بازدید 24846

برای استخراج بیت کوین و رمز ارزها مجوز صادر می‌شود

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون در خصوص استخراج رمز ارزها قوانین مشخصی بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت برای صدور مجوز و راه اندازی مراکز استخراج قرار دارد، اما برای باقی موارد موضع مشخصی از سوی قانونگذار و سیاست‌گذار ارائه داده نشده است.
کد خبر: ۱۰۹۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ 17 January 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مجید عشقی در همایش انجمن مالی اسلامی افزود: رمز ارزها را می‌توان از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داد و از آن به عنوان یک ارز یا دارایی بحث کرد.

وی اظهار کرد: اگر رمز ارز را به عنوان یک ارز در نظر بگیریم سیاست گذاری و نحوه استفاده و توسعه آن با بانک مرکزی و سازمان بورس است، اما طبق قانونی ورودی به آن نداریم.

عشقی بیان‌ کرد: تحولات بازار رمز ارزها سرعت بالایی دارد، در اتحادیه اروپا و سایر مراجعی که در خصوص ابزارها اظهار نظر می کنند، بحث دارایی بودن رمز ارزها مطرح است و از نظر اینکه این پدیده به عنوان دارایی تلقی شود، در حوزه ناظر بازار سرمایه قرار می گیرد.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بحث های جدی و جمع بندی نشده ای وجود دارد، باید شورای فقهی بانک مرکزی و سازمان بورس در این زمینه بحث کنند تا بتوان با توجه به تحولات این حوزه متناسب با دستورالعمل ها و ابزارهایی که می توان بر روی این پدیده اظهار نظر کرد تصمیم گیری کنیم.

وی گفت: اکنون حوزه رمز ارز باید در چند بعد مانند استخراج، معاملات، پلت فرم‌ها، انتشار رمز ارز در بازار داخلی توسط یک نهاد رسمی مورد بررسی قرار گیرد و تکلیف خود را مشخص کنیم.

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در خصوص باقی موارد پیشنهادهایی باید ارائه و تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه اکنون کل جمعیت کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بازار سرمایه حضور دارند، گفت: استفاده از برخی الگوریتم‌های اجماع مانند الگوریتم بلاکچین یا سایر الگوریتم‌هایی که در حال توسعه هستند، در فرآیندهای بازار سرمایه باید مورد نظر قرار گیرد.

عشقی با تاکید بر اینکه فرصت های خوبی را در این زمینه می‌توان دنبال کرد و آنها را مورد استفاده قرار داد، افزود: در آینده نه چندان دور یعنی ۲ سال آینده مجبور هستیم از این فناوری ها استفاده کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر