بازدید 6421

ابراز نگرانی بهداشت جهانی از تشدید شیوع کرونا

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: سویه اومیکرون که به شدت مسری است و همزمان با دلتا در حال گسترش است در حال ایجاد یک سونامی تعداد مبتلایان است.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 30 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه اعلام کرد، چرخش هم زمان دو سویه دلتا و اومیکرون ویروس کرونا به بروز یک سونامی موارد ابتلا می‌انجامد. وی بار دیگر خواهان توزیع عادلانه واکسن کووید ۱۹ در جهان شد.

تدروس آدهانوم همچنین گفت: «دلتا و اومیکرون از این به بعد یک تهدید مضاعف تبدیل شده اند که تعداد مبتلایان را به شدت افزایش می‌دهند. ما با موجی از بستری‌ها و فوتی‌ها روبرو خواهیم شد».

مدیر کل سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: «بسیار نگرانم، زیرا سویه اومیکرون که به شدت مسری است و همزمان با دلتا در حال گسترش است در حال ایجاد یک سونامی تعداد مبتلایان است».

وی بار دیگر خواهان توزیع عادلانه واکسن کووید ۱۹ در جهان شد و هشدار داد که تزریق دوز یادآور در کشور‌های ثروتمند باعث کمبود واکسن در کشور‌های فقیر خواهد شد.

سازمان جهانی بهداشت تلاش می‌کند میزان واکسیناسیون در همه کشور‌ها تا اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی به ۷۰ درصد برسد تا به مرحله بحرانی بیماری پایان داده شود.

حدود دو سال پیش برای نخستین بار چین به سازمان جهانی بهداشت اطلاع داد که ۲۷ مورد ابتلا به یک آنفولانزای ویروسی با منشاء ناشناس در شهر ووهان شناسایی شده اند. از آن زمان به بعد بیش از ۲۸۱ میلیون در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده اند که بیش از ۵ میلیون نفر از آن‌ها جان خود را از دست داده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر