بازدید 7924

پاسخ به سوالات مهم در صنعت بیمه آنلاین

بیمه از مهم‌ترین و جذاب‌ترین موضوعات عصر ماست. چرا که با وجود بیمه، می‌توانیم با خیالی آسوده، دارایی‌های خود را نگهداری کنیم و یا آنها را افزایش دهیم.
کد خبر: ۱۰۹۸۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۴ 11 January 2022

آن هم در عصر حاضر، که خرید آنلاین بیمه، یک راه حل عالی و فوری، برای دسترسی به انواع بیمه‌هاست. اگر مشتری بیمه‌های آنلاین نیستید و یا تجربه زیادی از این نوع خرید ندارید، مصاحبه ما باآقای صابر کارگری، رییس هیئت مدیره کارگزاری بر خط فروشگاه بیمه ماهان را بخوانید تا شاید جواب بسیاری از سوالات‌تان را بیابید.

پاسخ به سوالات مهم در صنعت بیمه آنلاین

آقای کارگری، قدمت فروش آنلاین بیمه در ایران چقدر است؟

قدمت فروش آنلاین بیمه به حدود ۵ سال می‌رسد که با توجه به نیاز بازار بیمه و همچنین ایجاد تکنولوژی های جدید در حوزه آی تی، ابتدا سایت‌های فروش بیمه شکل گرفتند و نهایتا در سال گذشته و سال جاری بواسطه اخذ مجوز از بیمه مرکزی به  کارگزار بر خط تغییر پیدا کردند.

همچنان که فروشگاه آنلاین بیمه ماهان هم در سال ۱۳۹۶، به عنوان یک سایت فروش بیمه، با بیمه شخص ثالث خودرو، کار خود را آغاز کرد و کم کم محصولات خود را گسترش داد و نهایتا در سال 1399 به عنوان اولین کارگزاری بر خط مجوز خود را از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی دریافت نمود.

سهم فعلی بازار آنلاین نسبت به کل صنعت بازار بیمه، چقدر است؟

حتی با حضور استارت اپ‌ها در این صنعت، بیمه، همچنان یک بازار سنتی است.

بازار سنتی امکان اینکه، بازار آنلاین بتواند در تمام رشته‌های بیمه‌ای نرخ بدهد را کاهش می‌دهد.

از طرفی عدم وجود زیرساخت لازم مورد نیاز کارگزاران برخط و ایجاد برخی محدودیت‌ها از سوی بیمه مرکزی، باعث شده که کارگزاران برخط هنوز نتوانند بازار بیمه را به طور کامل به سمت آنلاین شدن پیش ببرند.

همان طور که فعالان این صنعت می‌دانند، مدت‌هاست بیمه مرکزی به دنبال این است که نرخ دهی بیمه‌های پرکاربرد را با اعطای ای پی آی کنترل کند.

عدم تمرکز در نرخ دهی و عدم وجود ای پی آی، باعث شده که صنعت آنلاین بیمه جایگاه خود را پیدا نکند.

تخمین زده می‌شود که بین ۱ تا ۲ درصد فروش بیمه، آنلاین است که این عدد نسبت به سال‌های پیش رشد داشته.

ایجاد بازار آنلاین بیمه، در پاسخ به چه نیازهایی بوده است؟

با توجه به اینکه در گذشته خرید بیمه همواره با مراجعه حضوری به نمایندگی‌ها یا کارگزاران بیمه و یا با تماس تلفنی بوده و در نتیجه امکان مقایسه خدمات از جمله قیمت بیمه نامه با شرایط مشترک، مقایسه پرداخت خسارت، مقایسه توانگری شرکت های بیمه‌ و... از طریق راه‌های سنتی امکان پذیر نبود.

اما اکنون با مراجعه به وب‌سایت‌های کارگزاران بیمه برخط می‌توانید خدمات بیمه را با هم مقایسه کنید، بیمه مورد نظر را بخرید و از بابت پرداخت پول و دریافت بیمه نامه نیز مطمئن باشید. ضمنا شرکت‌های آنلاین بیمه خدمات پشتیبانی و مشاوره‌ای نیز دارند که می‌توانند در ارائه خدمات بهتر، همراهی‌تان کنند.

ایجاد و گسترش بازارهای آنلاین بیمه چه فوایدی داشته است؟

یکی از مهم‌ترین فواید، بالا رفتن آگاهی مردم درباره بیمه است‌. اینکه چه بیمه‌هایی در بازار خرده فروشی وجود دارد و می‌تواند برای مردم مفید باشد.

کارگزاران برخط، از طریق ایجاد محتوای مفید خصوصا در فضای مجازی در صدد هستند تا سطح آگاهی عمومی در زمینه های مرتبط با کاربرد بیمه و جبران خسارت های احتمالی را بالا برده و از این طریق گامی در جهت افزایش سطح رفاه عمومی جامعه بردارند.

در نتیجه چرخه‌ای که لازم بود در صنعت بیمه، از آگاهی عمومی تا خرید و پس از آن خدمات پس از فروش بیمه، شکل گیرد به سادگی و در بستر وب، در اختیار مردم قرار گرفت.

مردم چگونه به فروش آنلاین بیمه اعتماد کردند و شما در ساختن این اعتماد، چه مسیری را طی کردید؟

با توجه به اینکه بحث اصلی بیمه پوشش ریسک است و پوشش ریسک، مستلزم ایجاد یک اعتماد مابین بیمه‌گر و بیمه‌گذار می‌باشد، ساختن اعتماد آن هم در شرایطی که بیمه گذار ممکن است هرگز بیمه‌گر خود را نبیند (برعکس بیمه سنتی که می‌توانست بیمه‌گر را ببیند) ایجاد دشوار است.

اما، شفافیت کارگزاران برخط، از جمله بیمه ماهان، توانست اعتماد را در بیمه گذار ایجاد کند.

برای مثال، در ۲۴ ساعت شبانه روز تیم بیمه ماهان پاسخگوی تمام سوالات مخاطب از طریق crm می‌باشد. از سوی دیگر، از ساعت ۸ صبح تا ۹ شب، به صورت تلفنی پاسخگوی تلفن‌ها و سوالات مردم هستیم.

ضمنا، وقتی خریدی انجام می‌شود، تیم فروش با خریدار تماس می‌گیرند و اطلاعات را چک می‌کنند.

در نهایت اگر نیازی به پرداخت خسارت باشد، بیمه ماهان تا زمانی که پول به حساب بیمه گذار واریز شود، به عنوان نماینده بیمه گذار پیگیر دریافت خسارت است‌.

تمام این‌ها توانست نقش مهمی در ایجاد اعتماد داشته باشد‌. 

پاسخ به سوالات مهم در صنعت بیمه آنلاین

مهم‌ترین برتری‌های بیمه ماهان نسبت به دیگر فروشندگان آنلاین بیمه چیست؟

کارگزاری برخط فروشگاه بیمه ماهان، با استفاده از تجربه ده ساله یک هولدینگ بیمه‌ای وارد این حوزه شده است‌.

این پیشینه، باعث شده که بیمه ماهان، نیازهای مشتریان را بیشتر و بهتر از دیگر سایت‌های فروش بیمه بشناسد‌‌.

با توجه به این آشنایی، بیمه ماهان کامل‌ترین محصولات را برای بازار B2B و B2C ارائه داده است. تمرکز بیمه ماهان در سال های گذشته بر ارائه کلیه محصولات بیمه ای در بستر وب بوده است همچنان که کاملترین سبد محصولات بیمه ای آنلاین را در بیمه ماهان مشاهده می کنید.

از سوی دیگر، بیمه ماهان با رعایت تمام قوانین بیمه مرکزی در بخش تخفیفات، در هر بیمه نامه‌ای که قابلیت کاهش نرخ دارد، بیشترین میزان تخفیف را اعمال می‌کند تا در این وضعیت دشوار معیشتی اقتصادی کشور کمک حال مخاطبین باشد. چنانچه ما مدعی هستیم پایین ترین نرخ های ممکن را بیمه ماهان در اختیار مشتریان قرار می دهد.

در فروشگاه بیمه ماهان با کمترین تعداد کلیک و در کوتاه‌ترین زمان، می‌توانید به صورت نقد یا اقساط، به صورت شخصی، گروهی یا سازمانی (کسر از حقوق) بیمه نامه خود را خریداری کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

ایجاد راهکارهای سازمانی جدید، مطابق با نیاز سازمان‌ها که به صورت آنلاین و از طریق سایت قابل ارائه است نیز دیگر برتری‌های بیمه ماهان است‌. ما برای سازمان‌هایی که مایل به خرید آنلاین بیمه هستند، پنل سازمانی ایجاد کرده‌ایم تا با سهولت بیشتری از خدمات بیمه ماهان استفاده کنند.

از جدیدترین ویژگی های فروش آنلاین کارگزاری می توان به پنل فروش سازمانی ، پنل خرید کارکنان سازمان ها، سامانه بیمه حراج (پنل ارائه تخفیف های ویژه) و ... عنوان کرد.

اکنون مهم‌ترین چالش‌هایی که فروش آنلاین بیمه با آن روبروست چیست؟

همواره در سال‌های گذشته چالش‌های مختلفی وجود داشته، اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد مهم‌ترین چالش قرار گرفتن بازار آنلاین بیمه در برابر بازار آفلاین بیمه است.

حل این چالش نیازمند دخالت بیمه مرکزی است که بتواند هر دو بازار را به هم نزدیکتر کند و هر دو بازار بتوانند جایگاه خود را مشخص کنند.

با ایجاد قانون‌های مشخص و مدون، این دو بازار می‌توانند به یکدیگر بسیار کمک کنند تا بحث تسهیل خرید بیمه نامه که هدف نهایی بازار آنلاین است، به سر منزل مقصد خود برسد.

بحث یکپارچه شدن تخفیفات، یکپارچه شدن صدور از طریق ای پی آی، یکپارچه شدن نرخ گذاری که موجب اختلاف بین بازار سنتی، بازار آنلاین و حتی سایت‌های غیرمجاز است، از جمله چالش‌های مهم دیگر است.

اهداف بلند مدت شما در تامین نیازهای اقشار گوناگون چیست؟

با توجه به مطالعات بازاری که در مجموعه بیمه ماهان شکل گرفته است، دسته بندی‌های متفاوتی برای مشتریان هدف ایجاد شده است که در دو دسته B2B و B2C قرار می‌گیرند. برای هر بازار هدف،حداقل برنامه‌ها و راهکارهای ۵ ساله داریم.

از آنجا که هدف اصلی فروش آنلاین بیمه، تسهیل فروش آنلاین بیمه است و ایجاد ویژگی‌های جدید است، ما از سمت مشتری به صنعت بیمه نگاه می‌کنیم. امیدوارم هر بیمه گذاری برای بیمه کردن هر موردی، بتواند از خدمات آنلاین بیمه ماهان استفاده کرده و تا پایان بیمه نامه خود، خدمات لازم را دریافت کند.

جایگاه بیمه در زندگی مردم، در حال و آینده را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیمه، برای پوشش احتمالی ریسک‌‌های هر فرد یا سازمانی ایجاد شده و همواره، بیمه جایگاه مهمی داشته و دارد. اما طی چند سال اخیر، با کاهش قدرت خرید یا جایگزینی در کشور، بیمه جایگاه ویژه‌تری پیدا کرد. با توجه به اینکه اگر خسارتی به شما وارد شود، در شرایط اقتصادی فعلی، جایگزینی آن بسیار سخت است، بیمه، یک نقش کلیدی دارد و آن هم اینکه بواسطه بیمه شما با هزینه کم در امروز، جلوی هزینه‌های گزاف در آینده را می‌گیرید.

بطور مثال شاید در گذشته، مردم کمتری برای خرید بیمه بدنه خودرو اقدام می‌کردند اما حالا با افزایش قیمت خودرو و قطعات، خرید بیمه غیر اجباری بدنه، افزایش پیدا کرده است، چرا که اگر یک تصادف اتفاق بیافتد، بیمه می‌تواند با هزینه کم، مشکل را حل کند.

سخن پایانی

شعار اصلی کارگزاری برخط بیمه ماهان، خرید بیمه در کمتر از ۵ دقیقه است‌‌. این شعار بر مبنای تسهیل خرید انواع بیمه نامه شکل گرفته و هدف ما مطابق با همین شعار، گسترش بازار بیمه از طریق تسهیل در خرید بیمه است.

چرا که هر فردی، از هر جای ایران، اگر مایل به بیمه شدن در برابر ریسکی بود، بتواند آن‌را به راحتی انجام دهد و خرید بیمه مرتبط را داشته باشد.

در پایان آحاد مردم و سازمان‌‌ها را به حمایت و تسهیل فرآیندهای خرید بیمه دعوت می‌کنیم.

با سپاس و احترام

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی