بازدید 14084
۳
کیوسک بین الملل تابناک

عصبانیت شدید ترامپ از صدور احضاریه برای دخترش ایوانکا/ حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان/ آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در اوکراین/ نامه ۴۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای آزادسازی اموال افغانستان

عصبانیت شدید ترامپ از صدور احضاریه برای دخترش ایوانکا، حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان، آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در اوکراین، نامه ۴۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای آزادسازی اموال افغانستان و استقرار رزمناو اسپانیایی در دریای سیاه برای کمک به ناتو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳ 23 January 2022

عصبانیت شدید ترامپ از صدور احضاریه برای دخترش ایوانکا/ حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان/ آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در اوکراین/ نامه ۴۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای آزادسازی اموال افغانستان

کیوسک بین الملل تابناک: عصبانیت شدید ترامپ از صدور احضاریه برای دخترش ایوانکا، حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان، آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در اوکراین، نامه ۴۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای آزادسازی اموال افغانستان و استقرار رزمناو اسپانیایی در دریای سیاه برای کمک به ناتو، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

عصبانیت شدید ترامپ از صدور احضاریه برای دخترش ایوانکا

صدور احضاریه برای فرزندان ارشد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا از سوی کنگره آمریکا و دادستان کل نیویورک، خشم او را برانگخیت.

به نوشته نشریه «بیزنس اینسایدر»، ترامپ در مصاحبه‌ای گفت: «این وضعی که برای بچه‌های من ایجاد شده، بسیار غیرمنصفانه و یک فضاحت است. چه اتفاقی دارد می‌افتد؟»

رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از دموکرات‌ها افزود:‌ «آن‌ها از این چیزها استفاده می‌کنند تا ذهن مردم از اینکه کشور چقدر با بی‌کفایتی اداره می‌شود، منحرف کنند و آن‌ها اهمیتی نمی‌دهند. آن‌ها سراغ بچه‌ها می‌روند.»

هفته گذشته، کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا که مأموریت رسیدگی به حوادث ششم ژانویه سال گذشته میلادی را بر عهده دارد، از «ایوانکا ترامپ» که در زمان ریاست جمهوری پدرش مشاور او در کاخ سفید بود دعوت کرد، برای ادای شهادت در این زمنیه، در جلسه کمیته شرکت کند.

عصبانیت شدید ترامپ از صدور احضاریه برای دخترش ایوانکا/ حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان/ آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در اوکراین/ نامه ۴۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای آزادسازی اموال افغانستان

با این حال سخنگوی دختر ترامپ با اعلام رد این درخواست در بیانیه‌ای نوشت: ایوانکا ترامپ متوجه شد که کمیته ششم ژانویه با صدور نامه‌ای علنی از او درخواست کرده در این کمیته حاضر شود. همان‌طور که این کمیته می‌داند، ایوانکا در مراسم ششم ژانویه سخنرانی نداشته است.»

ترامپ در مصاحبه جدیدش گفته است: «آن‌ها (دموکرات‌ها) از هر چه در توان دارند استفاده می‌کنند. آن‌ها نمی‌توانستند کمتر از این اهمیت بدهند. این‌ها افرادی تهبکار هستند.»

او در ادامه مدعی شد: «شما ایوانکا را خیلی خوب می‌شناسید و می‌دانید چطور فردی است. اینکه آن‌ها دنبال این چیزها می‌روند یک فضاحت است.»

علاوه بر کمیته منتخب رسیدگی به حوادث ششم ژانویه، دادستانی کل نیویورک از دیوان عالی ایالتی درخواست کرد به ترامپ و دو فرزند ارشد او، ایوانکا و «دونالد ترامپ جونیور» دستور دهد با تحقیقات درباره تخلفات «سازمان ترامپ» همکاری کنند.

«لتیشیا جیمز» دادستان کل نیویورک در این درخواست اشاره کرده که ترامپ و خانواده‌اش تاکنون به درخواست‌ها برای همکاری در این پرونده امتناع کرده‌اند.

این دادستان آمریکایی خطاب به دیوان عالی ایالتی نوشت، تحقیقات درباره سازمان ترامپ «شواهد چشمگیری را برملا کرده که نشان می‌دهد دونالد ترامپ و سازمان ترامپ به دروغ و به شکل متقلبانه‌ای دارایی‌های خود را ارزش‌گذاری و ارزش آن‌ها را به شکلی نادرست به موسسات مالی ارائه کرده است.»

پیش از این نیز وزارت دادگستری آمریکا نیز از وزارت خزانه‌داری درخواست کرد سوابق پرداخت‌های مالیاتی ترامپ را منتشر کند. در یادداشت ۳۹ صفحه‌ای دفتر مشاور حقوقی وزارت دادگستری آمریکا در این زمینه، آمده است که بخش خدمات درآمدهای داخلی در وزارت خزانه‌داری باید اسناد مالیاتی ترامپ را به کمیته راه و روش‌های مجلس نمایندگان آمریکا تحویل دهد.

اکنون تنگ‌تر شدن حلقه علیه ترامپ و خانواده او در حالی انجام می‌شود که تیر امسال سازمان ترامپ و «آلن ویسلبرگ» مدیر مالی آن، در دادگاهی به کلاه‌برداری مالیاتی متهم شدند.

دادستانی منطقه منهتن نیویورک در آن زمان اعلام کرد سازمان ترامپ و ویسلبرگ به کلاه‌برداری مالیاتی «گسترده و قابل توجه» به مبلغ ۱.۷ میلیون دلار متهم شدند.

ترامپ در طول حضور در کاخ سفید از انتشار سوابق مالیاتی امتناع و در سال ۲۰۱۸ که «رابرت مولر» بازرس ویژه رسیدگی به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به سود ترامپ تلاش کرد به سوابق مالیاتی وی دست پیدا کند، رئیس جمهور سابق آمریکا تمام تلاش خود را برای ممانعت از این اقدام به کار گرفت.

پیش‌تر نیز شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشت، دفتر دادستانی نیویورک سوابق مالیاتی ترامپ را از تاریخ ژانویه ۲۰۱۱ تا آگوست ۲۰۱۹ به دست آورده‌ است، در حالی که ترامپ تلاش می‌کرد از طریق دیوان عالی آمریکا دستیابی به این اسناد را غیرممکن کند.

این دادستانی اکنون در حال بررسی چند جنبه مختلف از فعالیت‌های مالی و تجاری ترامپ است. از سوی دیگر، رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند، دفتر دادستانی منهتن تحقیقات درباره پرونده‌های ترامپ را تشدید و به طور ویژه بر یکی از شرکت‌های املاک ترامپ در نیویورک تمرکز کرده است.

حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان

خبرگزاری فرانسه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که دیپلمات‌های ایرانی برای اولین بار پس از سال ۲۰۱۶، در نشست سازمان همکاری اسلامی در شهر جده عربستان حضور یافتند.

به گفته مقاماتی در این سازمان به خبرگزاری فرانسه، سه دیپلمات ایرانی هفته گذشته وارد شهر «جده» شدند تا در کنار ۵۶ کشور دیگر در نشست این سازمان حضور یابند. این افراد هم اکنون در دفتر نمایندگی ایران در جده مستقرند و در نشست امروز این سازمان حضور یافتند. در تاریخ ۲۲ مارس قرار است تا وزرای خارجه کشورهای عضو در اسلام آباد پاکستان حضور یابند و نشست امروز در جده برای آماده سازی مقدمات برگزاری نشست اسلام‌آباد بود.

حسین امیر عبداللهیان وزیر خارجه ایران در تاریخ دوم دی ماه گفته بود که تهران موافقت عربستان سعودی را با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های خود که به عنوان دیپلمات‌های مستقر نزد سازمان همکاری اسلامی در جده قرار است مشغول به کار شوند، دریافت کرده است. دولت سعودی در پنج سال گذشته از صدور ویزا برای نمایندگان ایران امتناع کرده بود.

به گفته امیر عبداللیهان ایران آماده است که هیأت‌های فنی دو کشور از سفارتخانه‌ها بازدید کرده و سفارتخانه‌ها و مقدمات کار را فراهم کنند تا روابط به حالت طبیعی خودش برگردد.

امیر عبداللهیان با این حال تأکید کرده بود، باید منتظر ماند و دید که این اتفاق در چه زمانی و در نتیجه کدام مرحله مذاکرات ایران و عربستان در بغداد رخ خواهد داد؟

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز در ۲۷ دی ماه نیز گفته بود که تمرکز تهران بر آغاز فعالیت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی در جده است.

در مقابل «حسین ابراهیم طه»، دبیرکل جدید سازمان همکاری اسلامی نیز چندی پیش با ارسال پیام‌هایی برای آیت‌الله ابراهیم رئیسی و همچنین حسین امیرعبداللهیان، نسبت به تقویت همکاری با جمهوری اسلامی ابراز آمادگی کرده بود.

آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: روسیه پیش‌بینی تحریکاتی از جمله تحریک نظامی از سوی آمریکا و اوکراین را دارد.

به گزارش خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: پیش‌بینی تحریکاتی - چه اطلاعاتی و چه نظامی - را از سوی آمریکا و اوکراین که توسط واشنگتن رهبری می‌شود، می‌کنیم. ممکن است آن‌ها واقعا دست به چنین کاری بزنند، خصوصا که تجربه زیادی دارند.

زاخارووا به یکی از مطالب منتشره در پایگاه خبری "بلومبرگ" اشاره کرد که در آن به نقل از یک دیپلمات چینی ادعا شده بود که رئیس‌جمهوری چین از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه خواسته است تا در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن - که از چهارم تا بیستم فوریه برگزاری می‌شود - به اوکراین حمله نکند تا "این جشن خراب نشود."

عصبانیت شدید ترامپ از صدور احضاریه برای دخترش ایوانکا/ حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان/ آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در اوکراین/ نامه ۴۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای آزادسازی اموال افغانستان

زاخارووا گفت: این دیگر تقلبی نیست، این یک عملیات ویژه اطلاعاتی واقعی از سوی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکاست.

او اظهار داشت که منظور از "یک دیپلمات چینی" که در خبر بلومبرگ به آن اشاره شده، در واقع خود آمریکایی‌ها هستند.

این سخنگو ادامه داد: می‌فهمم که طبق روایت رسانه‌های آمریکایی، روسیه باید خیلی زودتر از این‌ها به اوکراین حمله می‌کرد، اما نکرد! طبق منطق آن‌ها، اکنون بهترین فرصت است؛ المپیک زمستانی چین که چندین ماه است به دستور واشنگتن، توسط رسانه‌های آمریکایی بدنام می‌شود. بلومبرگ این دو موضوع را با یکدیگر ادغام کرده و شانس خود را امتحان می‌کند، اما تیرش خطا می‌رود، چرا که حالا همه به خاطر خواهند سپرد چه کسانی قصد دارند اقدامات متخاصمانه در المپیک پکن انجام دهند.

زاخارووا در ادامه به حمله گرجستان به منطقه "اوستیای جنوبی" در المپیک تابستانی ۲۰۰۸ اشاره کرد.

نامه ۴۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای آزادسازی اموال افغانستان

در میانه بحران‌های جاری در افغانستان، سه تن از قانونگذاران آمریکایی به بایدن تاکید کرده‌اند تا دارایی‌ها و اموال بلوکه شده افغانستان را برای اجتناب از بحران‌های بشری و اقتصادی آزاد کند.

به گزارش پایگاه خبری بیزنس استاندارد، سه تن از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور از وی خواستند تا بر آزادسازی دارایی‌ها و اموال بلوکه شده افغانستان تمرکز کند تا به این ترتیب از بروز بحران بشری و اقتصادی که مردم افغانستان با آن روبرو هستند، اجتناب شود.

آنها تاکید کردند که آمریکا یک تعهد اخلاقی برای کمک به مردم افغانستان دارد که با آمریکا و منافع ملی این کشور به منظور جلوگیری از تبدیل شدن مجدد افغانستان به محلی امن برای "دشمنان" آمریکا همکاری می‌کنند.

این سه قانونگذار در نامه خود همچنین ‌گفته‌اند: وقتی که آخرین سربازان آمریکایی از افغانستان خارج شدند، ایالات متحده قول داد که ما نباید افغانستان را به حال خود رها کنیم. این اشتباهی است که ما قبلا مرتکب شدیم و عواقب سنگینی برای امنیت خودمان و همچنین برای مردم افغانستان داشت. ما باید به وعده خود پایبند باشیم و آنچه لازم است انجام دهیم تا اطمینان حاصل شود که پیشرفت‌های حاصل شده در ۲۰ سال گذشته از بین نمی‌رود.

عصبانیت شدید ترامپ از صدور احضاریه برای دخترش ایوانکا/ حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان/ آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در اوکراین/ نامه ۴۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای آزادسازی اموال افغانستان

آنها همچنین نوشتند: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که افغانستان یک بار دیگر به محلی امن برای سازمان‌های "تروریستی" تبدیل شود که به کشتن آمریکایی‌ها و حمله به کشور ما علاقه دارند. ما نباید همچنین اجازه دهیم که این کشور دچار فاجعه‌ای بشری شود.

این تلاش به دنبال نامه دسامبر ۲۰۲۱ از سوی ۴۰ قانونگذار ایالات متحده است که از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و جنت یلن، وزیر خزانه‌داری خواسته بودند تا کمک‌های بشردوستانه به افغان‌ها را آزاد کنند تا از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری شود.

از زمان قدرت‌گیری مجدد طالبان در افغانستان به تاریخ ۱۵ اوت سال گذشته میلادی، نزدیک هفت میلیارد دلار دارایی افغانستان در آمریکا در بانک مرکزی نیویورک مسدود شده است.

قانونگذاران همچنین در نامه‌ای به دولت بایدن تاکید کردند که مطمئن شود سهم قابل توجهی از دارایی‌های مسدود شده برای کاهش درد و رنج مردم افغانستان استفاده شود. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز با بیان اینکه اوضاع در افغانستان یک کابوس است هشدار داد که جهان برای کمک به مردم افغانستان در رقابت با زمان است.

استقرار رزمناو اسپانیایی در دریای سیاه برای کمک به ناتو

یک فروند کشتی جنگی اسپانیایی و حدود ۲۰۰ ملوان روز شنبه برای تقویت حضور ناتو در منطقه همزمان با تشدید تنش‌ها در اطراف مرزهای اوکراین، عازم دریای سیاه شدند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این کشتی در ابتدا قرار بود حدود سه هفته دیگر به ماموریت ناتو بپیوندد،اما با تشدید بحران بین روسیه، اوکراین و متحدانش حرکت آن تسریع شد. بنابر اعلام وبگاه ناتو، ناو اسپانیایی به گروه دریایی ناتو (SNMG2) می‌پیوندد که شامل کشتی‌های جنگی ترکیه و ایتالیا می‌شود. نقش این گروه ارائه قابلیت واکنش فوری عملیاتی به ناتو است.

عصبانیت شدید ترامپ از صدور احضاریه برای دخترش ایوانکا/ حضور ایران در نشست سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان/ آمادگی روسیه برای مقابله با تحرکات نظامی و اطلاعاتی آمریکا در اوکراین/ نامه ۴۰ قانونگذار آمریکایی به بایدن برای آزادسازی اموال افغانستان

روز جمعه، فرمانده نیروی دریایی اسپانیا به رسانه‌ها گفت که این کشتی آماده جنگ است و می‌تواند به سرعت به هر بحرانی پاسخ دهد و آمادگی دارد بیش از دو ماه در منطقه بماند. چندی قبل نیز کشتی گشتی اسپانیایی «متئورو» نیز به سمت دریای سیاه حرکت کرد.

روزهای گذشته «مارگاریتا روبلز» وزیر دفاع اسپانیا نیز اعلام کرد که اسپانیا پیشنهاد ارسال جنگنده به بلغارستان را داده است. او گفت که اسپانیا عضو متعهد ناتو است، اما امیدوار است که این بحران از طریق دیپلماتیک حل شود.

این تدارکات برای درگیری، مشکلاتی را در داخل برای احزاب اسپانیا ایجاد کرده است. «یونیداس پودموس» رئیس حزب ائتلاف چپ افراطی، قبلاً مخالفت قاطع خود را با استقرار این نیروها اعلام کرده است.

در بیانیه ای آمده است: «اگر بر کاهش تنش‌ها و استقلال راهبردی برای دفاع از منافع و ارزش‌های خود تمرکز نکنیم، به سوی یک درگیری حل نشدنی پیش می رویم.»

رئیس‌جمهور اسپانیا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که اوضاع اوکراین را از نزدیک دنبال می‌کند و در تماس دائمی با رهبران نهادهای اروپایی و ناتو، و همچنین با سران کشورها و دولت‌های شریک اسپانیاست.

در بحبوحه تنش ناتو با روسیه بابت اوکراین و تلاش کشورهای غربی در ارسال کمک‌های نظامی به کی‌یف، وزارت دفاع روسیه از برگزاری یک رزمایش نزدیک سواحل ایرلند خبر داد.

روسیه قصد دارد اوائل ماه فوریه رزمایشی با مهمات واقعی را نزدیک سواحل ایرلند برگزار کند. هنوز شمار رزمناوهای روسیه برای شرکت در این رزمایش مشخص نشده، اما مکان آن ۲۴۰ کیلومتری جنوب غربی سواحل ایرلند و آب‌های بین‌المللی تعیین شده است. روسیه قصد ندارد در منطقه اقتصادی ایرلند این رزمایش را برگزار کند.

این رزمایش در حالی قرار است برگزار شود که تنش بین روسیه با ناتو بابت اوکراین بالا گرفته است. در حالی که روسیه بارها اعلام کرده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، اما غرب به ویژه آمریکا مسکو را متهم به تلاش به حمله نظامی به اوکراین معرفی می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در همین رابطه گفت که مسکو انتظار تحریک نظامی از سوی ایالات متحده و اوکراین را دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
این خرس قطبی که بیدار شده دوباره دنیا را بهم ریخته
عربستان بدون امريكا كاره اى نيست
با سلام به برو بچه های گوگلی مگولی ناتو. عزیزان من اوکراین خیلی وقته از دستتون خارج شده و به روسیه ملحق شده. تمام مردمش خواهان پیوستن به روسیه هستن و اینها کلا نمایشی بیش نیست. کافیه روسیه گازشو قطع کنه همگی یخ میزنین.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی