بازدید 6247

ممانعت ائتلاف سعودی از رسیدن بازرسان به الحدیده

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن روز شنبه گفت که ائتلاف سعودی مانع از رسیدن نیرو‌های ویژه بازرسی بین المللی از بندر الحدیده می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۳ 09 January 2022

صنعاء: ائتلاف سعودی مانع از رسیدن نیرو‌های بین‌المللی به الحدیده می‌شود
تهران – ایرنا- 

به گزارش ایرنا از المسیره، حسین العزی گفت: هیات نمایندگی سازمان ملل در یمن از زمان توافق سوئد طی سال‌های گذشته به شکل روزانه و هفتگی از بنادر استان الحدیده سرکشی می‌کند.

وی افزود: از جسارت سخنگوی متجاوزان در اتهام زنی‌ها شگفت زده شدیم، و این در حالی است که این اتهام‌ها باید متوجه خودشان باشد که قوانین و ارزش‌های انسانی و اخلاقیات جنگ را به شدت نقض می‌کنند.

وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن اضافه کرد: سخنگوی ائتلاف غافل است که این خودشان هستند که مانع رسیدن نیرو‌های ویژه بازرسی‌های بین المللی از الحدیده می‌شوند و ما ده‌ها نامه به سازمان ملل در این باره فرستادیم.

پیش‌تر ائتلاف سعودی توقیف کشتی نظامی باری امارات در نزدیکی بندر الحدیده توسط نیرو‌های یمنی را یک تهدید واقعی برای آزادی کشتیرانی دریایی و تجارت جهانی در دریای سرخ خوانده بود.

«یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دوشنبه گذشته اعلام کرده بود که نیرو‌های مسلح یمن به یاری خدا یک کشتی باری نظامی اماراتی با تجهیزات نظامی که بدون مجوز وارد آب‌های یمن شده بود، توقیف کردند.

وی افزود که این کشتی اماراتی در حال انجام اقدام‌های خصمانه با هدف تهدید امنیت و ثبات یمن بود.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهاد‌های وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بار‌ها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی