بازدید 49627
آخرین تحولات خاورمیانه

گزارش رسانه اسرائیلی از سه دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران/ خداحافظی سفیر فلسطین با امیر عبداللهیان/ نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل/ توافق برای تشکیل دولت جدید عراق

گزارش رسانه اسرائیلی از سه دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران، خداحافظی سفیر فلسطین با امیرعبداللهیان، نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل، توافق برای تشکیل دولت جدید عراق و ضرب الاجل یک هفته‌ای گروه‌های فلسطینی به اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساغت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 07 January 2022

گزارش رسانه اسرائیلی از ۳ دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران/ خداحافظی سفیر فلسطین با امیرعبداللهیان/ نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل/ توافق برای تشکیل دولت جدید عراق

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: گزارش رسانه اسرائیلی از سه دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران، خداحافظی سفیر فلسطین با امیرعبداللهیان، نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل، توافق برای تشکیل دولت جدید عراق و ضرب الاجل یک هفته‌ای گروه‌های فلسطینی به اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساغت گذشته بوده اند.

گزارش رسانه اسرائیلی از سه دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران

پایگاه «دبکافایل»، نزدیک به منابع امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی نوشته، مقام‌های این رژیم از لحاظ نظراتشان برای تصمیم‌گیری در برابر ایران به سه دسته تقسیم می‌شوند.

دبکا نوشته، وزرا و مقام‌های نظامی اسرائیل در جدیدترین جلسه کابینه امنیتی و امور خارجه، سه نظر متفاوت درباره ایران ابراز کرده‌اند.

گروه اول کسانی هستند که معتقدند باید با نتیجه مذاکرات وین همراه بود. «آهارون هالیوا»، رئیس دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل در جلسه مذکور گفته حتی اگر نتیجه این مذاکرات احیای یک «توافق بد» باشد؛ باز هم آن توافق محدودیت‌هایی را بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران وضع خواهد کرد و به اسرائیل فرصت لازم برای آماده شدن در برابر برنامه هسته‌ای ایران را خواهد داد.

گروه دوم، کسانی مانند «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی را شامل می‌شود که آنها هم جزو طرفداران توافق هسته‌ای هستند؛ با این تفاوت که می‌گویند تل‌آویو باید روی متن نهایی توافق مذاکره اثر گذاشته و تغییراتی در آن اعمال کند.

«آویو کوهاوی»، رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و «دیوید بارنئا»، رئیس سازمان جاسوسی موساد دسته سوم را تشکیل می‌دهند که می‌گویند برجام تنها در صورتی قابل قبول است که این توافق بازنویسی شده و در مفاد آن تغییرات محسوسی ایجاد شود.

منابع خبری پیش از این هم از بروز اختلافات در رژیم صهیونیستی در خصوص ایران و برجام خبر داده بودند؛ به عنوان مثال، پایگاه خبری آکسیوس ماه پیش گزارش داده بود در کابینه نفتالی بنت مناقشات داخلی بر سر نحوه اثرگذاری بر سیاست‌های آمریکا در قبال ایران در جریان است.

گزارش رسانه اسرائیلی از ۳ دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران/ خداحافظی سفیر فلسطین با امیرعبداللهیان/ نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل/ توافق برای تشکیل دولت جدید عراق

مقام‌های اسرائیلی در آن زمان تصریح کردند، «بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و «یائیر لاپید» به طرز فزاینده‌ای از رویکردهای تقابل‌جویانه نفتالی بنت نگران هستند.

نفتالی بنت در دیداری که اوت سال جاری میلادی با جو بایدن داشت به او قول داد که مانند «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به مخالفت‌های علنی با بازگشت آمریکا به برجام روی نخواهد آورد.

با وجود این، آکسیوس نوشته بود، در حالی که تنها صد روز از آن دیدار می‌گذرد، نفتالی بنت دقیقاً در حال انجام همین کار است و علنی از تلاش آمریکا برای گفت‌وگو با ایران انتقاد می‌کند.

خداحافظی سفیر فلسطین با امیرعبداللهیان

صلاح الزواوی سفیر فلسطین در تهران، روز پنجشنبه در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

صلاح الزواوی دومین سفیر فلسطین در جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

گزارش رسانه اسرائیلی از ۳ دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران/ خداحافظی سفیر فلسطین با امیرعبداللهیان/ نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل/ توافق برای تشکیل دولت جدید عراق

پیش از وی هانی الحسن عهده دار این سمت بوده است. الزواوی از سال ۱۳۶۱ (۱۹۸۰میلادی) عهده‌دار این سمت بوده و از اعضای مؤسس جنبش فتح است. وی سفیر پیشین فلسطین در کشورهای الجزایر، برزیل و کنیا نیز بوده و به دلیل حضور طولانی مدت در سمت سفیری در ایران، لقب مقدم السفرا را داشته است.

نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل

آمریکا ضمن ابراز نگرانی از گسترش روابط چین با رژیم صهیونیستی، از تل آویو خواسته است مانع سرمایه گذاری پکن در سرزمین های اشغالی شود؛ درخواستی که تاکنون با پاسخ مثبت سران این رژیم مواجه نشده است.

روسای جمهوری آمریکا درسالهای گذشته بارها نسبت به گسترش روابط چین به عنوان یکی از رقبای بزرگ این کشور با رژیم صهیونیستی ابراز نگرانی کرده بودند و از تل آویو خواسته بودند که به پکن نزدیک نشود.

اسپوتنیک روسیه روز پنجشنبه به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، به این موضوع پرداخته و نوشته است:‌در دهه گذشته، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر سابق اسرائیل، تلاش کرد روابط خود را با چین تقویت و از چین برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها و صنایع فناوری اسرائیل درخواست کند.

دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده و رژیم صهیونیستی ماه گذشته مذاکراتی در مورد چین برگزار کردند، موضوعی حساس با توجه به نگرانی آمریکا در مورد سرمایه گذاری چین در اسرائیل. بر اساس این گزارش، گفتگوی ۱۴ دسامبر اولین رایزنی گسترده دو کشور در مورد چین از زمان روی کار آمدن بایدن بود و توسط معاونان مشاوران امنیت ملی دو طرف هدایت شد.

بنا بر گزارش ها، طرف اسرائیلی از ترس تلافی پکن، تلاش کرد تا حد امکان آن را کمرنگ نگه دارد. در این نشست نمایندگانی از بسیاری از نهادهای دولتی مرتبط با اقتصاد، امور خارجی و امنیت ملی حضور داشتند.

به گفته یک مقام بلندپایه اسرائیلی که نامش فاش نشده، هر دو طرف خط مشی های کلی را ارائه و یادداشت هایی را در حین انجام ارزیابی های سیاستی خود رد و بدل کردند، اما گزارش ها به نتیجه ای نرسیدند. علاوه بر این، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی، یک هفته پس از دیدار از اسرائیل، برخی از مسائل مشابه را با نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل و یائیر لاپید وزیر امور خارجه در میان گذاشت.

گزارش رسانه اسرائیلی از ۳ دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران/ خداحافظی سفیر فلسطین با امیرعبداللهیان/ نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل/ توافق برای تشکیل دولت جدید عراق

بر اساس این گزارش، به نقل از طرف اسرائیلی، نکات کلیدی سالیوان مشارکت چین در پروژه های زیرساختی، نگرانی در مورد هک چین و لزوم ایجاد جبهه ای متحد علیه چین بود.

مقامات وزارت خارجه دولت اسرائیل روز یکشنبه به کابینه امنیتی اسرائیل اطلاع دادند که دولت بایدن در حال تشدید فشار بر اسرائیل و دیگر کشورها برای انتخاب طرف بین آمریکا و چین است. اکنون کارشناسان می گویند که دولت اسرائیل بین حفظ یک اقدام موازنه به منظور حفظ روابط تجاری با چین و جانبداری فعال تر از ایالات متحده، نزدیک ترین متحد ژئوپلیتیکی آن، دچار دوگانگی شده است.

رژیم صهیونیستی که همچنان تحت حمایت های مالی و نظامی آمریکا و کشورهای اروپایی است، طی این سال ها سعی کرده است که خود را به چین و روسیه نزدیک کند؛ موضوعی که از نظر ناظران منطقه، حکایت از نگرانی سران صهیونیستی است که احساس می کنند شاید اولویت منطقه ای خود را برای حامیان و پدرخوانده های غربی خود از دست داده اند.

توافق برای تشکیل دولت جدید عراق

منابع سیاسی در عراق خبر دادند که جنبش صدر به رهبری مقتدا صدر و احزاب «چارچوب هماهنگی» شیعه در این کشور به توافقاتی برای تشکیل دولت جدید رسیده‌اند.

پایگاه خبری «عربی-۲۱» به نقل از منابع مطلعی که هویت آنان را فاش نکرد، مدعی شد، جریان صدر و چارچوب هماهنگی برای انتخاب رئیس پارلمان و معاونان وی و همچنین پست نخست وزیری به توافق رسیده‌اند.

قرار است نخستین جلسه پارلمان جدید عراق، یکشنبه هفته آینده برای انتخاب رئیس پارلمان برگزار شود.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، ادعا کردند: «توافق بین جنبش صدر و گروه‌های "چارچوب هماهنگی" بویژه ائتلاف الفتح به ریاست هادی العامری، منجر به حذف نوری المالکی، رهبر ائتلاف دولة القانون از دولت بعدی خواهد شد.»

این منابع تصریح کردند: «انتخاب نخست وزیر به صورت توافق بین گروه‌های مورد توافق شیعه خواهد بود، مشروط بر اینکه صدر پنج نام را برای تصدی این سمت معرفی کند و "چارچوب هماهنگی" نیز در رد یا تأیید برخی از این نام‌ها، حق وتو داشته باشد تا اینکه طرفین بر سر نامزدی یک نامزد به توافق برسند.»

گزارش رسانه اسرائیلی از ۳ دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران/ خداحافظی سفیر فلسطین با امیرعبداللهیان/ نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل/ توافق برای تشکیل دولت جدید عراق

به گفته این منابع، رئیس مجلس روز یکشنبه انتخاب خواهد شد و به احتمال زیاد، این فرد، با توافق ائتلاف سُنی «العزم» محمد الحلبوسی خواهد بود. کما اینکه الحلبوسی و مقتدا صدر سه‌شنبه هفته جاری بر سر این مساله توافق کرده‌اند.

این منابع درباره پست ریاست جمهوری نیز گفتند: «دو حزب کُرد (حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی) به شبه توافقی دست یافتند که بر اساس آن، نامزد این پست، سهم حزب دوم باشد، اما احتمالا فرصتی برای اعطای دوره دوم برهم صالح وجود داشته باشد، زیرا مسعود بارزانی به او اعتراض کرده است.»

یک منبع سیاسی در جنبش صدر، حصول این توافقات را رد نکرد و تأکید کرد: «هر چیزی در سیاست ممکن است و هیچ خط قرمزی درباره توافقات وجود ندارد، اما اگر همگرایی صورت بگیرد، مانند توافقات پیشین نخواهد بود که مبتنی بر تراضی و مشارکت در دولت باشد، زیرا بازگشت به عقب در کار نیست.»

این منبع که از رهبران جریان صدر است، گفت: «جریان صدر و سایر طیف‌های سیاسی به دنبال پایه‌ریزی یک پروژه سیاسی جدید در عراق هستند که اعتماد شهروندان و فرآیند سیاسی را تقویت کند؛ بنابراین مشارکت همه در دولت جدید، تغییری در آنچه در دولت‌های پیشین رخ داد، ایجاد نخواهد کرد.»

درباره تشکیل دولت حداکثری، «غانم العابد» تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: «الصدر از گروه‌های چارچوب هماهنگی دعوت کرد تا به فراکسیون او بپیوندند، به استثنای ائتلاف دولة القانون به رهبری نوری مالکی. این یعنی اینکه این جریان آماده پذیرش همه این احزاب است»

العابد تصریح کرد، همه شواهد نشان می‌دهد که  صدر قصد دارد دولت اکثریت ملی را تشکیل دهد که مدت‌ها خواستار آن بود و طرف‌های مخالف نیز، وزن پارلمانی برای جلوگیری از این امر ندارند.»

انتخابات پارلمانی عراق در ۱۸ مهر ماه برگزار شد و کمیساریای عالی انتخابات در تاریخ نهم آذر ماه، نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی را اعلام کرد که طبق آن، فراکسیون الصدریه، وابسته به مقتدی صدر با ۷۳ کرسی در رتبه اول، ائتلاف «تقدم» بزرگترین ائتلاف اهل سنت به رهبری محمد الحلبوسی، خمیس الخنجر و سلیم الجبوری با ۳۷ کرسی در رتبه دوم، ائتلاف «دولة القانون» به رهبری نوری المالکی با ۳۳ کرسی در رتبه سوم، حزب دموکرات کردستان عراق با ۳۱ کرسی در رتبه چهارم، ائتلاف کردستان و ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری با ۱۷ کرسی در رتبه بعدی قرار دارند.

ضرب الاجل یک هفته‌ای گروه‌های فلسطینی به اسرائیل

برخی منابع بلند پایه مصری اعلام کردند، گروه‌های فلسطینی در نوار غزه و در راس آنها دو جنبش حماس و جهاد اسلامی از تداوم اشغالگری اسرائیل و تعلل در اجرای تفاهم‌نامه های لغو محاصره نوار غزه و آغاز مراحل بازسازی آن بدون موانع ابراز نارضایتی کرده‌اند.

به گزارش روزنامه رای الیوم، این منابع تاکید کردند، در ساعات گذشته برخی مسئولان سرویس اطلاعات مصر تماس‌های جداگانه‌ای با رهبران گروه‌های فلسطینی در نوار غزه از جمله دو جنبش حماس و جهاد اسلامی برقرار و طی آن درباره اوضاع وخیم این نوار و وضعیت تنش و تحریکات مکرر اسرائیلی گفت‌وگو کردند.

گزارش رسانه اسرائیلی از ۳ دستگی مقام‌های رژیم صهیونیستی درباره ایران/ خداحافظی سفیر فلسطین با امیرعبداللهیان/ نگرانی آمریکا از سرمایه گذاری چین در اسرائیل/ توافق برای تشکیل دولت جدید عراق

این منابع توضیح دادند، این گروه‌ها با قرار دادن ضرب الاجل برای اسرائیل تا پنجشنبه آینده (۱۳ ژانویه) جهت اتخاذ اقدامات عملی و جدی که موجب کاهش محاصره نوار می‌شود و همه موانع را بر سر راه آبادسازی از بین می‌برد، موافق بودند.

آنها اظهار داشتند که این گروه‌ها به صراحت با میانجی مصری صحبت کردند و گفتند که صبر آنها در برابر رژیم اشغالگر و اقدامات آن در قدس، کرانه باختری و غزه و آنچه در داخل زندان‌ها اتفاق می‌افتد رو به پایان است و اگر به سیاست تحریک و تعلل ادامه دهد، تاریخ پس از ۱۳ ژانویه همچون قبل آن نبوده و همه گزینه ها باز خواهند بود.

همین منابع مصری خاطرنشان کردند که میانجی مصری در واقع طرف اسرائیلی را از پیام «خشمگینانه» گروه‌ها در غزه مطلع کرده و با آن درباره تعدادی از تسهیلات و تدابیر برای ساکنان غزه گفت‌وگو کرده است تا از دور بعدی اقدامات تشدیدآمیز جلوگیری شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۸
همه كشورهاي دنيا رابطه شون را با اسراييل دارن خوب ميكنند، چرا ما باهاشون هنوز دشمنيم
پاسخ ها
عليرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۷
خاک به سرت با این فهم کمی که داری
هر سه تفکر عاشق برجام هستند الکی هعی میگفتند اسرائیل مخالف مگه میشه با مخالفت یهودیا همچین توافقی نوشت
آقا اجازه یه سوال : آیا این چینی که این قدر در اسراییل سرمایه گذاری کرده که موجب نگرانی آمریکا شده اجازه میده ما اسرائیل را نابود کنیم ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
یه ایرانی حتی اگر مملکتش نابود بشه هم از هیچ کس اجازه ی نابودی نمیگیره.اینو همه می دونن همه
:))))))))))))))))))))
ننگ و نفرت نثار دولت کثیف چین باد
اگر آمریکایی ها خاک عراق را بطور کامل ترک‌ کنند و گروههای شبه نظامی وابسته نظیر حشدالشعبی نیر اسلحه خود را تحویل ارتش عراق بدهند، مقتدی صدر بخوبی قادر خواهد بود تا مردم آن کشور را خوشبخت و سربلند سازد
همان بهتر که نوری المالکی از ساختار سیاسی عراق حذف شد. این مهره خود فروخته، عملا نوکر و گماشته جرج بوش و کاخ سفید بود و در زمان مسئولیتش بعنوان نخست وزیر، رذیلانه از آمریکا تقدیر کرد و درخواست ننود که نیروهای نظامیش را در عراق نگهدارند. نوری المالکی با این حرفها و رفتار ذبونانه خویش، آبروی تشیع و شیعیان را برد
دفعه قبل سه دستگی مسئولین ما باعث زمین خوردن برجام و خسارت به ملت و کشور شد انشالله اینبار با سه دستگی در جناح دشمن و اتحاد مسئولین ما باعث برگشت برجام و صیانت از منافع ملی بشه
به نظر من فلسطین چیزی ندارد که از دست بدهد بلکه می تواند کاری کند که همه چیز را داشته باشد باید با مقاومت و موشک باران اسرائیل کوتاه نیاید تا جایی که مردم اسرائیل تن به فرار دهند و سر زمین فلسطین به مردم فلسطین بر گردد به والله به یک ماه نمی رسد تسلیم خواهند شد
هر کشوری در رژیم جعلی و تروریستی اسراییل سرمایه گذاری نماید صددرصد باخته است چون این رژیم روی هواست و پیشنهادم این است ساکنین فریب خورده رژیم جعلی سریعتر دست به مهاجرت به کشورهایدغربی و امریکا و روسیه و چین بزنند .
ما فکر می کردیم که فقط ایران از سرمایه گذاری چین ناراحت هست پس امریکایی ها هم با ما هستند توی این یک مورد
چین چطور میتونه در آمریکا و کانادا و اروپا سرمایه گذاری کنه اما مجاز نیست در اسراییل سرمایه گذاری کنه !! مگر میشه یک بام و دو هوا ؟ بی شک اسرائیل بواسطه منافع سراغ چین خواهد رفت و همین مسئله سبب اختلاف نظر بین سیاستمداران اسرائیلی و آمریکایی خواهد شد
سفیر فلسطین شالگردن منقش به قدس و پرچم فلسطین بر گردن وزیر امور خارجه انداخته به جا بود او هم شالگردن منقش به پرچم جمهوری اسلامی ایران بر گردن می انداخت مسئولان کشور باید نسبت به چنین مسائلی حساس باشند چرا ما نزد گرو های مقاومت و کشورهایی که ما با جان و دل از انها حمایت میکنیم انسی با پرچم مقدس کشورمان را نمیبینیم ترکیه از گروهایی تروریستی شمال سوریه حمایت میکند آنها هر کجا میروند پرچم ترکیه را هم با خود میبرند و ترکیه در حال تغییر اسامی خیابان ها و میدان ها به ترکیست پرچم یک کشور نشانه ی هویت و پیشنیه ملت آن است باید روی آن بسیار تعصب داشته باشیم
بسمه تعالی
رژیم صهیونیستی بیست و پنج سال آینده را نخواهد دید .
مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای
هر چه سید علی بگوید ، همان بهترین راه هست تمام، اسرائیل باید محو شود
انشاله وضع صهیونیستهای فاسد از این هم که هست خرابتر بشه یک دولت فاسد نژاد پرست ضد اسلام یک دولت جعلی خودشان هم نمیدانند از چه نژاد و ملیتی هستند وفقط میدان که از نظر دین یهودی هستن جماعتی بی هویت و که این در و آن در میزنند لابلای تاریخ کاه این کشور و کاه آن کشور شاید و بلکه گوشهای از تاریخ یک کشور اسمی برای خودشان پیدا بکنند و یا به تاریخ بعضی از کشورها دست میبرند و اسم خودشان را جعل میکنند به این میگویند قوم جعلی واقعی و حالا هم با اشغالگری آمدن فلسطین را اشغال کردن جماعت جعلی.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل