بازدید 7045

درخواست عفو‌بین‌الملل از ایتالیا درمورد واکسیناسیون

سازمان عفو بین الملل از ایتالیا خواست محدودیت‌های سخت ضد کرونایی را تغییر دهد تا از تبعیض علیه افراد واکسینه نشده جلوگیری شود.
کد خبر: ۱۰۹۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳ 16 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا در حکمی جدید، واکسیناسیون را برای همه افراد بالای ۵۰ سال اجباری کرد و آن را شرط لازم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی و برخورداری از خدمات دیگر دانست تا از فشار بر سرویس بهداشت و درمان ایتالیا کاسته شود.

در همین حال، عفو بین الملل خواستار تمهیدات جایگزین همچون استفاده از ماسک و آزمایش کرونا شد تا به اقشار واکسن نزده امکان دهد به محل کار خود روند و از وسایل نقلیه عمومی بدون تبعیض استفاده کنند.

طبق مقررات جدید که تا ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) اجرا می‌شود، زدن ماسک و داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا برای برخورداری از حمل و نقل عمومی یا برای افراد بالای ۵۰ سال به منظور رفتن به محل کار، کافی نیست.

گروه محلی عفو بین الملل در ایتالیا موسوم به «عفو بین الملل ایتالیا» اعلام کرد که واکسیناسیون اجباری باید موجه باشد، اما باید از نظر زمانی محدود و با هدف مشروع حافظت از سلامت عمومی متناسب باشد.

این گروه تاکید کرد: دولت باید تضمین کند که کل جمعیت کشور از حقوق اولیه شان همچون حق تحصیل، کار و برخورداری از درمان‌های پزشکی بهره‌مند شوند.

واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در ایتالیا اجباری شده است. گروه مخالف ایتالیا، اجباری شدن واکسیناسیون را مغایر با حقوق شهروندی دانسته است، اما دولت تاکید دارد که تنها در این شرایط می‌توان ادامه فعالیت مدارس و شرکت‌ها را مجاز دانست و از فشار مضاعف بر نظام بهداشتی کاست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی