بازدید 14491
۳
کیوسک بین الملل تابناک

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین/ تخلیه چهار میلیون بشکه نفت ایران در ژان جیانگ چین/ استقرار تیم ویژه نظامیان انگلیسی به اوکراین برای مقابله با روسیه/ بازگشایی دوباره سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین، تخلیه چهار میلیون بشکه نفت ایران در ژان جیانگ چین، استقرار تیم ویژه نظامیان انگلیسی به اوکراین برای مقابله با روسیه، بازگشایی دوباره سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان و اعلام آماده باش نیرو‌های نظامی عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۰۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۸ 21 January 2022

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین/ تخلیه چهار میلیون بشکه نفت ایران در ژان جیانگ چین/ استقرار تیم ویژه نظامیان انگلیسی به اوکراین برای مقابله با روسیه/ بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان

کیوسک بین الملل تابناک: بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین، تخلیه چهار میلیون بشکه نفت ایران در ژان جیانگ چین، استقرار تیم ویژه نظامیان انگلیسی به اوکراین برای مقابله با روسیه، بازگشایی دوباره سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان و اعلام آماده باش نیرو‌های نظامی عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین

وزارت دفاع روسیه روز جمعه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین در شمال اقیانوس هند توضیحاتی داد.

به نوشته وبگاه خبری «اینترفکس» در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، چهارده کشتی جنگی و امدادی روس از سه ناوگان مختلف در این رزمایش مشترک حضور دارند.

در این بیانیه آمده است، رزمناو موشکی «واریاگ»، کشتی جنگی ضد زیردریایی «ادمیرال تریبیوتس» و نفتکش «بوریس باتوما» از ناوگان اقیانوس آرام روسیه در این رزمایش حضور دارند.

وزارت دفاع روسیه افزود، در این رزمایش که با هدف مقابله با دزدی دریایی و تمرین عملیات‌ امداد و نجات دریایی در حال انجام است، «کشتی‌های جنگی روسیه و نیروهای دریایی ایران و چین، حملات توپخانه‌ای علیه اهداف دریایی، مانورهای تاکتیکی مشترک و عملیات جستجو و نجات را انجام دادند.»

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین/ تخلیه چهار میلیون بشکه نفت ایران در ژان جیانگ چین/ استقرار تیم ویژه نظامیان انگلیسی به اوکراین برای مقابله با روسیه/ بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان

در ادامه این بیانیه آمده است، در رزمایش مشترک روسیه، ایران و چین، عملیات نجات و آزادسازی یک کشتی توقیف شده توسط دزدان دریایی نیز با موفقیت تمرین شد.

وزارت دفاع روسیه نوشت، پس از اتمام رزمایش، ناوگان اقیانوس آرام به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد که ورود به دریای مدیترانه را شامل می‌شود. این ناوگان در دریای مدیترانه، به ناوگان شمال و ناوگان بالتیک روسیه ملحق خواهد شد تا رزمایش دیگری را برگزار کنند.

رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «با هم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌‍ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، صبح امروز در شمال اقیانوس هند آغاز شده است.

تخلیه چهار میلیون بشکه نفت ایران در ژان جیانگ چین 

گمرک چین برای اولین بار رسما از واردات محموله نفت خام ایران در یک سال گذشته به رغم ادامه تحریم ها خبر داده است.

بر اساس داده‌های اداره کل گمرک، چین در ماه دسامبر ۲۶۰ هزار و ۳۱۲ تن نفت خام از ایران خریداری کرده است.

یک منبع با اطلاع از این محموله به رویترز گفت که این محموله خاص در اواخر دسامبر به یک مرکز ذخیره دولتی در ژان جیانگ بارگیری شد.

تیلاک دوشی مدیر عامل شرکت دوشی در سنگاپور گفت: گزارش هایی مبنی بر واردات نفت خام از ایران قبلاً وجود داشته است اما در سکوت انجام می گرفته؛ اکنون فکر می کنم چینی ها آشکارا به دنبال آن هستند تا پاسخ ایالات متحده را ببینند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین/ تخلیه چهار میلیون بشکه نفت ایران در ژان جیانگ چین/ استقرار تیم ویژه نظامیان انگلیسی به اوکراین برای مقابله با روسیه/ بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان

یک مقام ارشد وزارت نفت ایران نیز به رویترز گفت که تهران علنی اعلام کرده صادرات نفت این کشور به شدت افزایش یافته است.

ایران اعلام کرد، به دلیل تحریم‌های آمریکا اعلام نمی کنیم که صادرات نفت به کدام کشورها صورت می گیرد اما چین یکی از کشورهایی است که نفت ایران را می‌خرد و این نشان می‌دهد که تحریم‌ها بی‌اثر شده است.

یکی مقام دیگر ایرانی به رویترز گفت: سیاست ما بهبود تجارت خود از جمله نفت با کشورهای غیر غربی است.

استقرار تیم ویژه نظامیان انگلیسی به اوکراین برای مقابله با روسیه

 رسانه‌های انگلیسی امروز (جمعه) از ورود ۳۰ نظامی ویژه این کشور به اوکراین خبر دادند.

شبکه «اسکای‌نیوز» در گزارشی اعلام کرد گروهی متشکل از ۳۰ تن از نیروهای نخبه بریتانیایی برای آموزش نیروهای مسلح اوکراین جهت استفاده از سلاح‌های جدید ضد تانک اهدایی لندن به کی‌یف، وارد این کشور شدند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، در سایت رسمی وزارت دفاع انگلیس آمده است که تیپ عملیات ویژه ارتش شامل چهار گردان تکاور است. بر اساس برنامه‌های این وزارتخانه و ارتش انگلیس، این واحدها مداوم در سراسر جهان برای تعامل با متحدان و شرکا و مبارزه با دشمنان، هر کجا که تهدیدی برای بریتانیا و منافع آن باشند، حضور خواهند داشت.»

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین/ تخلیه چهار میلیون بشکه نفت ایران در ژان جیانگ چین/ استقرار تیم ویژه نظامیان انگلیسی به اوکراین برای مقابله با روسیه/ بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان

علاوه بر این، در بیانیه وزارت دفاع انگلیس تاکید شده است که واحدهای تیپ عملیات ویژه ارتش بر همکاری با نیروهای ویژه متحدان لندن «برای مقابله با تهدیدات سازمان‌های افراطی خشونت‌آمیز» متمرکز شده‌اند.

پیش از این، «جیمز هیپی»، معاون وزیر دفاع انگلیس گفته بود که بریتانیا چندین هزار موشک ضد تانک سبک به اوکراین ارسال کرده است.

بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه دولت طالبان گفت، اتحادیه اروپا رسما سفارت خود را بازگشایی کرده و در کابل حضور دائمی خواهد داشت.

بلخی در توییتی نوشت: به دنبال دیدارهای متوالی و حصول فهمی مشترک با نمایندگان اتحادیه اروپا، این اتحادیه به صورت رسمی سفارت خود در افغانستان را بازگشایی و فعالیت خود را آغاز کرده است؛ این اتحادیه در کابل حضوری دائمی خواهد داشت.

وی افزود: افزون بر کمک بشردوستانه ۲۲۰ میلیون یورویی، اتحادیه اروپا ۲۶۸ میلیون یوروی دیگر نیز به عنوان کمک به افغانستان اعلام کرده و بخشی را برای حقوق معلمان در نظر گرفته است، که مورد استقبال ماست.

تا کنون هیچ کشوری به صورت رسمی طالبان را که در ماه اوت سال گذشته به قدرت رسید، به رسمیت نشناخته است و در اوایل هفته جاری، نخست وزیر دولت طالبان از کشورهای مسلمان خواست در به رسمیت شناختن طالبان پیشقدم شوند.

اتحادیه اروپا در سپتامبر سال گذشته، پنج معیار را برای تعامل با دولت طالبان معرفی کرد، از جمله رعایت حقوق بشر – خصوصا حقوق زنان و دختران – و تشکیل دولتی فراگیر که نماینده همه آحاد جامعه افغانستان باشد.

اعلام آماده باش نیروهای نظامی عراق 

پایگاه اطلاع‌رسانی «ارم نیوز» امارات به نقل از نیروهای امنیتی عراق اعلام کرد که این نیروها پس از فرار زندانیان داعش از زندان غویران در شهر الحسکه سوریه و حمله تروریستی به نیروهای امنیتی عراق در بامداد امروز به حالت آماده باش درآمده‌اند و اقدامات خود در مرز با سوریه را تشدید کرده اند.  

سرلشکر «جبار الطائی» فرمانده عملیات غرب نینوا گفت: با آمادگی نیروهای امنیتی عراق برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها از سوریه به داخل کشور، امنیت کامل در منطقه مرزی برقرار شده است. 

وی تاکید کرد با همکاری گسترده شهروندان ساکن مناطق، نیروهای امنیتی عراق از توانایی و آمادگی کامل برای دفع هرگونه نفوذ به داخل خاک این کشور برخوردارند. 

بیانیه وزارت دفاع روسیه درباره رزمایش مشترک با ایران و چین/ تخلیه چهار میلیون بشکه نفت ایران در ژان جیانگ چین/ استقرار تیم ویژه نظامیان انگلیسی به اوکراین برای مقابله با روسیه/ بازگشایی مجدد سفارت اتحادیه اروپا در افغانستان

فرمانده عملیات غرب نینوا با بیان این که مرزهای این استان با سوریه از وضعیت پایداری برخوردارند و اقدامات حفاظتی در کل مرز اجرا شده است، افزود: تامین امنیت مرزهای استان نینوا به وسعت حدود ۲۶۶ کیلومتر از امروز کامل تشدید می‌شود.  

سانا خبرگزاری دولتی سوریه امروز از فرار تعدادی از تروریست‌های داعش از زندان دوم «الصناعیه» تحت کنترل شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «قسد» در الحکسه خبر داد. 

سانا دیروز (پنجشنبه) گزارش داد که دو خودروی بمب‌گذاری شده پشت سر هم پس از برخورد با درهای زندان دوم «الصناعیه» در الحسکه منفجر و به دنبال آن صدای تیراندازی شدید در داخل زندان شنیده شد و تروریست‌های داعش سعی کردند از این زندان فرار کنند.  

خبرگزاری سوریه افزود: جنگنده‌های اشغالگران آمریکایی به شدت در آسمان الحسکه و در ارتفاعات پایین در بالای زندان «الصناعیه» به پرواز درآمدند و منور پرتاب کردند.  

در این پیوند، دیده بان حقوق بشر سوریه نیز امروز (جمعه) گزارش داد که بیش از ۸۰ داعشی در زندان غویران در استان الحسکه از این زندان فرار کرده اند. 

«رامی عبدالرحمن» مدیر این دیده بان با اشاره به این که شورش ابتدا از داخل زندان آغاز شد، گفت که عملیات زندان غویران بزرگترین عملیات گروه تروریستی داعش در حدود سه سال گذشته از زمان نابودی پایگاه های این گروه در داخل خاک سوریه بود. 

وی افزود که زندان غویران بزرگترین زندان داعشی‌ها در جهان است و پس از این حمله، ده‌ها داعشی فرار کردند. 

مدیر دیده بان  حقوق بشر سوریه اظهار کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده تاکنون ۴۱ تن از جمله ۲۰ تن شامل نیروهای امنیت داخلی قسد، نیروهای ضد تروریسم و ​​نگهبانان زندان همراه با ۵ شهروند غیرنظامی که توسط داعش به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شود و ۱۶ عضو داعش کشته شده اند.  

وی اظهار کرد که احتمال افزایش تعداد کشته شدگان به دلیل دست‌یابی به اطلاعات دقیق‌تر و وجود تعداد زیادی مجروحان که حال آن‌ها وخیم است، وجود دارد. 

مرز بین عراق و سوریه بیش از ۶۰۰ کیلومتر امتداد دارد و یک بیابان عمیق از الحسکه در شرق تا حومه شرقی حمص را در بر می‌گیرد که در سمت عراق به موصل و الانبار ختم می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اکنون مرحلهٔ پیش از آغاز پایان شروع نظم نوین جهانی پسا کمونیسم دارد اجرایی میشود که به احتمال زیاد در یک دورهٔ‌ دیگر مناسبات منطقه ای و جهانی ، استثمارگران نظم نوین جهانی به توافق میرسند و جهان را بین سهم نفوذی خود تقسیم مبکنند ،و جهان به آرامش نسبی میرسد، که محصولش فقر است ،؟،،،
حالا که روسیه‌ درگیر جنگ قریب الوقوع‌ اوکراین با ناتو قرار داره‌ چرا ما که در وین قراره با غرب پیمان امضاء کنیم رفتیم چسبیدیم‌ به پوتین که چی بشه‌ ؟!
تخلیه چهارمیلیون بشکه نفت در چین با یک سوم قیمت. به نازم به این اقتدار.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان