بازدید 8637
۱

تحقیق و تفحص از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور موافقت کردند.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 04 January 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون عمران مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور (در اجرای ماده ۲۱۲ آیین نامه داخلی مجلس) در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۴۳ رای موافق، ۵۷ رای مخالف و ۱۱ رای ممتنع از ۲۳۳ نماینده حاضر با انجام تحقیق و تفحص موافقت کردند.

محورهای این تحقیق و تفحص به شرح زیر است:

- علت تکرار حوادث خسارت بار اخیر بخاطر آب گرفتگی وسیع و گسترده در برخی مناطق شهری کشور و دلایل مسئولیت گریزی و پاسخگو نبودن شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در قبال این گونه رخدادها که مشکلات و آسیب های فراوانی برای مردم به همراه داشته، چیست؟

-علت وجود ضعف در نظارت و ارزیابی عملکرد و عدم تأثیرگذاری مناسب بر وضعیت کارکردی شرکت های آب و فاضلاب در خصوص نحوه هزینه کرد مبالغ برداشت شده از محل صندوق ذخیره ارزی و تأخیر در اجراء و اتمام پروژه های نیمه تمام نظیر آنچه که در خوزستان بر اساس ارزیابی های اخیر دیوان محاسبات کشور در گزارش صادره در این مورد قابل مشاهده می باشد و منجر به ارجاع آن به دادسرای دیوان جهت شروع رسیدگی به تخلّفات مالی و قراردادی گردیده، چیست؟

- دلایل بروز ضعف در مطالعه، برنامه ریزی و نظارت و هماهنگی در اجرای طرح های آب و فاضلاب برای تضمین رعایت ضوابط مربوطه و عدم مسئولیت پذیری و فقدان ایفاء نقش و تأثیر در مدیریت و نظارت بر ایجاد و بهره برداری از تأسیسات آب و فاضلاب (بعنوان نمونه پروژه احداث تصفیه خانه ششم آب تهران) کدام است؟

- علّت انفعال در افزایش بازدهی و بهره وری سرمایه و امکانات که زمینه ساز برای استفاده نامطلوب از اعتبارات دولتی و نیز حقوق عمومی شده و نیز ناکارآمدی در مدیریت صحیح سهام و سرمایه های صنعت آب و فاضلاب چیست؟

-نحوه عملکرد ناکارآمد در نظام انتصابات در رده های مختلف مدیریتی از بخش های عملیاتی و صف گرفته تا ستادی و غیر اجرائی که ضعف و نارسائی و عقب ماندگی را در کارنامه عملکردی برخی از شرکت های آب و فاضلاب استانی به شکل غیر قابل انکاری نمایان نموده است، چگونه است؟

- دلایل دور زدن قوه مقننه از طریق پیشنهاد، پیگیری و اجرای الحاق شرکت های آب و فاضلاب روستائی در شرکت های آب و فاضلاب شهری به اسم یکپارچه سازی و بر خلاف ماده ۱۹ قانون اجرای سیاست های کلّی اصل ۴۴ قانون اساسی، بدون اخذ مصوبه از مجلس شورای اسلامی کدام است؟

-نحوه هزینه کرد وجوهی که بصورت شهر به شهر بدون حسابرسی محل مصارف آن و بصورت خاص در قالب عناوین و اَشکال مختلف مازاد بر تعرفه های رسمی و مصوّب کشوری آب بها و فاضلاب بها از طریق اخذ مصوبه از شوراهای اسلامی شهر از مردم دریافت گردیده چگونه است؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
چقدر دیر ؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی