یا کاربری خاص و بدون جواز ساخته شوند، بنا و زمین به نفع دولت برای مدت بیست سال یا ... ضبط و در اختیار وزارت آموزش و پرورش برای تبدیل آنها "فقط" به مدرسه و یا وزارت بهداشت برای تبدیل آنها "فقط" به درمانگاه و بهداری و به وزارت علوم "فقط" برای خوابگاه دانشجویی قرار داده شود. قانون نویسان عزیز کلمات و عبارت قانون پیشنهادی را اصلاح بفرمایند، کلمه "فقط" هم معلوم است چرا ؟ نشود ویلای سازمانی یا ویلای آقای ریس و معاونین و غیره ؟

با تصویب چنین قانون دو خطی نه کسی قبل از دریافت دو قبضه مجوز یا سه قبضه حتی ! دیگر اقدام به چنین فعالیتی نمی کند، در ثانی، رشوه کثیف خیلی راحت حداقل از این موارد حذف می شود که خود اقدامی بسیار مهم در کنترل این نمونه ساخت و ساز های غیر مجاز است و مهمتر از همه این عمل وحشیانه یعنی تخریب که هم جلوه وحشیانه دارد و هم صدمه زدن به اموال عمومی کشور است تمام می شود. یاد آور می شوم که کلیه ساخت و ساز های شخصی هم در طبقه بندی ثروت های عمومی کشورها به حساب می آید. آنچه اتفاق افتاده ! افتاده، تخریب مجدد محلی از اعراب دیگر ندارد در همین حال، مدارس مان زیادتر و بهداشت مان هم در کشور رونق می گیرد و دانشجویان هم بقدر کافی خوابگاه خواهند داشت ! اصلا با این بخشنامه ریشه این موارد یکجا و یکشبه خشک می شود و اصلا نیاز به ضبط هم لازم نمی شود ! کار سختی نیست بهتر از این تصاویر تخریب دلخراش است، هر تخریبی صدمه و ضرر به پیکره کشور است.

برای موجود ها هم برای بیست سال زمین مال خودشان عیان مال آموزش و پرورش یا وزارت بهداشت یا وزارت علوم تا بین خودشان حل و فصل نمایند ! به هر حال خلاف کرده اند در ساخت و سازی که مجوز نداشته اند.

بدینوسیله این معضل عظیم و پرونده های زیاد در دادگاهها (اشتباه نکنم اقای اژه ای مدتی پیش فرمودند نزدیک به ٣٠٪؜ پرونده های قوه قضاییه) و این حجم مسایل و هزینه های بی خودی خیلی آسان حل می شود، خشک می شود ریشه این مطلب تماما و تمام می شود. ان شا الله.

در همین راستا قانون عاقلانه جدید مجلس محترم در خصوص ساخت مخزن آب، اتاق نگهبانی (ان شا الله اندازه آن هم مشخص شود) و یک انباری برای رفع مشکلات زمین داران کفایت می کند. به هر حال آنها هم باید مخزن آبی برای آبیاری زمین، اتاقی برای نشستن و انباری برای وسایل خود داشته باشند ! برای افرادی هم که علاقه به توسعه دارند در صورت لازم برای ساخت بیشتر اقدام به طی مراحل قانونی برای اخذ مجوز بر اساس قانون اقدام بفرمایند. به همین سادگی است !

در ضمن هر مورد و ایرادی که توسط حقوق دانها به این طرح وارد شود فقط برای باز گذاشتن باب دخل و تصرف و دامن زدن به شکایات و کسب درآمدهای چند هزار ملیاردی است وگرنه کار به این سادگی اینهمه افسانه ندارد ؟

در خصوص چاه های غیر مجاز هم یک قانون دو خطی مبنی بر اینکه "هر کس در ملکی بصورت غیر قانونی به حفر چاه اقدام نماید، چاه و راه دسترسی در قالب زمین از اولین راه عمومی تا چاه به نفع دولت برای همیشه ضبظ خواهد شد. والسلام.

اصلاح امور خیلی ساده است فقط باید خواست که امور اصلاح شود و باب فساد و رشوه حرام ریشه کن شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۷۶
نه آقا تخریب بهترین گزینه هست چون در غیر اینصورت باعث فسادهای بعدی و سو استفاده ارباب قدرت قرار خواهد گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
آن کسانی هم که اجازه داده اند باید برخورد شود

پیشنهاد داد تعدادی از آن هاکه موقعیت مناسب دارند به مدت 20 سال مدرسه و تعدادیاز آن ها درمانگاه شوند مابقی هم اگر قرار است خراب شود چرا اینطورالبته هر منطقه مسائل خودش را دارد و یک نسخه برای همه نمی توان پیچید
اتفاقا باید این بناها تخریب بشن تا درس عبرت باشه برا بقیه . به جا تخریبش با لودر باید تک تک کسایی که در ساخت غیر قانونی دست داشتن بیارن بیل و کلنگ بدن با دست تخریب کنن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
کاملا درسته برای اتمام حجت و برای عبرت گیری دیگران این اقدامات اولیه بسیار مناسب است. از این به بعد و باتوجه به هشدارهای قبلی اگر کسی ساخت لازم است مجبورش کنند که بادست خودش خرابش کند.
حمید
| Germany |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
با سلام. اکثر قریب به اتفاق صاحبان فعلی این ویلاها مقصر نیستند. کسانی قبلا با اخذ مجوز این ویلاها را ساخته و فروحته اند. مالک فعلی هم با رویت تمام مدارک قانونی و مجوز ساخت و پایان کار اقدام به خرید ویلا کرده است. حالا کاشف به عمل آمده که مجوزها با رشوه اخذ شده! مالک فعلی چه گناهی دارد؟
حسن حیدری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
اگه کار اصولی و با قاعده و قانون انجام بشه اصلا" نیازی به این کار ها نیست . تائید به منزله ی اینه که بگیم برید قتل بکنید تا ما شما رو بگیریم اعدام کنیم . بعدش هم برای اعدام کنندگان دست و کف هورا بکشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
نه تنها تخریب بلکه باید آسیبی که این ویلا ها و ساختمان ها به منابع طبیعی و محیط زیست در طول این سالها زدند جبران شود. این ویلا ها و بناها هم حق مردم برای بهره مندی از مناطق گردشگری پایمال کردند و هم حق گونه های گیاهی و جانوری آبزی و کنار آبزی و دوزیستان و ماهیان را و هم به بستر و حریم رودخانه تعرض نمودند و باعث آلودگی آب و در مواردی ایجاد سیلاب و خسارات بعد از شدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
این نوع تفکر درمان دارویی دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
با سلام. اولا که مجوز داده شده بر خلاف اصول و قوانین بوده و احتمالا با رشوه و پارتی گرفته شده ، دوم اینکه بعضیاشون جاهایی هستن که نبایستی هیچ وقت ساخت و ساز بشه پس امکان نداره آنها را برای بیمارستان و مراکز اموزشی مورد بهره برداری قرار داد. سوم اینکه باید یه عده یاد بگیرند که قانون وجود دارد و نبایستی آن را دور زد. چهارم اینکه بعضیا روشنفکریشون گل کرده اوایل گفتن انگشت کسی را قطع نکنید برای دزدی حالا حلقشون ترکیده از بس داد زدن چرا دزدی میشه. پس شما بگید ماموران چکار کنند که شما راصی باشید. اگر جلوی سو استفاده کنندگان گرفته نشه کارای بیشتر خلاف هم انجام میدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۶
استاد محترم معلومه فقط تدریس کردن و کار اجرائی نداشتن تا ببینن تو جامعه چه خبره ! هر جا آدم دو پا هست فساد و رشوه و اختلاس همراش هست اگر پیشنهاد شما اجرا بشه مطمئن باش دو روز دیگه همون روشوه خورا دکان دیگه ای میزنن و کلی از کنار ایم بناها جور دیگه دزدی میکنن و مفاسد دیگه نه آقای استاد به این سادگی که فکر میکنید نیست فعلا باید این بناها نابود بشه و بعد هم آدمای فاسد مجازات بشن تا دگیه کسی جرات نکنه مجوز ساخت غبر قانونی صادر کنه
شما که به بهانه کشاورزی میری ویلا خراب میکنی اول برو آبشو پیدا کن بعد بیا بگو زمین کشاورزیه توش کشاورزی کن . الان مثلا زدی این ویلا رو خراب کردی فکر کردی آبی هست که بشه باهاش اونجا کشاورزی کرد ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
بنده خودم زمین کشاورزی داشتم درخت داشتم کشاورزی داشتم ولی آب ندادن کم دادن درختان خشک شد و ول کردم و باغ تبدیل به بیابان شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
چون آب نداریم زمین کشاورزی رو تبدیل به ویلا می کنیم، اون وقت یه استخر باحال می زنیم توش، و برای اون استخر آب داریم
و معنی حرف شما اینه که کسی که کار غیرمجاز انچام میده رو نباید کاریش داشته باشند که آبروش نره
خیلی جالبه
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
با سلام قرار نیست هر جایی که نشد کشاورزی کرد
تبدیل به ساختمان و ویلا شود حفظ محیط زیست و توسعه ساخت وساز اصول خود رادارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
همه میدونیم که برا ویلا شدن یه زمین کشاورزی یا باغ
وجود آب و خاک و هوای خوب باید باشه پس اگه میشه ویلا شاخت کشاورزی هم قطعا میشه کرد
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
دیگه اگه شمال اب نداره هیچ جای دیگه هم اب نداره کشاورزان شمال هرگز خودشون زمینا را اب نمیدند بلکه با اب بارون ابیاری میشه
دومان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
ببخشید،اگر آب نیست پس درخت‌های ویلا با تف آبیاری شده؟
کار ایران را نمی بینم قرار
واقعا آدم در حیرته اول مجوز ساخت می دن و با هزینه میلیاردی خانه ساخته میشه و پس از صرف منابع اجازه تخریب می دن با این شیوه زشت ،من در شگفتم . اون قاضی که حکم داده رو باید محاکمه کنند تنها تصویر این وقایع در ذهن مردم بی سوادی و بی مصلحتی می باشد فوقش این ابنیه ها را به امور عام المنفعه واگذار کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
به جای تخریب و از بین بردن سرمایه ملی می توان این بناهای غیر مجاز را مصادره و کاربری آنرا تغییر داد مثلا خانه سالمندان ،مراکز فرهنگی ، کتابخانه و کاربری های دیگر ایجاد نمود تخریب نشان دهنده فکر معیوب کسی است که حکم به این رای داده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
فقط در صورتی که در حریم وبستر رودخانه‌ها و منابع طبیعی نباشند می توان برای امور عام المنفعه استفاده کرد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
در ايران و همه جاي جهان تخريب نوعي مجازات است و
تغيير نوع كاربري و استفاده بهينه نوع ديگري از مجازات است اين دو جايگزين همديگر نمي‌شوند مثلا قاضي در جايي حكم به زنداني شدن مجرم مي‌دهد كه اين مساله باعث از بين رفتن عمر مجرم مي‌شود و در جاي ديگر مجرم را مجبور به انجام كارهاي عام المنفعه مي‌كند و يا در جايي حكم اعدام مي‌دهد همه اين مجازات ها در جاي خود لازم هستند
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
ولی با این حال کار غیر قانونیه اگه اینکار را بکنند دیگه کسی نمیره چنین غلطی بکنه
عزیز دل منظورت اینه ویلا ویران نشه بعد یه مدت مرکز بهداشت بشه یا یک مدرسه بعد از دو سه سال هم بشه منزل بخشدار و بعد هم شاکی روش بلند بشه و بعد هم یکی دیگه اینجا رو هاپولی کنه!!! نه داداشم درسته مقصر مسئولین مرتبط هستن ولی چشم صاحبش کور که اینجوری غصب بیت المال کرده اتفاقا این ویلاها باید وحشیانه تخریب بشه و وجود نحسشون از دامن اراضی ملی و طبیعت پاک بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
عصب بیت المال !!

مومن زمین خودش است از 20 سال پیش سند هم دارد اراضی ملی کدومه
بعدشم میدونی چقدر به پیشرفت و آبادانی و کسب و کار اون منطقه کمک میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
حواسم نبود، بدون اینکه کامل بخونم مثبت دادم
در مورد غصب بیت اعمال، موافق نیستم
اما با برخود چکشی جهت جلوگیری از لابی گری موافقم
استفاده موقت برای آموزش و غیره موجب رونق لابی گری برای پس گرفتن و استفاده مجدد مسکونی می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
دقیقاٌ
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
باید تخریب بشه
ساخت ویلای غیر مجاز و ترویج تجمل گرایی و تبلیغ فاصله طبقاتی با تمدن ما سازگار است؟ این چرت و پرت های چیه نوشتید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
چرت وپرت نیست حرف استادناطقی درست است ساختن ساختمان زیبا عیب نیست محل آن غیرمجاز است .نامبرده تاکیدکرده فقط برای کارهای عام المنفعه استفاده شود..بااین وضع گرانی مصالح این بهترین کار است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
استاد حرف بیخود زدند. باید دید کجا ساخته شده و بعد نظر داد. حالا تو ارتفاع 3000 متر سالمند کجا پیدا کنیم ببریم ؟
این اموال مربوط به ملت است که در طی این سالها به تاراج رفته با نا آگاهی وتحت تاثیر هیجان تخریبشان نکنید از این ساختمانها میتوان در راستای استفاده عمومی بهره برداری نمود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
استفاده عمومي از ملكي كه در بستر رودخانه تامين كننده آب شرب ساخته شده !
به نظرم این ویلاها باید تبدیل به توالت عمومی بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
نداری حسودی میکنی
در کشورهای دیگه هم ساخت و ساز هست اما با ضابطه اونا چیکار کردن بریم یاد بگیریم همش قرار نیست که از اول چرخ رو ابداع کنیم
پاسخ ها
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
تا اونجا که من اطلاع دارم اکثرشون تخریب کردند خونه هارا یعنی پیشرفته ترین شون اینکار را میکنند
مفهوم بستر رودخانه؟!
کسیکه خربزه میخوردبایدپای لرزش بنشیندبسیارکارخوبی میکنند که اگرویلائی خلاف قانون ساخته شده تخریب میکنند مشروط براینکه برخوردباتخلفات گزینشی وسلیقه ای نباشد مثلاً
درمحدوده شهرداری منطقه یک تهران بخصوص درکوچه های
بالای شهرساختمانهائی بابهانه های عوام پسندساخت مرکز درمانی وامثالهم بخشی ازکوچه ومعبرشهرراتصرف وضمیمه ملک خودکرده اند وشهرداری هیچگونه برخوردی برای رفع تصرف معبرعمومی شهرنمیکند درهرحال متاسفانه اکثراً برخوردها گزینشی است وهمه راشامل نمیشود
تخریب بشه حتی صاحب ملکم بیشتر راضی هست تا برسه به دست اقازادها و بشه ارث پدرشون
حتمن برای یه گردن کلفته حالا می گفتن تخلیه کن تخلیه نمی کرده با اساسش تخریب کردن . چرا حالا بدین مدرسه چند سال دیگه که آبها از آسیاب می افتاد دوباره ادعای مالکیت میکرد یک رشوه گرفته یک یکم کاری کرده حالا یکی هم سفت و سخت پای کار اومده باید سرزنش بشه ..... تابناک شما چرا .....
تخریب بهترین کار است. وگرنه باز دور زدن قانون و رشوه پدیدار میشود
ویلا باید تخریب شود وگرنه ۲۰ سال دیگر, صاحاب پیدا میکنه.
خوب بعد از بیست سال چی؟ عجب طرح غیر وحشیانه و هوشمندانه ای!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
یارو دم کلفته رشوه اش را گرفته و رفته یه پست دیگه گرفته حالا یه فریب خورده طماع مونده که شاهد تخریب اموالش و و ویرانی وطن ماست
ته تهش هم یه سفره ای باز شده برای دستگاه قضا و و کیلاش
پیشنهادشمابرای مدت بیست سال است که ازیدقدرت متجاوز و مفسدین خارج کردد وپس ازآن دراختیارهمان افرادقرارگیرد عجب تنبیه سنگینی ! راستی این فکرخودتان بودیاازروی دست کسی نوشتید
عجیب و جالب اینستکه افرادی با هزینه های شخصی بیابانهای اطراف تهران را آباد کردند و حالا عده ای بنام حفاظت از محیط زیست ! و حفاظت از اراضی کشاورزی! ویلاهای لوکس و سرسبز را تخریب می کنند !!!
مدتها است در مناطق مختلف دماوند مرفهین بی درد با هماهنگی مسئولین محلی...مشغول تخریب طبیعت و درختان برای ساختن ویلا هستندچرا کاری صورت نمی پذیرد بدون مجوز و سند آب و برق و گاز چگونه میگیرند و هزاران سوال دیگر؟؟؟ خیلی ها از ایشان میگویند در شمال هم داریم گفتیم اینجا هم یکی بسازیم!!!!
پاسخ ها
عل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
شما نداری حسودی نکن
باید تخریب شوند تا این رویه ویلا سازی در حریم رودخانه ها برای همیشه برچیده شود. شما هم احتمالا آنجا ویلایی داری که نگران هستی. وقتی سیل می آید که خانه شما بالا شهر نشین ها را آب نمی برد .به خاطر همین ویلاها آلونک های منازل حاشیه شهرها که غالبا نزدیک ردوخانه ها هستند را آب می برد.
در خراب کردن لذتی هست که در ساختن نیست!. کسانی که الان راس امورند فقط در تخریب تخصص دارند
پاسخ ها
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
این اتفاق در همه کشورها مشترک به غیر از یه سری کشورهای عقب مونده
با سلام و احترام به کلیه اظهار نظر کنندگان محترم لازم است به استحضارتان برسد در مراحل اجرای ساخت بنا از طرف متولیان امور بصورت کتبی اخطار توقف اجرای و تغییر کابری داده میشود ولی سازندگان توجه نمیکنندو کار خلافشان را ادامه میدهند چون اکثر این افراد پولهای بدون زحمت بدست آورده اند خیالشان نیست واز طرفی به سود فروش خود فکر می کنند ( یکی از مشکلات مهم اینکه ما نمی توانیم پولهای سرگردان جامعه را به بخش تولید سوق بدهیم در نتیجه این مشکل پیش می آید که هیچ کس راضی به هدر رفت سرمایه های مملکت و کشور نیست باید چاره اساسی شود
اینکه بنا و زمین به نفع دولت برای مدت بیست سال یا ... ضبط و در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار داده شود این موضوع بعد از بیست سال دیگر قابل بازگردان به صاحب اصلی نخواهد بود یا حداقل بسیار ضعیف خواهد بود با سیستم ناکارآمد قضائی و اداری کشورمان قطعاً در این بیست سال دچار گذشت زمان و در آخر توسط عده ای از صاحبان قدرت به نفع اشخاص مصادره خواهد شد همانگونه که بعد از انقلاب زمینها و کارخانجات بسیاری از افراد مصادره و در اختیار ارگانها و افراد بخصوصی قرار گرفت و تکلیف آنها هرگز مشخص نگردید که این یکی از معضلات فرار سرمایه داران و سرمایه گذاران در کشور بود همچنین در خصوص تبدیل آنها فقط به مدرسه و یا درمانگاه و بهداری و یا خوابگاه دانشجویی این ایده نیز عملاً کارائی ندارد زیرا اکثر این ویلاها در مناطق دور افتاده از مراکز آموزشی است و لذا دانشجویان بخاطر مشکلات ایاب و ذهاب قادر به اسکان در آن نیستند و نیز بعلت دوری یا فاصله زیاد از شهرها و روستاها امکان تبدیل آنها به مدرسه یا درمانگاه نیز وجود نخواهد داشت یا حداقل با هزینه زیادخواهد بود مگر اینکه نزدیک به مراکز آموزشی و سکونت افراد باشد که در آن صورت نیز تبدیل کاربری آنها ، سایر ویلاهائی که در دسترس نیستند را متمایز و عدالت اجراء نخواهد شد لذا بهترین راه حل این است که دولت با همکاری بخش خصوصی نسبت به ایجاد مراکز تفریحی و سیاحتی متناسب با درآمدهای عموم ملت اقدام تا مردم مجبور نباشند برای تفریح باغات را تبدیل به ویلا و تقریح خود نمایند
اصلا به نفع دولت ضبط بشه اینهمه اموال وساختمانها به نفع دولت ضبط شد .واقعا تخریب وحشیانه است
پاسخ ها
منا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
خب دیگه اگه قرار اونجا ساختمان باشه که همون ویلا هست
تیغ جراحی دردناک است و ممکن است وحشیانه هم به نظر شما برسد، اما همین تیغ است که ناجی جان شما می شود. البته راه های دیگر درمان هم باید در نظر گرفته شوند و صد البته بهتر از درمان پیشگیری است.
در مورد رشوه بگیران و خائنان در جایگاه مسئولیت با شما مخالفم، چرا که آنها را باید در دادگاه های انقلابی به اشد مجازات محکوم کرد و به مجازات مرگ رساند.
جناب آقای متمدن!!!
ساختمان ها در حریم و بستر رود باید تخریب شود. اگر به قول شما درمانگاه شود و یا ... سیل اگر بیاید و انسان های زیادی کشته شوند چی؟؟ یا در خصوص فاضلابی که از این ساختمان ها که به درون رود ریخته می شود چی؟؟
لطفا حساس نشو
اولا باید تخریب شود و دوما کلیه مسئولین وقت که جلوی ساخت رو نگرفتن و انواع مجوزها رو امضا کردن باید محاکمه بشن
در شهر ماه منطقه ای وجود دارد که صد سال پیش از نظر کشاوری اهمیت زیادی داشت، اما اکنون به شهر چسبیده است و حتی یک کشاور حرفه ای در آنجا باقی نیست. اهالی همان شهر، به خرید قطعه های کوچکتر مبادرت نموده اند و ضمن ساخت و احداث ساختمان های گوناگون، فضای سبز قبلی را هم زنده نگهداشته اند.
سازمان اراضی و دادگستری هر چند وقت یکبار و بسیار سلیقه ای به اجرای حکم تخریب یک ساختمان مبادرت می نماید، آن هم به شکلی بسیار زننده و شرم آور، و در یک لحظه ویلایی را که ده سال یا کمتر و بیشتر از ساخت آن سپری شده و آب و برق و گاز دارد و وسایل و لوازم زندگی در آن قرار گرفته است، به تلی از آوار تبدیل می نمایند. غاقل از اینکه حتی اگر ده متر به زیر زمین هم بروند، آن ملک دیگر به وضعیت صد سال قبل بازنخوهد گشت و قابل کشت و زرع نخواهد بود.
اینگونه بخشی از منابع ملی و طبیعی مانند آب و خاک و سیمان و آجر و آهن و گچ و انرژی نیز بر بار خواهد رفت.
فردا روز نیز یکی دیگر با گرفتن یک رشوه درشت تر، مجوز ساخت همان بنا را از اول صادر می نماید.
و این داستان شبیه فیلم تکراری همچنان ادامه دارد.
مسئولان بهتر است با قانونمند نمودن احداث بنا در این مناطق، ضمن اشتغال زایی منع درآمدی مشروع برای دولت نیز ایجاد نمایند و از ویرانی سرمایه های ملی و وارد شدن خسارات سنگین مالی به شهروندانی، که به طور قانونی اقدام به خرید و ثبت همین املاک، از دفاتر رسمی نموده اند، جلوگیری نمایند.
ممنون از توجه مسئولان محترم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
تنها حرف شما درسته کو گوش شنوا
کل مناطق غیر قانونی که ساخته اند باید و باید و باید تخریب شوند ؛ یعنی چه که تخریب نشوند؟؟؟؟؟؟در منطقه غیر مجاز نباید ساخت و ساز انجام شود. قانون یا مشکل دارد یا ندارد ؛ اگر دارد باید ترمیم شود تا چنین اهمالی صورت نگیرد ؛ اگر اشکال ندارد ؛ ساختارهای مدیریتی که دزیافت رشوه کرده اند یا صورتشان را برگردانده اند و خود را به ندیدن زده اند ؛ عناصر مدیریتی کلان و جزء شان باید پاسخگو باشند ؛ سازمان زمین شهری؛ منابع طبیعی ؛ ضهرداری ؛ فرمانداری و استانداری ها همه و همه به نوعی در این ساخت و سازها دخیل هستند ؛ عناصر نالایق و رشوه گیر و زیر میزی گیر و ....همه باید جواب پس بدهند ؛ مجددا میگم ؛ باید ساخت های غیر مجاز تخریب شود و به هیچ وجه با هعر عنوان متملاقانه و فریبکارانه برای هیچ عنوان دیگری از یتیم خانه و مدرسه و....نباید استفاده شود ؛ یعنی این مملکت با این وسعت و مساحت جایی برای ساخت مجاز برای مدارس و .....ندارد و حتما باید در جای غیر مجاز حریم رودخانه ؛ روی کوه و داخل معادن و.........کنار دریا و.......فقط باید ساخته شود و تخریب نشود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برخورد پیامبر با مسجد ضرار چگونه بود؟!
با سلام و تشکر از نویسنده محترم و استاد بزرگوار؛
بنده حقیر این مطلب را در زمان اجراء حکم تخریب ویلای خام نعمت زاده در همین سایت اشاره نمودم.
به هر حال تندروی ها و ... همیشه وجود داشته و دارد و مسئولین اجتماعی بایستی این موضوع را مدیریت نمایند.
شاید به ذهن مسئله گوساله سامری تبادر شود!!!! الله اعلم
بغل رودخانه فاضلاب کجا می‌رود؟ ؟
فقط تخریب و مجازات عاملینی که صدور مجوز دادند.
باید این ساخت و سازهائی که دشتها و مراتع و جنگلها را از بین برده اند تخریب شود و از همان کسانی که در زمان ساخت و ساز مصدر کار بوده اند یا با اخذ رشوه و یا بر اثر بی لیاقتی و بی کفایتی جلوگیری نکرده اند خسارت وارده به مالکین رو پرداخت کنند و اگر نداشتند اموال آنها توقیف و به زندان هم محکوم شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۴
پارتی بازی است، روستای ما عده‌ای زمین را تقسیم و درختکاری کردند، جهاد از کسانی ک با آنها در ارتباط بودند یاچیزی دادند را خراب نکرد ولی مال چند نفر ک ب فاصله چند ماه بعد اونا ساختند را خراب کرد چرا؟ چون آشنا نداشتند این در حالیست که بعد از ساختن دسته دوم اجازه ساخت یک اتاق و دستشویی تصویب شد ولی جهاد شاهين شهر می‌گوید بخشنامه ب دست ما نرسیده. تو این شهر آشنا و پارتی نداشته باشی از هیچ خدمات دولتی نمیتونی استفاده کنی،میتونم ثابت کنم، پااااارتی
کسی که با زرنگی(!) میسازه ، اگر تخریب نشه یک روز احتمالا پس میگیره .... از طرفی چون این بنا مضر هست نباید بماند ...به هر شکل باید تخریب شود... هزینه تخریب و پاکسازی و جریمه هم باید گرفته شود ...با گردن کلفتان باید شدید برخورد شود .... وقتی قاطعانه تخریب بشه دیگه کسی نمیسازه و این یعنی قانون
اصلا چرا نمیرین دست اون رشوه بگیرا رو ک با گرفتن رشوه مجوز ساخت و ساز غیرقانونی میدن رو قطع نمیکنین تا هم درس عبرت رشوه بگیرا بشه
هم این تخریب و هدر رفتن سرمایه اتفاق نیفته
از پای بست ویراااااان است
والسلام
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هر آنکه هست گیرند
آقا دل خوشی داری ها 90 درصد بودجه شهرداری ها و البته جیب خیلی ها از همین تخلفات تامین می شود.
بهتر بود مصادره بشن این اموال. البته اگه در حریم رودخان یا جنگل و کوه نباشن
هر چی بند وتبصره بیشتر ، سو استفاده هم راحت تر...
سال گذشته بدستور دادستان استان چهار محال ۸ خوابگاه ۳ اتاق خوابه که بر ای پرسنل بخش نظارت سد کوهرنگ ۳ ساخته شده بود و ارزش انها حداقل ۲۰ میلیارد تومان بود به بهانه اینوه در زمین کشاورزی ساخته شده اند با تمام وسایل داخل ان تخریب شد
در صورتی که اب منطقه ای اصفهان التماس می کرد انها را تخریب نکنید و برای منطقه ضبط شود.ولی کسی گوش نکرد و تخریب شد
واقعا نباید در این مورد ریس قوه قضاییه ورود کند که چرا اموال عمومی دولت تخریب شد؟
واقعا
چند سوال از ریس محترم قوه قضاییه :
حریم رودخانه کرج چند متر است؟
حریم برق چند متر است ؟
حریم راه چند متر است ؟
حریم خطوط تلفن چند متر است ؟
با این تفصیل زندگی مردم و بومیان منطقه که سکونتی با قدمتی پنج هزار ساله دارند چه میشود ؟
تکلیف سندهایی که قوه قضائیه در پنجاه سال گذشته صادر کرده چه میشود؟
آیا
اقای دکتر در برخی مناطق حق با شماست . اما ساختمانی که در بستر رودخانه ساخته شده ان هم رودخانه ای که به سدی می ریزد که اب اشامیدنی مردم از ان تامین می شود حداقل به لحاظ رعایت بهداشت باید تخریب شود. متاسفانه در کشور ما نمی توان جز این کاری کرد چون مثلا اگر گفتند این ساختمانهای غیر مجاز به مراکز عام المنفعه تبدیل شود مطوپن باشید که به مدرسه و درمانگاه تبدیل نمی شود بلکه به اقامتگاهی برای کارکنان دولت تبدیل می شود. همین الان صدها محل که برای اقامت و تفریح کارکنان دولت ساخته شده بود با غیر قانونی اعلام شدن این کار فقط با یک تغییر نام و گذاشتن نام مکان فرهنگی واموزشی روی ان به عنوان اقامتگاه استفاده میشود و برای انکه خیلی هم سرو صدا نکند اقامتگاه گروهی خاص ار کارکنان دستگاههای دولتی شده که عمدتا مدیران تهران نشین هستند. واقعا در کشو رما راهی جز این برخوردهای به قول جناب عالی وحشیانه وجود ندادرد. اگر قوه قضاییه چند سال \یش حکم بابک زنجانی را اجرا کرده بود حالا دهها بابک رنجانی و دهها میلیارد دلار اموال غارت شده مردم نداشتیم. البته متاسفانه در کشور ما همچنان رشوه بگیران در امنیت به سر می برند و رشوه دهندگان اندکی مجازات می شوند در جالی که باید عکس این رویه وجود داشه باشد تا جلو تخلفات گرفته شود.
پاسخ ها
عاطفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
بعضی مناطق نه/بعضی موارد
اگه نگهش دارن میشه مال اون دستگاه دولتی و کارکناش که حالشو ببرن با پول مردم!!
با سلام واحترام به همه دوستانی که اظهار نظر نموده اند.
موضوع ساخت وساز غیر مجاز بحث بسیار پیچیده ای است.
نباید با حب وبغض با موضوع نکاه شود.

واز همه مهم تر اینکه اعمال قانون نباید نباید با حسادت در آمیخته شود
اولا بر اساس قاعده فقهی تصریح وتاکید شده در دین مبین اسلام قاعدده‌اى است كه گاهى از آن به «قاعده تسلط» يا «قاعده تسليط»، تعبير مى‌شود؛ ولى در عبارت فقها به قاعده سلطنت معروف است. مفاد قاعده اين است كه هر مالكى، نسبت به مال خود تسلط كامل دارد و مى‌تواند در آن هر گونه تصرفى اعم از مادى و حقوقى بكند، و هيچ كس نمى‌تواند او را بدون مجوز شرعى از تصرفات در آن منع كند. به عبارت ديگر، به موجب اين قاعده، اصل بر آن است كه همه گونه تصرفات براى مالك مجاز است، مگر آن كه به موجب دليل شرعى خلاف آن ثابت گردد.
قاعده تسلّط از مشهورترين قواعد فقهى است و به علت كاربرد وسيع اقتصادى و اجتماعى‌اش، از ديرباز از اساسى‌ترين قاعده‌هاى فقه اسلام بوده است. اين قاعده تثبيت كنندۀ اركان مالكيت است و به علت جايگاه خاص اموال و مالكيت در زندگى روزمره مردم، اهميت و برجستگى خاصى در بين ساير موضوعات دارد. بر اساس آن، تصرف در مال غير جز از طريق جلب رضايت مالك ممنوع شده است.
چند سوال از آقای اژه ای با احتساب جریمه‌ای برق و آب و مخابرات و راه ، تکلیف بومیان منطقه که سکونتی بالغ بر پنج هزار ساله دارند و حدود پنجاه سال پیش از قوه قضائیه سند مالکیت گرفته اند چه میشود؟
آیا جرم شما شهرنشینان را ما روستائیان منطقه باید بدهیم ؟
آیا عدالت این است که تمام میراث چند صد ساله اجدادمان فدای ندانم کاری مدیران باید بشود؟
آیا بجای تخریب و قلع و قمع نمیشود با اجرای طرح انتقال پسماند و یا سپتیک از آلوده نمودن آب جلوگیری نمود؟
آیا نمیشود لااقل از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس که در سواحل دریا آسمانخراش ساخته آمد سوال کنیم که برای جلوگیری از آلودگی آب دریا چه چاره ای اندیشیده اند؟
آیا بهتر نیست و زمان آن فرا نرسیده که بجای تصمیم گیری احساساتی تصمیمی بر مبنای علم و تکنولوژی بگیریم ؟
آیا تبعات منفی تخریب و قلع و قمع را در جذب سرمایه داخلی و خارجی لحاظ نموده است ؟
آقای اژه ای بخدا قسم میتوان با اتخاذ راهکاری علمی و با استفاده از تکنولوژی و فن آوری روز دنیا هم از آلودگی آب جلوگیری نمود و هم اینکه رودخانه را بعنوان بستری مناسب برای تفریحات سالم محیا نخود و از سویی از قوه قهریه نظام اسلامی در مقابل مردم جلوگیری کرد .
6 سال قبل تو دفتر استیجاری نشسته بودیم که شهرداری اومد، اجازه نداد حتی وسایلمون رو بر داریم. زد همه جا رو داغون کرد و گفت اینجا بدون مجوز روی پشت بام ساخته شده. 4 نفر گردن کلفت رو هم آورده بودند که کسی نتونه حرفی بزنه. برخورد با کار غیر قانونی درسته ولی از شیوه خودش و با طرز رفتار صحیح
آقای اژه ای یه سری به بابلسر بزن و ببین چگونه نهادهای دولتی و غیر دولتی قدرتمند در حریم دریا ویلاهای لاکچری و تجملاتی درست کردند و می کنند و هیچ کس قدرت مقابله با اونا رو نداره
این حرکت های نمایشی تخریب ویلا قبلا هم انجام شده
اگه اثر داشت ما شاهد افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز نبودیم
پاسخ ها
آقای اژه ای
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
صبحانم و بخورم میام سر میزنم
بهتر نیست شما از علمت در ساخت وساز استفاده کنی و اجازه بدی سایرین هم در حوزه خود اقدام کنن نکنه شما هم ازاقدامات اینچنینی آسیب دیدی که هرسناکی ؟
بهترین محله شرق مازنداران درویش اباد هست که در وسط سرخرود و خانه دریا می باشد سرخرود که پایتخت برج های ساحلی ایران هست. و مثل دبی هست و خانه دریا هم شهرک خصوصی هست و مثل باستی هیلز لواسان هست که ویلا های 1000 متری داره وخوبی درویش آباد اینکه میشه با متری 25 میلیون ویلا تو متراژ 200متری خرید. درویش آباد چون محله ای با مساحت پایین و بافت کم جمعیت هست شامل خونه های خالی نمیشود و مالیات بر خونه های خالی به این محله تعلق نمیگیرد. (مناسب برای خرید چند واحد )
پاسخ ها
عاطفه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۵
از آب گل آلود ماهی میگیریا خخخ
الکی می گی
این عکسها فتوشابه
از این چیزها نداریم
اونجا من ناهار نخوردم
تمام ساختمان های غیر مجاز قبل از ساخت رفتن و کاملا اداری قبضی گرفتن و پرداخت کردن که شهرداری اجازه بده بسازه .
استاد دانشگاه !!! ایقدر ساده لوح !!!!
بنده خدا آخه نمیدونی گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر انکه هست گیرند
بالاخره باید یک ویلا خراب شود... وگرنه این راه حل شما به ذهن هر بچه ای هم میرسد
با دعا برای افزایش عقل شما !!!!
بایدبه وضع کسانی که در ان زمان رشوه گرفتن تا مجوز بدهند هم رسیدگی کنند چرا چنین مجوز هایی دادند.وگرنه بعد از مدتی روز از نو روزی از نو .
باید انسانی تر و با ملایمت تخریب بشه!!!
آقای دوهتور مصادره عرصه و اعیان که وحشیانه تر است
سرمایه مملکت رو ساختمان ساختند والان تخریب کردند وادعای باشرف بودن هم دارند ؟آنموقع که تخلف صورت می گرفت کجا تشریف داشتید !!!!چه کسی دستور ساخت داده ؟ چقدر هزینه شده ؟متخلفین چه کسانی هستند ؟ آیا دستگیر شده اند ؟مسولین عدم ساخت حریم چه کسانی بودند وچرا دستگیر نشده اند ؟
زمین های کشاورزی جزو منابع تامین کننده مواد غذایی برای مردم کشورند. بنابراین مالکین بایستی این اموال ملی را در جهت تامین مواد غذایی مورد نیاز مردم کشور بکار گیرند. هرگونه تغییر کاربری زمین های کشاورزی از جمله ویلا سازی تهدید امنیت غذایی مردم کشور بوده و ممنوع است.
به خدا من جای صاحب زمین باشم . زمینم رو یه بلایی سرش میارم که قابل اسفتاده برای صد سال آینده نباشه .
اینهایی که دارن تخریب میکنن همونهایی هستن که قبلا زمینها رو میفروشن به مردم بیچاره و باکلی رشوه گرفتن خودشون به نوایی میرسن .
خدا لعنتشون کنه . ساختمان به این قشنگی رو مخروبه میکنن و مذارن میرن .
اسم جهاد کشاورزی باید تبدیل به جهاد ویرانگری بشه .
دمشون گرم باید همین جوری عمل کنن
اگه تخریب نشه دیگه زمین به حالت طبیعی بر نمی گرده واین بزرگترین خسارت برای محیط طبیعی هست . طبیعت مال همه است نه فقط برای متصرف فعلی زمین که هر کاری خواست با اون بکنه
هنگام تخریب باید روحیه متخلفان در نظر گرفته بشه
جناب که راه کار میدهی خودت هم ویلای دلریی که راه کار میدهی دولت میخواد ملکی اطراف رود چالوس نباشه شما میگید ملک مردم را دولت بگیره 20 سال بده به ارگان ها این چه معنی میده دولت میخواد پاکسازی بکنه تو غصه لوستر میخوره من بیچاره که 5 سال جبهه بودم برای همین مردم فلج و علیل شودم بهتره بگم جانباز من در زاهدان زندگی میکنم 50 ساله چالوس را ندیدم لینها ویلای 10 هزار متری دلره از کجای آورده بما امام خمینی جنگ و جبهه و نماز خواندن یاد داد اینها منافع کشور را خوردن که ویلای بغل دریای زدن جناب اژه یی درود بر تو مرد میدان مرد مبارزه با دزدان خدای خیرت بده یگبار این دزدان را ادب بکنید ما که دزدیی نکردیم حق نداریم برای مملکت از جونمون گذشتیم بچه هام بخدای دریا را ندیدن تفریح کجای توی خاک های زابل و زاهدان زندگی میکنیم درود بر محریان انقلابی.راهکارت بدرد خودت میخوره.همه را خراب بکنید
بهترین کار البته اگه ادامه دار باشه
باید یه فکری هم به حال این رستوران های الکی و سفره خونه های بغل رودخونه بشه چه چالوس چه رودخونه های کوچک دیگه ، هر کی اومده یه توری فنس برداشته ۲ هکتار زمین صاف بغل رود خونه رو گرفته یه بنر هم زده ملک خصوصی ، کدوم سند و مدرک ؟ اونجا مگه مال پدرته؟
بهترین راه همان تخریب هست تا عبرت اونایی بشه که پول دارند وفکر میکنند با رشوه وباند وپارت هزکاری تو این مملکت میتونند انجام بدهند البته خیلی هاشون هم خیلی کارها کردند اما قاضی ورئیس عدلیه ای مثل آقای اژه ای میخواهد که جلوشون بیستد
چراصورت مسیله راپاک می کنیدازیک استاددانشگاه چنین اظهارنظری بعیداست غیرمجاریعنی عدم رعایت استانداروقوانین درساخت یعنی سازه ای که جان انسانهارا تهدید می کندحالا شماچسبیده ایدبه موارد استفاده ان نکنه نگران ویلای خودهستید؟
جلوی کارهای غیر قانونی باید گرفته شود و گرنه یک عادت بد برای همه افراد میشه دیگه از اعدام بدتر نیست.
امان از دست شما اهل رسانه که .......
الان بیشترین سود را کسانی که رشوه گرفتن می‌برند پول گرفتن الان با همان پول توی ترکیه واسه خودشان ویلا خریداری کردن اینجا باید منافه کسی که هم رشوه داده هم اموال ساخت شده تخریب شود عجیب یه عده کارمنده فقط این وسط دارن لذت میبرند
سرمایه ملی رو نابود میکنیم چرا . پیشنهاد خوبی شده برای مدت ده سال یا بیست سال واگذار شود به نهاد های مثل بهزیستی
این فرمایشات شما دست سودجو ها را برای اقدامات بسیار گسترده جنگل خواری و ساحل خواری و کوه خواری کاملا باز می‌کنه چون همینجوری میسازن تا در آخر قیمتی شو به آموزش و پرورش و درمانگاه و آموزش عالی وقف میکنم هیچ چیز و هیچ کس هم جلوداران نخواهد بود
هر چند در حال حاضر هم هیچ چیز جلو دار خوارندگان نیست
به نظر بنده این کار نه تنها قانونی نیست بلکه کاملاً غیر قانونی است.مگر دردین ما اسراف حرام نیست ،که حتی در باره هدردادن یک قطره آب ،مسئولیم.اما چقدر راحت اجازه تخریب این بناها که آن همه مصالح در آنه به کارگرفته است راتخریب می کنیم؟مگراین کار اسراف نست؟مگه اسراف فقط باز گذاشتن یک لحظه شیر آب است!از طرفی آیا به پیامدهای روانی این اقدام بر خانواده ها ومشکلات روحی آنهاتوجه می شود؟به نظر این جانب بجای تخریب باید مسئول خاطی تنیه شده ،تا در آینده،قبل از شروع به ساخت،جلو گیری شود،تانه اسراف صورت بگیرد ونه پیامدهای روحی روانی برای خانواده ها به همراه داشته باشد.درضمن تخریب بناهای دولتی که پیامدهای روانی ندارد!چون از جیب اشخاص نیست!ونکته دیگر اینکه آن مکان با آن همه مصالح هرگز به زمین کشاورزی ویا باغات تبدیل نخواهد شد؟
من با حرفای دکتر خیلی موافقم که دست اندرکارای این ساخت و ساز باید مجازات بشن ...ولی کار ما ایرانی جماعت از مجازات خیلی گذشته چون از همین مجازات کردنها هم یه سری نون میخورن ..وقتی دزدی تو جامعه ای رواج داشته باشه و ما تو هر زمینه ای یجور دزدی میبینیم به نظرتون این مجازاتها و این تخریب کردنها و این نطر دادنا سرانجامی داره؟!نداره.... وقتی کاار از اساس و بن خرابه ..خرابه ...دیگه هرکاریش کنی درست نمیشه باید خراب کنی دوباره بسازیش....
مردم ما دیگه حتی با تخریب و مجازات هم گول نمیخورن چون ذره ای اعتماد ندارن بهشون ...حالا بریم سر اصل موضوع هر رودخونه و دریا و کلا هر منابع آبی ولو چاه ، یه حریمی داره که اون حریم باید رعایت بشن.چرا؟چون اگه رعایت نشن ساختمون نشست میکنه ..مازندران خاکش سسته همینجوریشم ساختمانش ترک دارن وای بحال اینکه کنار رودخونه هم باشن.دوم اینکه اون ساختمون بالاخره فاضلاب داره دیگه این فاضلاب کجا میریزه؟دریا .رودخونه....
پس نگین تبدیل بشه به مراکز استفاده عمومی چون اینکار از خراب نکردنشم بدتره..
من اگه جای اژه ای بودم هیشکیو مجازات نمیکردم چون مقاممو از دست میدادم فقط چکار میکردم همه این ویلاها یی که خراب کردم و جاش چند ردیف درخت میکاشتم که جلوی پیشروی آب و بگیره و جلوی فرسایش و هم بگیره.
با تشکر
بهترنیست یه سری هم به لواسان بزنین یااونا ازخودتونه
سلام . در عرض ۲۰ دقیقه مجلس قانون درست کنه که هر ملکی در ایران بدون مجوز ساخته شود پس از کشف مصادره و جزو اموال عمومی است .
آقای فریبرز ناطقی اینا تو بستر رودخانه ساخته شده در زمان بارندگی مسدود شدن مسیر رودخانه ها آب به خانه ها وارد میشه و کل زندگی شهروندان از بین میره شما که استاد دانشگاه هستید و با سواد چرا از این اعمال غیر قانونی حمایت میکنید؟تازه میگید از این خانه ها به عنوان درمانگاه استفاده کنن واقعا جای تعجبه
با سلام
اینکه عده ای با دریافت رشوه اجازه ساخت و ساز داده و یا به قول نویسنده رو خود را برگردانده اند تا یک ساختمان با 35 هزار متر زیر بنا در دل جنگل بنا بشه شکی نیست .
باید رئیس محترم قوه دستور مجازات بازدارنده را برای بالاترین مسئول منطقه تا پایین ترین کارمند ذیمدخل را صادر می کردند تا کسی جرأت نکند اجازه دهد فردی در حوزه کاری او تخلف نماید .
اما در خصوص تخریب:
اگر با خاک یکسان نشود همان می شود که با هماهنگی دست اندرکاران بنا زخمی شده و بعد گرفتن تصویر و تهیه گزارش دو باره ترمیم و استفاده می شود .
و مهمتر اینکه صاحبان قدرت فردا قانونی برای رفع توقیف تصویب و یا با دادن هدیه و ر... حکمی به رفع توقیف خواهند گرفت
پس بهتر است با خاک یکسان شود و مقرر گردد حداقل سالی یکبار محل مورد بازدید و گزارش قرار گیرد که تجدید بنا نشود که در غیر اینصورت هرگز توفیقی حاصل نخواهد شد.
تخریب.یک ویلا از هزاران ویلای غیر مجاز عادلانه از عدالت

نیست.برخورد احساسی باعث انزجاروفرارسرمایه خواهد شد
اصولا تخریب سازه کار درستی نیست ولی در این مقاله شما مستقیم رئیس محترم قوه قضائیه رو نشان گرفتید .صحبت اینست که عکسهایی که استفاده کردید اولا در دوره ایشان نیست و از عنوان وحشگیگری استفاده کردید خوب این یک اعتراف واضح از نحوه رفتار نیروها در برخورد با مردم هست .... ضمن اینکه صحبت از حفاظت آب جاده چالوس هست
دقیقن درودبرشما
شهرداری چیهای منطقه جیبهایشان راباز وچشمهایشان رابسته اند تا ساخته شود.خلافکارها مشخصند
ساختن غیرقانونی وحشیانه است نه تخریب قانونی
تا زمانی که کسانی هستند رشوه میدهند و رشوه میگیرند جامعه روز به روز به زوال و عقب ماندگی و پسرفت از وضعیت موجود خواهد شد بعضی‌ها یه خاطر خودخواهی و خود برتر بینی به افراد مجرم فرصت میدهند ضمن سو استفاده آنها باعث افزایش فساد در جامعه میشوند و کسی با هر موقعیت اجتماعی از آسیب های آن نمی تواند فرار کند قانع بودن مانع هرنوع فسادی است.
بابا چرا خراب میکنید با چین قرارداد ۲۵ ساله بنویسید و تحویل چینی ها بدید.
جناب استاد محترم
معنى فرمايش شما اين است كه بايد قانون سليقه اى اجرا شود. يعنى راهى باشد براى فرار از قانون. يعنى انكه پولش بيشتر است و ويلاى شيك تر و بزرگ ترى بنا كرده با ساخت و پاخت مؤقتا ان جا را مدرسه و درمانگاه بكند تا ابها از اسياب بافتد و با پيدا كردن واسطه و كار چاق كن با تطميع و سفارش و تهديد به دور باطل قانون شكنى خود ادامه دهد و مجددا ان جا را تصاحب كند. عجب راه حل استادانه اى؟؟؟!!!
بجاى اين قبيل نسخه پيچيدن ها بايد از اين مسؤلان و مامورين شجاع، پاكدست و نفوذ ناپذير بخاطر اجراى قانون تشكر و قدردانى نمود.
خوشا آنانکه هر از بر ندانند
نه حرفی در نویسند و نه خوانند
پول‌های ظالمانه از طریق اختلاس غیر قانونی جهت ساخت سازی ویلایی مجلل صرف شده وزمین های بکر تخریب نموده باید با شجاعت تخریب شود
به نظرم برخوردی شدید و ضربتی با مسئولینی که مجوز ساخت داده اند خیلی بهتر از تخریب قدرت پیشگیرانه دارد.
باسلام فقط به فقط باید دستوردهنده هاراباید مجازات کرد ... چراباید دستو ساخت بدهند الان اگر بگویی شهرداری فوری سیاسی می کند مرک برباعث وبانی هرکسی که دستور اده بدون اطلاع ازموقیعیت زمین کشاورزی بودنش،
متاسفانه بحث ساخت یکطرف اما مسئله اینه که افراد تخریبچی انگار با عداوت و کینه و بغض تمام این کار رو میکنند انگار دلشان خنک میشود و ما اینچنین ملتی هستیم میگیم دیگی که برای ما نمیجوشه برای دیگران هم نجشوشه و این غیر انسانی هست
این متن کامل بود اشکال تخریب. رشوه. راهکار. ودر اخر
باید خواست تا انجام بشه.. تو هر ارگانی و سازمانی حداقل ده نفر این راهکار رو میدونن. نیاز به اینهمه توضیح نبود. وفقط اخر جمله رو باید ده بار مینوشت. باید خواست تا انجام بشه
بهتر که سکوت کنی ،یه زمانی تخلفاتی صورت کرفته باید جبران شود تا عبرت دیگران شود
آخه مرد حسابی سبیل چخماقی، این چه عنوانیه که بکار برده ای؟ تخریب وحشیانه!! لابد خودتم چند تا از این ویلاها داری و می ترسی وحشیانه تخریب بشن.
سلام چرا باید این همه مصالح ساختمانی استفاده بشه
میلگرد گران میشه تا کلیه مصالح صفت کاری ونازک کاری
اونوقت کسی که ندارد یه الونک بسازد بایدخانه غیره استاندارد بسازد
با سلام به نفر اول سازه برادر پر سواد که سکوت اختیار نمودی و دقیقا در این مقطع که سیستمهای نظارتی تسمه تایم در خصوص تخریب بناها پاره کرده. و به شدت البته با دو تشدید درحال تخریب میباشند. شما هم عنان اختیار از کف داده و این عمل را وحشیانه میدانید. وحشیانه تعرض به محیط زیست بوده و هست نه تخریب بناهای حاکمان زر و زور. اگر قرار بود بماند که مانده بود حال چه به نام اماکن تفریحی یا اداری با کاربریهای عمومی. باید تخریب شود تا محیط زیست سالم بماند. لطفا الان هم سکوت اختیار بفرمایید. مثل سابق
خلاف ساخته باید تخریب بشه . هرکسی هم در تخلف دست داشته هم باید بازخواست بشه تا در آینده دیگه کسی چنین تخلفی را انجام نده
آنهاییکه مجوز صادر کردند .جواب بدهند. سرمایه کشور رانابود میکنید
دولت میخواست این ویلاها اذدراختیاربگیره و استفاده کند اینهم از بی‌کفایتی مسیولین
سلام
جناب استاد مسئله مهم جلو گیری از عبورِ آب است که این ساختمانها وبناها
مانع از عبور آب بخصوص سیلاب هستند حالا شما میفر مائید به اسم
پناهگاه عده ای را دراین بناها جای بدهند وسیلاب دخلشان را بیاورد
شاهد بر مدعایم شهر پلدختر است ،اگر دردهه۶۰ از آنجا عبور کرده باشید
این همه ساختمان درمسیر رودخانه نبود به خاطر سهل انگاری وچشم پوشی
از ساخت وسازهای غیرمجاز مسیر آب باریک شد وحالا هر سال سیلاب
تعدادی از همین خانه ها را ویران وساکنینش را قربانی میکند
باید افرادی که در این ساخت وسازها کوتاهی کردند مجازات شوند
وپول این بناها را از آنهاگرفته شود
تا وقتی که راحت کارمندان شهرداری، اداره ثبت اسناد واملاک وممیزی دارایی راحت درخواست رشوه میکنن اگر ندی پرونده نیست میشه. جدیدا کلانتری محل هم به جمع اینا اضافه شده
درود به آقای اژه ای.ادامه بده مردم هم پشتیبانی میکنند.این آقای مهندس هم حتما یه ویلا تو طرح داره که فشارش بالا رفته
آقای کارشناس حتماشماخودتون هم مدرک غیرقانونی گرفتین وگرنه این نظررانمی دادین یکی بخوادکارراباقانون پیش ببردنگذارید تاشایدروزی به ویلای شماهم نوبت برسد هرهفته ۲تاآب باران نه سیل میادیه جای رودخانه راگلی میکندبعدسهم مردم فلک زده هم به دروغ خرج آنجامیشودبس کنیداین کارشناسیهای مسغره تورا
سلام
آقا فریبرز ناطق الهی
شما با رای به حکومت روحانی باعث شدید این ساختمانها در بستر رودخانه ها ساخته شود .
شما چرا زمانی که این سازه ها ساخته می شد ، تذکر ندادید و شکایت نکردید . مگر دانش آموخته بحران و زلزله نبودید ؟
اینها خراب می شوند تا از بحران های آینده جلوگیری شود . اگر بدهند مدرسه و بچه مردم را آب ببرد ، تو جوابگو هستی؟!!!
خیلی هم کاربجا ودرستی انجام شد معنی نداره یه مشت فرصت طلب دزد از موقعیت استفاده کنند ومحل گردشگاه ملت رو تصاحب کنند وحتما باید تخریب میشد مگه هرجا بنای غیرقانونی ایجادشد باید اشتباه افراد رو به گونه ای صحه گذاشت وتخریب نکننند ومگر میشود شخصی وسط بزرگراه بنایی انجام دهد بعد دولت بگوید حیف است از ان استفاده میکنیم اقای دانشمند منتقد که همه مسایل را فقط از یه دریچه میبینی اینم مد نظر قراربده که مردم میخواهند از طبیعت بکر ودست نخورده استفاده کنند ضمنا این رفتار به هیچ عنوان وحشیانه نیست بلکه نشان دهنده برخورد صریح وجدی مسولان ودست اندکاران است.
8می خاه بری با خانواده لب دریا راه بهت نیدن لب رود خانه راه نمیدن پس باید تخریب شوند تا نباشد چوب تر فرمان نبرد گاو خر
آقای فریبرز ناطقی شما کارشناس در سازه و عمران هستید و ظاهرا خواسته یا ناخواسته یا امور حقوقی را نمی دانید یا فرافکنی میکنید. البته بعضی هم شاید ذینفعند که مطالب شمارو در این موقع انتشار میدن. یعنی شما میفرمایید دولت آنجا رو بزور متصرف بشه برا حتی کار خیر؟ صحبت محیط زیسته آقا. حریم رودخانه و جنگل و دریاو... غیرقانونی بودنه. سرمایه عمومی رو اختصاصی استفاده کردنه البته بقول فرمایش شما اول یک یک بانیان رو باید محاکمه کنند.
بسیار دیده ایم در کشورهای مختلف خودروها و اجناس قاچاق با شدت و حدت‌ و به اصطلاح شما بی رحمانه ! نابود و غیر قابل استفاده می شوند... . البته این تخریب ها اگر جلودار ساخت و ساز های دوباره و اینچنینی در نقاط دیگر شود ، می توان گفت که بسیار کارساز است و خود نوعی عمران و آبادیست ؛ وگرنه جز اتلاف سرمایه ها و محیط زیست عمومی و طبیعت هیچ اسم دیگری ندارد.
اما در مورد بحث قضایی و بعد تخلفی آن باید گفت که تخریب چنین سازه های اگر بدون پیگیری ، شناسایی و مجازات متخلفین باشد در حقیقت صرفا پاک کردن صورت مسئله است و دیگر هیچ! مسببین چنین تخلفاتی در هر جایگاهی باید مجازات شوند.
آفرین استاد ویلایی که ساخته شده دو سال هم گذشته از بنا .چطور میشه که الان تخریب شه اون بد شانس که میخره باید تاوان پس بده .باید دنبال کسانی گشت که در روز اول گذاشتن این ویلا ساخته شه متاسفانه دولت دنبال چنین افرادی نیست چون خورده دولت دستش تو کاره
در تصویری که از تلویزیون دیدم از مناطقی از کشور اذرباییجان که هم مرز با اردبیل است جنگلهای بسیار زیبا
و بکر وجود داشت ولی چند کیلومتر این ورتر درخاک ما
جنگلها دارند از بین میروند به همین بهانه ها اگر ساخت
این ویلاها غیرقانونی است در امور خیریه هم غیر قانونی است استثنا در قانون یعنی نابود شدن ان قانون
در ضمن بکر ماندن طبیعت بیشتر درامد زایی دارد و اشتغال
در زمینه توریسم را به همراه دارد اگر تخریب صورت نگیرد
بهانه ساخت و ساز برای دیگران نیز وجود دارد
مگه این ویلاها ی شبه ساخته شده.کسی که مجوز ساخت وامتیاز برق وآب وگاز وتلفن داده باید محاکمه بشه و خسارت مالک رو بده
امان ازدزدی ورشوه شده بلای این مملکت
واقعا جای تأسف است بی تدبیری اگر بوده مسول خاطی به درجه پایین تر برود و تنبیه شود ولی واقعا حیف است این هزینه‌ها این ها خودش جذب توریست و سرمایه‌گذاری در ایران و وابستگی ایجاد میکند تا طرف هزینه اش را داخل کشور خرج کند
واقعا بی عقل و بی فهمانه تخریب کردن
صرف نظر از این که باید مسئولین وقت و یا حال خاطی اعم از دهدارو بخشدارو شهرداری فرماندارووو که به هر دلیل چشم خود را بر روی ساخت و سازهای غیر مجاز بسته اند به شدت مجازات شوند
اولا باید با شدت و بدون کوچکترین اغماز اقدام به تخریب ریشه ای بناهای غیر مجاز ثانیا متخلفین را ضمن اخذ تعهد ملزم و مکلف به جمع آوری و تخلیه زباله های ساختمانی و اعاده زمین به وضع اولیه کنند .
و همچنین قوه قضاییه و سایر واحد های ذیربط به طور روز مره در رادیو و تلویزیون در مورد خرید و تعمیر کاربری و ساخت و ساز زمین های غیر مجاز روشنگری کنند
دمشان گر
من معذرت میخوام ولی هیچگونه منطقی در حرف های ایشون ندیدم قانون غیر مجاز اعلام کرده حالا اصلا میخواد صدساله پیش ساخته شده باشه اشتباه کردند باید توانش را بدند اکثرشونم مرفه بی دردند قطعا خودایشون هم یه چندتا از ویلاهاش خراب شده که اومده این چرت وپرت هارا میگه
تعرض وحشیانه به اموال عمومی
تغییر کاربری جرم محسوب میشه ولی در حد یه چهار دیواری پنجاه متری که بتونه هم خونواده اش تو سرپناه باشه وهم ابزار کشاورزی جا داده بشه بنظرم مشکلی پیش نمیاره . ولی با ویلاهای دو سه طبقه استخر جکوزی دارمخالفم
بایدغرامت از رشوه گیرندگان گرفته شود انها باعث این همه بدبختیها شده اند
عزیزان هموطن همه نظرات محترم اما واقعا باید ابتدا آقایان قانونگذار وبه ترتیب تاپایینترین مقامات محلی که باپارتی وپول ابتدااجازه بهره برداری غیرمجازاززمینهای هرمنطقه راصادرکردن محاکمه وتخریب بشن مقصران اصلی همین ها هست نه مردم عادی وبعدازان هم اینها همه سرمایه های مملکت هست که بایک دستورنسنجیده چندمسعول مغرض نابودمیشه
ما هم حق داریم از رودخانه و دریا استفاده کنیم. اونقدر ویلا کنار رودخونه و دریا ساختن که همه جا شخصی شده. باید تمامی سازهای کنار رود و دریا خراب بشه تا همه بتونن از اونجا استفاده کنن. رودخانه و دریا ارث پدری نیست
بسیار بسیار بسیار کار درستی را در پیش گرفتن بدون استثنا همه را باید تخریب کنن دستشان درد نکنه به جاده اسالم به خلخال هم باید ورود کنن تشکر
در مورد رشوه باید به شدت برخورد شود اخراج کم است اعدام بهتر است اما آیا همه این ویلاها رشوه دادند یا با دور زدن قانون و بی توجهی به آن و هوچی گری ویلا رو ساختن ؟ البته که باید تخریب بشه
من باتخریب مخالفم از قبل باید جلوگیری مبشده که نشده و حالا هم کلی از وسایل و مصالح ملی همین مملکت درست شده به جای تخریب از صاحبان انها هزار برابرمالیات بگیرند خرج اموزش وپرورش و ساختن ورزشگاه در محل های محروم استانها وشهرستانها وروستاها کنند
اگر به من دستور ور بدهند تخریب درست و حسابی لازم است و منتقدان هم بر رسی شوند که ببینیم آنها چی دارند که خودشون را جر میدهند البته باید در کل کشور اجرا شود
واقعا حرفی منطقی، عده ای تخلف میکنند،هیچ به هیچ، تاوانش را باید مردم بدهند،این انصاف نیست.
هنوز هم همه نوع تخلف انجام میشود صاحبان این خانه یا باید بعنوان رشوه دهنده مجازات بشن ویا به هر که رشوه داده‌اند معرفی کنند
حالا شدوحشیانه وقتی تمام ساحل می ساختین وحشیانه نبود من کارگر ازحق طبیعی که خداآفرین محروم کردین وحشیانه نبود حالا تخریبش شده وحشیگری
بعضی ها داخل جنگل خونه ساخته اند که باید اعدام سوند
این چه تحلیل جاهلانه ای است ، طرف رفته بستر رودخانه را گرفته ، یا زمین زراعی را ویلا ساخته ، با این توجیه جاهلانه زمینه تخلف متخلفین را هموار می کنیم. اگر فردا سیل بیاید صد نفر را در یکی از این هتلها یا ده نفر را در این ویلاها ببرد
همین آقا با سبیل مبارک میاد و میگه آیا نباید دولتها بر امر ساخت و ساز ها نظارت کنند!
از این جور آدمها که میترسن حرف نزنن متهم به لالی شوند زیاد داریم. شما مردم گوش ندید
تخریب کردن اموال مردم ساده ترین وپیش پا افتاده ترین و در عین حال ظالمانه ترین راه برای پاک کردن صورت مسئله بوده وهست..توقعی هم نمیشه داشت که مشکلی رو ریشه ای حل کنند تجربه وتخصص و توان ذهنیشون درهمین حد هست!..میشه مسئول و رشوه بگیروقت که مجوز غیر قانونی رو به این پروژها داده یا میده رو توهر صمتی ومقامی که هست پیدا کرد ..تمام هزینه ساخت و ساز رو ازش بگیرند به اضافه جریمه که دیگه کسی خیال و هوس کار غیر قانونی و رشوه گرفتن و دور زدن قانون به سرش نزنه... یا اینکه اموال شخصیشو مصادره کنند و از هرنوع مقام و منسب دولتی عزل بشه... درضمن کسی که خواسته یا ناخواسته باخبر یا بیخبر این اموال به دستش رسیده هم جریمه بشه که دیگه چشم و گوش بسته یا از رو علم به مسئله از اموال غیر قانونی استفاده نکنه..البته نه به قیمت ازبین رفتن کل اموالش!
جناب دکتر اگر در کشور یک عده که تنها هنرشان داشتن ته ریش است در جایگاه مدیریت کشور قرار نداشتند به احتمال قوی فرمایشات شما وامثالهم که تخصص و تعهد دارید مورد واکاوی قرار می‌گرفت و قوانینی درجهت اصلاح امور کشور در راستای نظریات متخصصان تصویب و اجرا میشد ....
سلام به همه ی دوستان
این تخریبها برای این است که حریم رودخانه ها برای عموم مردم باشه نه اینکه از این ارگان بگیرند و بدن به اموزش وپرورش
اینکه این آقآ ژست دلسوزانه گرفته یا میخواد از اب گل الود ماهی بگیره یا اطلاعاتش کمه
الآن مگه مدارس دست اموزش و پرورش نیستند؟
توتعطیلات فقط در اختیار ستاد اسکانه و به مردم نمیدن
حالا این امکانات را هم بده به اینها ازچاله در بیار بیانداز داخل چاه؟
این حریم رودخانه ها و دریا ها باید عمومی باشد نه در دست ارگانها که فقط برای عده ای خاص نیروهای خودشون استفاده کنند.
چاره ای هم نیست. هزینه هایی داره
حالا قیافه دلسوزانه گرفتن این آقا ذهنتون را دچار خطا نکنه
بنای غیر مجاز در محل غیر مجاز ساخته میشود دلیل تخریب این است یا حریم دریاست یا حریم رودخانه و خطر سیل یا جلوگیری از استفاده عموم است لذا باید تخریب شود و این که گفته تخریب نکنند معلوم است که خیلی مهندس است
مقصراصلی خوده دولت ومسعولان هستند تمام صبیعت ملی رافروختند حطاجاهاییی که قابل کشاورزی هم نبودتعدادزیادیشوسندمجوزچاه اب. دادن کشورخشک نابودشد وسلام
این که دارن تخریب می کنن دستشون درد نکنه ساحلی دیگه وجود نداره باید سر تا سر همه تخریب بشه
یه ویلا یا هر سازه ای اگه نباید جایی ساخته بشه چه فرقی داره ویلای شخصی باشه یا مثلا درمانگاه؟ ضرر درمانگاه برای محیط زیست کمتره؟تخریب کنید البته بدون ملاحظه و تبعیض
هم باید تخریب بشه و هم با رشوه گیران و اونهایی که مجوز دادن برخورد جدی و شدید بشه.
اقا اصلا نخوندن متنو شما چي گفتي مردم چي برداشت كردن خوبه فارسيه دلتون براي اين ملت نسوزه حق اينا همينه ؟ نخونده ببينه شما گفتي حبسشون كنيد نخونده ببينه شما گفتي براي موجودها اينكار بكنين غلط بكنن ديگه ساختمان بسازن بدن خوابگاه بشه نخوندن ببين شما گفتي اين بشه كسي ديگه غلط بكنه نخوندن ببين همه كنار رودخونه نيست براي اين ملت غصه همونه كه مي دن ادمو اعدام كنن روي چيزي كه اصلا نفهميدن
یعنی بصورت غیر وحشیانه و متمدنانه تخریب کنند. مثلا با TNT که در کشور های متمدن ساختمان ها را تخریب می کنند.
اکثر نظر دهنده ها نه تاحالا برا خودشون خونه ای ساختن. نه باغ داشتن.
طرف با پول خودش زمین خریده. با پول خودش خونه ساخته
اصلا چرا زمینی که مالکش مشخصه باید بره مجوز بگیره؟
مجوز میگیری که چی بشه؟
اون خراب شده ای که مجوز میده بجز پول گرفتن چیکار میکنه؟
کدم خدمات رو بهت میده؟
خونه رو که نمیشه قاچاق کرد از کشور برد بیرون. ساخته بشینه توش. یا بفروشه.
این مجوز هست که باعث مشکل مسکن خرابشده شده
اقا فقط مردم عادی مقصر نیستند تمام نهادهای نظامی ،دولتی خصولتی هم تا تونستند ازین زمینها گرفتند کسی جرات نمی کنه اونها رو برگردونه
اول باید اونا رو بگیرن اگر بری بگی باید تخریب بشه میگن اینجا داره کار نظامی میشه نمیشه تخریب بشه
شمال و لواسان و ابعلی به دلیل طبیعت و مزارع ان ارزش داشت و با تراکم جمعیت در حد میدان انقلاب چه ارزشی خواهند داشت نابودی جنگل شمال باغهای لواسان به خاطر ناکارآمدی ادارات مسیول است پس حقوق می گیرند که چه بشود ؟ سازندگان و کارمندهای فاسد باید همان جنگل را بسازند و تحویل بدهند وگرنه همان جا باید دارشان زد تا بقیه هم ادم بشوند
نبودآزادیهای اجتماعی موجب ایجاد محل دنج /شمابخوانید ویلا /میشه برای استراحت وتفریج شخصی بدوراز مزاحمتها.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی