بازدید 4659
۳

تاکيد وزير نفت ايران بر همکاري گسترده با روسيه

جواد اوجی وزیر نفت کشورمان از امضاء چندین سند مهم با روس‌ها در حوزه توسعه میادین نفت و گاز، پترو‌پالایشگاه و انتقال تکنولوژی خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۶ 20 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاري صدا و سيما، جواد اوجی وزیر نفت کشورمان از امضاء چندین سند مهم با روس‌ها در حوزه توسعه میادین نفت و گاز، پترو‌پالایشگاه و انتقال تکنولوژی خبر داد.

جواد اوجی که رئیس جمهور کشورمان را در سفر به روسیه همراهی می‌کند، در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صداوسیما گفت: به جرات می‌گویم که یکی از پربارترین سفر‌ها بود و بسبار بیشتر از آنچه انتظار داشتیم، حاصل شد.
وزیر نفت کشورمان که از طرف کشورمان، ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه را نیز بر عهده دارد، افزود: دیدار‌های خوبی با معاون نخست وزیر، وزیر انرژی و شرکت‌های توانمند روسی در حوزه نفت گاز داشتیم و توافقات حاصله میتواند صنعت نفت ایران را متحول کند.

جواد اوجی گفت: در زمینه مشارکت در توسعه میادین نفتی و گازی، احداث پترو‌الایشگاهی‌ها، انتقال تکنولوژی و تجهیزات فناورانه، که به شدت موردنیاز این صنعت است، توافقات خیلی خوبی انجام و اسناد مهمی به امضا رسید.
وزیر نفت کشورمان با بیان اینکه بزودی مردم ایران اثرات این توافقات را در حوزه انرژی خواهند دید، افزود: با توجه به عزم جدی دو کشور و نیز در حوزه وزارتخانه‌های نفت و انرژی ایران و روسیه وجود دارد، بزودی همه این توافقات محقق خواهد شد.

جواد اوجی به تنظیم نقشه راه جامع همکاری مشترک در تمام زیرمجموعه‌های نفت و انرژی اشاره و تاکید کرد: ما از یکماه قبل پیشنهادات خود را به طرف‌های روسی ارائه کرده بودیم و شرکت‌های توانمند روسی نیز علاقمندی خود برای همکاری را اعلام کردند.

وی ضمن اشاره به تحریم‌های ظالمانه آمریکا ضد ایران و روسیه گفت: هر دو کشور در کنار ظرفیت‌های بسیار خوب، ذخایر فراوان نفتی و گازی را نیز در اختیار دارند که میتوان از آن‌ها بهره برد.

وزیر نفت کشورمان تاکید کرد: با توافقات بدست آمده، قطعا مردم و حوزه نفت، اثرات آنرا خواهند دید.

جواد اوجی افزود: طرف‌های بخوبی متوجه شدند که عزم و اراده دولت سیزدهم و حوزه وزارت نفت ایران بر این استوار شده که این روابط را مستحکم و مستمر پیش ببریم.

جواد اوجی همچنین به همکاری تنگاتنگ ایران و روسیه در اوپک‌پلاس اشاره کرد و گفت: دو کشور در این زمینه دیدگاه‌های کاملا یکسانی دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
همانگونه که در توسعه روابط با بلوک غرب باید هشیارانه عمل کرد تا در دام استعماری آنان قرار نگرفت؛ در رابطه با کشور‌های مصادیق بلوک شرق مثل چین و روسیه و امضای توافق‌نامه‌های بلندمدت با آنان نیز باید دقت و حساسیت لازم صورت گیرد چرا که تجربه داخلی و بین‌المللی نشان داده کشور‌هایی که در مواقع اضطرار، اقدام به امضای توافقنامه‌های بلندمدت با قدرت‌ها و بازیگران بین‌المللی کرده‌اند، در درازمدت دچار تنگنا‌ها و مضایقی شده‌اند که منافع ملی آن‌ها را در خطر قرار داده است؛ لذا به همین دلیل است که برخی کارشناسان، دلسوزانه توصیه می‌کنند مقابله با سیاست‌های استعماری غرب و در رأس آن آمریکا نباید منجر به توسعه نامتوازن و کارشناسی نشده روابط و توافقات با کشور‌های عضو دیگر بلوک‌ها شود.
یه چندتا پتروپالایشگاه استارت بزنید
ایران فعلأبایدبه فکر اوردن شرکتهای گازی بادکلهای پیشرفته به میدانهای گازی اشتراکی قطر وعراق باشدچون ازهمه واجبترهست. بعدبه فکرحفرچاههای نفتی جدیدباشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار