بازدید 25656
آخرین تحولات خاورمیانه

گزارش رسانه آمریکایی از پیام رزمایش ایران، روسیه و چین به واشنگتن/ نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله انصارالله به امارات/ بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل/ درخواست سیاستمداران آمریکایی برای قطع کمک‌های نظامی به عربستان

گزارش رسانه آمریکایی از پیام رزمایش ایران، روسیه و چین به واشنگتن، نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله انصارالله به امارات، بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل، درخواست سیاستمداران آمریکایی برای قطع کمک‌های نظامی به عربستان و درخواست عمران خان برای کمک فوری جامعه بین‌المللی به افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۰۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۳ 23 January 2022

گزارش رسانه آمریکایی از پیام رزمایش ایران، روسیه و چین به واشنگتن/ نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله انصارالله به امارات/ بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل/ درخواست سیاستمداران آمریکایی برای قطع کمک های نظامی به عربستان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: گزارش رسانه آمریکایی از پیام رزمایش ایران، روسیه و چین به واشنگتن، نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله انصارالله به امارات، بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل، درخواست سیاستمداران آمریکایی برای قطع کمک‌های نظامی به عربستان و درخواست عمران خان برای کمک فوری جامعه بین‌المللی به افغانستان، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گزارش رسانه آمریکایی از پیام رزمایش ایران، روسیه و چین به واشنگتن

یک رسانه آمریکایی، روز شنبه برگزاری رزمایش دریایی بین ایران، روسیه و چین به نام «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی– ۲۰۲۲» را ارسال پیام مستحکم به آمریکا دانست.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز» نوشت، رزمایش‌ دریایی مشترک با حضور روسیه، چین و ایران که روز جمعه در شمال اقیانوس هند آغاز شد، به همان اندازه که با قابلیت‌های کشتی‌های جنگی و مبارزه با دزدان دریایی محلی ارتباط دارد، با ژئوپلیتیک جهانی نیز ارتباط دارد. در مواجهه با فشار فزاینده ایالات متحده، این رزمایش‌ها به ویژه سیگنال قوی مبنی بر این است که برخی از دشمنان اصلی آمریکا با وخیم‌تر شدن روابط با ایالات متحده به یکدیگر نزدیکتر می‌شوند.

به نوشته این روزنامه، این تمرینات همزمان با سفر آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران به مسکو و پیشنهادها برای یک پیمان اقتصادی و امنیتی ۲۰ ساله بین دو کشور بود. چین نیز در ماه مارس با مشارکت راهبردی جامع خود با تهران موافقت کرد؛ هرچند ایالات متحده همچنان تحریم‌های اقتصادی و مالی عمده‌ای را علیه ایران و شرکای تجاری‌اش بر سر برنامه‌های هسته‌ای‌اش اعمال می‌کند.

مقام‌های ایرانی می‌گویند تمرین‌های مشترک بیشتری برنامه‌ریزی شده و مرتب از روابط رو به رشد خود با پکن و مسکو سخن می‌گویند حتی در شرایطی که مذاکرات با واشنگتن بر سر توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۵ به بن بست رسیده است.

این نشریه نوشت، رزمایش مشترک دریایی بلندپروازانه‌ترین تمرین‌هایی است که تاکنون با کشتی‌های جنگی چینی، روسی و ایرانی انجام شده و اولین رزمایش از زمانی است که ایران رسما برای پیوستن به پیمان امنیتی سازمان همکاری شانگهای (SCO) در سپتامبر دعوت شد.

گزارش رسانه آمریکایی از پیام رزمایش ایران، روسیه و چین به واشنگتن/ نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله انصارالله به امارات/ بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل/ درخواست سیاستمداران آمریکایی برای قطع کمک های نظامی به عربستان

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، صبح روز جمعه در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش‌بینی شده است.

تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی از اهداف رزمایش مرکز کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ است. این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود.

امیر دریادار «حبیب الله سیاری»، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در این زمینه گفت: «رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ در ابعاد مختلف حائز اهمیت است که برقراری امنیت تجارت دریایی در شمال اقیانوس هند و هماهنگی بهتر و ارتباطات نزدیک‌تر بین نیروهای دریایی کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای و البته تبادل تجربیات دریایی در امدادرسانی و کمک در حوادث و سوانح دریایی از آن جمله است.»

امیردریادار سیاری تصریح کرد: «برگزاری مقتدرانه این رزمایش با میزبانی و فرماندهی ما نشان می‌دهد نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران متشکل از ارتش و سپاه از توانمندی بسیار خوبی در برنامه‌های امنیت افزای مشترک با یکدیگر و مرکب با دیگر کشورها رسیده و می‌توانند کمربند امنیتی در شمال اقیانوس هند و دریای عمان را تقویت کنند.»

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله انصارالله به امارات

اتحادیه عرب امروز یکشنبه نشست فوق‌العاده‌ای به منظور رایزنی در خصوص حمله انصارالله به امارات برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری"واس" عربستان، کشور امارات در یادداشتی رسمی، خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده در سطح نمایندگان برای رایزنی در خصوص حمله نیروهای انصارالله به شهر ابوظبی شد.

قرار است این نشست یکشنبه سوم بهمن ماه به ریاست کویت برگزار شود.

گزارش رسانه آمریکایی از پیام رزمایش ایران، روسیه و چین به واشنگتن/ نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله انصارالله به امارات/ بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل/ درخواست سیاستمداران آمریکایی برای قطع کمک های نظامی به عربستان

دبیرخانه اتحادیه عرب این درخواست، امارات را به اطلاع کشورهای عربی رساند و کشور کویت و شماری از کشورهای عربی آن را تایید کردند.

بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از بازگشت حق رای ایران در این نهاد بین المللی خبر داد.

 سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی تایید کرد بدهی معوقه ایران به سازمان ملل پرداخت شده و به محض وصول در نیویورک، حق رای کشورمان باید طبیعتا در آغاز هفته میلادی (دوشنبه) بازگردد.

کره جنوبی بیش از ۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران را به عنوان بدهی حق عضویت معوقه تهران به سازمان ملل پرداخت کرده است.

تخت روانچی پیش از این، در ۲۴ دی ماه اعلام کرده بود، رایزنی ها را با سازمان ملل برای رفع تعلیق حق رای ایران و واریز حق عضویت در این نهاد بین المللی شروع کرده ایم و امیدواریم این کار در اسرع وقت به نتیجه برسد.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد افزود: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو فعال سازمان ملل همیشه متعهد بوده است حق عضویت خود را بموقع پرداخت کند و ما در عمل نیز این موضوع را ثابت کرده ایم.

نماینده ایران در سازمان ملل گفت: اما متاسفانه برای دومین سال پیاپی با مشکل پرداخت حق عضویت خود مواجه شدیم که دلیل آن به اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا علیه ایران برمی گردد.

وی تصریح کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا نه تنها در زمینه های مختلف از جمله دارو، تهیه اقلام انسانی، تجهیزات پزشکی و غیره تاثیر داشته بلکه در کار سازمان ملل نیز وقفه ایجاد کرده است.

خبرگزاری یونهاپ به تازگی به نقل از مقامات دولت کره جنوبی اعلام کرد: کره جنوبی و ایران در حال مذاکره درباره احتمال استفاده از دارایی‌های مسدود شده تهران برای پرداخت حق عضویت این کشور در سازمان ملل هستند.

خبرگزاری کره جنوبی به نقل از منابع دولتی این کشور گزارش داد: کره جنوبی با ایران درباره پیشنهاد استفاده از دارایی های مسدود شده ایران به دلیل تحریم های آمریکا، به منظور کمک به پرداخت حق عضویت این کشور به سازمان ملل و به دست آوردن دوباره حق رای خود مذاکره می کند.

ایران بیش از ۷ میلیارد دلار دارایی در دو بانک کره جنوبی شامل بانک صنعت کره (IBK) و بانک ووری (worri Bank) دارد که به دلیل تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا مسدود شده اند.

ایران خواستار آزادی دارایی های بلوکه شده خود است که یکی از موضوعات حساس در روابط دو جانبه ایران و کره جنوبی محسوب می شود.

بر اساس گزارش یونهاپ، مقامات آگاه از مذاکرات ایران و کره درباره این موضوع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند، دو طرف به دنبال استفاده از این دارایی ها برای حل مشکل معوقات ایران به سازمان ملل هستند.

یکی از مقامات مربوطه به خبرگزاری یونهاپ گفت: دولت ما در حال رایزنی با دولت ایران در این زمینه و مذاکره با آمریکا و سازمان ملل است.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل به تازگی در نامه‌ای به رئیس مجمع عمومی سازمان ملل اطلاع داده بود ایران حق رای خود را به دلیل افزایش حق عضویت معوقه در سازمان ملل از دست داده است.

بر اساس ماده ۱۹ منشور ملل متحد، حق رای یک کشور عضو سازمان ملل متحد، زمانی تعلیق می شود که بدهی های معوقه آن برابر یا بیشتر از میزانی باشد که باید طی دو سال پرداخت کند.

درخواست سیاستمداران آمریکایی برای قطع کمک های نظامی به عربستان

سیاستمداران آمریکایی در پی حملات هوایی مرگبار ائتلاف سعودی به یمن که منجر به کشته شدن غیرنظامیان و کودکان شد، از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواستند به حمایت نظامی از عربستان خاتمه دهد.

تارنمای نیوز ویک گزارش داد اسپانسر آکرمن، گزارشگر امنیتی ملی آمریکا در پیامی گفت: آمریکا شریک این حمله است همانطور که در هر حمله هوایی عربستان یا امارات در این جنگ هولناک که زمانی جو بایدن و مقامات ارشد دولتش قول پایان آن را داده بودند، شریک بوده است.

گزارش رسانه آمریکایی از پیام رزمایش ایران، روسیه و چین به واشنگتن/ نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله انصارالله به امارات/ بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل/ درخواست سیاستمداران آمریکایی برای قطع کمک های نظامی به عربستان

در اوایل سال ۲۰۲۱، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که از حملات هوایی ائتلاف کشورهای عرب به رهبری عربستان سعودی در یمن حمایت نخواهد کرد. با این حال، پس از گذشت یک سال، آمریکا به کمک های نظامی خود به عربستان ادامه داده است. اخیرا دولت بایدن ۶۵۰ میلیون دلار تسلیحات به سعودی ها فروخته و مدعی شده که این تسلیحات برای " اهداف دفاعی" است.

طیف ترقی خواه کنگره آمریکا در واکنش به حملات اخیر در توییتی گفت: این یک خبر وحشتناک است که ویرانی بیشتر یمن را به دنبال دارد. این حملات همچنین پیامد قابل پیش‌بینی تداوم تسلیح عربستان سعودی است.

این طیف از نمایندگان کنگره افزودند همانطور که کنگره خواسته است، دولت بایدن باید مشارکت غیرمجاز در جنگ سعودی را متوقف کند و به بمباران و محاصره یمن پایان دهد.

دولت بایدن به تازگی اشاره کرد که ممکن است انصارالله یمن را بار دیگر در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد.

رو خانا سناتور دموکرات کالیفرنیا گفت: ما باید به پایان جنگ در یمن کمک کنیم، نه اینکه با قرار دادن مجدد حوثی ها (انصارالله) در فهرست تروریستی و ادامه سیاست ترامپ، آن را تشدید کنیم. سازمان‌های بشردوستانه هشدار داده‌اند که این اقدام به معنای افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت برای میلیون‌ها غیرنظامی یمنی است.

درخواست عمران خان برای کمک فوری جامعه بین‌المللی به افغانستان

«عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان بار دیگر از جامعه جهانی خواست تا به میلیون‌ها افغان که با خطر قریب‌الوقوع گرسنگی روبه‌رو هستند، کمک فوری کند.

عمران خان، روز شنبه، ۲بهمن در توییتی یادآور شد که ارائه کمک فوری به افغانستان براساس اصل مسئولیت حمایت(R2P) سازمان ملل متحد که به اتفاق آرا به تصویب رسیده، الزامی است.

نخست‌وزیر پاکستان همچنین از کمک برخی کشورها به‌منظور برگزاری کنفرانسی برای جمع‌آوری 4/5 میلیارد دلار به افغانستان قدردانی کرد.

عمران خان پیش از این نیز از فاجعه قریب‌الوقوع انسانی در افغانستان هشدار داده و از جامعه جهانی خواسته بود که به افغانستان کمک کند.

گزارش رسانه آمریکایی از پیام رزمایش ایران، روسیه و چین به واشنگتن/ نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب برای بررسی حمله انصارالله به امارات/ بازگشت حق رای ایران در سازمان ملل/ درخواست سیاستمداران آمریکایی برای قطع کمک های نظامی به عربستان

این در حالی است که چندی پیش دفتر نخست‌وزیری پاکستان اعلام کرد «عمران خان» از مسئولان این کشور خواست تا برای دفع بحران بشری در افغانستان به این کشور نیروی‌‌ انسانی واجد شرایط و آموزش دیده در بخش‌های پزشکی، تکنولوژی ارتباطی، محاسبه و مالی بفرستد و در این خصوص با کشورهای دوست همکاری دوجانبه را نیز ارزیابی کند.

این اظهارات با واکنش‌هایی از سوی شهروندان افغانستان و نیز برخی مقامات دولت پیشین افغانستان مواجه شد.

«امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان در واکنش به اظهارات اخیر «عمران خان» نخست وزیر پاکستان گفت که افغانستان نیاز به نیروی خارجی ندارد.

وی در واکنش به گفته‌های نخست وزیر پاکستان مبنی بر فرستادن نیروهای فنی این کشور به افغانستان افزود: افغانستان پرسنل و شخصیت‌های بسیار خوب و تحصیل کرده‌ای دارد و حکومت تاکنون هیچ نوع خلایی احساس نکرده که آن را با افراد سایر کشور‌ها پر کند.

متقی ادامه داد: افغانستان در حال حاضر نیاز ندارد که از دیگر کشور‌های جهان کسی به اینجا بیاید و کار کند. البته که افغانستان مشکلات اقتصادی دارد و جهانیان باید در این خصوص به مردم ما کمک کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۴
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
پاینده باد ایران

این پیام مهم رزمایش اخیر ایران و روسیه و چین بود.
آمریکا هم همین پیام را دریافت کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
خودت فهمیدی چی گفتی
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
و جان نثارانشان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
الهم اشف کل مریض
من
| - |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سلام. واقعا آدم میمونه چی بگه . از یه طرف نگرانید که ایران با جهان ارتباط نداره. از یه طرف جهانو فقط آمریکا و چند کشور دزد اروپایی می دونید. اما نمی بینید این همه کمر خم کردن دولت روحانی مقابل این دزدا نتیجش چی شد؟ یه کم فکر کنیم بد نیست..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
هیچی هم خواسته علیه روسیه حرف زده باشد و هم علیه امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
تعداد مثبت و منفی ها نشان میدهد حق با نویسنده کامنت است
اکثریت مردم ایران از روسیه و چین متنفرند
ساندیسی های محترم نباید از واقعیت ها دلخور باشند
حقیقت همین است
روسیه و چین با برگ ایران در زمین آمریکا و اروپا بازی میکنند
برادر بزرگوارمان جناب اولیانوف روسی از هتل محل مذاکرات در وین فرمودن این مانور با موفقیت انجام و پایان یافت
از کی تا حالا به رسانه های امریکایی استناد می کنید؟
می گویند‌ فلسفه‌ مثل‌ برقه‌ ! یعنی اگر‌ با آن آشنایی کاملی‌ نداشته باشی‌ و بخواهید‌ وارد‌ آن بشی‌ گیج و ممکن میکنه‌ !
حالا‌ سیاست جهان‌ یعنی‌ اندازه‌ این فلسفه‌ هم پیچیده‌ و غامض‌ نیست‌ ؟!
مسئولین‌ نه چندان‌ آشنای با دیپلماسی‌ جهان‌ و بازیگران‌ تردست‌ ان‌ در صحنه های سیاسی‌ با این ورودهای‌ بی پروای‌ خود‌ در این و یا آن پیمان‌ مملکت را با سر در تله های سیاسی‌ نکنند‌ خوبه‌ !!!
واکسن استرازنکا مجددا نایاب شده
دوز دوم ها را نزده اقایون دوز سوم میزنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
واکسنی در کشور خودشان کارایی ندارد را نباید در کشور ما زده شود
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شما برای خودت تحویز کن کاری به ما نداشته باش
برو هی برکت بزن
هی برکت بزن
اگر کسی به شما چیزی گفت
ورزشگاههای انگلستان را برو ببین پر تماشاگر ، تمامشان استرازنکا زدن

چه کسی گفته در کشورشان نمیزنند؟؟؟
واکسن اهدایی ها را از سر قبرشان پس می اورند؟؟؟
تعصب چه میکند
من
| - |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سلام! نگران نباش این واکسنی که امثال شما فکر می کنند معجزه می کنه به اندازه کافی واد شد بدون امضای قراردادای ننگین که دولت متبوعتان می گفت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
ورزشگاه پر است آن وقت چند ده هزار نفر آمار مبتلا یا چند صد نفر کشته چی می گوید
حداقل آلمان فهمید و ورزشگاه ها را خالی کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
۱۴:۱۳
واکسن جلوی ابتلا را نمیگیرد جلوی مرگ و بستری را میگیرد . تا حالا هم اکثر فوتی ها همان مخالفان واکسن بودند . آسترازنکا واکسن خوبیست و مورد تایید اکثر کشورهاست . حالا که ملت دوز اول را زنده اند یادت افتاد کارایی ندارد؟
تا حالا هم میلیون ها دوز واکسن بهمون اهدا شده نخریدیم دلشون برامون سوخته . دیدن شما نمیارید گفتند کار خیر کنند
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
متاسفانه هر فردی می اید اظهار نظر علیه واکسن میکند
اقای محترم اگر سینوفارم کم باشد عده ای میگویند این برند واکسن موجود نیست
اگر اسپوتنیک کم باشد همین طور
اینکه عده ای علیه استرازنکا عناد دارند جای تعجب است
بابا طرف نیازمند دوز دومش هست باید چه کند؟؟؟؟؟
طرف خوب یا بد دوز اولش را استرازنکا زده باید دوز دومش را بزند یا نه؟؟؟؟؟

کارایی داشته باشد یا نداشته باشد برای فردی که دوز اولش را زده باید چه کرد؟؟؟؟؟؟
بعد یک کاربری از سر نادانی میگه واکسن استرازنکا کارایی ندارد
کارایی دارد و ندارد مساله فردی که نیازمند دوز دوم این برند هست نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
شما اگر چند ماه قبل زده باشی تا الان دیگر بی اثر شده برای دوز بعدی! در ضمن چرا از واکسن های دیگر که شبیه این هست استفاده نمی کنی که نو ترکیب هستند؟
چه طوری دارایی های ایران برای رسیدن به دست آمریکا در سازمان ملل آزاد میشه اما برای رسیدن به دست ایران آزاد شدنی نیست؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
چون می رود در آمریکا و کدخدا هم می گوید بفرست
می ترسی منتشر کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
این حق رای به آدم نمی چسبه که کره پول خودمون را با منت به سازمان ملل بده که آمریکا و انگلیس همکاره اش هستن
بفرمائید پیام سقوط آزاد بورس به جهان چیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سقوط بورس آن زمانی بود که از 800 به 2 میلیون آوردن و بعد رساندن به 1400!! نه این نوسان گیری های این چند ماهه که بین 1200 تا 1400 که عادی هست در بازارهای دنیا
پوتین در دیدار با ابراهیم رییسی که مدعی شد عضو پیمان شانگهای شده اند یادآور شد که فقط ناظر هستید احتمالا در این رزمایش هم فقط ناظر بوده اند
پاسخ ها
من
| - |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
سلام ! شما اینطور فکر کن اونی که باید بفهمه خوب می فهمه . یه کم سرتونو از رسانه های غرب گدا خارج کنید تا بهتر ببینید
ناشناس
| Luxembourg |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۳
۱۳:۵۳
از حزب توده چه خبر شرق گذا؟!!!!!!
یک سوال دارم این رزمایش بزرگ چین و روسیه و ایران ارتباط این سه کشور در مکالمه با هم با کدام زبان بوده ؟؟؟؟؟
مرگ بر چین
مرگ بر روسیه
مرگ‌ بر وطن فروش!
در مدت کوتاهی یعنی‌کمتر از‌دو سال دوبار حق رأی در سازمان ملل به‌ دلیل عدم پرداخت و یا بهتر بگوییم عدم امکان پرداخت آن بدلیل تحریمها از ایران سلب شده است و هر بار کشور ثالثی که بدهی‌های زیادی به ایران دارد با اجازه تحریم کنندگان مبلغی‌ در حدود ۱۸ میلیون دلار را پرداخت کرده است. جالب است چندین کشور هستند که مبالغی چندین میلیارد دلاری به ایران دارند. بعنوان مثال کره جنوبی نزدیک به ۸ و عراق نزدیک ۴ و بنا به شنیده ها چین ۳۰ میایارد دلار پول‌بلوکه شدهٔ ایران را در اختیار دارند و یا نمیخواهند خودشان را‌وارد چنین مذاکراتی با امریکا بکنند و یا اصولاً تمایلی حتی در این حد کوچک برای کمک‌ به ایران را ندارند. فارغ از هر محدودیتی گرفتاری کشور را نشان میدهد که چگونه تحریمها اثرات بسیار منفی جدی بر اقتصاد و مراودات بانکی‌ما گذاشته است. این مطلب خلاف نظر رییس جمهوری است که ما به لحاظ صادرات و برگشت پول آن در وضعیت خوبی قرار داریم. انجه ایشان به آن اشاره میکنند در نرمهای بین المللی ، بحق یا بنا حق ، قاچاق نامیده میشود و بدیهی است که ارسال ۱۸ میلیون دلار از آن به سازمان ملل جهت حق عضویت غیر عملی میشود. آیا مذاکره کنندگان و اداره کنندگان این مذاکرات در تهران که حتماً در جریان آن هستند انرا نوعی تخفیف جایگاه کشور میدانند یا در قالب انقلابی کری انرا هضم و تبلیغ میکنند. اخیراً سفر آقای رییسی و مواضع نماینده روسیه در مذاکرات نشان داده است که امید داشتن به روسیه برای کمک به کشورمان با آنهمه سابقهٔ منفی از تضییع حقوق ایران در تاریخ معاصر ( که بنا به اطهارات بعض نمایندگان امامان جمعه بخوانید ستاد اقامه نماز جمعه ،مربوط به روسیه تزاری است ) کاملاً به همین روسیهٔ پوتین دارد امیدی باطل است. درخواست همراهی و کمک انطورکه از مذاکرهٔ شخصی و کوتاه رییس هیئت مذاکره کنندهٔ ایرانی در دست است مسلماً موجبی برای مقامات روسی از جنبه اولیانف و دیگر مقاتشان شده که نتیجه در سفر اخیر و توئیت اولیانف پیداست. مردم که مدتهاست یعنی از دوران جنگ که همین کشور همهٔ امکانات نظامی را در اختیار صدام گذاشته بود تا تقسیم دریای خزر و منافع نفتی و گازی روسیه از عدم حضور ایران در بازار و همچنین سهم کم ایران از منابع گازی چالوس به این نتیجه نا مبارک رسیده اند ولی دست مردم که در مذاکره کردن کوتاه است ولی به نمایندگان و تصمیم سازان کشور امید دارند که منافع و سربلندی کشور را فدای تصمیماتی که اگر شرایط فعلی ادامه داشته باشد چاره دیگری جز اتکای بیشتر به روسیه و امثالهم نیست ، نکنند.
انشاالله
۴۲‌سال‌ مرگ بر آمریکا گفتیم‌ و با فشار امریکا‌ مواجه‌ شدیم‌ که یک عده از این بازار‌ آشفته بهره جسته به الاف‌ اولوف‌ رسیدتد‌ ! پست‌ و منصب‌ و ثروت‌ افسانه ای‌ و ...
حالا‌ هم تازه‌ میخواهم‌ یار‌ کمونیستها‌ بشیم‌ که به آمریکا پیام‌ بدیم‌ که‌ ؛ چه نشسته ای که ما‌ دورتو‌ اتش‌ زدیم‌ تسلیم‌ شو‌ تا شاید‌ اون‌ ۴۲‌ سال‌ گذشته‌ ما‌ جبران‌ بشه‌ !!!
ملت‌ و دولتهای‌ ایران‌ به گواهی‌ تاریخ‌ هیچوقت‌ تعامل‌ با دنیا‌ را بلد نبوده اند‌ لذا‌ همیشه‌ زندگی‌ آحاد مردم‌ در مشقت‌ بوده‌ و الان‌ از‌ همیشه‌ بدتر‌ ....
ایران اشتباه کرد که حق عضویت را از طریق کره جنوبی پرداخت کرد بایستی صبر می کرد که یک سیستم مبادله مالی مستقل بین سازمان ملل و دیگر کشورها ایجاد می شد و خودش مستقیم پرداخت می کرد
خاک بر سر سازمان مللی که نمی تواند تحریم های خودش را خنثی کند چگونه می تواند منافع دیگر کشورها را تامین کند
اگر کره جنوبی هم بدون اجازه ایران اینکار کرده نباید ایران زیر بار آن برود
علی آقا محمدی احیانا در مورد بورس نظر ارشادی ندارید
مهم این نیست که آمریکا و انگلیس و چین و روسیه چگونه هستند مهم این است که ما چکاره هستیم و آیا برخورد ما با آنها مثل قراردادهای فوتبالی است که دقت لازم را نداریم و قراردادها را بگونه ای تنظیم می کنیم که بر علیه خودمان است
ما در این چهل سال باید فهمیده باشیم که تا خودمان را نسازیم نمی توانیم دیگران را بسازیم یعنی تا اقتصاد و سیستم اداری و حکومتی خودمان را از درون اصلاح نکنیم نه می توانیم باعث خوشبختی خودمان و نه انقلاب را صادر کنیم
ما در سیستم حکومتی و اقتصادی دچار دوگانگی هستیم و نمی دانیم باید چکار کنیم در واقع معجونی از اقتصاد گذشته و مدرن را مخلوط کرده ایم و در یک بلاتکلیفی قرار داده ایم
در موضوعات فرهنگی معلوم نیست که دلیل برخی از فرهنگ های غلط حاکمیت است که زمینه های بروز آنرا می دهد و یا اینکه مردم خودشان باعث آن هستند
اسراییل زمین فلسطینیها رو گرفته ما به خاطر اون باهاش رابطه نداریم بعد روسیه کلی زمین از ما گرفته کلی هم خیانت کرده بعد داریم دنباله روی میکنیم ازش لطفا پیدا کنید کشور غاصب رو
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل