بازدید 27439
پیمانه اقتصادی

فروش یک خودروی میلیاردی به خاطر قیمتش ممنوع شد/ نخستین فهرست قطعی از خانه‌های خالی روی میز سازمان امور مالیاتی/ تکذیب ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار/ نامه‌نگاری عشقی در خصوص بورس

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس همچنان بر مدار منفی، ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟ قیمت دلار جهانی بالاتر می‌رود؟، مردم نگران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباشند، خودروسازان پاسخگوی باز نشدن ایربگ خودرو‌های تصادف بهبهان باشند و تدابیر جدید بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۹۹۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۶ 19 January 2022

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس همچنان بر مدار منفی، ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟، قیمت دلار جهانی بالاتر می‌رود؟ مردم نگران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباشند، خودروسازان پاسخگوی باز نشدن ایربگ خودرو‌های تصادف بهبهان باشند و تدابیر جدید بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان را در بر دارد.

شاخص کل بورس همچنان بر مدار منفی!

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۳۰ هزار و ۵۴۰ واحدی معادل ۲.۳۴ درصدی به یک میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۳۱ واحد سقوط کرد، در معاملات آخرین روز هفته، نماگر کل بورس با افت مواجه شده است.

نامه‌نگاری عشقی در خصوص بورس

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی دو نامه جداگانه به معاون اول رئیس جمهور و وزیر نفت به ترتیب خواستار ابلاغ مصوبات ده‌گانه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت و تغییر فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها شد.

ارزش سهام عدالت به چند میلیون تومان رسید؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۹ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۴۷۳ تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی گذشته ۲.۹ درصد معادل ۳۰۰ هزار و ۲۲۳ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۹۴۶ هزار و ۲۸۳ تومان رسیده است.

فروش یک خودروی میلیاردی به خاطر قیمتش ممنوع شد

شرکت خودروساز مدیران‌خودرو، شنبه هفته جاری (۲۵ دی ماه) در مراسمی مجلل از محصول جدید خود با نام تیگو ۸ پرو (فونیکس Tiggo ۸ Pro) رونمایی کرد؛ اما آنچه در این مراسم همه را شوکه کرد، قیمت تعیین شده برای این محصول چینی بود. از یک روز پس از مراسم رونمایی، فروش این کراس‌اوور مونتاژی هفت نفره با قیمت نامعقول و باورنکردنی یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان (به همراه ۷ سال یا ۲۰۰ هزار کیلومتر گارانتی و ۵ سال یا ۱۰ نوبت سرویس دوره‌ای رایگان) از طریق نمایندگی‌های مجاز مدیران‌خودرو آغاز شد؛ هرچند قیمت این محصول بسیار نامعقول تعیین شد گویی بوده‌اند افرادی جدا از سطح جامعه که فرصت را از دست ندادند؛ آنطور که شنیده می‌شود در روز اول فروش، ۸۰ دستگاه از این خودرو یک میلیارد و ۷۵۰ میلیونی فروخته شده است. پس از آنکه قیمت این محصول مونتاژی جدید امدین‌خودرو بازار خودرو کشور و فعالان و مردم را شوکه کرد، عباس تابش، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، فروش تیگو ۸ را تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون قیمت تعیین شده ممنوع اعلام کرد. حسب بررسی‌های اولیه انجام شده برای تیگو ۸ پرو معادل یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان، فاقد توجیه‌های محاسباتی است و براین اساس تا انجام بررسی‌ها و اعلام نظر پیرامون قیمت این محصول، فروش و ایجاد تعهد و تحویل ممنوع اعلام شد.این معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه خود خطاب به مدیرعامل  شرکت مدیران‌خودرو اعلام کرده است که پیرو نامه شماره ۳۷۰/۴۰۰/۴۶۹۶۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۷ در ارتباط با ارائه اسناد و مدارک مرتبط با نحوه تعیین قیمت خودروی تیگو ۸ پرو و نظر به اینکه حسب بررسی‌های اولیه انجام شده، تعیین قیمت انجام شده فاقد توجیه‌های محاسباتی است. ضمن تسریع در ارسال مدارک خواسته شده، طی نامه مذکور و حذف تمامی اطلاعیه‌های فروش صادره از سوی شرکت اصلی و نمایندگی‌های فروش، از هرگونه فروش و ایجاد تعهد و تحویل خودروی تیگو ۸ پرو با قیمت اعلامی آن شرکت تا زمان بررسی و اعلام نظر پیرامون این موضوع خودداری شود.

نخستین فهرست قطعی از خانه‌های خالی روی میز سازمان امور مالیاتی

نخستین فهرست قطعیِ شناسایی شده از خانه‌های خالی که معادل یک میلیون و ۱۷۰ هزار واحد است، شب گذشته در وزارت راه و شهرسازی تکمیل و برای صدور قبض‌های مالیاتی قبل از پایان سال به سازمان امور مالیاتی ارسال شد.

قیمت دلار جهانی بالاتر می‌رود؟

به دلیل اینکه معامله‌گران برای حفظ ارزش دلار تلاش کردند دلار افزایشی شد و سیاست‌های انقباضی فدرال‌ رزرو تا حد زیادی بر این نوسان قیمت تاثیرگذار بوده است اما یورو از بالاترین سطح دو ماهه خود کاهش یافت. به نقل از رویترز، با ارزیابی معامله‌گران برای افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، ارزش دلار بالا رفت اما کاهش غیرمنتظره نرخ‌های وام‌دهی کلیدی در چین با سایر بانک‌های مرکزی بزرگ مذاکره کننده برای افزایش نرخ تنها مدت کوتاهی بر یوان تاثیر گذاشت و شاخص دلار آمریکا که هفته گذشته به شدت کاهش یافته بود با ۰.۱ درصد افزایش به ۹۵.۳۲۳ رسید. گلدمن ساکس به مشتریان گفت: «به نظر می‌رسد فعالان بازار با ۳.۷ درصد افزایش نرخ بهره فدرال‌ رزرو برای سال ۲۰۲۲ و ۲.۳ درصد برای سال ۲۰۲۳ استنباط می‌کنند که خطرات قیمت‌گذاری سیاستی در حال حاضر متعادل‌تر شده است البته فدرال رزرو در ۲۵ تا ۲۶ ژانویه تشکیل جلسه می‌دهد و انتظار نمی‌رود نرخ‌ها را تغییر دهد».

تحلیلگران رابوبانک هلند اظهار کردند: پوزیشن‌های بلندمدت سفته‌بازان در دلار آمریکا یا شرط‌بندی روی آن باعث افزایش دلار در هفته منتهی به ۱۱ ژانویه شد اما نزدیک به بالاترین حد اخیر باقی ماند که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران مشتاق حفظ دلار آمریکا در میان لفاظی‌های تند فدرال رزرو هستند. یورو نیز پس از افزایش به بالاترین سطح در دو ماه گذشته، با ۰.۲ درصد کاهش در برابر دلار به ۱.۱۳۹۶ دلار رسید.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت: این بانک آماده است هر اقدام لازم برای کاهش تورم به هدف ۲ درصدی خود را انجام دهد زیرا تورم ماه گذشته به پنج درصد رسید که بالاترین رکورد در بلوک ارز ۱۹ کشور است. ایزابل اشنابل، عضو هیات مدیره بانک مرکزی اروپا بیان کرد: افزایش نرخ بهره در منطقه یورو باعث کاهش افزایش قیمت انرژی نخواهد شد اما در جاهای دیگر، شتاب برای انقباض افزایش داشته است. همچنین یوان در ابتدا با افزایش نرخ اوراق قرضه دولتی به دلیل کاهش نرخ، اندکی کاهش یافت و سپس در ۶.۳۴۹۰ در هر دلار ثابت شد. آمار تورم انگلیس روز چهارشنبه منتشر می‌شود اما استرلینگ پس از اینکه هفته گذشته به بالاترین حد خود از اواخر اکتبر رسیده بود با ۰.۲ درصد کاهش در برابر دلار به ۱.۳۶۵۱ دلار رسید.

تکذیب ممنوعیت واردات گوشی بالای ۶۰۰ دلار

سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک اظهار داشت: گمرک تابع سیاست های مراجع قانونی، مصوبات مجلس شورای اسلامی و سازمان های سیاستگذار در حوزه تجارت خارجی است. وی افزود: در نشست امروز با اعضای اتاق بازرگانی ایران، رییس کل گمرک ایران هرگونه تصمیمی در خصوص واردات کالاها و تعیین ماخذ حقوق و عوارض آنها به ویژه خودرو و موبایل را در بودجه سال آینده، بر درآمدهای گمرک موثر دانست که با مصوبه قانون بودجه سال آتی و طی شدن تشریفات تصویب با ابلاغ دولت به گمرک قابل اجرا خواهد بود و تا این لحظه در این خصوص تصمیمی اخذ نشده و روند بررسی لایحه بودجه در مجلس در حال انجام است و هنوز به قانون تبدیل نشده است. لطیفی در خصوص واردات تلفن همراه بالای  ۶۰۰ دلار به نقل از رییس کل گمرک در رسانه ها توضیح داد: ضمن تکذیب اخبار منتشره در ممنوعیت یا محدودیت و یا هرگونه تغییر در نحوه واردات تلفن همراه، در جلسه امروز، آقای مقدسی تاکید کرده که واردات خودرو و موبایل‌های با ارزش بیش از ۶۰۰ دلار، به سیاست های تجاری و بازرگانی کشور وابسته است و گمرک تابع سیاست های سایر سازمان های سیاستگذار و مصوبات مجلس شورای اسلامی در خصوص واردات این کالاها در بودجه سال آینده است تا هر آنچه را مصوب شده و به گمرک برای اجرا ابلاغ کنند، انجام دهد.

مردم نگران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباشند

هادی بیگی نژاد عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در خصوص حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده به رادیو گفتگو گفت: مردم نگران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباشند. وی با اشاره به اینکه سال گذشته نیز موضوع حذف ارز ترجیحی مطرح شده بود، گفت: دولت برای واردات بعضی از کالاهای اساسی مانند نهاده‌های دامی، ارز با قیمت ۴۲۰۰ تومانی در اختیار واردکننده قرار می‌دهد تا این کالاها با قیمت کمتری در اختیار مردم قرار گیرند. مابه‌التفاوت ارز ترجیحی و ارز آزاد عده‌ای را به طمع می‌اندازد تا از این تفاوت قیمت، سوءاستفاده کنند و این امر موجب ایجاد فساد شده است. بیگی نژاد همچنین از عدم اجرایی‌شدن اهداف در نظر گرفته شده برای پرداخت ارز ترجیحی گفت و بیان کرد: متأسفانه شاهد بوده‌ایم برخی از واردکنندگان کالای موردنظر را وارد می‌کردند اما با قیمت ارز آزاد به فروش می‌رساندند. این موارد و برخی موارد دیگر، باعث شد با ارز ۴۲۰۰ تومانی مخالفت شود. عضو کمیسیون تلفیق مجلس از موافقت دولت قبل با حذف ارز ترجیحی گفت و اظهار کرد: دولت طی نامه‌ای ضمن موافقت خود با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، درخواست داشت این کار را با یک‌زمان بندی انجام دهیم. دولت، نامه خود را به رهبری نوشت و رهبری به مجلس ارجاع داد. وی افزود: مجلس به دولت شش ماه فرصت داد و قرار بود از فروردین تا شهریور سال جاری این کار به‌مرور انجام شود تا در شش ماه دوم سال جاری، ارز ترجیحی وجود نداشته باشد. این کار عملیاتی نشد و دولت جدید نیز چون تازه مستقر شده است، نمی‌توانست حذف ارز ترجیحی را بلافاصله در دستور کار قرار دهد.

بیگی نژاد با بیان اینکه دولت در لایحه سال جاری بودجه را بر مبنای حذف ارز ترجیحی گذاشته است، عنوان کرد: تمام درآمدها و هزینه‌ها در بودجه بر اساس نبود ارز ۴۲۰۰ تومانی است. دولت برای جبران افزایش قیمت‌ها، رقم‌های متفاوتی را برای کمک به مردم گذاشته است. وی از وجود سناریوهای مختلف در اجرای حذف ارز ترجیحی گفت و اظهار کرد: ما در حال بحث و گفتگو روی این سناریوها به‌صورت کارشناسی هستیم تا بهترین شیوه انتخاب شود و مردم کمترین آسیب را ببینند. یکی از روش‌ها این است که کارت کالا داده شود تا مواد مورد نیاز به‌ اندازه‌ای که هر فرد نیاز دارد تأمین شود. البته ممکن است سناریوی دیگری در نظر گرفته شود اما در نهایت مردم مطمئن باشند که دغدغه آنها در بحث افزایش قیمت رفع خواهد شد و مردم نگرانی از این موضوع نداشته باشند.

خودروسازان پاسخگوی باز نشدن ایربگ خودروهای تصادف بهبهان باشند

رضا تقی پورانوری رئیس کمیته صنعت مجلس گفت: از یک سو خودروسازان، به دلیل نبود ACU (مدار الکترونیکی کنترل کننده ایربگ) ، خودروها را به مردم تحویل نمی‌دهند و از سوی دیگر به نظر می‌رسد ACUهای استفاده شده در خودروها عمل نمی‌کند، خودروسازان باید به این پرسش پاسخ دهند که اگر خودروهای تصادف بهبهان ایربگ داشتند، چرا عمل نکردند؟

نفت سنگین ایران ارزانتر شد

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته بیش از هفت درصد کاهش داشته است.

قیمت نفت سنگین ایران در دسامبر به ۷۴ دلار و ۶۸ سنت در هر بشکه رسید که پنج دلار و ۸۲ سنت معادل ۷.۲ درصد کاهش در مقایسه با قیمت۸۰ دلار و ۵۰ سنت نوامبر داشت که دومین کاهش ماهانه متوالی بود. میانگین قیمت نفت سنگین ایران در سال ۲۰۲۱ به ۶۹ دلار و ۸۰ سنت در مقایسه با میانگین قیمت ۴۰ دلار و ۷۷ سنت در سال ۲۰۲۰ رسید. ارزش سبد نفتی اوپک ماه میلادی گذشته تحت تاثیر کاهش شاخصهای قیمت مرتبط، برای دومین ماه متوالی کاهش داشت. ارزش سبد نفتی اوپک در دسامبر پنج دلار و ۹۹ سنت معادل ۷.۵ درصد در مقایسه با نوامبر کاهش پیدا کرد و به ۷۴ دلار و ۳۸ سنت در هر بشکه رسید. با این حال میانگین ارزش سبد نفتی اوپک در سال ۲۰۲۱ به ۶۹ دلار و ۸۹ سنت در هر بشکه رسید که ۲۸ دلار و ۴۲ سنت معادل ۶۸.۵ درصد افزایش در مقایسه با ۴۱ دلار و ۴۷ سنت در سال ۲۰۲۰ داشت. طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در دسامبر به ۲۷.۸۸ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۱۷ میلیون بشکه در روز در مقایسه با نوامبر افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عربستان سعودی، آنگولا، عراق و امارات متحده عربی افزایش پیدا کرد اما در لیبی و نیجریه کاهش داشت. تولید نفت ایران هشت هزار بشکه در روز در دسامبر نسبت به ماه پیش از آن رشد کرد و از ۲.۴۷۰ میلیون بشکه در روز به ۲.۴۷۸ میلیون بشکه در روز رسید.

تدابیر جدید بانک مرکزی برای حمایت از صادرکنندگان

بانک مرکزی مصوبه جلسه اخیر کمیته موضوع ماده (۲) را به منظور اجرا به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ کرد.

خلاصه مصوبه فوق به شرح زیر است:

۱- صادرکنندگان به مقصد کشورهای عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ که تاکنون اطلاعات پروانه‌های صادراتی خود را در سامانه جامع تجارت ثبت  نکرده‌اند، تا پایان سال ۱۴۰۰ مهلت خواهند داشت تا نسبت به ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

۲- به سایر صادرکنندگان سال ۱۳۹۷ به غیر از صادرکنندگان مندرج در بند مذکور(بند۱)، تا پایان سال جاری مهلت داده شد تا با مراجعه به سازمان توسعه تجارت و ارائه درخواست همراه با مستندات و با تأیید مراتب توسط کمیته مربوطه، نسبت به ارتقای بازگشت ارز به چرخه اقتصادی تسریع کنند.

۳- صادرکنندگانی که نسبت به فروش ریالی کالاهای صادراتی خود به سایر کشورها غیر از عراق و افغانستان در بازه زمانی ۲۲ فروردین ماه ۱۳۹۷ لغایت ۱۶ مرداد ماه ۱۳۹۷ اقدام کرده‌اند، می‌توانند پس از ارائه مستندات به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی با تأیید کمیته و ثبت اطلاعات فروش ریالی خود در سامانه جامع تجارت، متناسب با ثبت صورت گرفته، نسبت به ارتقای نسبت ایفای تعهدات خود اقدام کنند.

۴- صادرکنندگان سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، تا پایان سال ۱۴۰۰ مجازند به منظور ارتقای درصد برگشت ارز به چرخه اقتصادی با یک یا ترکیبی از روش‌های متنوع تعیین شده و رفع محدودیت‌های مربوطه تسریع و اقدام کنند.

۵- صادرکنندگان دارای تعهدات  ارزی سال ۱۳۹۷ که قبل از ابلاغ فهرست اولویت‌های کالایی وزارت صمت برای واردات در مقابل صادرات اقدام به ثبت سفارش کرده باشند، در صورت ارائه درخواست و مستندات به دبیرخانه کمیته اقدام ارزی مستقر در سازمان توسعه تجارت و با تأیید کمیته، مجاز به ایفای تعهدات ارزی از محل صادرات سال یاد شده به میزان تعهدات ارزی ایفا نشده سال ۱۳۹۷ هستند.

۶- در راستای رفع مشکلات صادرکنندگان دارای تعهدات ارزی ایفا نشده کمتر از پنج هزار یورو، این دسته از صادرکنندگان تا تاریخ ابلاغ این مصوبه (۲۸ دی ماه ۱۴۰۰)، از رفع تعهدات ارزی تا مبلغ مذکور معاف هستند.

۷- فروش ریالی کالاهای صادرکنندگان کالا به کشور عراق به منظور بازسازی عتبات عالیات (طرف قرارداد ستاد بازسازی عتبات عالیات و یا شرکت‌های مورد تأیید ستاد) به میزان مورد تأیید ستاد عتبات و کمیته اقدام ارزی با ثبت اطلاعات مربوطه در سامانه جامع تجارت و انجام اقدامات لازم، مشمول رفع تعهدات ارزی صادراتی می‌شود.

۸- در مواردی که واگذاری و فروش پروانه صادراتی به واردکنندگان، منجر به انتقال ارز و واردات نشده باشد، پس از طرح موضوع در کمیته اقدام ارزی، تأیید آن و با اعلام مراتب به سازمان امور مالیاتی به منظور اقدامات مقتضی، در مقابل ایجاد تعهد ارزی متناظر برای صادرکننده، از تعهدات ارزی واردکننده کسر می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۴
ناراحت نباشید بعد از محاسبات و ... قیمت ۲ میلیارد تومن براش مشخص میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
قیمت این خودرو در امارات حدود 20 هزار دلار است

یعنی زیر 550 میلیون تومان

حالا چدا باید در ایران بیش از حدود سه برابر قیمت باشد

را فقط میتوان به دستهای مافیایی پشت پرده خودرو حتما

ربط اصلی و حتمی داشته باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
در هیچ کشوری در تمام دنیا این تعداد کارخانه و برند خودرو سازی و موتور سیکلت سازی مونتازی و انحصاری وجود ندارد

فقط کافیست در گوگل جستجو کنید

و وقتی بازار خودرو و موتورسیکلت های معیوب و از رده خارج و پر مصرف را برای یک اقلیتی از خودی ها انحصاری میکنید

و امکان رقابت و واردات خودرو با کیفیت خارجی را هم به مردم نمی دهید

معلوم است که هر روز قیمتها گرانتر و کیفیت بدتر میشوند

و مردم پول تویوتا و هیوندایی با کیفیت میدهند

و پراید 50تکنولوزی 50 سال پیش و پژو ی 40 سال پیش

را که ایکاش با کیفیت همانزمان تولید میشدند را بخرند
ناشناس
| Canada |
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
خلایق هرچه لایق
این مردم اگر پراید یک میلیاردهم بشوندبازه صف میکشند ومیخرند
چرا فروش ارابه مرگی بنام پراید بخاطر قیمت بالای 200 میلیون تومانی ممنوع نمیشه؟!

تازه ایر بگش هم کار نمی کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
چی برای خودت می گویی؟!
پراید دو سال است که تولیذ نمی شه!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
نه تنها ایربگ های پراید باز نشده اند که ترمز های ای بی اس هر دو کارخانه اصلی خودرو ساز داخلی هم چنین

و در حالیست که مردم پول تمام و کمال انها را داده اند

و مثلا سازمان دولتی استاندارد هم انها را تایید کرده است
مملکت هرکی به هرکی شده مگهمیشه یه ماشین چینی بااین مشخصات این قیمت داشته باشه؟ مملکت شده واسیه پولدارها.این قیمتها باعث بالارفتن قیمت خونه،لوازم خونگی و ... میشه
بابا، شما خانه خالی مردم عادی را که راه دیگری برای حفظ سرمایه خود ندارند را تحمل نمی کنید بعد چپ و راست صحبت از فرار سرمایه ها می کنید. همین امروز تیتر روزنامه تجارت از شدت گرفتن فرار سرمایه ها خبر میدهد. خوب سیاستهای نادرست شما باعث ایجاد نگرانی و فرار سرمایه ها می شود. ببینید چه کرده اید که در این شرایط کشور ترکیه، کماکان مردم خرید خانه در آنجا را ترجیح میدهند. سرمایه ات را اینجا خانه بخری نقره داغ می شوی، در ترکیه بخری اقامت هم میگیری.
این آقای محمودزاده ول کن ماجرا نیست، بابا مردمی که توان اجاره دادن منزل را ندارند، باید بمیرند؟ حالا اگر اجاره دادیم شما میایید مشکلات آنرا حل کنید. اساسا هدف از وضع مالیات تامین مخارج عمومی مردم است، نه جریمه کردن مردم.
خسته شدیم از این همه اذیت و آزار، هر روز صبح یک داستان.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
کاملا درست میفرمایید ولی کو گوس سنوا....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
هر آدم عاقلی خرید خانه در خارج از کشور رو به داخل ترجیح میده
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
بیخود مغلطه نکن . مردم عادی برای حفظ سرمایه خونه میلیاردی میخرن ؟ اگه اینا عادی هستن مستاجرها چی هستن ؟ خونه اجاره دادن چه توانایی میخواد ؟ نمیتونی بری بنگاه دو تا امضا بزنی بفروش. امثال شما با این طرز فکرتون باعث شدید تمام کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تبدیل به کالای لوکس بشه. یکی میگه بزارید روغن و برنج بخرم نگهدارم تا ارزش پولم کم نشه، یکی میگه بزارید مسکن مورد نیاز ملت رو من بخرم بندازم یه گوشه خاک بخوره تا ارزش پولم حفظ بشه. مشکل از قوانین نیست. مشکل از طرز فکر غلط امثال شماست که به همین وضع عادت کردید و نمیخواید بفهمید که اشتباهه و باید جای دیگه دنبال کسب منافعتون باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
ماليات گرفتنو بلدين اما خدمات رساني فلجه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
صد در صد تو دلال خانه هستی والا گرفتاریی مستاجر خیلیه
این شایعه رو مافیای وارد کننده گوشی درست کردن تا بازار گوشی از حالت رکود خارج بشه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
روز اول شایعه روز دوم تکذیب روز سوم قطعی
اگر واردات خودرو ارز را از کشور خارج میکند چطوری از چین وارد میکنید؟؟؟ چرا نمی‌شود خودروهای کشور های دیگه ی دنیا را وارد؟
وقتش نرسیده مافیای خودرو را بعد از اینهمه سال سرجایش بنشانید؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۹
کدوم مافیا؟ همه چی دست خودشونه وگرنه مجبور کردن دوتا فرغونساز به افزایش کیفیت کاری داره؟
نمایش شایدولی اگربرای فروش به ژاپن بیاورندهمه فقط نگاهش می کنندومیخندند!
تیگو ۸ پرو: تو خود چین ۷۰۰ تومان قیمتشه
به هیچکی اعتماد نداریم، معلون نیست سازمان حمایت از مصرف کننده هم به نفع مردم عمل کنند و منافع خودشون را در نظر نگیرن
با اینکار اسم این خودرو سر زبان افتاد و بیشتر سیاه بازی است ، الان ۱۰۰ تومن از قیمت کم میکنن و سازمان حمایت میگه من باعث شدم ، ماشین بین ۱۹ تا ۲۳ هزار دلار بسته به امکانات قیمت جهانیشه یعنی زیر ۸۰۰ تومن
مردم را الکی دلخوش نکنید ارز ترجیحی حذف خواهد شد. بعلت کسری بوجه دولت و همچنین قیمت همه چی سر به فلک خواهد کشید.
فشار 100 درصدی بر روی دوش مردمه.
یک ملیارد و هفتصد میشه حدود شصت هزار دلار ازاد یعنی حدودا سه برابر قیمت کارخانه هیوندا سانتافه. جلو این چپاول نمیگیرن بعد از خودرویی که با تورم اینها گرون شده و قبلا هم حدود ۱۵۰ در صد برای وارداتش عوارض گمرکی و... گرفتن دوباره به عنوان خودرو لوکس مالیات میگیرن. این واقعا کندن پوست ملته.
تمام مشخصات نظام سرمایه داری اعمال میشود
امروز در کمسیون تلفیق واردات پنجاه هزار خودرو رای اوره
احتمال زیاد در شورای نگهبان رد میشود با توحه به نامه مصلحت نظام
خانه در اجاره من را که قبلا در سایت با مشخصات مستاجر و … اعلام کرده بودم برایم پیامک آمده بود که خالی محاسبه شده در سایت هم رفتم کاری نتوانستم بکنم … کلا دولت دنبال زورگیری به عناوینی مثل مالیات و… است که آنهم یکبار میشود بعد میشود فرار سرمایه…
بببخشید
چراید از هفت میلیون شد 180 میلیون، به جناب وزیر برنخورد؟؟؟
قیمت جهانی این ماشین ۲۰۰۰۰ دلار نعادل ۵۰۰ میلیون است
پس چرا به قیمت ۳.۵برابر فروخته میشه
لطفاٌ با توجه به اینکه مبالغ عظیمی از پول نفت ایران نزد کشور چین میباشد وریالی بابت هزینه این حجم نقدینگی نمیدهد حداقل مابه ازای ان نسبت به تخفیف کالاهای چینی مبادرت گردد
«مردم نگران حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی نباشند» ... دقیقا هر وقت میگید مردم نگران نباشند، بعدش روزگارمون سیاه میشه
این کسانی که فروش را ممنوع کردند قبل از اینکه این هشتاد دسنگاه فروش بره کجا بودند ؟ البته من یه خودرو ایرانیه سال هشتاد و دو دارم و فکر نکنید یکی از اینهارو خریدم ولی فقط میگم چرا همیشه اینها دیر عمل میکنند . کارخانه فروشنده کلی تبلیغات کرده بوده حتما و چیز یواشکی نبوده که وزارتخونه خبر نداشته باشه .
این خودرو در چین ۱۹۶۱۰ دلار قیمت داره
تغییر فرمول نرخ گاز خوراک پتروشیمی‌ها و دادن امتیاز توسط دولت از جیب مردم و بیت المال ، مردمی که خودشان در شرایط سختی قرار دارند
همانطور که قرار بود ارز ترجیحی از ابتدای سال به مرور حذف شد اگر اینکار انجام نشد پس دلیل اینهمه تورم چیست؟
واقعا برای خودم و تمام ایرانیها متاسفم. چیزهایی که فقط در افسانه ها و داستانهای فکاهی تخیلی می شنیدی در دنیای واقعی برایمان رخ می دهد.
قیمت این ماشین تو دبی 20000 دلار است با احتساب دلار 30000 تومانی میشه 600 میلیون تومان
ممنوع نیست؛ کافیه حق گمرکی و عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر کالای لوکس و مالیات بر زندگی در ایران و حق رجیستر و مالیات بر حق رجیستر یه مالیات بر ارزش افزوده‌ی دیگه و سهمتون از عوارض شهرداری مغازه‌ی فروشنده و عوارض و مالیات و مابه التفاوت نرخ بنزین خودروی حمل‌کننده بدید.
با سلام دیروز تویوتا قیمت لکسوس 2022 پایه را 87000 دلار اعلام کرده که به پول ایران با دلار 30000 تومان میشه 2610000000 تومان اون وقت یک دونه چینی را باید 1750000000 تومان بگیری حالا ببین مدیران خودرا (نه ببخشید رانت خواران) همه از بالا تا پایین دارن جیب مملکت را میزنند
به عقل خریداران خودرو چینی باید شک کرد
بخشهای اقتصاد مانند مسکن، خودرو، ارز،، نفت، گاز، طلا ، و ...... بهم وابسته اند.
هر روز یک تحلیل آبکی و تصمیم الکی می گیرید.
مالیات بر خانه خالی، دادن ۱۵ تا ۱۰ لیتری بنزین به هر نفر،معافیت های مالیات های تولیدی، دادن ۲۰۰ هزار تومان یارانه به هر نفر،حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و هزار کوفت دیگه، اگه یارانه دانه مرغی و و سویا و کنجاله و ذرت ندادی، قیمت مرغ و گوشت و مناهی و میگو گرون میشه.
مالیات بر خانه خالی را نمی تونی بگیری، فقط یک بخش خصوصی سازنده مسکن را متسلسل میکنی و بس.
اگه راست میگی ، در حاشیه شهرها و بافت فرسوده، پروانه مجانی ساخت مسکن، آب و برق و تلفن مجانی، هزینه ناظر را برای انبوه ساز ۳۰ درصد، نظام مهندسی۳۰ در صد سیمان و میلگرد با ۷۰ در صد قیمت فعلی به مدت یکسال اجرایی بکن ، تا جهش تولید را. ببینی
تیگو گران است ۱۷۵۰
دنا پلاس ۴۵۰
سمند ۳۰۰
و....گرانی وحشت ناک
بی تدبیری مسولان حکومت و رها نمودن مردم و طرفداری از سرمایه داری رانتی.
اقایان خانمها دیر شده هیچ چیز با نمای فعلی درست نمیشود مگر یک معجزه!!!
فروش یک خودروی میلیاردی به خاطر قیمتش ممنوع شد:
جهت اطلاع هم وطنان عزيز اين خودرو چيني كه توسط شركتها و افراد وابسته به نهادهاي امنيتي و نظامي كشور از چين وارد شده در دنيا به قيمت 19 هزار دلار به احتساب دلاري 30هزارتومان مي شود570ميليون تومان فروخته مي شود.. در حاليي كه به مردم ما 1750000000 فروخته مي شود . به اين حركت مي گويند رانت و دزدي
مردم نگران تورم نباشند ؟مردم نگران گرانی نباشند ؟مردم نگران گاز وبرق واب نباشند مردم نگران شعب ابوطالب نباشند ؟مردم نگران ارز نباشند ؟مردم نگران خانه نباشند ؟مردم نگران حذف ارز4200نباشند ؟
عزیزان اقایان علما عقلا مسئولین نمایندگان ؟ما اصلان نگران نیستیم شما بتازین ...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی