بازدید 7976

گفتگوی‌وزیران‌خارجه‌آمریکا‌و‌اوکراین‌درباره‌پاسخ‌‌به‌روسیه

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با وزیر خارجه اوکراین درباره پاسخ‌های احتمالی واشنگتن و متحدان به افزایش حضور نظامی روسیه در مرز‌های کی یف گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۹۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱ 08 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، امروز با دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین به صورت تلفنی گفتگو کرد.

وی افزود که بلینکن بار دیگر بر حمایت قاطع آمریکا از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مقابله با تجاوز احتمالی روسیه تاکید کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد بلینکن همچنین درباره پاسخ‌های احتمالی آمریکا و متحدان به تقویت نظامی روسیه در امتداد مرز‌های اوکراین و تعاملات دیپلماتیک آتی با روسیه گفتگو کرد.

به گفته وی وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد که هیچ گفت و گویی درباره اوکراین بدون مشارکت اوکراین انجام نخواهد شد.
قرار است گفتگو‌های امنیتی راهبردی روسیه و آمریکا در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۰ دی)، نشست شورای ناتو و روسیه در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) و نشست شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا در ۱۳ ژانویه (۲۳ دی) تشکیل شود.

همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است مذاکرات امنیتی میان دو قدرت در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، جو بایدن و ولادیمیر پوتین ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی) ۵۰ دقیقه با یکدیگر تلفنی گفتگو کردند.
این دومین تماس میان رهبران آمریکا و روسیه در ماه دسامبر ۲۰۲۱ و پیش از برنامه گفت و گوی میان مقام‌های ارشد آمریکایی و روسی در ۱۰ ژانویه در ژنو بود.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بار‌ها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی