بازدید 27406

نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ اعلام شد

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران، نرخ ویزیت پزشکان در سال ۱۴۰۱ را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 17 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی سالاریان اظهار داشت: هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۵ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۲۰ هزار تومان و پزشک فوق تخصص ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: با توجه به تورم ۴۵ درصدی که بانک مرکزی اعلام کرده است و هزینه استهلاک تجهیزات پزشکی و بخش حرفه‌ای، برآورد کارشناسان اقتصاد و سلامت سازمان نظام پزشکی برای سال ۱۴۰۱ این بوده که قیمت تعرفه‌ها حداقل ۶۰ درصد افزایش یابد.

سالاریان ادامه داد: هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ به حدود ۸۵ هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص به حدود ۱۲۰ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص به حدود ۱۶۰ هزار تومان خواهد رسید.

وی افزود: در شورای عالی بیمه، نظام پزشکی به عنوان فروشنده خدمات با ۹ عضو دیگر که خریدار خدمات هستند، مواجه است و این ترکیب شورای عالی بیمه در حوزه تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی اجحاف در حق جامعه پزشکی است.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ایران گفت: دولت در این سال‌ها بر اساس هزینه خودش، خدمات پزشکی را قیمت‌گذاری دستوری کرده است که منجر به تنزل خدمات پزشکی، مهاجرت پزشکان، تغییر شغل پزشکان و تخلف در این زمینه شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۴
انتشار یافته: ۱۷
بقیه صاحبان مشاغل هم بروند بمیرند. فقط پزشکان هستند که مهاجرت یا تغییر شغل داشته اند.
امیدوارم هوش مصنوعی به زودی بساط پزشکان را برچیند.
علی برکت ا...
کاش کمی هم به فکر کارگران بودند . و افزایش حقوق را متناسب با تورم بیش از 60 درصدی محاسبه کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
کاملن درسته و خانه ی کارگر و نمایندگان کارگران هم همیشه با دولت در حال بحث و جدل در این مورد هستند. اینها هم نماینده پزشکان هستند. ولی دقت بفرمایید به جز یکی دو سال گذشته همیشه افزایش سالانه تعرفه پزشکی کمتر از افزایش سنواتی حقوق کارمندان و کارگران بوده است.
بیمه ها هم بهتره دربخش خصوصی هم 70 درصدو بدن نه مابه التفاوت با نرخ دولتی یعنی حدود 20 درصد وکمتر.تاسال 83 هم اینطور بود بعد گفتند 70 درصدمال بخش دولتیه ومراجعان به بخش خصوصی بایدمابه التفاوت راخودشان بدهند.ضمن اینکه قبلا 20 درصد فرانشیزبیماربود بعد 25 وبعد 30 شد یعنی دربیمه درمانی به تمام معنا داریم عقبگرد میکنیم .خیلی ازداروهاهم بیمه نمیشن و......خلاصه قصه بیمه درمانی خیلی پرغصه است.
حقوق کارگرا و کارمندا چی اونم ۴۵ درصد اضافه میشه
کارگرای روزمزدی چی و.............و.........و...................
بله بله
اجحاف در حق پزشکان
اون موقع افزایش حقوق کارمند، ۱۰ درصد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۷
به جز یکی دو سال گذشته همیشه افزایش سنواتی حقوق پزشک و کارمند بیش از افزایش سالانه تعرفه های پزشکی بوده.
فاجعه پس از فاجعه.نرخ ویزیت باید متناسب با رشد حقوق و مزایای طبقه کارگر رشد کند نه نرخ تورم.اگر قرار هست مردم سختی بکشند باید تمام اصناف و طبقات تو این ریاضت شریک باشند.
آخه برای چی انقدر افزایش ؟؟؟
مگه درآمد یه کارگر و کارمند انقدر افزایش پیدا کرده که ویزیت این قشر ضعیف جامعه (پزشکان) افزایش پیدا کنه ؟؟؟
بکجا داریم میریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اين چه نوع اطلاع رساني است كه شما مي كنيد؟
سازمان نظام پزشكي يك تشكل صنفي است كه نرخ ويزيت را پيشنهاد مي كند و تا اين پيشنهاد مورد تائيد وزارت بهداشت قرار نگيرد رسميت نخواهد داشت، نرخهاي اعلامي هم فعلا در حد پيشنهاد مي باشد نه قطعي
سال بعد تورم سنگین داریم
پس در سال 1400 یک سرماخوردگی ساده بیش از 120 هزار تومان در میاد 85 تومن ویزیت پزشک حداقل 35 تومن هم یه قرص سرماخوردگی ساده.
پزشکی خدمات نیست که بتوان روی آن قیمت گذاشت مردم با همین ویزیت های فعلی در درمان خود مانده اند برای همین است مردم به خود درمانی یا طب سنتی علاقه نشان میدهند واگر قرار است ویزیت پزشکان محترم افزایش پیدا کند لطفا پیشنهاد شهرداری مبنی بر قبر رایگان را برا همه مردم ایران عملیاتی کنید
اولا که ویزیت انقدر نخواهد شد نظام پزشکی کاره ای نیست. دوما اگر انقدر بدبختی که صد تومان پول دکتر و دارو نداری، برو بخش دولتی. چقدر شما گشنه و بدبختین که پول برای رستوران و آرایشگاه میدین اما سالی یه بار دکتر نمیرید. که پول نداریم.
بدبختی بدبختی بدبختی تاکی آخه ظلم وتفرقه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی