بازدید 4093

کمبودی در مناطق سیل زده نداریم

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: در مناطق سیل زده کمبودی نداریم، ولی برای حوادث آتی باید برای موجودی انبار‌ها اقدام شود.
کد خبر: ۱۱۰۰۲۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 21 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مهدی ولی پور در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره وضع انبار‌های هلال احمر در مناطق سیل زده افزود: در سطح کشور ۵۷۳ انبار امدادی داریم که در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها با شاخص‌هایی که داریم تامین می‌شوند البته در ایامی که هشدار داریم نواقص برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در استان کرمان ارسال اقلام امدادی صورت گرفته است که بیش از ۲۰۰ تن شامل پتو، موکت و مواد غذایی به منطقه ارسال شده است که این میزان به اضافه ذخیره خود انبار‌ها می‌باشد.

ولی پور گفت: در مناطق سیل زده کمبودی نداریم، ولی برای حوادث آتی باید برای موجودی انبار‌ها اقدام شود.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر خاطر نشان کرد: در کشور به بیش از ۸۳ هزار نفر از هموطنان که تحت تاثیر شرایط آب و هوایی قرار گرفتند امداد رسانی شده است.

وی تصریح کرد: در کرمان به حدود ۱۸ هزار نفر از طریق زمینی و امداد هوایی خدمات رسانی شده است و تا روزی که نیاز منطقه برطرف شود امداد رسانی ادامه خواهد داشت و مردم نگران نباشند.
ولی پور گفت:​ اسکان اضطراری به بیش از ۸۷۰۰ نفر بخصوص در نقاط سیل زده داشتیم و ۱۰۸ نفر از خطر حتمی نجات داده شدند، ۱۱۲ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند متاسفانه هنوز شش نفر مفقود در آذربایجان شرقی و غربی و لرستان داریم که جستجوی افراد ادامه خواهد داشت و بیش از ۳۲ عملیات پروازی انجام شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود:​ از ظهر امروز پنجشنبه در استان‌های شمال، ​ شمال غرب، غرب کشور و بعضی از استان‌های مرکزی که بیش از ۱۸ استان می‌شود بیشتر با برف و کولاک همراه هستند همکاران ما در مناطق حضور دارند و بیش از هزار و ۱۰۰ تیم عملیاتی الان درسطح کشور مشغول ارائه خدمات هستند.

ضرورت جبران خسارت و شروع عملیات اجرایی زیر ساخت ها در مناطق سیل زده

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: بارندگی اخیر خسارت های زیادی را به منازل، مزارع و زیر ساخت ها وارد کرده است که جبران خسارت و شروع عملیات اجرایی زیر ساخت ها بسیار مهم است.

منصور شکرالهی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: بعد از بارندگی های اخیر مردم دچار سیل های خسارت بار شدند و خسارت های زیادی به زیر ساخت های رودبار جنوب، بخش زهکلوت، قلعه گنج، منوجان و مزراع کشاورزی مردم و منازل مردم وارد شده است.

وی ادامه داد: سیل خسارت زیادی به منازل، مزارع و زیر ساخت ها وارد کرد و مردم سرمای زیادی را تحمل کردند.

شکرالهی گفت: مسئولان در منطقه حضور داشتند ولی تسریع در انجام جبران خسارت و عملیات اجرایی به خصوص برای مزارع کشاورزی ، زیر ساخت ها، جاده ها،​ راه های روستایی و منازل مردم بسیار مهم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمک رسانی وجود دارد ولی به اندازه کافی نیست.

وی تصریح کرد: به دلیل اینکه برخی از راه های روستایی و مواصلاتی قطع شده است باید کمک رسانی سریعتر به مردم انجام شود.

شکرالهی درباره ورود جدی توانیر و سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع صندوق بیمه حوادث طبیعی گفت: مجلس از این صندوق حمایت خواهد کرد ولی یکسری تعلل از طرف سازمان برنامه و بودجه و توانیر وجود دارد، 10 درصد تامین این صندوق از طریق توانیر می باشد که انجام نمی شود البته سازمان برنامه و بودجه هم همینطور.

وی افزود: این موضوع را حتما در کمیسیون انرژی مطرح خواهم کرد و در کمیسیون اصل نود هم پیگیری می شود.

لزوم برنامه ریزی برای حوادث طبیعی در سال های آینده

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پیش بینی می کنیم در سال های آینده با چنین شرایط آب و هوایی مواجه باشیم که حتماً باید برنامه ریزی شود.

​ علی بختیاری در ادامه برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: پیش بینی شرایط آب و هوایی انجام شده بود ولی چند عامل موجب شد که میزان خسارت استان کرمان تشدید شود موضوع بارش بسیار شدید، نفوذ ناپذیری زمین و همچنین سرریز شدن آب از استان های مجاور موجب شد تا ابعاد سیل افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: وقتی از زمان وقوع حادثه اطلاع داشتیم، نیروها از پیش مستقر شدند و ستاد مدیریت بحران تشکیل و تقسیم کار شده بود بنابراین غافلگیری مصداق پیدا نمی کند البته اطلاع رسانی به مردم به شکل گسترده انجام شد اما میزان حادثه بسیار گسترده بود که از توان امکانات ما در استان کمی بیشتر بود و امیدواریم طی یک تا دو روز آینده شرایط تا حدودی عادی شود.

بختیاری گفت: هشدار در سطوح مختلف زرد، نارنجی و قرمز داده می شود که متناسب با آن به لحاظ تجهیزات و نیروی انسانی آماده می شویم.

وی خاطر نشان کرد: الان تمام نیروها بسیج شدند اما استان کرمان متفاوت از سایر استان هاست چون مردمی که الان با مشکل مواجه شدند در حاشیه جازموریان می باشند که مردابی است و دیرتر به حالت عادی باز می گردد.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تصریح کرد: واقعیت این است که بایستی دستگاه های دولتی موضوع تغییر اقلیم را بپذیرند در سال های گذشته انتظار داشتیم در بندر عباس و هرمزگان حدود 80 تا 90 میلیمتر بارندگی داشته باشیم اما در حادثه اخیر طی 48 ساعت 340 میلیمتر در میناب بارندگی داشتیم و این شرایط نشان می دهد که در تغییر اقلیم قرار گرفتیم که حتما باید بخش مدیریت شهری و مدیریت کشاورزی که بیشترین آسیب را می بینند و همچنین بخش مدیریت منابع آب را مد نظر قرار دهیم.

وی گفت: پیش بینی می کنیم در سال های آینده با چنین شرایطی مواجه باشیم و حتما باید برنامه ریزی کنیم که وزیر کشور اعلام کردند در جیرفت یک سد برنامه ریزی شده است که تاکنون بخشی از آن ساخته شده و از سیل جلوگیری کرده است در صورتی که تکمیل شود انتظار داریم بخشی از این حوادث به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

بختیاری افزود: سدهای بزرگ کشور در قسمت های کوهستانی در شمال، جنوب و غرب کشور می باشد و سدهایی که در مسیرهای استان کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان داریم سدهای کوچکی هستند که با توجه به اقلیم گذشته ساخته شده اند.

وی ادامه داد: در موضوع سیل بایستی ابتدا مردم را از سیل ها دور کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار