بازدید 5219

جزئیات امدادرسانی به سیل زدگان در میناب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: افزون‌بر ۹ تن نایلون پوششی توسط این جمعیت بین خانوارهای متاثر از بارندگی و آبگرفتگی منازل در این استان توزیع شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 04 January 2022

مختار سلحشور دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شاهد ورود سامانه بارشی به کشور و بارش با شدت‌های متفاوتی از چهارشنبه بودیم و تا شب گذشته بارش‌های سنگینی در شهرستان پارسیان بودیم و ازروز دوشنبه هم شاهد بارش‌های با حجم بالایی در مرکز استان و به خصوص شهرستان میناب و روستاهای این شهرستان بودیم.

وی یادآور شد: سایر اقلام مانند موکت و چادر هم متناسب با نیاز بین متاثران از بارندگی وسیلاب توزیع شده و درحال توزیع بوده و تمام بخش لجستیک و نیروی انسانی جمعیت هلال احمر درگیر عملیات امداد رسانی است و نیروهای جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی و تا زمان نیاز و عادی شدن شرایط خدمت دهی را ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم در حدود ۱۲ ساعت گذشته، تخلیه آب از منازلی بود که در شهرستان بندرعباس، پارسیان و میناب دچار آبگرفتگی شده بودند و این عملیات همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان یادآور شد: امکانات جمعیت هلال احمر برای امدادرسانی و دادن خدمت به مردم از قبل بسیج شده بود و افزون‌بر ۱۵۰ نفر نیروی عملیاتی این جمعیت در سراسر هرمزگان درحال امدادرسانی هستند.

۱۰۰ خانوار سیل زده اسکان اضطراری داده شده اند

در همین حال، معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: نزدیک به ۱۰۰ خانوار در این شهرستان بر اثر سیلاب نیاز به اسکان اضطراری یافتند که این کار انجام شد.

مجید سلحشور دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این خانوارها را اهالی روستای تمبک میناب تشکیل می‌دهند که بر اثر سیلاب تخلیه اضطراری سد استقلال میناب خانه‌هایشان دچار آبگرفتگی شده است.

وی ادامه داد: این خانوارها در روستای حکمی شهرستان میناب اسکان داده شده‌اند و نیروهای جمعیت هلال احمر در منطقه حضور دارند و درحال خدمت دهی به مردم هستند.

وی اضافه کرد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان از هشت دی تا ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۲۷۲ و ۲ دهم میلی‌متر باران در شهرستان میناب باریده است و در شهرستان رودان که بالادست سد استقلال میناب قرار دارد هم تا ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز ۱۷۶ میلی‌متر بارش رخ داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی