بازدید 7319

لهستان کاردار بلاروس را احضار کرد

دولت لهستان اعلام کرد که کاردار بلاروس را، بعد از اخراج کاردار خود در این کشور، برای توضیحات احضار کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲ 06 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از رویترز، لوکاژ جاسینا، سخنگوی وزارت امور خارجه لهستان گفت: وزارت امور خارجه این واقعیت را تأیید می‌کند که کاردار در پرونده مربوط به اخراج کنسول لهستان احضار شده است. در این مرحله، ما اطلاعات را بررسی می‌کنیم و سعی می‌کنیم وضعیت را روشن کنیم. کاردار لهستان از شهر "برست" اخراج شده است.

وزارت خارجه بلاروس گفته است اخراج کنسول مربوط به تلاش‌های دیپلمات برای کمک به یک شهروند لهستانی مظنون به مرگ دو نفر در تصادف جاده‌ای است تا بلاروس را ترک کند.

جزئیات بیشتری از این حادثه ارائه نشده است.

آناتولی گلاز، سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت: این شهروند لهستانی روز دوشنبه توسط نیروهای مرزی بلاروس بازداشت شد. گلاز گفت: ما دریافتیم که تلاش و سازماندهی این فرار توسط کارمندان سرکنسولگری لهستان در برست صورت گرفته است.

او گفت: ما صمیمانه امیدواریم که این یک مورد مجزا باشد که مشخصه وزارت خارجه لهستان به عنوان یک کل نیست. در عین حال، ما فرصتی برای ادامه کار چنین افسر کنسولی در قلمرو بلاروس نمی بینیم.

مقامات لهستانی می گویند که در تلاش برای راستی آزمایی اطلاعات هستند.

تنش‌ها بین همسایگان بر سر بحران مهاجران که اتحادیه اروپا و لهستان می‌گویند توسط بلاروس طراحی شده، بالا گرفته است، اتهامی که مینسک آن را رد می‌کند. ورشو همچنین دولت الکساندر لوکاشنکو را به سرکوب اقلیت کوچک قومی لهستانی بلاروس متهم می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار