بازدید 6866

تکرار آتش زدن خودرو‌ها در شب سال نو در فرانسه

مقامات فرانسه اعلام کردند که امسال در جریان جشن‌های سال نو میلادی در سراسر این کشور، معترضان در مجموع ۸۷۴ خودرو را به آتش کشیده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۱ 02 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از یورونیوز، با این حال، وزارت کشور فرانسه می‌گوید که این تعداد، بسیار کمتر از آمار‌های سال ۲۰۱۹ میلادی بوده است. مقامات همچنین از افزایش شمار افراد بازداشت شده خبر دادند.

پس از شورش‌های سال ۲۰۰۵ میلادی که در جریان آن معترضان به سیاست‌های دولت در چند شهر خودرو‌ها را آتش زدند، این کار عملاً به یک رویداد سالانه در حومۀ شهر‌های فرانسه تبدیل شده است؛ یعنی در جا‌هایی که ساکنان آن را عمدتا مهاجران و افراد با درآمد پایین تشکیل می‌دهند.

بنا بر گزارش رسانه‌های فرانسه، امسال حدود ۹۵ هزار نفر از پرسنل پلیس و ژاندارمری و همچنین ۳۲ هزار نفر از نیرو‌های آتش‌نشان و پرسنل امنیتی فرانسه در جریان جشن‌های سال نو بسیج شده بودند تا امنیت مناطق مسکونی را تامین کنند.

فرانسه در پی واکسیناسیون عمومی، بسیاری از محدودیت‌های اجتماعی ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا را لغو کرده بود؛ اما نگرانی‌ها از گسترش سویه جدید این ویروس موسوم به «اومیکرون» باعث شد که دولت بار دیگر محدودیت‌هایی را در آستانه سال جدید میلادی وضع کند.

به همین دلیل از روز دوشنبه ۳ ژانویه، تجمعات عمومی در فضا‌های بسته به حداکثر ۲۰۰۰ نفر محدود و دور کاری برای افرادی که قادر به انجام آن هستند، اجباری می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار