بازدید 14487
۸
آخرین تحولات خاورمیانه

ورود اولین قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول به آنکارا/ شلیک ۱۲ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق/ حمله موشکی علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی در یمن/ دیدار مقامات نظامی ترکیه و پاکستان با محوریت افغانستان

ورود اولین قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول به آنکارا، شلیک ۱۲ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق، حمله موشکی علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی در یمن، دیدار مقامات نظامی ترکیه و پاکستان با محوریت افغانستان و حملات توپخانه رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 06 January 2022

ورود اولین قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول به آنکارا/ شلیک ۱۲ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق/ حمله موشکی علیه نیروهای ائتلاف سعودی در یمن/ دیدار مقامات نظامی ترکیه و پاکستان با محوریت افغانستان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: ورود اولین قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول به آنکارا، شلیک ۱۲ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق، حمله موشکی علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی در یمن، دیدار مقامات نظامی ترکیه و پاکستان با محوریت افغانستان و حملات توپخانه رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

ورود اولین قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول به آنکارا

روز چهارشنبه همزمان با ورود اولین قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول (ITI) به آنکارا، پایتخت ترکیه، مراسمی برگزار شد. این قطار محموله‌ای را از پاکستان به ترکیه حمل می‌کرد.

به نوشته روزنامه «ینی شفق» قطار باری «آی تی آی» سفر خود را از اسلام آباد در ۲۱ دسامبر ۲۰۲۱ آغاز کرد و طی ۱۳ روز به شهر «آنکارا» رسید. «عادل کارا اسماعیل اوغلو» وزیر حمل و نقل و زیر ساخت ترکیه، «مخدوم زین حسین قریشی» نماینده مجلس پاکستان و «محمد فرازمند» سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در این مراسم حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، هدف این مسیر ریلی، تقویت تجارت بین پاکستان، ایران و ترکیه است. این قطار شامل ۸ واگن بارگیری شده، با ظرفیت ۲۲ تن است.

وزیر حمل و نقل ترکیه در این زمینه گفت: «راه آهن جدید گزینه‌های جدیدی را به صادر کنندگان و بازرگانان برای دسترسی به پاکستان، ایران و ترکیه می‌دهد. در مقایسه با حمل و نقل دریایی بین پاکستان و ترکیه که ۳۵ روز طول می‌کشد، با این خط ریلی در زمان و هزینه صرفه جویی شده و به توسعه تجارت بین دو کشور منجر می‌شود.»

وی ادامه داد، با قطار اسلام‌آباد-تهران-استانبول، یک کریدور ریلی جدید در اختیار صادرکنندگان ما به پاکستان، هند، چین، افغانستان و ایران قرار می‌گیرد. به این ترتیب کشور یک قدم به اهداف خود برای تبدیل شدن به پل و پایگاه ترابری بین آسیا و اروپا نزدیکتر خواهد شد.

ورود اولین قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول به آنکارا/ شلیک ۱۲ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق/ حمله موشکی علیه نیروهای ائتلاف سعودی در یمن/ دیدار مقامات نظامی ترکیه و پاکستان با محوریت افغانستان

نماینده مجلس پاکستان نیز طی سخنانی در این مراسم تاکید کرد، این خط ریلی، نقش مهمی در ارتقای ارتباط منطقه‌ای و فعالیت‌های اقتصادی و تجاری در منطقه اکو (سازمان همکاری‌های اقتصادی) خواهد داشت.

قریشی افزود: این قطار به پاکستان فرصتی برای افزایش صادرات خود و تقویت ارتباط خود با بازارهای بین المللی از جمله در اروپا می‌دهد. ما به بازارهای اروپایی دسترسی پیدا می‌کنیم و ترکیه به کشورهای آسیای مرکزی؛ بنابراین، این یک ترتیبات دوجانبه سودمند است و امیدوارم پایدار باشد و بتوانیم از آن بیشتر رشد کنیم.»

سفیر ایران در ترکیه نیز گفت: «پروژه راه آهن آی تی آی برای اولین بار در سال ۱۳۸۸ زیر نظر سازمان همکاری‌های اقتصادی راه اندازی اما به دلیل مسائل فنی متوقف و پس از ده سال دوباره راه اندازی شد. وی تاکید کرد که سه کشور همچنین در نظر دارند در آینده نزدیک، یک قطار مسافربری در همین مسیر راه اندازی کنند.»

شلیک ۱۲ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق

منابع خبری روز چهارشنبه از شلیک ۱۲ فروند راکت به سمت پایگاه عین الاسد در استان الانبار عراق خبر دادند.

به گزارش المیادین، در پی این حمله راکتی، نیروهای آمریکایی کاملا به صورت آماده‌باش درآمده‌اند.

کانال تلگرامی صابرین نیوز اعلام کرد که پایگاه عین الاسد هدف ۱۲ موشک قرار گرفته است.

بنا به این گزارش، پدافند هوایی مستقر در اطراف عین الاسد به نام «سیرام» موفق به هدف قرار دادن راکت‌ها نشده است.

ورود اولین قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول به آنکارا/ شلیک ۱۲ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق/ حمله موشکی علیه نیروهای ائتلاف سعودی در یمن/ دیدار مقامات نظامی ترکیه و پاکستان با محوریت افغانستان

حملات راکتی یا پهپادی علیه پایگاه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه به خصوص بعد از اقدام تروریستی دولت آمریکا در به شهادت رساندن شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و مصوبه پارلمان عراق در خصوص لزوم خروج تمامی نیروهای خارجی شدتی مضاعف پیدا کرده است. همزمان، کاروان‌های لجستیکی که تجهیزات مورد نیاز نظامیان آمریکا را حمل می‌کنند، هدف بمب‌های کنار جاده‌ای قرار می‌گیرند.

در سه روز گذشته، ابتدا پایگاه نظامی «ویکتوری» در بغداد در ساعت ۴:۳۰ بامداد ۱۳ دی ماه هدف حمله دو پهپاد انتحاری قرار گرفت؛ پهپاد‌هایی که روی آن‌ها عبارت «عملیات ثأر القادة» (عملیات انتقام فرماندهان) نوشته شده بود.

صبح فردای آن، سه شنبه دو فروند پهپاد انتحاری به پایگاه عین الاسد در غرب عراق حمله کردند. همزمان با این حمله پهپادی کاروان لجستیکی ائتلاف آمریکایی در جنوب بغداد نیز هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت که تلفات جانی در پی نداشت.

بعدازظهر آن روز منابع خبری در سوریه، از حمله راکتی به پایگاه نیروهای ائتلاف آمریکایی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه و در نزدیکی مرز عراق خبر دادند. این حمله با پنج فروند راکت به پایگاه آمریکایی‌ها در نزدیکی چاه های نفتی «العمر» صورت گرفت، به طوری که ائتلاف آمریکایی نیز تلاش کرد با پرتاب شش گلوله توپخانه به این حمله پاسخ دهد.

حمله موشکی علیه نیروهای ائتلاف سعودی در یمن

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، در حمله موشکی به نشست نیروهای ائتلاف سعودی در استان شبوه واقع در شرق یمن ۱۲ نظامی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، نشست نیروهای ائتلاف سعودی در شهرستان عسیلان، واقع در جنوب استان شبوه برگزار شد که هدف حمله موشک بالستیک قرار گرفت.

بر اساس این گزارش در این نشست فرماندهان ارشد ائتلاف سعودی از جمله عزیز العتیقی فرمانده محور عملیاتی عتق، حمدی شکری فرمانده تیپ دوم نیروهای وابسته به امارات متحده عربی، صالح لقصم الحارثی فرمانده تیپ ۱۶۳ پیاده نظام و مبارک الحارثی فرمانده عملیات محور بیحان حضور داشتند که هدف موشک بالستیک قرار گرفت و ۱۲ تن کشته شدند.

پیش از این نیز منابع خبری گزارش داده بودند، سرتیپ «فرحان النقیب» فرمانده تیپ دوم یروهای ویژه ائتلاف سعودی در محور عملیاتی مأرب کشته شد.

ورود اولین قطار باری اسلام‌آباد-تهران-استانبول به آنکارا/ شلیک ۱۲ راکت به سمت پایگاه «عین الاسد» در غرب عراق/ حمله موشکی علیه نیروهای ائتلاف سعودی در یمن/ دیدار مقامات نظامی ترکیه و پاکستان با محوریت افغانستان

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

دیدار مقامات نظامی ترکیه و پاکستان با محوریت افغانستان

سپهبد سلجوق بایراکتار اوغلو، معاون ستادکل ارتش ترکیه و ژنرال ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان درباره تحولات اخیر در افغانستان در شهر اسلام آباد دیدار و گفت‌وگو کردند.

طبق بیانیه منتشره از سوی واحد روابط عمومی ارتش پاکستان، در دیدار سلجوق بایراکتار اوغلو، معاون ستادکل ارتش ترکیه ـ که طی سفر رسمی در اسلام آباد حضور دارد ـ با ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان، افزایش سطح همکاری های نظامی دو کشور، مسائل امنیتی و منطقه‌ ای و آخرین تحولات افغانستان مورد بحث قرار گرفته است.

طرفین همچنین در این دیدار تاکید کردند که ترکیه و پاکستان به عنوان دو دوست و برادر به برقراری روابط راهبردی عمیق ادامه خواهند داد.

از سوی دیگر، ژنرال ندیم رضا رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان اعلام کرد، سفر سپهبد سلجوق بایراکتار اوغلو به کشورش نشانه همکاری دیرینه میان نیروهای مسلح دو کشور است.

حملات توپخانه رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه

منابع خبری چهارشنبه شب از حملات توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی در جنوب سوریه خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رژیم اشغالگر اسرائیلی با گلوله های توپخانه مناطقی در روستای الحریه واقع در حومه قنیطره را هدف قرار داد.

در همین حال شبکه المیادین گزارش داد، در حمله توپخانه رژیم صهیونیستی، به بخشی از روستای الحریه واقع در شمال استان قنیطره سوریه آتش سوزی به وقوع پیوسته است.

بر اساس این گزارش، بالگردها و هواپیماهای شناسایی رژیم صهیونیستی بر فراز جولان اشغالی به پرواز درآمدند.

از سوی دیگر، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی با تایید این حمله مدعی شد، تحرکاتی در نزدیکی مرز با سوریه در جولان از سوی چند نفر رصد شد که نیروهای ارتش با شلیک منور و گلوله های توپخانه محل مورد نظر را هدف قرار دادند.

دولت سوریه بارها در بیانیه ها و نامه هایی که برای سازمان ملل متحد نوشته حملات رژیم صهیونیستی به این کشور را محکوم کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۸
چطوریه که اینهمه موشک و راکت بسمت پایگاههای امریکایی شلیک میشود ولی هیچکس کشته نمی شود ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
این که معاون وزیر خارجه کره جنوبی به وین امده یک قدرت نمایی تمام عیار از سوی امریکاست که بگه س نخ همه چیز در دنیا حتی بدهی کره جنوبی به ایران دست ماست و ما تعیین می کنیم که سرنوشت پولها باید چگونه باشد. واقعا جای سوال است که هیات ایرانی با ملاقات با نماینده کره انهم در وین چگونه خام نقشه و قدرت نمایی امریکا شده است؟ ایا در چهل نفر این هیات کسی نبود که متوجه شود و مشاوره دهد که نباید به امریکا اجازه داد از طلبهای ایران به این راحتی اهرم فشار به ضرر خود ایران تراشیده شود؟ اگر موضع ایران رفع تخریم بانکی است دیگر نیازی به مذاکره با تک تک بدهکاران به ایران نیست مگر اینکه نقشه امریکا و مالی را برای گرفتن امتیاز بابت ازاد کردن هر یکصد میلیون دلار طلب ایران پذیزفته باشیم. واقعا تیم های مذاکره کننده ایرانی چه در زمان ظریف و چه حالا از ساده ترین اصول یک مذاکره کننده هوشیار غافل هستند و دلشان صرفا به اثر روانی چند روزه در بازار ارز ایران به عنوان دستاورد خوش است در حالیکه بدست خود دارند امتیازات اصلی بلند مدت که همان رفع تحریم بانکی است را از دست می دهند.
قطار مهم نیست
بار قطار مهمتره

از پاکستان به آنکارا برای چه کاری ؟!؟؟؟؟!؟!؟؟!؟
چرا پایگاههای خالی را میزنن
این کار چه معنی داره ؟
دولت مرکزی(روسیه) مذاکرات رو خوب جلو نمیبره.
خدایا، ایا مردم اروپا و اینور اونور دنیا، هر روز که پا میشن کلی اتفاق ناجور و غیرصلح آمیز تو منطقه شون میوفته؟ چرا خاور میانه اینطوریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
خاورمیانه نقش دیوار حائل بین روسیه و غرب به رهبری آمریکاست
این دیوار حائل تشکیل شده از کشورهای مسلمان در جنوب ( از جمله ایران ) و کشورهای بلوک شرق در مرزهای غربی روسیه

کشورهای مسلمان با جنگهای قومی ، مذهبی و داخلی مشغول یکدیگرند
این درگیری ها به خواست دولت روسیه برای دفاع در برابر گسترش فرهنگ و اقتصاد و دمکراسی قدرتمند غرب صورت میگیره
از سمت شرق هم به لطف چین و کره شمالی فعلا هیچ خطری فعلا متوجه روسیه نیست
روسها با هماهنگی کامل با اسراییل در حال نابودی خاورمیانه هستند
ایران هم متاسفانه فعلا برای روسیه بازی میکنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۶
چون سطح هوشی پایین تری داریم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها