بازدید 7021

رئیس‌هلال‌احمر: بیمارستان نجف به‌زودی تکمیل می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وزیر بهداشت عراق گفت: فاز نخست بیمارستان امام علی (ع) نجف آماده و به زودی این بیمارستان تکمیل و آماده ارائه خدمات به مردم کشور عراق و زائران ایرانی خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۰۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۱ 23 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در دیدار با وزیر بهداشت عراق گفت: کشور ایران و عراق اشتراکات مذهبی و فرهنگی زیادی دارند و همین امر سبب شده تا دو کشور روابط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. از سوی دیگر شهادت سردار دل‌ها و هم رزمانش باعث اتحاد بیشتر ایران و عراق شد.

وی افزود: بعد از این حادثه تلخ درگیر ویروس کرونا شدیم و علی رغم تحریم‌ها موفق شدیم با همکاری خوب مردم و درایت مقام معظم رهبری، بر این ویروس غلبه کنیم. همزمان با ارائه خدمت به مردم، تولید واکسن در کشور ایران آغاز شد و طرحی را به نام سردار سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت، بسیج و دیگر نهاد‌ها در سه محور بیماریابی، حمایت و نظارت بیماران مبتلا به کرونا را با موفقیت انجام دادیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: علاوه بر ورود و تولید واکسن، تجهیزات مربوط به ویروس کرونا نیز در ایران تولید شد و در فاصله کوتاهی به همت مسئولان و پشتیبانی مردم، توانستیم ظرفیت تولید ماهانه ۳۰ میلیون دز واکسن را ایجاد کنیم.

کولیوند خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های دولت جدید و شخص آیت الله رئیسی همکاری بیشتر با کشور‌های همسایه به ویژه کشور‌های مذهبی و علی الخصوص عراق است.

وی ادامه داد: اجتماع زائران در اربعین بی نظیر است، اما به لطف پروردگار و امام حسین (ع) و همت تمامی مسئولان، کمترین مشکل درمانی را در زمان اربعین داریم. به همین علت از وزیر بهداشت و همکارانش برای تأمین سلامت زائران ایرانی به ویژه در زمان اربعین تشکر می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر عنوان کرد: در حال راه اندازی بیمارستان امام علی (ع) در نجف هستیم که فاز اول آن فردا افتتاح خواهد شد. فاز‌های بعدی در کمترین زمان راه اندازی و سعی خواهیم کرد بهترین بیمارستان را ساخته و بهترین خدمات به ویژه در حوزه عمل‌های جراحی را برای مردم انجام و بهترین خدمات را به زائرین ارائه کنیم.

کولیوند اظهار کرد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ۴ کارخانه تولید دارو دارد و اگر وزارت بهداشت عراق موافقت کند می‌توانیم به صورت مشترک، کارگاه‌های تولید دارو را در عراق راه اندازی کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: پزشکان متخصص خیلی خوبی در جمهوری اسلامی ایران و جمعیت هلال احمر وجود دارد و می‌توانیم برنامه ریزی‌های لازم جهت حضور این پزشکان را بیمارستان امام علی (ع) عراق انجام دهیم.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران این آمادگی را دارد تا آزمایشگاه مجهز و با افراد متخصص را در فرودگاه‌های عراق آماده کرده تا همانند دیگر کشورها، سلامت مسافران در خصوص ویروس کرونا بررسی شود.

مراکز درمانی بسیاری خوبی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد

وزیر بهداشت عراق نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا همکاری‌های لازم با وزارت بهداشت ایران صورت گرفت و مرکز قلبی را تأسیس کردیم. مراکز درمانی بسیاری خوبی در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که زمینه همکاری دو کشور را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: آمادگی‌های لازم برای کمک به راه اندازی سریع‌تر بیمارستان امام علی (ع) وجود دارد و هر مجوزی لازم است در کمترین زمان صادر خواهد شد تا همگان بتوانند از خدمات بیمارستان نجف بهره‌مند شوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی