بازدید 7998
۲

مرکل پیشنهاد پست جدید در سازمان ملل را رد کرد

آنگلا مرکل صدراعظم پیشین آلمان که در دوران بازنشستگی به سر می‌برد، پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل را برای تصدی پست در این سازمان رد کرد.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۶۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 20 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از نشنال نیوز، دفتر مرکل روز چهارشنبه اعلام کرد که صدراعظم پیشین آلمان، پیشنهاد تصدی مسئولیت از طرف سازمان ملل را رد کرد.

رسانه‌های آلمان گزارش کردند، گوترش به مرکل پیشنهاد ریاست یک کمیته مشورتی سطح بالای متمرکز بر اموال عمومی جهانی در سازمان ملل را که به عنوان یکی از پروژه های انحصاری او در قالب اصلاحات ارائه شده، مطرح کرده است.

دفتر مرکل در بیانیه‌ای افزود، وی هفته گذشته با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت و گو کرده و ضمن تشکر از او گفت که این پیشنهاد را نخواهد پذیرفت.

مرکل ۶۷ ساله در ماه گذشته (۱۷ آذر) پس از نزدیک به ۱۶ سال صدارت بر آلمان، جای خود را به اولاف شولتس داد. مرکل اکتبر ۲۰۱۸ در کنوانسیون حزبی اعلام کرده بود از مقام رهبری اتحادیه دموکرات مسیحی کناره‌گیری می‌کند و در انتخابات فدرال ۲۰۲۱ آلمان دیگر نامزد مقام صدراعظمی نخواهد شد. این سیاستمدار آلمانی به برنامه‌های آینده‌ خود اشاره‌ای نکرد اما در گذشته اعلام کرده بود پس از پایان دوران صدراعظمی به دنبال نقش سیاسی دیگری نخواهد رفت.

وی قبل از آن که در سال ۲۰۰۰ رئیس حزب محافظه‌کار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان شود، اول وزیر خانواده و زنان و سپس وزیر محیط زیست این کشور شد. مرکل در سال ۲۰۰۵ به عنوان اولین صدراعظم زن آلمان انتخاب و در ۱۶ سال صدارت خود با بحران‌های متعددی چون بحران مالی جهانی، بحران بدهی‌های اروپا، مهاجرت‌های دسته‌جمعی به اروپا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶ و همه‌گیری کرونا روبه‌رو شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۲
خانم مرکل بیاد ایران را آباد کنه مگه چی میشه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۱
ایران را بعضی ارث پدری خود میدانند فقط ایران راخدا میتواند اباد کند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر