بازدید 11098

باانگیزه و اصولی برای موفقیت درکنکور هدف‌گذاری کنید!!

کد خبر: ۱۰۹۶۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹ 01 January 2022

با انگیزه و اصولی برای موفقیت در کنکور هدف گذاری کنید!!

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از دانش آموزان و خانواده ها را درگیر خود کند این است که موفقیت در مسیر کنکور چگونه حاصل می شود ؟ و یا برای رسیدن به رتبه و دانشگاه مورد علاقه خود ، باید چه فاکتور ها و پیش نیازهایی را رعایت کرد ؟

برای موفقیت در کنکور ، فقط داشتن هدف کافی نیست بلکه یک سری عوامل کلیدی نیز وجود دارند که یک دانش آموز باید به آن ها توجه کند و بر اساس آن ها مسیر کنکور را طی کند .

دانش آموزان و داوطلبانی که خواهان موفقیت و قبولی در رشته مورد علاقه و دلخواه خود هستند ، می بایست با توجه به سطح توانایی ها و بهره هوشی و همچنین با در نظر گرفتن سطح توان جسمی خود ، اهداف خود را از مطالعه مشخص نمایند .

بدیهی است که دستیابی به موفقیت فقط با داشتن هدف و برنامه مسیر نمی شود ، بلکه داشتن پشتکار و اراده نیز از ارکان اصلی رسیدن به موفقیت به حساب می آید .

همه افرادی که توانسته اند به موفقیت و هدف مورد نظر خود دست یابند ؛ همواره پیرو چهار اصل زیر بوده اند:

  1. مشخص کردن هدف
  2. برنامه ریزی کردن با توجه به هدف
  3. اجرا و عمل کردن به برنامه ریزی کنکور
  4. داشتن پشتکار و اراده

هرکدام از این عوامل و فاکتورها همچون پازلی در جای خود باید قرار بگیرند و در صورتی که قسمتی از اصول موفقیت نادیده گرفته شود ، قطعا چیزی که عاید فرد میشود شکست است.

هدف گذاری برای کنکور ، نقطه آغازی برای رسیدن دانش آموزان و داوطلبان به رشته و رتبه دلخواه خود به حساب می آید .

هنگامی که مسیر کوتاه مدت و بلند مدت  فعالیت های خود را مشخص می کنید و برای آن شروع به مطالعه می کنید ، خود به خود در مسیری قرار میگیرید که موقعیت شغلی و آینده شما را پیش بینی می کند.

به عبارت دیگر کسب پیروزی و موفقیت در مسیر کنکور ، ملزم به داشتن هدف و انگیزه است .

این دو عامل در کنار هم می توانند به رفتار شما جهت بخشیده و در مسیر مطلوب هدایت کنند .

انگیزه نیروی محرکی برای فعالیت دانش آموزان و مولد ایجاد شوق و اشتیاق برای ادامه دادن به مسیر پر از  چالش کنکور است . مسیری که شاید برای بسیاری از افراد دشوار و سخت به نظر برسد .

داشتن هدف و داشتن انگیزه به منزله ی دو رکن اساسی برای پیمودن مسیر موفقیت تلقی می گردد .

در علم روانشناسی انگیزه ،  به نیرویی گفته می شود که باعث می‌شوند هر فرد رفتار مشخصی داشته باشد. همچنین انگیزه ، رفتار را به ‌سوی چیزی هدایت می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر انگیزش هدف‌دار است.

در مسیر موفقیت برای کنکور ، یکسری پیش نیاز ها تعریف می گردد که بدون شک ، داشتن مشاور و پایبندی به برنامه ریزی اصولی ، یکی از مهمترین این عوامل و فاکتور هاست .

اگر بخواهیم پیش نیاز های موفقیت در مسیر کنکور را به صورت یک لیست در بیاوریم و آن را به صورت کاملا خلاصه و جامع نشان دهیم احتمالا فهرست زیر به دست خواهد آمد .

  1. تعیین هدف با توجه به سطح توانایی ها
  2. داشتن برنامه ریزی مناسب مطالعاتی و روزانه
  3. بهره بردن از راهنمایی های یک مشاور خبره و حرفه ای
  4. توانایی کنترل استرس و دیگر عوامل تاثیر گذار خارجی
  5. آشنایی با سبک مطالعاتی هر درس
  6. برخورداری از منابع درسی و مطالعاتی استاندارد
  7. تهیه کتب تست و در صورت لزوم تهیه دی وی دی های آموزشی
  8. شرکت در یک آزمون آزمایشی استاندارد به منظور سنجش سطح اطلاعات
  9. تقویت اراده و پشتکار
  10. پایبندی بر اجرای برنامه

با انگیزه و اصولی برای موفقیت در کنکور هدف گذاری کنید!!

تمامی دانش آموزان و داوطلبان کنکوری ، در هر گروه آزمایشی (رشته ریاضی ، رشته تجربی ، رشته انسانی و ....) می بایست علاوه بر هدف گذاری بلند مدت و کوتاه مدت ، از اراده و پشتکار کافی نیز برخوردار باشند و در کنار همه این عوامل از راهنمایی های یک مشاور حرفه ای بهره ببرند و مهم تر از همه ، منابع جامع و مناسبی را در اختیار داشته باشند .

در این صورت است که می توان رسیدن به موفقیت در کنکور را تضمین نمود .

موسسه کنکور آسان است با داشتن مشاوران با تجربه و با ارائه آموزش های ناب کنکوری در قالب محتوای آموزشی تصویری ، گام بزرگی را در رسیدن دانش آموزان به موفقیت برداشته است .

 در منابع مختلف کنکور آسان است ،  تمامی سوالات کنکور و تیپ بندی های مختلف مباحث آموزش داده می شود تا داوطلبان به راحتی بتوانند به یک محتوای استاندارد در آموزش و تست زنی دسترسی داشته باشند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست