بازدید 13467
۴
بیشترین جست‌ و جو‌های ایرانیان در گوگل در ۴۸ ساعت گذشته

عکس سردار سلیمانی به ترند مهم گوگل تبدیل شد/ فلورونا چیست؛ سوالی که کاربران از گوگل می‌پرسند/ پیگیری حراج اموال تملیکی توسط کاربران در فضای مجازی/ درخشش علیرضا فیروزجا در بازی‌های جهانی، او را ترند کرد

در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «فلورونا چیست؟»، «اموال تملیکی»، «عکس سردار سلیمانی»، «روملو لوکاکو»، «علیرضا فیروزجا» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 03 January 2022

زلزله و سونامی؛ دو واژه پرتکرار فضای مجازی ایران در ساعات گذشته/ نگرانی کاربران بخاطر وضعیت سلامتی سجاد رزمجو/ شباهت عجیب شقایق دهقان را ترند کرد/ اموال تملیکی چیست و چرا ترند شده است؟

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند. در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی چون «فلورونا چیست؟»، «اموال تملیکی»، «عکس سردار سلیمانی»، «روملو لوکاکو»، «علیرضا فیروزجا» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

عکس سردار سلیمانی

سردار شهید قاسم سلیمانی را باید به عنوان یکی از اسطوره های فراموش نشدنی ملت ایران در عرصه دفاع از حریم امنیت و ولایت در نظر گرفت که  جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸  در پی حمله موشکی بالگردهای آمریکایی به خودرو حامل ایشان در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسید.

در مورد قاسم سلیمانی در ویکی تابناک بیشتر بخوانید

 همزمان با فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید سلیمانی، عبارات مختلفی که پیرامون شخصیت ایشان وجود دارد در شبکه های اجتماعی و به ویژه گوگل به ترند تبدیل شدند؛ از جمله این عناوین و عبارات، عکس سردار سلیمانی بود که طی روزهای گذشته بارها مورد جست و جوی کاربران قرار گرفت.

روشن است که هدف کاربران از جست و جوی چنین عبارتی تلاش برای یافتن عکس شهید سلیمانی برای بازنشر در شبکه های مجازی در قالب های مختلف مثل پروفایل و استوری و... بوده است.

در مورد شخصیت شهید قاسم سلیمانی توضیحات بیشتر اینکه ایشان از فرماندهان مبارزه علیه داعش در عراق و سوریه بودند. داعش گروهی سلفی بود که پس از سقوط صدام در عراق و خلا قدرت در این منطقه، پدید آمد. ایران برای حفظ امنیت و کنترل منطقه، مبارزه با این گروه را آغاز کرد. به نقل از خبرگزاری ایسنا، در سال ۲۰۱۱م نیرو‌های تحت فرمان سلیمانی از جمله لشکر فاطمیون و تیپ زینبیون جهت مبارزه با داعش و نیرو‌های شورشی راهی سوریه شدند. همچنین در سال ۲۰۱۴ شهر موصل به تصرف داعش درآمد و بغداد، پایتخت عراق نیز تا مرز سقوط پیش رفت؛ قاسم سلیمانی با سازماندهی بخشی از نیرو‌های حشد الشعبی نقش مؤثری در اخراج داعش از عراق داشت.

حیدر العبادی نخست‌وزیر وقت عراق، از قاسم سلیمانی به عنوان یکی از اصلی‌ترین متحدان عراق در مبارزه با داعش نام برد.

همچنین سلیمانی در نامه‌ای خطاب به رهبر انقلاب که ۳۰ آبان ۱۳۹۶ش در رسانه‌های ایران منتشر شد، پایان داعش را اعلام کرد و از برافراشته شدن پرچم سوریه در البوکمال از شهر‌های سوریه در نزدیکی مرز عراق خبر داد.

بخشی از پاسخ رهبر نقلاب به نامه سردار سلیمانی درباره پایان سیطره داعش نیز به این شرح بود: شما با متلاشی ساختن تودۀ سرطانی و مهلک داعش نه‌فقط به کشور‌های منطقه و به جهان اسلام بلکه به همۀ ملت‌ها و به بشریت خدمتی بزرگ کردید.

بیشتر بخوانید

فلورونا چیست؟

شیوع ویروس کرونا در جهان و خسارات بی شماری که به جهانیان وارد کرد، پیوسته مردم جهان را نگران تکرار نمونه های مشابه این ویروس در آینده کرده است.

در این بین مشاهده می شود که ویروس کرونا با جهش های مختلف با سویه های جدید  در جوامع مختلف به صورت پیوسته شیوع پیدا می کند که این نیز بر نگرانی ها می افزاید.

فلورونا؛ گرفتاری جدیدی که مردم جهان را تهدید می‌کند - تابناک | TABNAK

از آن سو به تازگی عنوان شده که در اسرائیل، موردی از ابتلای یک فرد به ترکیبی از ویروس آنفلوآنزا و کرونا مشاهده شده است که این مهم سبب شده تا عبارت بیماری فلورونا به یکی ترندهای گوگل تبدیل شود.

در مورد این اتفاق و این بیماری که به تازگی در فضای مجازی داغ شده است، توضیح اینکه روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارنوت نوشت: نخستین مورد از ابتلا به بیماری دو گانه «فلورونا» که آمیخته‌ای از ویروس کرونا و آنفلوآنزاست، در سرزمین‌های اشغالی به ثبت رسید.

به نوشته این روزنامه، فردی که مبتلا به این بیماری دوگانه شده، یک زن است که هفته جاری به زایشگاه رابین مراجعه کرده است. به گفته پزشکان، حال این زن جوان که واکسن نزده خوب است و انتظار می‌رود که امروز جمعه مرخص شود.

به گفته این پزشکان این زن دارای عوارض بیماری حاد نبود و به محض آن که به زایشگاه رسید، تست کرونا و آنفلوآنزا داد که هر دو مثبت از آب در آمد.

 هنوز مشخص نیست که ابتلا به این دو ویروس کرونا و آنفلوآنزا باعث به وجود آمدن بیماری خطرناک تری می‌شود یا و نیز هنوز مشخص نیست که آیا بیماران دیگری نیز در سرزمین‌های اشغالی مبتلا به فلورونا هستند یا خیر.

سرزمین‌های اشغالی هفته گذشته شاهد موجی از مبتلایان به آنفلوآنزا شد به طوری که بیمارستان‌ها تا کنون نزدیک به ۱۸۴۸ بیمار را درمان کرده اند. همچنین در حالی نخستین مورد ابتلا به فلورونا ثبت می‌شود که روز چهارشنبه چهار هزار مورد ابتلا به کرونا در سرزمین‌های اشغالی ثبت شده است. این تعداد بالاترین تعداد ابتلای ثبت شده از ماه سپتامبر تا کنون به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید

اموال تملیکی

شاید بار‌ها از طریق رسانه‌ها و اخبار نام سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی به گوشتان خورده باشد؛ برای مثال تعدادی کالای قاچاق کشف شده در اختیار سازمان قرار گرفت و به دنبال آن این سوال در ذهنتان مطرح می شود که منظور از سازمان اموال تملیکی دقیقا چیست؟

عزم جدی سه قوه برای ساماندهی اموال تملیکی - تابناک | TABNAK

آیا فقط وظیفه کشف و جمع آوری کالا‌های قاچاق را بر عهده دارد و یا به وظایف دیگری نیز می‌پردازد؟ و یا اینکه پس از ضبط این اموال، سرنوشتشان چه می‌شود؟ آیا به مزایده گذاشته می‌شوند؟ و… منظور از اموال تملیکی، کالا‌ها و اموالی است که به موجب قانون، به تصرف، تملک، توقیف یا مدیریت دولت درمی‌آید؛ از قبیل کالا‌هایی که از طریق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توقیف و یا اموال و کالا‌هایی که به موجب احکام قضایی ضبط و مصادره می‌شود.

در قوانین گذشته، وظیفه جمع آوری و تعیین تکلیف در خصوص این اموال و کالا‌ها بر عهده گمرک قرار داشت، ولی پس از آن، کمیته‌ای متشکل از نمایندگان بنیاد مستضعفان، جهاد سازندگی، بنیاد مسکن و دادستانی کل کشور این وظیفه را انجام می‌دادند. تا اینکه با تصویب قانون تأسیس سازمان جمع‌آوری، نگهداری، اداره و فروش اموال تملیکی در تاریخ ۱۳۷۰/۱۰/۲۴ در سال ۱۳۷۱ سازمان، تشکیل شد.

این قانون دارای چهل و پنج ماده و چند تبصره است و با توجه به انتقادات فراوان به دولت مبنی بر انبار شدن حجم انبوهی از کالا‌های تملیکی در گمرک و پایانه‌های مرزی، اخیراً هم وزیر اقتصاد و هم رئیس جمهور در این رابطه دستورهای قاطع برای تعیین تکلیف این اموال صادر کرده اند.

همین اتفاق حالا سبب شده تا در بسیاری از استان‌های مرزی کشور، موضوع تعیین تکلیف اموال تملیکی به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل و به ترند گوگل نیز تبدیل شود؛ بنابراین، به تازگی اعضای هیات مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، موضوع راه اندازی حراج الکترونیکی و برگزاری مجدد مزایده حضوری (حراج) را مورد بررسی قرار داده و اجرای آن را به تصویب رساندند.

پس از مدت ها که قرار بود توسط مسئولان ذیربط زمان‌بندی شرکت در مزایده‌های حضوری (حراج) سازمان اموال تملیکی از طریق وبگاه این سازمان به نشانی www.Tamliki.ir اعلام شود؛ اتفاقی که رخ داد و دو روز پیش نخستین حراج الکترونیکی اموال تملیکی آغاز شد.

بر اساس این خبر سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام‌ کرد: نخستین حراج اموال تملیکی به صورت الکترونیک روز (شنبه، ۱۱ دی‌ماه) با ده پارتی از استان تهران برای عموم مردم در دسترس است.

طبق اطلاعات به‌دست آمده از حراج‌های بعدی میزان پارتی‌ها افزایش خواهد داشت؛ بنابراین، متقاضیان برای شرکت در حراج‌های اموال تملیکی نیاز است ابتدا با انجام ثبت‌نام، احراز هویت شوند و سپس کیف پول الکترونیکی خود را معرفی کنند.

این سازمان اعلام‌کرد: متقاضیان برای رویت شرایط عمومی فرو، همچنین شماره تلفن و آدرس مدیریت اموال تملیکی استان تهران از امروز به نشانی www.haraj.tamliki.ir مراجعه کنند.

همچنین بازدید از کالاهای مطرح شده در حراج الکترونیک در امروز تا ۱۴ دی‌ماه سال‌جاری از ساعت ۹ صبح  تا ۱۴ امکان‌پذیر خواهد بود.

بیشتر بخوانید

روملو لوکاکو

روملو لوکاکو متولد۱۳ ماه می ۱۹۹۳ و بازیکن فوتبال اهل بلژیک است که در تیم فوتبال چلسی توپ می‌زند. او و تنها چهار بازیکن دیگر تاکنون موفق شده‌اند تا قبل از بیست و سه سالگی، پنجاه گل در لیگ برتر انگلستان به ثمر برسانند. همچنین او در تیم ملی بلژیک با ۶۸ گل زده بهترین گلزن تاریخ این کشور است.

به تازگی بحث های جدیدی در مورد لوکاکو و اختلاف او با سرمربی تیم چلسی مطرح شده بود که این مهم توسط علاقه مندان به فوتبال در ایران نیز دنبال می شد و این بازیکن بلژیکی را به ترند گوگل تبدیل کرد.

تئاتر رویایی منچسترمورینیو با بازیگری لوکاکو - تابناک | TABNAK

در مورد این بازیکن و خبر نقل و انتقال او ورزش ۳ نوشت: در واپسین روز‌های سال ۲۰۲۱ که انتشار مصاحبه عجیب روملو لوکاکو با اسکای اسپورتس شرایط چلسی را دشوارتر از قبل کرد. این ستاره بلژیکی که شروع چندان خوبی در تیم جدید خود نداشته و البته دچار مصدومیت شدیدی هم شد، در مورد شرایط دشوار خود در چلسی و البته مشکلات تاکتیکی با توماس توخل، سرمربی آلمانی این تیم صحبت کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که چلسی در هفته‌های اخیر دچار بحران مصدومیت و شیوع ویروس کرونا شده و فاصله زیادی از صدر جدول گرفته است.

اما عجیب اینجاست روملو لوکاکو در این مصاحبه به کرات در مورد علاقه خود به ماندن در اینتر صحبت و تاکید کرد، عدم تمایل این باشگاه به تمدید باعث جدایی او شده است. روملو لوکاکو همچنین چندین بار مدعی شد، بازی های اینتر را تماشا کرده و علاقه زیادی به این باشگاه دارد.

این مصاحبه عجیب و البته فرم نه چندان خوب روملو لوکاکو در فصل جدید باعث انتشار اخباری در مورد احتمال جدایی او از چلسی و احتمال بازگشت قرضی به اینتر در فصل زمستان شد؛ اما اسکای اسپورتس امروز مدعی شد، چنین احتمالی به هیچ وجه وجود ندارد و روملو لوکاکو حداقل تا پایان فصل در لندن خواهد ماند. به نظر می‌رسد، به زودی جلسه‌ای بین او و توماس توخل برگزار شده و در مورد مصاحبه روملو لوکاکو و مشکلات او در تیم جدیدش صحبت خواهد شد. بدین ترتیب، پروژه بازگشت این ستاره ۱۱۵ میلیون یورویی منتفی شده و او حداقل تا پایان فصل جاری لباس آبی‌های لندن را به تن خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

روملو لوکاکو کیست؟

علیرضا فیروزجا

علیرضا فیروزجا، متولد ۲۸ خرداد ۱۳۸۲ در بابل و استادبزرگ شطرنج است که از ماه ژوئیه ۲۰۲۱ با پرچم فرانسه در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند.

وی در نهم آوریل ۲۰۱۸ به درجه استاد بزرگی رسید. او در ۱۶ سال و ۱ ماهگی به دومین بازیکن جوان در تاریخ شطرنج تبدیل شد (پس از وی یی) که به ریتینگ ۲۷۰۰ دست پیدا کرده‌اند و سپس در ۱۸ سال و ۵ ماهگی جوانترین بازیکن تاریخ شطرنج جهان شد (با شکستن رکورد ماگنوس کارلسن) که به ریتینگ ۲۸۰۰ دست پیدا کرده‌اند.

نابغه ایرانی و شماره یک شطرنج دنیا، فرانسوی شد - تابناک | TABNAK

به تازگی قهرمان نروژی شطرنج جهان پس از تأثیرغیرمستقیم در گرفتن عنوان قهرمانی از فیروزجا در رقابت‌های بلیتس قهرمانی جهانی توئیتی مشکوک منتشر کرد که همین مهم او را به یکی از ترندهای گوگل تبدیل کرد.

چند روز پیش علیرضا فیروزجا در رقابت‌های بلیتس جهان در حالی به مقام سومی رسید که تا آخرین لحظات به همراه دودا بیشترین امتیاز ممکن را داشت و خودش را برای بازی پلی آف آماده می‌کرد، که ناگهان کارلسن بازی برنده را به لاگراو فرانسوی باخت تا او هم ۱۴ امتیازی شود. در این شرایط با توجه به پوئن شکنی بدتر فیروزجا به مقام سومی رسید و لاگراو و دودا دیدار پلی اف را برگزار کردند که شطرنج باز فرانسوی قهرمان شد.

پس از این اتفاق، کارلسن که با باخت خود باعث کنار رفتن فیروزجا از بازی پلی آف شده بود، در توئیتی نوشت: شرایط خوبی نداشتم و از کیفیت لازم دور بودم. با این حال فکر می‌کنم برای جامعه شطرنج و عموم مردم نتیجه خوبی رقم خورد چرا که مطمئنم هیچ کس دوست نداشت، فیروزجا در پلی آف بازی کند! این توئیت کارلسن با واکنش‌های منفی فراوانی روبه رو شد و عموما از قهرمان جهان بابت چنین اظهارنظری انتقاد کردند. آن هم در شرایطی که خود کارلسن چندی پیش عنوان کرده بود که علاقه مند است مسابقه بعدی قهرمانی جهان (در فرمت کلاسیک) بین او و فیروزجا برگزار شود.

گفتنی است، در روز دوم و پایانی رقابت‌های شطرنج برق آسای قهرمانی جهان، علیرضا فیروزجا در پایان ۲۱ دور رقابت سخت و نفس گیر در لهستان، با کسب ۱۵ امتیاز به مقام سوم دست پیدا کرد. فیروزجا در حالی توانست به این عنوان دست پیدا کند که در روز نخست رقابت‌ها نتایج خوبی کسب نکرده بود. با این حال او در روز پایانی با درخشش در دور‌های پایانی مشترکا با دو بازیکن دیگر ۱۵ امتیازی شد، اما به دلیل پوئن شکنی بهتر دو حریف دیگر، مسابقه قهرمانی بین دودا و لاگراو برگزار شد و فیروزجا هم امتیاز با نفرات اول و دوم مدال برنز گرفت.

بیشتر بخوانید

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
عکس ترند بشه یا نشه چه فرقی به حال ملت بدبخت ما داره؟
لطفا در خصوص سامانه اموال تملیکی اطلاع رسانی درست بفرمائید تا دوباره مثل قضیه بورس نشه .یه عده بی خبر و بدون داشتن اطلاعات لازم اقدام به شرکت و ارسال قیمتهای عجیب و غریب می کنند جالبه که اون کالاها ارزش بازارشون خیلی کمتر از اینهاست .
به چشم افغانی تو ایران بهش نگاه میکنن البته مردمان افغانستان تو ایران از نظر من خیلی محترم هستن وطن آدم فروختنی نیست از عادل فردوسی پور یاد بگیرن
کنتور که نداره همین جوری ادعا کن!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار