بازدید 158484

طرح جدید بنزین، کلک زدن به مردم است

۱۵ لیتر بنزین در ماه برای هر کارت ملی می‌شود نیم‌لیتر در روز برای هر شهروند. اگر جمعیت را ۸۵ میلیون هم فرض بگیریم می‌شود ۴۲.۵ میلیون لیتر در روز درحالی‌که متوسط مصرف بنزین الان فکر می‌کنم بیش از ۹۰ میلیون لیتر در روز باشد.
کد خبر: ۱۰۹۶۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۵ 30 December 2021

به گزارش «تابناک»، سید غلامحسین حسنتاش ازمدیران اسبق نفتی کشور در روزنامه شرق نوشت: گفته شده است که دولت برنامه‌ای را در نظر دارد که به هر شهروند ایرانی بر اساس کارت ملی ماهانه ۱۵ لیتر سهمیه بنزین بدهد تا آنها که بنزین نیاز ندارند یا کمتر از این مقدار نیاز دارند، سهمیه خود را به آنها که نیاز دارند، به هر قیمتی بفروشند.

*۱۵ لیتر بنزین در ماه برای هر کارت ملی می‌شود نیم‌لیتر در روز برای هر شهروند. اگر جمعیت را ۸۵ میلیون هم فرض بگیریم می‌شود ۴۲.۵ میلیون لیتر در روز درحالی‌که متوسط مصرف بنزین الان فکر می‌کنم بیش از ۹۰ میلیون لیتر در روز باشد. به فرض اینکه این کار بسیار غلط اجرائی شود، آن‌وقت آنها که بنزین لازم ندارند، لابد می‌خواهند بنزینشان را لیتری هرچقدر که می‌توانند به بقیه بفروشند؛ لیتری ۱۰ هزار یا ۱۵ هزار تومان یا بیشتر، آن‌وقت درواقع به دست خود مردم بنزین گران می‌شود؛ درحالی‌که دولت نصف نیاز روزانه کشور را تخصیص داده است و لابد می‌خواهد بقیه را به بالاترین قیمتی که در بازار تعیین می‌شود، به فروش برساند. آن‌وقت همان کسی که به فرض بابت بنزین اضافه (اگر دلال‌ها و واسطه‌ها بگذارند) چیزی گیرش آمده، باید چندین برابر آن را بابت تورم هزینه کند. اینها به نظر من کلک‌هایی است که می‌خواهند به مردم بزنند و معلوم نیست این طرح‌هایی که هیچ سابقه‌ای در هیچ کجای دنیا ندارد، از کجا درمی‌آید.

*ممکن است ادعا شود که دولت می‌خواهد با این روش تقاضا و مصرف را به ۴۲.۵ میلیون لیتر یعنی کمتر از یک‌دوم تقاضای فعلی تقلیل داده و بقیه تولید داخلی را صادر کند اما متخصصین اقتصادی می‌دانند و مطالعات هم نشان داده است که حامل‌های انرژی و از جمله بنزین کالاهای کم‌کشش هستند و بنابراین اگر قرار باشد تقاضای بنزین به کمتر از نصف تقلیل پیدا کند، قیمت آن باید بیش از ۱۰برابر شود و در آن صورت صادرات آن مقرون به صرفه نخواهد بود.

*خصوصا که در شرایط فعلی و با وجود تحریم‌ها صادرات به قیمت متناسب هم مقدور و ممکن نیست. علاوه بر این در ساختار تورمی اقتصاد ایران سطح عمومی قیمت‌ها با یک وقفه زمانی کوتاه افزایش یافته و مجددا تقاضا افزایش پیدا می‌کند و تجربه دفعات قبلی افزایش قیمت نیز این واقعیت را تأیید می‌کند.

* این طرح مبتنی بر مطالعات درست و دقیقی نیست. در گذشته در این‌گونه مطالعات مشخص می‌شد و جدول ارائه می‌شد که هریک از مصرف‌کنندگان بنزین چه سهمی در مصرف دارند. چقدر مصرف کاملا خصوصی و شخصی است‌؟ چقدر مصرف وانت‌ها و بخش حمل‌ونقل بار است؟ چقدر مصرف تاکسی‌ها، خطی‌ها، کرایه‌ای‌ها، اسنپ‌ها و درواقع حمل‌ونقل عمومی است؟ با ارائه چنین جدولی است که مشخص می‌شود که آیا واقعا کسی هست که مطلقا از یارانه بنزین (طبق تعریف آقایان) بهره‌مند نباشد؟

*این طرح منجر به افزایش قیمت بنزین می‌شود و تجربه نشان داده است که افزایش قیمت بنزین آثار تورمی دارد و باید مطالعات جامعی انجام شده باشد که نشان دهد آثار تورمی این طرح چقدر است. تجربه نشان داده که آثار تورمی چنین طرح‌هایی چندین‌برابر آثار توزیعی آن است و نهایتا بیش از همه به ضرر اقشاری که ادعای حمایت از آنها وجود دارد، تمام می‌شود.
اگر هدف واقعا عدالت اجتماعی است، می‌توان از طریق سیاست‌های دریافت عوارض و مالیات بدون ایجاد نابسامانی و بی‌ثباتی در اقتصاد آن را اجرائی کرد.

*این طرح مبتنی بر تعاریف درستی از واژگان اقتصادی و از جمله یارانه نیست. اینکه ما اقتصاد را در لوپ تورم و افزایش نرخ ارز بیندازیم و بعد قیمت فوب خلیج فارس بنزین را با نرخ جهش‌یافته دلار، به ریال محاسبه کنیم و مابه‌التفاوت آن با قیمت داخلی را یارانه و یارانه پنهان و امثال آن نام‌گذاری کنیم و بعد با بهانه‌هایی که بیش از ۳۰ سال است دور و تسلسل‌وار تکرار می‌شود، بخواهیم قیمت را افزایش دهیم و این یارانه ادعایی را حذف کرده یا به خیال خودمان سامان دهیم، مبنای درستی ندارد و تاکنون نتیجه‌ای جز بی‌ثباتی اقتصاد و غرق‌کردن اقتصاد در گرداب رکود-تورم و باتلاق نداشته است و نتیجه آن فربه‌ترشدن هرچه‌بیشتر رانت‌خواران و غیرمولدها و تضعیف روزافزون مولدها بوده است.

*اگر قرار است قیمت بنزین با قیمت‌های بین‌المللی تعیین شود، چرا نباید قیمت بقیه چیزها و از جمله نرخ دستمزد و قیمت اتومبیل و... بر این اساس تعیین شود. آیا تطبیق هزینه مردم با نرخ‌های بین‌المللی بدون تطبیق درآمد آنها با این نرخ‌ها عامل مهاجرت خصوصا برای نخبگان و افراد کارآمد نخواهد بود؟

* امکان اجرای درست و سالم چنین اقدام اشتباهی نزدیک به غیرممکن به نظر می‌رسد. این سهمیه‌های بنزین چگونه باید مبادله شود؟ طراحی یک سامانه مبادله شفاف برای این‌کار که جلوی فساد و رانت‌خواری را بگیرد، چقدر هزینه دارد. تفاوت واقعی این اقدام با طرح مخرب یارانه‌ای نقدی احمدی‌نژادی چیست؟ آیا این بسیار پیچیده‌تر و مخرب‌تر از آن نخواهد بود؟

* آیا تأثیر این اقدام و آثار قیمتی آن بر تقاضای سایر سوخت‌های تاحدودی جایگزین مثل گازوئیل و سی‌ان‌جی و ال‌پی‌جی مطالعه شده یا تأثیر آن بر تورم و تولید ناخالص ملی مطالعه شده یا قرار است مثل همیشه با آزمون‌وخطا جلو برویم که در امور قابل‌مطالعه و قابل پیش‌بینی به‌هیچ‌وجه جایز نیست.

* آنچه ‌کمتر به آن توجه می‌شود، این است که اقداماتی از این دست می‌رود که ماشین اقتصاد ایران را به یک هیولای دهشتناک بی‌قواره تبدیل کند کمااینکه امروز هنوز مکانیسم‌های یارانه‌ای، مالی و بودجه‌ای اقدامات دولت احمدی‌نژاد در به‌اصطلاح شفاف‌سازی و اصلاح یارانه‌ها در سال‌های ۸۹ و ۹۰ مبهم و پیچیده است و نه‌تنها یارانه‌ها شفاف نشد که بخش بزرگی از اقتصاد و نظام بودجه‌ریزی غیرشفاف‌تر شد.

*شاید مثالی از هیولاسازی یک اتومبیل به‌عنوان یک ماشین فیزیکی تصویر موردنظر را روشن‌تر کند، فرض کنید واترپمپ یک اتومبیل خراب است و نتیجه‌اش داغ‌کردن و جوش‌آوردن ماشین است و به‌جای یک مکانیک متبحر، نابغه‌ای! پیدا می‌شود و به‌جای تعمیر واترپمپ پیشنهاد می‌دهد که با طراحی یک شاسی جلوی اتومبیل چند کولر را نصب کنند که موتور را خنک کند و برای تأمین برق این کولرها هم ژنراتوری در صندوق عقب قرار گیرد و برای تأمین سوخت آن ژنراتور هم باک اضافه‌ای طراحی شود و الی آخر. تجسم کنید که چه هیولای بی‌قواره‌ای ساخته خواهد شد و آخر سر هم یا اصولا راه نخواهد رفت یا با سرعت لاک‌پشتی راه می‌رود و قدم‌به‌قدم نیاز به تعمیر دارد. بسیاری از اقداماتی که در اقتصاد شده و می‌شود از این دست است که هیولاوارگی آن فقط نزد اقتصاددانان متخصصین علوم انسانی محسوس و ملموس است.

*امیدوارم تصمیم‌گیران از تجربیات گذشته بیاموزند و اقتصاد کشور را بیش‌ازاین در مهلکه قرار ندهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۱۲
این تحلیل نشان می دهد که چقدر مدیران نفتی ما با سواد هستند. آیا همین الان که 90 میلیون لیتر مصرف کشور است همه اش بنزین سهمیه ای است؟ آیا همین الان هر کسی که بنزینش را می فروشد هر قیمتی که دلش می خواهد می تواند بفروشد؟ خیلی باهوش هستند!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
اون چیزی که این رسانه نگفته یا نمی داند اینه که کسی که مصرف نمیکند فقط میتواند بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومن بفروشد نه بیشتر،تنها مسله اینه که کسی که مثلا ۳ تا وسیله داره به اندازه اعضای خانواده اش ماهانه ۱۵ لیتر بیشتر نمی گیره و مصرف مازادش باید آزاد ۳۰۰۰ تومن بخره،
تا بوده همین بوده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
ببینم شما که تفکر غربی نداری ، در حال چه کاری هستی؟ درحال دویدن هستی یا مثل ما روی بیلچر نشتی ؟
مرده شور اون انسانیتی رو ببرند که تمام ایرادات خودشون رو گردن افکار مردم نسبت به شخص یا کشور دیگری میدونند .... ۴۵ سال نه فقط به آزادی و فرهنگ و داشته ها و مال و ثروت بلکه به
زندگیی خصوصی و روابط ، کار مردم رو با قوانین خودشون و همه جوره مردم کنترل میکنن، شاهد این حرفم ممنوعیت ویدیو و نوار ، ماهواره و صدا سیمای میلی ... بود و ....
اونوقت تو میگی تفکرات غربی مردم فلج کرده ساندیس خورر؟
محمد امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
داداش ما که ماشین نداریم چرا بایستی از جیبمان که همون جیب بیت المال است یارانه خانواده هایی که چند خودرو دارند را بپردازیم ثروتمندانی که چند خودرو دارندمگر بنزین سه تومنی میزنند ؟نه
مگر قبض برق فوتبالیست مشهورمون را ندیدی چرا یارانه انرژی بایستی به کسی که ماشین بیشتر و خونه بزرگتر و ویلای انچنانی داره از جیب ملت پرداخت بشه .اگه و اما را ول کن در شرایط فعلی این عادلانه تر است یا نه ؟
درود به شرفتان. بسیار خوب و منطقی بود
پاسخ ها
کیان
| Germany |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
رتبه یک گاز دنیا رتبه سه نفت دنیا چرا سوخت و انرژی که پایه واساس سازندگی و تحول خودکفایی و ... است رو اینجور باهاش رفتار میکنه واقعا این ها سواد ندارن؟؟؟ واقعا دو کلاس درس نخوندن؟؟؟ شایدم همینه نخوندن وگرنه که وضع کشور این نبود بجای رفتار درست دارن سیاست پیاده میکنن .... باشه شما سیاس دروغ رو همه میتونن بگن هنوز یه پیشرفت توی هیچ زمینه ای نداشتن هیچ پیشرفتی هیییچ هر جایی مسعولی با عقاید خودشون گذاشتن خراب کاری کرده . و..‌‌. چی بگیم
دولت بجای واردات ودروهای کم مصرف وارزان وهیبرید داره با بنزین بازی میکنه که نونشه
هدفشون فقط و فقط مردم آزاریه .. سادیسم دارن وگرنه مشکلات این کشور را میشه براحتی با سپردن مدیریت کشور به دست نخبگان حل کرد
پاسخ ها
حقیقت جو
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
چپیه و اصلاحاتی ها راست میگن
مردم را با این طرح های مسخره بازی ندهید
متاسفانه کو گوش شنوا .یه مشت ادم بی سواد که مدارکشون اکثرا پا پرداخت پول گرفتن شدن اقتصاد دان ونظر بده .که باعث بدبختی مملکت شده .درس عبرت هم نمی گیرن معلوم نیس با این پیشنهاد ها تا کجا پیش برویم .خداوند اخروعاقبت همه مارو ختم به خیر کند انشاءالله ...
پاسخ ها
اصلاح طلب استرابادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
فقط ما اصلاح طلبها راست میگیم. دیدید در دولت حسن روحانی چقدر آدم با سواد با مدرک انگلیسی و آمریکایی کشور را چطور آباد کردند و تورم زیر صفر بود. آقای رئیسی دوباره آقای نوبخت را بیار که خیلی با سواده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۲
بله ، جناب اسرآبادي درست مي گويند ، آنها و گروه قبلي كه خرابكاري كردند دليل اين مي شود كه گروه جديد هم بايد به همان اندازه خرابي بار آورد كه موازنه برقرار باشد ! به اين مي گويند عدل و موازنه
طرف را میگیرید به عنوان مفسد اقتصادی که تو چرا دلال یا سکه میخری و !!! حالا کسی هم که ماشین نداره مثل مادر بزرگ ها و ... میخواهید وارد کارهای کثیف و غیر قانونی کنید !!!! بس کنید این بازی ها را با مردم !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
مادربزرگها از قبل وارد بازي يارانه شده اند و خودشان بهتر مي دانند با مبلغ يارانه خود چكار كنند، الان هم قرار نيست كه دبه بنزين دست بگيرند و سر چهارراه آن را بفروشند بلكه در صورت عدم نياز پول آن با قيمت آزاد به حساب آنها واريز خواهد شد تا اگر قبل براي 2 قران يارانه تصميم گيري مي كردند الان براي 4 قران تصميم گيري كنند.
چیزی جز دروغ و کلک ندیدیم از خادمین به ملت
دو باره با روان مردم بازی می‌کنند.
فیثاغورث جلوی این افرادی که اینطوری سهمیه فرد را مشخص میکنن باید لنگ بندازه
چرا دروغ میگید باید ضرب درد تعداد ماشین و هشتا د میلون جمیعت کنید دولت ده میلیون لیبتر داره بیشتر هم میده در طرح جدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
در طرح جدید صحبتی از تعداد ماشین نشده که ضربدر تعداد ماشین هم بکنن. شما که دستت تو کاره و با مجلس انقلابی حشر و نشر داری بقیه رو روشن کن. نذار تو تاریکی بمونیم
تفکرهای غربی مردم را فلج کرده.
سهمیه و سوپزیت در کشور در همه جا رانت و فساد ایجاد می‌کند.
چرا باید در مورد عدالت توزیع بنزین در کشور گارد بگیریم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
اگه ما نخواهیم عدالت جمهوری اسلامی را ببینیم باید چه کسی را ببینیم؟؟؟؟؟؟
در زمان احمدی نژاد هم با همین حرف مردم را بدبخت کردید.با 45هزار تومان 500هزار ازجیب مردم برداشتید.
دیگه دروغی نمانده که امتحان نکرده باشید.بس کنیدخجالت خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
واسه پول بنزینت نقسه کشیدی....؟
نتیجە نرفتن نخبگان بە مجلس وننشتن بر صندلی‌های مهم و حساس مسولیت ، و بە جای آن استفادە از ژن‌های خوب فامیل همین می‌شود کە ارزش پول ملی هر روز کمتر می‌شود .
فعلا دولت به دنبال جبران کاهش درآمد در اثر تحریم ها از جیب مردم با چنین طرح های است و برایشان مهم نیست چه بلایی سر مردم می آید
این طرح طبقه متوسط را نابود میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
مگه طبقه متوسطی مانده !دو طبقه داریم،طبقه اکثریت فقیر و اقلیت مرفه.
متاسفانه این دولت و مجلس که با شعار انقلابی سر کار آمده اند هیچ اقدام مثبتی برای بهبودی وضعیت مردم نکرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
اقدام مثبت تو سرشون بخوره. تمام صحبت ها و اقداماتشان ضد مردم و بر خلاف خواست اکثریت مردم بوده
اين كار دولت يك جوري حيله ومكر است كه با اين طريق گراني بنزين توسط خود مردم صورت بگيرد دقيقا كاري كه در گراني خودرو اتفاق افتاد واين كار توسط دلا ل ها اتفاق افتاد وقيمت خوردو وساير لوازم ضروري ملت به عرش رسيد كه با اين كار دولت بنزين نيز به بالا ترين قيمت توسط مردم صورت خواهد گرفت بدون اينكه دولت رد پايي ازخودش بجا بگذارد
ودركمال ارامش بدون دغدغه اينكار صورت ميگيرد
آقای حسنتاش، تریبوندار کی شدی اخوی؟!
ظاهراً بدجور منافع به خطر افتاده که حتی ضرب و تقسیم ساده رو نمیتونی انجام بدی! مگه قراره بنزین ۳تومنی حذف بشه؟
امثال تو مردم رو به این فلاکت انداختن
پاسخ ها
ناشناس
| Oman |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
میبینمت داداش... خیلی خوش باوری
ناشناس
| France |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
شما پشت و اصل قضیه را ندیدی ! گام بعدی ، قیمت بنزین را مردم مشخص می کنند که بنزین دارند و ماشین ندارند ! و حکومت همین را می خواهد ! و دیگر بنزین ۳ هزار تومانی وجود ندارد !
قرار بود سهميه خودروهاي حمل و نقل عمومي سر جاش باشه .خب اگه قرار باشه سهميه اونا هم كم بشه فاجعه بار خواهد بود
خداوکیلی دویست تومان گران بکنید ولی خواهشا این کار غلط را انجام ندهید دوباره برای خودتان ومملکت دردسر درست نکنید مثل یارانه ها که به شصت میلیون معیشتی بگیر میخواهیم دوبرابر بدهیم آقا یارانه مال همه است این تفکیک کردن درست نیست شما هیچ گونه آمار درستی ندارید
با سلام
وقتی قیمت بنزین قرار نیست تغییر کنه شما با کارت جایگاه دار میتوانی هرچقدر خواستی 3 هزار تومان بزنی دیگه از کسی 3100 تومان هم نمیخری
من خودم رفتم جایگاه طرف گفت کارت تاکسی دارم قیمت 3 تومان من ترجیح دادم با کارت جایگاه دار زدم همان 3 تومان
سلام،۶۰ لیتر بنزین که آشکاره
اما قراربود یارانه پنهان به مردم داده شود
یعنی به قول خود مجلس و دولت بنزین لیتری۱۵ هزارتومان است
و دولت آزاد به ما میده لیتری ۳ هزار تومان
قرار شد یارانه پنهان یعنی۱۵منهای۳ که میشود۱۱ هزار تومان به حساب مردم واریز شود
و مردم بنزین آزاد یعنی لیتری۱۵ هزار تومان بزنند هر که هم ماشین ندارد بنزینشو بفروشه
اصلاطرح ربطی به ۶۰لیتر که آشکاره ندارد
اگه تعداد کارت سوخت و ضربدر ۶۰ لیتر کنند بر۸۰ میلیون تقسیم کنند اونم لیتری۱۵۰۰ تومان بزرگترین دست دنیاست که در جیب مردم است .والسلام
با سلام و احترام
من هم موافق نظرات جناب حسنتاش هستم امیدوارم نمایندگان مجلس و دولتیان کویر در لایحه بودجه بخوانند و اثر گذار باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
سلام دوست عزیز مگه تا حالاآقای حسنتاش نبود که در دوره امثال احمدی نژادحرف بزنه یکهوی از آسمان افتاد ببین چطور شده که الان سخن وری میکنه
دوستان به طرح دولت دقت کنین قیمت بنزین کف و سقف داره تو کشور وقتی شما میری پمپ بنزین هر چه قدر می خوای با سه هزار تومان بنزین میزنی پس دست دلال کوتاهه از گرون کردن بنزین چون سقفش سه هزار تومان هست به نظر من طرح خیلی خوبه
خدا ازشون نگذره
سلام
آقایان مشاورین ومسئولین اقتصادی دولت باید از تجربیات گذشته درس بگیرند وطرح هایی که احتمال موفقیت آنها کم است را فی البداهه انجام ندهند وقبل از هرتصمیمی با اهل نظر بررسی کامل شود . طرحی در دولت آقای خاتمی بود مبنی بر اینکه سالانه به قیمت انواع سوختها مقداری اضافه شود تا به نرخ صاداراتی برسد وبعد از آن مطابق قیمت بین المللی شناور باشد، و الان مشکلی بابت دوقیمتی سوخت وجود نداشت ولی مجلس آن زمان جلوی آن راگرفت
مگه فقط بنزین یارانه ای هست اگر قرار باشد هر چیزی که یارانه ای است رو بر اساس عدالت تقسیم کنیم اونوقت نان و گاز و برق و خیلی چیزهای دیگه هم باید این طرح رو پیاده کنیم. مثلا نان در روستا خیلی بیشتر از شهر مصرف میشه پس اون رو هم به هر نفر نصف قرص نان اختصاص بدیم و ...
فقط کاری کنید مردم دوباره گرفتار گرانی نشوند کسی از شما پول نخواست.
شما بخاطر رضای خدا این کارو نمکنید.ملت فهمیدن که شماروی هر نقطه کار کا رشناسی انجام دهید،گند به اونجا میزنید.ما به هیچ برنامه شما اعتقاد نداریم.همش بفکر جیب خودتون هستین.حتما لبنان یا سوریه نیاز به بنزین دارن!!!!!
اینا اگه کار بلد بودن که وضع مملکت این نبود.هرکاری میکنن مردم نابود نمیشن.حالا امیدشان اینه این طرح مردم رو نابود کنه.ان شالله
لطفا دست به چیزی نزید،اگه بزنید گند کارتون در میاد،بابا شما دنبال سود خودتون هستینملت کلیویی چند؟روزی از این کارهاتون پشیمان میشین اونوقت خیلی دیره!!!دست بردارید از سر این ملت مظلوم،یک روز آرامش برا مردم نذاشتین.
بد نیست دلار رو هم به هر نفر ماهی 1000 تا با قیمت یارانه ای به مردم بدن تا عدالت برقرار بشه و ناعدالتی موجود از بین بره.
مملکت شده گوشت قربانی هر سری یک عده میان سر کار و با آزمون و خطا کلی به مملکت ضرر میزنند و جیب هایشان رو پر میکنند و میرند و دوباره یک سری دیگه تشنه قدرت و پول میان و داستان تکرار میشه.
چرا دولت همه خدمات به مردم را به قیمت اروپایی محاسبه میکنه ولی نه کیفت اروپایی هاروارایه میده نه حقوق مردم ودرامد مردم را معادل اروپایی ها میده باریالی میده که هرروز بی ارزشتراز دیروزهست.این دولت ها کی میخواهند دستشون روازجیب مردم بیرون بیارن.
مثالی که در انتها اورده شده بسیار جالب است. اگر برای تعمیر واتر پمپ یا تعویض آن نیاز باشد که خود ماشین را بفروشیم شاید راه حل دیگری جز نصب کولر بر روی شاسی جدید برایمان باقی نماند. تازه باید خدا را هم شکر کرد، اگر همین پولهای قاچاق نباشد کار به بادبزن حصیری هم میکشد.
۱۰یا۱۵هزارتومنو از کجات اوردی! بنزین سهویه ۱۵۰۰تومنه ازاد۳تومن کسی نخاست نهایتا مبتونه ۲۵۰۰بفروشه ن بالاتر چون بالاتر بخاد بفروشه طرف ازاد میزنه مجبور نیس بره گرونتر از ازاد از طرف بخره !
فیلم گاندوعجب فیلمی بود.متوجه میشیدکه چی میگم
صبر مردم هم حد و اندازه ای دارد. بترسید از روزی که این صبر به انتها برسد ، که آنچه نباید رخ دهد. فعلا که مسئولین بی سواد خود را به اون راه زده اند !
این طرح برای ملت بسیار زجر آور و تورم زا است ببینید ۱۵ لیتر بنزین اگر گران کنند مقدار ناچیز به افراد تعلق میگیره ولی حمل و نقل عمومی و تاکسی ها و آذوغه چند برابر گرانتر خواهد شد آقای رییسی تو را به آن عمامه سیاه که نشانه پیامبر اسلام است قسم میدم با روح وروان ملت بازی نکن
تحلیل ابکی نکن دقیق دادن یارانه به مردم و حذفش از بقیه به همین معنی هست برای چی 30 درصد مردم که ماشین دارن باید دو برابر حق 70 درصد دیگه را مصرف کنند بله 90 میل لیتر باشه این سهم افرادی هم هس که ماشین ندارن پس باید اونام لحاظ بشن با این تحلیلای پشمکی کلاه نذارید سر مردم. سهاماتون داره کم میشه به جفنگ گویی افتادین. فقط اونایی که نخونده زیر این تحلیل تاییدش کردن!!! خخخ
واقعا دولت نمیفهمم که این بنزین با این قیمت حمل نقل مسافر و خدمات رو به فلک میرسه و اونی که یارانه بنزین میگیره باید چند برابر بده تا فقط هزینه حمل و نقل و جابجایی مسافر بشه....
خدا کنه بنزین گرون بشه ....
اینم اقای رئیسی دیدید دارید باپنبه سرتون میبره بازم درود برشرف روحانی اگه گرون کرد بنزینو ۵۵تومنی نفری داد بگو اقای رئیسی کلیپت هست که میگفتی خداکردکه من رئیس جمهورنشدم وگرنه دلارمیشد هزارتومان
حرف از اقتصاد شد .اینگی که گفتین چیه ؟؟؟؟؟!!!!!!
۱. ۹۰ میلیون که همه اش سهمیه نیست
۲. یک خانواده ۵ نفری که یک ماشین دارند در ماه ۶۰ لیتر بنزین تعلق میگیره یعنی هر فرد ماهی ۱۲ لیتر وروزی کمتر از نیم لیتر
۳. الان هم بغیر از سهمیه هر چی خواستید میتوانید با نرخ ۳۰۰۰ بزنید .. خب آن موقع هم به نرخ دولتی آزاد هم میتوانید بزنید
۴ . چرا باید هر کس که پولدار تر باشد از یارانه بیشتری هم استفاده کند و فقیران کمتر .. مثلا در خانواده ای ۴ ماشین وجود دارد و در خانه ای دیگر یک موتور سیکلت
۵. شما راه حل بهتری سراغ دارید بفرمایید .
۶. تاوقتی قیمتها واقعی نشود قاچاق و رانت و مریضی اقتصاد پا برجا میماند.
۷. چرا بیگانگان باید از این یارانه ما استفاده کنند و بعد ارزاز کشور هم خارج کنند مانند افغانیها که دارند از برق اب گاز بنزین یارانه استفاده میکنند در عوض شغلها را اشغال میکنند و پول را خارج میبرند.
باید متخصصان ونخبگان باشند البته دلسوز مردم، چنددهه بی برنامه گی همه گناه را گردن مردم می‌اندازند سوخت خودرو ها بی کیفیت، مافیا وسلاطین ودلالان باهماهنگی صاحبان قدرت، فساد... همه وهمه باعث این اوضاع شده اند باید قیمت ها را آزاد کنند ویارانه را قطع ولی حقوق و دستمزد ها هم بر اساس همان وبا کشور ها همسایه تراز شود واردات خودروآزاد..
ما بنزین چیکار کنیم ما که ماشین نداریم به چه درد میخوره به جایش پول بده
واقعا توصیف بسیار دقیق وجامعی از انگیزه؛ نحوه اجرا ؛ و نتیجه طرح موسوم به بنزین برای همه توسط نویسنده مقاله ارائه شده است. و مثال بسیار روشنی نیز در این زمینه داده شده ولی ایکاش این گونه روشنگری ها به سمع و نظر مسئولین محترم از وزیر تا طراح این طرح نیز برسد .سرمایه های بسیاری در این مملکت بجهت اجرای طرحهای نپخته هدر رفته است.
درد این مملکت اینه مدیریت دست یه عده آدم بی سواد مدرک کیلوی .مجالی برا خوب اندیشان نیست
شرم بر شما بااین خوابهاایی که برای ملت میببنین ....
چند وقت پیش نماینده مجلس همون شخصی که رییس اتمی ام بود فرمودن مردم بنزین کمتری مصرف کنن و .... دولت فقط اینطوری میخواد بنزین ۳ هزار تومنی بیشتری بفروش و البته طبق گفته شما نرخشم به دست خودمون بالا بره
به نام خداوند
طرح جدید بنزین بنظر می آید کارآمد نباشد! طرح قبلی کماکان ادامه داشته باشد. در ایران زیرساخت اجتماعی برای چنین طرح‌هایی نداریم.
با نگاه سرانگشتی به نظرات مردم، اوج بی اعتمادی مردم به مسوولین دیده میشه و این جای بسیار تاسف است که مردم یک کشور اینقدر از مسوولین بی اعتماد و عصبانی باشند.
همچنین عملکرد مسوولین ضربه زیادی هم به اسلام وارد کرده که خیلی تاسف بار است.
وقتی احمدی‌نژاد داشت طرح یارانه‌ها رو اجرا می‌کرد من دقیقا این روزهارو پیش‌بینی می‌کردم اما مردم انقدر از مفتخوری خوششون میاد که به تبعاتش فکر نمیکنن. این طرح هم دقیقا همونه. چون عقل حکم میکنه حکوما جایی نمی‌خوابه که آب زیرش بره
اقاهرکاری مهارت وتخصص خودشا میخواد شما باندانم کاری مملکت را باین فلاکت دچار کردید
واقعا این دولت مردان چی مصرف می کنن که این تصمیمات غلط رو میگیرن بس بکنید خدایی مردم از دستتون خسته شده‌اند ۴۳سال مردم رو به دروغ کلک وبقیه مسائل کلای شرعی سر مردم میگذرین آقا ما نمی خواهیم اینجوری سهمیه بنزین رو باید کیو دید واقعا مردمو شما چه فرض ميکنيد مردم آگاهن
با سلام .
واقعا آدم نمی دونه این کارشناس ها را از کجا می آوردند .کارشناسان گرامی طرح یارانه ها را دادند و انجام شد ..طرح ایجاد بانک‌های خصوصی سازی را دادند .انجام شد و انواع و اقسام طرحهای دیگر .آیا با اجرای این طرحها اوضاع ما بهتر شده ؟ مردم راحتر می توانند زندگی کنند .در خصوص خذف ارز ۴۲۰۰ تومانی اگر انجام بشود آیا وضع ما بهتر می‌شود؟ اگر دولت نظارت کند که این ارز را به چه کسی داده و مشخص هم است که چه کسانی گرفته اند و از آنها بدرستی حسابرسی کنند دیگر نیازی به این همه طرح‌های بی ثمر در جامعه نخواهد بود .
بهتر است بگوییم دزدی از مردم
ازاول رو اعصاب مردم بودند.دو سه ساله که بدجوری دارن رو اعصاب مردم راهپیمایی می کنند.
این یارانه بنزین و اختصاص 15بنزین بە افراد
یعنی آغاز تورم شدید و گران شدن سریع بنزین

بیشتر خانوادەهای ایرانی جوان و پیر، دو تا چهار نفرند یعنی نهایتا 60 لیتر.
چە یک ماشین داشتە باشند چە دو تا.
و این یعنی همگی ناچار بە خرید بنزین هستیم و حتما خیلی گرانر از سه هزار کنونی.
ورود این یارانە بە جامعە همچون دوران احمدی نژاد منجر بە بالا رفتن نقدینگی و تورم خواهد شد و از طرف دیگر وجود ماشین های پلاک شخصی در امر حمل و نقل و بار و مسافر کشی سطح شهر موجب افزایش قیمت های حمل و نقل و دوبارە افزایش تورم خواهد شد
این سیاست غلط زمانی اجرا می شود کە نە ماشین های ما خارجی و جدید و کم مصرفند و نە بنزین ما بنزین با کیفیت اما گویا باید در ماشین های نا امن و داغونمان هزینەی ماشین و بنزین خارجی را بپردازیم و البته این سیاست خیلی بهتر از سیاست روحانی برای جلوگیری از اعتراض مردم است عداای را راضی می کنند و هم صدایی در اعتراض بە وجود نمی آید.
هدف و سیاست این طرح اول ایجاد هرج و مرج هست و یک نوع ازمایش از مردمه که مردم و اموزش بدن برای پیاده کردن سیاست دولت که همان بالا بردن قیمت بنزینه .مردم اگر هوشیار باشن باس ابنزین و تحریم کنن
این نقد زمانی منصفانه و معتبر است که راه کار جایگزین و بهتر و عملی از طرف منتقد مطرح شود.. این طرح بنزینی رو اساتید و نخبگان دانشگاه های تهران ارائه کردند...به نظر شما نخبه دیگه چه کسانی هستند...؟
بابا دست از سر مردم بردارین شما چه مسولانی هستین مگه مردم‌چه گناهی کردن. این چه وضع اقتصاد درست کردین . بخدا داغون شدیم از این قیمت‌های نجومی.خدا ازتون نگذره. این یکی تون از اون یکی بدترین
سالهاست داریم رکب میخوریم
حقمون هس،،اعتراض نکنید لطفا،،باید بدتر از این سرمون بیارن،،
این رو بدونید نه من و نه شما هیچ کداممون درست این داستان رو متوجه نشدیم چون درست اطلاع رسانی نشده پس لطفا قبل از داشتن اطلاع کافی همه را نشورید بگذارید کنار این طرف یک مدیر اسبقه و باب میل خودش میاد طرح رو میدوزه و. به تن من و شما میکنه لطفا ندونسته دنبال دامن زدن به تنش ها نباشید برای خودمان خوب هست
آقا یک سؤال یکی از این آقای حسنتاش بپرسه تا حالا کجا بودی مگر الان از آسمون افتادی
ما که ماشین نداریم چرا باید پول زندگی لاکچری و مسافرت پولدارها رو بدیم؟
عدالت تو این هست که کلا سوپسید از روی بنزین برداشته شود و حتی به قیمت جهانی و حداقل لیتری 20 هزار تومان عرضه شود.
پاسخ ها
بردیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
تو بااین حرف زدنت معلومه لیاقت ماشین هم نداری ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
بی عقلی مثل توهمیشه زیرپا له میشه وچندنفردیگم همراه خودش زیرپا له میکند
ناشناس
| Tanzania, United Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
دقیقا . یکی از دلایل عقب ماندن ایران پرداخت یارانه های سنگین است. این پول به جای سرمایه گذاری در حال پخش شدن در بین مردم است. وقتی این یارانه را کم می کنند مردم گمان می کنند که گرانی شده در حالی که تا الان دولت این پول را از جیب مردم یا همان پول نفت پرداخت می کرده.
پول نفت و سرمایه کشور باید صرف ایجاد اشتغال شود. متأسفانه اینجا بسیاری ازدشمنان ایران ایجاد دو دستگی می کنند.
این سیاستها تئوری از مکتب موبو کراسی یعنی سیایت اقتصادی کوچه وبازاری است وپشتوانه علمی وعملی ندارد وباعث پیچیده تر شدن اوضاع خواهد شد ویک عدهای هستند اگر بنزیین لیتری ۳۰هزار هم باشد مشکلی نخواهند داشت وفقط باعث فشار مضاعف بر طبقات متوسط ودر نهایت فقرا خواهد گردید
دولت دنبال جبران کسری بودجه به هر قیمتی
بااین کارها دولت داره تورم ایجاد میکنه وبرای کسری بودجه دست به هرکاری میزنه و متاسفانه دلسوز مردم نیست و نخواهد بود.
هیچ وقت دولت به فکر مردم نبوده ونیست از این کاری که میخواد انجام بده درآمد کلانی بدستش میاد همه هم میدونن تو این اوضاع خواب های این چنینی برای ملت تازگی نداره
دولتی ها ومجلسی ها با این طرح به فکرجیب خودشان هستند نه جیب مردم وبدبختی آنها.
باسلام اینکه بسیاری از مردم خودرو ندارند واژ یارانه آن استفاده نم کنند از نظر شکلی ممکن است درست باشد اما این یارانه را کسانی که خودرو دارند بنوعی باحمل ونقل و.... با آنها سهیم میشوند که درصورت افزایش قیمت بنزین کسانی که ماشین ندارند چندین برابر باید کرایه ایاب وذهاب حمل ونقل وسایل و.... بدهند خدا وکیلی کدام انسان عاقل به ماشینی که درشهر برای ۱۰۰کیلومتر ۷تا۹لیتر بنزین مصرف می کند روزی نیم لیتر بنزین میدهد بجای این حماقت ها بروید مصرف خودرو هارا با مصرف جهانی تطبیق دهید و این لگن های پر مصرف را جمع کنید تازه جامعه از دست کوپن فروشهای سر خیابان راحت شده دوباره آنها با نام بنزین فروش به چهارراه ها بر نگردانید شاید هم میخواهید بیکاری را کاهش دهید
کاش به جای این همه مسخره بازی، یک جراحی واقعی تو اقتصاد انجام بدن.آقایون شجاعت به خرج بدن.منظورم مجلس هستش.یکبار برای همیشه شفافیت مالی ایجاد بکنن.اخذ مالیات از قشر مرفه و سرمایه دار در تمام دنیا اجرا شده و از دیدگاه شرع و قانون اساسی نه تنها مانعی نداره بلکه مورد تایید هستش.نمیدونم چرا هر جایی آقایون بودجه کم میارن فورا دست میبرن تو بنزین و حامل های انرژی و خودرو و غیره.؟!افزایش قیمت بنزین همانطور که قبلا هم نشون داده موجب افزایش تورم میشه و طبعا به نفع سرمایه دار و دلال و مافیا.قیمت بنزین حتی اگر لیتری صد هزار هم بشه، باز کک دلال های میلیاردی نمیگزه.منی که پراید دارم بنزین سه هزار تومنی میزنم و کسی که ماشین چند میلیاردی داره با همون قیمت.اگر از مسکن و ملک مازاد بر مصرف سرپرست مالیات گرفته بشه، مسکن از کالای سرمایه ای بودن خارج میشه و همینطور بقیه کالاها.الان عهد دقیانوس نیست.آقایون با کد ملی دسترسی به تمام دارایی افراد جامعه دارن.
من پانزده لیتر بنزین این ماهم را لیتری چهار دلار می فروشم هر کسی خریدار است به پی وی مراجعه کند
دولت کفگیرش به ته دیگ خورده هر روز یک کلک میزنه ودست تو جیب مردم میکنه این از گرانی ،این از افزایش حقوقها،این از هرروز یک قانون من در آوردی، قوانین کشور را دست کاری می کنند باعث ظلم به اقشار ضعیف جامعه می شوند وحق حقوق مردم را پایمال می کنند ،هر کس توانایی اداره اموری را نداره مثل مرد بره کنار تا آن کسی که توانش را داره امور مردم را به درستی اداره کنه هر روز قانون عوض کردن که کار درست نمی شود به جز بیچارگی عده ایی که دستشان به هیچ کجا بند نیست دادشان را به کجا ببرند که گوش شنوا باشد
سلام آقا عدالت به اسمیست بی معنادرکشور ما این همه هزینه لازم نیست اگر فکر مردمی که ماشین ندارن هستی یارانه آنها دوبرابر کن و باعث گرانی در تمام سطح نباشید پس الکی دم از عدالت نزنید آن ازحذف ارز ترجیحی که هشتاد میلیون را فدای چند صد نفر گیرنده ارزنمودیدواینهم ازبنزین گیرندگان ارز نور چشمی ها هستند وبس
در اینکه یه ساختار سیاسی جدید در جهان بنیانگذاری شده در ایران هیچ شکی نیست ، نه کمونیست ، نه سوسیالیست ، نه کپیتالیست ، و از طرفی نه استبداد و دیکتاتوری به معنای واقعی و نه دموکراسی تعریف شده و حقیقی ، خلاصه به اصطلاح یه شتر گاو پلنگی به عنوان حکومت تحویل دادین که اصلا مکاتب فلسفه سیاسی جهان انگشت به دهان از این نوع مدل حکومت هستند ، دیگه ساخت دشمن فرضی و اون مسائل پشت پرده و..... بماند .
میخوان درون خانواده تفرقه بندازن.
اخه سری رو که درد نمیکنه دستمال ببندیم ای مردم بخدا دوباره طرح خالی کردن جیبتون دارند این ها دلشون برای شما نمسوزه ....
رییسی بی محابا هر کار که از دستش بر میاید دارد در حق ما میکند.
افزایش ۴ برابری برق و گاز به بهانه الگو مصرف
افزایش قیمت خودر
افزایش قیمت مرغ و لبنیات
بی تدبیری در کنترل بازار که وضعیت را به مراتب بدتر از دوره روحانی کرده
اوضاع اسف بار دلار، سکه، بورس
و هیچ کس دم بر نمیاورد و مجلس هم مهر سکوت بر لب زده است
حالا هم بعد از لرز ترجیحی نوبت به بنزین رسید.اقای رییسی داری چه میکنی، واقعا هزاس نداری، هم ضریب تحمل مردم حدی دازد و هم اعتماد مردم تاریخ مصرف. ما با هیچکس عهد اخوت نبسته ایم
این مسئولان فقط دنبال این بودند که به چه شکلی مردم را برای گرانی اماده کنند .... چند روزی رابا رسانه ها مردم رابازی میدهند ببینند مردم حرفی نزدن کارشان را تمام میکنند ولی اگر اعتراضی بشه یه مدت پا پس میکشند
سوآل این است مگر شماها با این مردم صاحب منصب نشدید چرا الان خرتان از پل گذشته هرروز یه ادای در میارین دوسال پیش بنزین را سیصد درصد گران کردین وصدها نفر بکشتن دادین خجالت بکشی
معلومه تحلیل گری که این متن را نوشته خیلی دردش امده که به کسانی که هیچ وقت خودرو نداشته اند هم بنزین برسد و این مفت خورها از چپاول اموال محرومان بی بحره که نه ،کم بهره میشوند .
در ادوار قبل هم ایکار کارشناسی شد ولی در مرحله اجرا لیبرالها و سرمایه داران جلوی این کار را گرفتند .
همه اینها بر میگرده به بی ارزش شدن پولمون تا زمانی که پولمون ارزش داشت هم بنزین ارزون بود هم قاچاق نمیشد هیچ کس هیچ دغدغه ای نداشت با بی ارزش شدن پولمون همه این مشکلات رقم خورد
به یکی گفتن عزرائیل بچه میده یک نفر باشعوری بود گفت بچه عزرائیل را نمیخواهم عوضش به بچه من دست نزنه کلاه شرعی در قالب طرح اقتصادی
آقایان با همین فرمون جلو برن، بالاخره مردم همت میکنن و خودشون رو نجات میدن.....
شیر مادر حلالت ، اما چه سود فعلا مغزهای زنگ زده امور را به دست گرفته اند
خوشحال شدیم که دولت و مجلس انقلابی روی کار میاد و هر روز گرهی از مشکلات مردم باز میشه ،اما دلمان به درد میاد اجناس هر روز گران و گرانتر میشه ده کیلو برنج این هفته صد هزار تومان افزایش قیمت داشت،بازار شایعات افزایش قیمت روغن نباتی هم داغ است ،دولت و مجلس به جای صحبت با تاجران اصلی،کارخانجات،روان مردم را آشفته تر میکنند،صد هزار تومان روی ده کیلو برنح اونوقت به ما میگن سهمیه بنزین بفروشید،با این سهمیه یک ساندویچ هم نمیشه خرید،دوباره 85ملیون آدم را بهم میریزید،بخدا خسته شدیم از این بی برنامگیتان، قیمت مرغ و تخم مرغمون درست نکردید، پدرمون درمیاد با چندرغاز حقوق شما را به هر چه میپرستید برایمان جنگ اعصاب دیگه درست نکنید،ما اراده ای در شما که خودم هم به شما رای دادم نمی بینم،فقط ارزوی مرگمان داریم،کاش ما چیزی به عنوان نفت نداشتیم،بخدا از دستتان دیوانه میشویم
این نابغه هم از بقایای افسادطلبان و حسن قفل ساز است که همیشه حرف های قلبمه و سولمبه می زنند و وقتی به قدرت می رسند با نجومی خواری کشور را به ته دره می فرستند که عملکردشان را در 8 سال گذشته دیدیم!
دولت دارد سال به سال حقوق حقوق بگیران خودش را بیشتر میکند به محض اینکه قیمت بنزینی که بیت المال عموم هست را میخواد بالا بکشه صحبت از افزایش حقوق کارمندان میکنه با این کار کشور به دو دسته تقسیم میشه دولتی ها وعامه مردم که محرومند با این کار حمایت دولتی ها ونون خور های دولت را جلب میکند وجیب دیگران را میزند اونهایی که حقوق خوب میگیرند دم نمیزنن ودیگران را منکوب میکند. بنزین بهانه شده اگر بنزین مفت در اختیار ملت قرار بگیرد مردم سراغ نفت گاز اب برق معدن و غیره را میگیرند این دعوای بنزین باید هرسال باشد تا ملت را گیج و مشغول کند ....
دمت گرم ای گفتی حیف که مردم خوابن فقط
تا زمانی که این کشور توسط یک عده جاهل و بیسواد اداره بشه باید انتظار بد تر از این روند رو هم داشته باشیم
چرا مردم رو احمق فرض میکنید اینهمه میخورید سیر نمیشید....؟ با طرحهای مزخرف .خجالتم خوب چیزیه.خودتون اینقدر خوردید بردید و دارید که اصلا اگه بنزین 1500000تومنم بشه براتون مهم نیست.
اینطرف که کاری از دستمون برنمیاد اونور باهاتون کار داریم.
اون احمقایی که به این احمقا رای دادن کلاهشون بالا بذارن و سرشون بالا بگیرن چیزی نشده که!!!!!!!!!!!
حضرات گند زدن به این مملکت گل وبلبل
40سال قبل چی بودیمو الان چی شدیم
انصافا تو این 40سال کاری شده که مردم بهش افتخار کنن وبهشون خوش بگذره چیمون از مردم بقیه کشورا کمتره؟
مفت خور زیاد داریم.کار دست کاردان نیست.همه بفکر پرکردن جیب خودشونن
دقیقا همینه کلک زدن یا بیشعور مردم بی احترامی کردن ،منم قبلاً براتون نوشته بودم!
اولا خدا و او نظرت نخواد
دوما طرح بسیار درستی هست چرا کسی که مثلا سه خودرو داره ماهانه ۲۷۰ هزار تومان یارانه بتزین بگیره و کسی که خودرو نداره از این یارانه بی بهره باشه
بهتره اونهایی که چند خودرو دارند و سالها از این رانت استفاده کرون شناسایی و پولهای اضافی که گرفتن را به اونهایی که سالها از این یارانه بی بهره بودن یکجا پرداخت کنن تا با کمال پررویی نظر ندن
چرا متوجه نیستین با این برنامه دو نفع برای دولت داره یکی اینکه از یارانه بنزین خلاص میشه و دیگه نمیده دوم اینکه کلی بنزين سهمیه کم شده به جیب دولت میره وگرنه هیج نفعی برای مردم نداره ماهی 22500 تومان جه مشکلی از مردم حل میکنه،، متأسفانه.......
مدیران نفتی یک مشت انسانهای بیسواد و مسخره هستن هر وقت بودجه کم میاد مدیر نفت دو تا بطری دستش میگیرد عین انسانهای عقب افتاده پشت تلویزیون میگوید بنزین یک بطری ارزانتر از یک بطری اب است کسی هش بگد دانشمند فیلسوف دانا که معلوم نچ کسی چولمنگی بتو مدرک داده فقط نفت بنزین را با کشورهای همسایه و دیگران مقایسه میکنی در امدشون را اول مقایسه کن بعد دوتا بطری بیار پشت رسانه و از خودت نظر بده کدام این ماشبنها خوب کار میکنند واقعا یک بچه کلاس پنجم از تو بیشتر میفهمد
در طول چهل سال نحس معلوم شد که تمام این بازی ها دوختن کلاهی گشاد واسه ملت بوده اینا به شیطان گفتن زکی فقط باید دعا کنیم خدا بفریادمون برسه و هرچه زود‌تر بنیان ظلم و فساد و اختلاس و دروغگویی و رانت‌خواری وبیعدالتی کنده بشه
تابی ! اولا درست تیتر بزن و شبهه افکنی نکن ! درثانی ؛ 15 لیتر برای افرادیه که خودرو ندارن ! افراد دارای خودرو 60 لیترشونو میگیرن !!
خیلی شیک و مجلسی مردم را به گرانفروشی وادار میکنند و راحت و محترمانه دست توی جیب مردم میبرند
اون یکی گفت من جمعه فهمیدم این که اصلا ...
همه نظرات را خواندم علاوه بر ستایش مخالفین طرح بنزین روی سخنم با موافقین و مدافعین این طرح هست باید بگم بدبختها زمان داره تکرار میشه کلاهی که احمدی‌نژاد سرتون گذاشت دولت رئیسی هم دارن سرتون میذارن فریب چندرغاز یارانه بنزین را نخورید که اون چهار تا ماشین داره بیشتر میگیره دولت به فکر منافع خودش هست یارانه ۴۵ هزار تومانی احمدی‌نژاد چه ارزشی داره در حالیکه قیمت کالاها صد برابر شده اگر یکی‌از طرح بنزین حمایت کنه یا ساده لوح هست یا خودش از کاسبان این طرح مسخره هست.
کسی که ماشین نداره چرا بقیه حقشو بخورند یا قاچاق بشه راه منطقی قیمت میانگین چند تا کشور همسایه باشه به همون اندازه یارانه زیاد بشه هدف مندی یارانه ها تمام بشه نه تو مرحله اول نگهش داشتن
یکبار میگویند بنزین امسال گران نمیشود یکبار می گویند با کدملی یکبار حرف دیگر میزنند فقط وای به حال ملت ودولت اگر بنزین گران شود ...........‌..............
به خدا آدم خجالت می کشی ولی مسولان خیالشان نیست بابا خجالت بکشید
تمام مشکل مملکت در یک جمله خلاصه میشود..42 ساله که هیچ کس جای خودش نیست..وقتی یک شخص نام آشنا با افتخار میگه من در 19 سالگی فرمانده لشکر بودم..و تا به همین امروز بازگشت 46 هزار شهید تفحص شده..زمانیکه اقای در یک دولت وزیر دفاع و در دولت دیگر وزیر ورزشه..وقتی لیسناس الهیات پست مخابراتی و یک تحصیل کرده حوزه معاونت کشاورزی رو اشغال کرده..در حالیکه نماینده فقط با 6 هزار رای که نصفشم خریدنی بوده نماینده ی شهرستان 150 هزار نفری میشه..وووووووو کافیه این 42 سال رو با حوصله مرور کنید..امارات ظرف 18 ماه نیروگاه اتمی ساخت..ولی ما 18 ساله که هنوز در حال مذاکره اتمی هستیم..فقط و فقط اینده فروشی که تحمل کنید همه چیز خوب خواهد شد..همین الان کارشناسان زبده اعلام میکنند که اگر همه تحریمها از فردا برداشته شود..15 سال طول خواهد کشید که به دوران سال 90 برگردیم..البته اگر در این 15 سال سفارتی تسخیر و به اتش کشیده نشود..موشکی به هوا نه برای اهداف نظامی و دفاعی بلکه نابودی کشوری یا کشورهای پرتاب نشود..
باسلام این بازی را جمش کنید این بازیها دیگه برا مردم رو شده میخای گرون کنی روت نمیشه میترسی این روش را پیشنهاد میدی اونی که ماشین نداره ۱۵ لیتر به چه دردش میخوره تا به کی بفروشه دوباره یه بازار سیاه جدید درست میکنن میگن برا جلوگیری از این وصع مجبوریم قیمت را افزایش بدیم این کلکها قدیمی شده یه خورده ولخرجی خودتونو تو کشورهای عربی کم کنید تا مردم یه نفسی بکشن
سلام به طراحان خارق العاده مجلس انقلابی از اینکه شب و روز به فکر افزایش درآمد دولت هستید از شما شبانه روز تشکر میکنیم ! آقا من یک طرحی دارم ، بنده یک پژو 405 مدل 1372 دارم چنانچه موافقت بفرمایید بنده یک ماشین 10000 دلاری ( مبلغ 280 میلیون تومان ) باندازه یک پراید ساده از خارج وارد کنم از روز اولی که ماشین وارد مرزهای ایران شد حاضرم بنزین را به دوبرابر قیمت آزاد یعنی 6000 تومان ابتیاع کنم ! فکر میکنم با این طرح همه ایرانی ها هم موافق باشند اگر واردات خودرو برای همه ایرانیان یکسال طول بکشد از سال اول دولت محترم با فروش بنزین به قیمت هر لیتر شش هزار تومان هر روز فروشی بالغ بر 540/000/000/000 تومان خواهد داشت که مبلغ 337/500/000/000 تومان سود بیشتر از امروز است ! با اجرای این طرح مصرف بنزین کمتر ، آلودگی هوا منتفی و کشت و کشتار جاده ای موقوف و آرامش خیال بر جامعه حکمفرما می شود !
جالبه دنیا تا چند ساله دیگه ماشین هاش همش برقی شده اونوقت ما،فکر کنم وقتی تو صور میدمن ما ملت رو هنوز تو صف پراید و مرغ میبینیم
فقط بنزین روغنش چی میشه
مگه خود جمهوری اسلامی پیش از ایران جایی انجام شده بود ؟ به فرض حرف تو درست باشد در مورد میزان مصرف کنونی بعد از این طرح دولت نصف یارانه ای که الان برای سوخت پرداخت میکنه رو باید پرداخت کنه عدد بزرگی میشه وقتی یارانه ۱ لیتر بنزین رو در ۴۵ میلیون لیتر در ماه ضرب کنی این عددی است که الان دولت یارانه میده به ماشین دارها و صد البته قاچاقچیان سوخت از طرفی مگه روحانی که بنزین رو یک شبه ۳ برابر کرد چقدر به مردن پول داد ؟ روزی ۱ لیتر و بنزین سه برابر شد با این طرح حتی اگر خود مردم بنزین را لیتری ۱۵ هزار تومان هم بفروشند ناراحت نیستند چون یارانه خودشان رو زیاد کردند افرادی هم که خودرو دارند یا چند تا خودرو دارند بهشون فشار نمیاد بنزین رو گرونتر بخرند چون پول دارند روحانی روزی ۱ لیتر بنزین داد بعد بنزین را سه برابر کرد مردم پول یک لیتر و نیم به دولت برگرداندند کافر همه را به کیش خود پندارد خودتون کلاه سر مردم گذاشتید الان خودتون هم طلبکار شدید ؟ با این طرح هر خانواده که اعضای بیشتری داشته باشه بنزین بیشتر و یارانه بیشتری داره شهرهای مرزی که محروم تر هستند بنزین‌ها رو گران‌تر صادر می‌کنند دیگه اسمش قاچاق نیست بازم فایده داره اما اجازه متن بیشتر نمیده بنویسم
اینها هرموقع پول واسه لبنان و سوریه کم میارن حتما واسه بدبخت کردن مردم وجیب خالی کردن یه طرح دارن
هرانچه دولت تصمیم گرفت همان است مردم چکاره هستند
همین الان هم بابت یک باک بنزین پراید ۱۵۰۰۰ تومان دولتی پول آب می دهیم یعنی اگر ۳۰ لیتر بریزی ۱۰ لیتر آب وهمین که می‌ریزی فردا با اجازه تون عدد ۲۰ لیتر بنزین در باک رو نشون می دهد .
بابا هرچی میخواهی بنزین را گران کنید فقط همان قدر درامد مردم را افزایش دهید
آقای رییسی بترس از مردم مظلوم.

تاریخ دعوای بنزین تکرار میشه.

مردم عصبی
خدا پدرتو بیامورزه.من نمیدونم چرا دولت از این مدیرای لایق و باسواد استفاده نمیکنه و میره این نظامی ها رو میاره میزاره سره کار.هر طرحی که دولت برای حمایت از قشر ضعیف میزاره به نفع قشر مرفع و دودش میره تو چشم افراد ضعیف.تورو خدا به بنزین دست نزنید .که بیشتر از این تحمل نداریم.بخدا ۲تا بچه دارم تو خرجشون موندم وهرشب شرمندشونم.
حق ما که ماشین نداریم چی حضراتی که مخالف این طرحند نگران دو یا سه تا ماشین ها شون هستند
این روش برای ثروتمندا خوبه نه برای فقیرا ایران ما ایرانیا ۸۰٪ جمعیت زیرخط فقر هستیم آقا زاده هایی ک پول پارو میکنن میزارن جیب اینا براشون مهم نیست فقط فکر جیب مردم و پولشون خوش گذرونیاشونن
احمدی نژاد هم میخواست مردم را پول دار کند ولی دیدیم شما دلتان به حال مستضعفین نمی سوزد شما فکر جییب آقازادهایتان هستید تا از ای مدم بدبخت بگیرید دلار ویور کنید حساب آنها را تامین کنید تا عشق وحال کنند اصلان اگر دلتان میسوزد یارانه را ندهید قیمتهارا به سال ۸۸ برگردانید این بهترین کار است برای مردم با ۴۵تومان یک کاسه ماست نمیدهند خجالت بکشید اینقدر با عصاب ملت بازی نکنید
این طرح برای خانواده ماشین دار یک نفره ماهی ۴۵ لیتر ضرر، دونفره ماهی ۳۰ لیتر ضرر ،سه نفره ماهی ۱۵ لیتر ضرر و خانواده چهار نفره کاملا بی خاصیت است. نمونه دیگری از دزدی دولت از جیب ملت است. خیلی خوشحال میشم که به هم وطنان فاقد ماشین هم ماهی ۶۰ لیتر بنزین تعلق بگیره.دولت اگه لیاقت حفظ و ارتقای معیشت بدنه جامعه نداره کلا جمع بکنه بره.
با سلام
واقعا تعجب است از این همه کم سوادی....
آقا جان کاره سختی نیست یه کوچولو تفکر کنید
قرار نیست قیمت بنزین گران بشه
فقط قراره به اونایی که ماشین ندارن هم یه یارانه سوختی بدن
آخه اون بنده خدا که یه دوچرخه هم ندارم و ۵ تا بچه هم داره اینطور بنزین میرسه
و اون کسی هم که ۲نفر بیشتر نیستن سوخت میرسه اما نه با اندازه تعداد ماشینی که دارن
کلی از این یارانه هایی که میدن باید اصلاح بشه
آخه چرا باید پول دار ها بیشتر از فقرا رایانه پنهان بگیرن
هرکس ماشین بیشتر داره یارانه پنهان سوخت بیشتر استفاده می‌کنه
هر کس خونه بزرگتری داره و گاز و برق و آب بیشتری مصرف می‌کنه یارانه پنهان بیشتری داره نسبت به اون بنده خدا که تو پنجاه متری زندگی می‌کنه و مصرف کمتری داره .

و همینطور امکاناتی که مصرف کننده بیشتر اونا قشر پر درآمد باشند.

این مطلب که بنده گفتم دفاع از این طرح به طور کامل نیست.
بلکه باید حقیقت رو به مردم گفت و منصفانه مسائل رو باید دید و درباره آن بحث کرد.

ان شاء الله همیشه حق گو و حق شنو باشیم.
شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها تسلیت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
سلام سيد..تو برو جلو كه حاجي رو كشتن.....
موندم با اين هوش سرشار چرا اينجا هستي؟؟؟اوني كه ماشين نداره از يارانه خدمات عمومي استفاده ميكنه كه اوني كه ماشين داره استفاده نمي كنه..اوني كه ماشين داره هزار تا عوارض و ماليات داره پرداخت مي كنه كه اوني كه ماشين نداره پرداخت نمي كنه...ضمنا اگه قراره اينطور عمل شه پس خيليا كه مريض هستن از يارانه دارو استفاده ميكننو اوني كه مريض نيست استفاده نمي كنه..پس بايد يارانه دارو رو هم به افراد سالم پرداخت كنن و .....
اقایان نماینده شما که به بهانه عدالت با آین طرح بنزین مثل یارانه احمدی‌نژاد مردم را فریب میدید بیایید طرح از هر خانواده فقط یک نفر کارمند دولت باشد را تصویب کنید تا بفهمید جوان تحصیل کرده بیکار داشتن با عدالتی که فرزندان شما یا خارج از کشور یا داخل مشغول کار باشند جور در نمیاد
می توان قیمت بنزین راافزایش داد و3000هزار تومان قیمت سهمیه و5000هرار تومان قیمت آزاد ولی اینکه بخواهیم با روزی کمتر از نیم لیتر برای هر نفر ❓❗واقعا با شعور آدم بازی کردن هست✔
تا الان توی این چند سال کدوم دولت طرحی اجرا کردکه به نفع مردم باشه از یارانه که کالاها رو چندین برابر کرده و کارتی کردن بنزین که از ۲نرخی کردن بنزین .سهام عدالتی که هر از گاهی ۱۰۰تومان از مردم میگیرن برای حساب کارت جدید به قول خودشان بعد سالی ۵۰تومان هم واریز نمیکنن ابنه نقشه دولت اول رسانه ای میکنه تا مردم رو اروم اروم با نقشه شومشون همراهی کنن ۴تادروغ هم روانه اش میکنن با اون کارناشناساشون
طرح های مغز های فندقی همینه وقتی کارهای بزرگ دست ادمهای فندقی می افته اخرش همینه میشه اما بدتر از ان چیزی هست که دیگران دفاع میکنن مقاله کاملا شفاف واقتصادی شرح داده که قصد اقایان گران کردن بنزین از طریق ایجاد اختلاف بین مردم هست که مردم نتونن اعتراض کنن وبعد بگویند دیدید مردم ما بصیرت وشعور بالایی دارن هموطنی که دفاع میکنی مطمین باشه که بنزین رو میخوان چند برابر گران کنن این اقایان مردم رو نادان وامی وبیشعور فرض کردن در امریکا حداقل حقوق ساعتی 15 دلار هست در 7ساعت100 دلار میگیره که اگه لیتتری 150 سنت باشه میتونه 70 لیتر بنزین بخره اما در ایران اگه همینه قیمت 3000 تومان باشه و حداقل حقوق که روزی 100 هزار تومان هست فقط میتونه 35 لیتر بنزین بخره حال که قراره چند برابر بشه با این حقوق 10 لیتر هم نمیتونه بخره لطفا حب و بغض رو کنار بزارید ودفاع غیر علمی وغیر عقلانی نکنید
اخه ۱۵ لیتر بنزین چی هست .... حالا میخوای سهمیه هم بکنی اونم با کارت ملی که هنوز نیومده
دولت از ورود خودروهای برقی و هیبرید و ساخت نیروگاههای. برقی جلوگیری میکنند که بتونن سوختهای فسیلی به. مردم بفروشند حال که اینهمه. زحمت کشیدن که نباید بنزین را ارزان به مردم بدهند چون هزینه های دولت و هزینه های خارجی از همین طریق جبران میشه ضمن اینکه ما در حال جنگ با استعمار هستیم و کشوری که در حال جنگ است تراز اقتصادی منفی دارد
باباچکارداریدبگزاریدهرگوهی میخوان بخورن مگرتاحالا هرگوهی خوردن کاری کردیم بلکه این مردم بقیرت بلندبشن ریشه ظلم رابکنن به امیدخدا اینا همه کارخدااست که ریشه اینا کنده بشه انشالله
یه مثال هست میگن خداوند وقتی میخاد مورچه را کنه تمومش میده پروبال بهش -اقای دولتمردان واقای رییسی ملت ازاین دولت ناامیدشدند ورفتند و العان دقیقا وسط رودخانه هستندیه‌فرسط طلایی داریدکه مردم راازوسط رودخانه برگردونید اگرمردم ازوسط رودخانه عبورکردندورفتنداون طرف رودخانه دیگه خداهم نمیتونه برشون گردونه پس تادورنشوده این فرسط طلایی راازدست ندهیدو دل مردم رابدست بیاورید وسلام
خداوکیلی نکنید دیگه دیگه جونی برامون باقی نمونده هر روز دنبال یه چیزی هستید که از ملت یه چیزی بکنید ننگ بر همتون چرا تموم نمیشید ....
سلام،ادم ازشنیدن این اخبار شکنجه میشه،آخه این طرحهامحصول چه عقل ناقصی نمیدونم،مثل حذف ارز کالاهای اساسی که دقیق اتیش به قیمتها میزنه دراینده وزندگی رو بمردم تضعیف شده جهنم میکنه،انصافا چه چیزمون ازمردم کشورهای خلیج فارس کمتره خدا،فهم این مسله که نمیتونن مملکت اداره بکنن اینقدرسخته؟یارانه پنهان یه تعریف من درآوردیست بابادرهمه کشورها دولت موظف به سیاست گذاری کلی اقتصادی برای خدمت بیشتر بمردم ایناکجا میرن آخه .....
چند تا از این مدیران را به اقصی نقاط دنیا صادر کنید ، آخه حیفه این اندیشه ها فقط یه جا باشه ،،،،
هر چقدر خواستید بنزین مجانی به سوریه و لبنان و........ بفرستید ولی خواهشاً این طرح مسخره را کنار بگذارید
بگیر بابا رو بازی کردین این کار همونه
باز چه کلکیه یک خانواده دو نفره الان ۶۰ لیتر بنزین سهمیه داره با اجرای طرح حدود ۳۰ الی ۲۰ لیتر خوب چه کاریه این به جز کلاهبرداری از ملت مظلوم ایران ......
برفرض اینکه تمام راه کارهای وطرحها درست،وقابل اجرا،ان موقع مردم باید کار وزندگی را رها وجلو پمپ بنزین صف بکشند برای فروش سهمیه ی بنزین که انهم برای همه امکان ندارد ومقدور نیست حالا شما تصور کنید چه وضعی پیش می اید
الان خیلیا هستن که هیچ استفاده شخصی از بنزین نمیکنند مثل تاکسی و وانت و تاکسی اینترنتی و در کنارش افرادی که خودرو ندارند و از خدمات آنها استفاده میکنند به واسطه (مثلا یارانه ای که به بنزین داده میشود) هزینه کمتری پرداخت می‌کنند و در واقع این افراد بدون خودرو هستند که دارند یارانه بنزین میگیرند! چرا که نمیشه توقع داشت راننده تاکسی بنزین لیتری ۱۰ تومن بخره بعد مسافرو بر مبنای بنزین ۱۵۰۰ تومانی جابجا کنه! همینطور افرادی که از اتوبوس و مترو استفاده میکنند در حال استفاده از یارانه برق و گازوئیل و گاز در این شبکه هستند که افراد صاحب خودرو از این یارانه استفاده نمیکنند! در شهرهای کوچک و بدون ترافیک بنزین برای مصرف واقعی استفاده میشه حال آنکه بخش اعظم بنزین در شهرهای بزرگ صرف ایستادن در ترافیک!
دوستان دولتمردان،هرکاری از اول به ضرر فقرا وبه نفع یک عده سودجو بوده،با یک مثال،اگر لبنیات گران میشه کارخانه دار میکشه رو جنس تولید شده راننده کرایه گرون میکنه،مغازه دار سود میبره بالا بنگاهیه بیشتر سود میگیره این وسط فقط اون کس که هیچی نداره روش بکشه ضرر کرده بقیه بیشترهم سود میکنن،وتورم اینگونه اثرش بیشتر از گرونی یه کالاست،این همه تبصره وقانون توهمه زمینه ها فقط برای اینکه دولت بودجه را تامین کنه در نهایت از جیب فقیرین قشر جامعه
روزنامه شرق بهتر بود از این مدیراسبق نفتی که احتمالا اینروزها دستش کوتاه شده از سفره نفت و داره باحقوقهای نجومی که گرفته عشق و حال میکنه پرسید شما چه کردین در دوره مدیریت حالا زبون باز کردین؟
ر طرحی ک دولت انجام میده فقط اخرش این میشه ک مردم بیشتر متضرر میشن و بیشتر سره مردم کلاه میزارن و بیشتر از جیب مردم میدزدند وخودشان بیشتر اختلاسمیکنن و اختلاف طبفاتی بیشتر میشه.فقط تاسف برای مردم
مگر نمیشه مثل قبل یارانه به صنایع داده بشه نه به مردم که جنس ارزان وارد بازار بشه ،اینطور همه نفع می برند، قبلا که یارانه نمی‌دادند بهتر بود و اجناس ارزانتر
کثیف ترین طرحی است که تا کنون از این به اصطلاح خادمین ملت دیدیم متاسفم فقط خدا به دادمان برسه
ایشان در حد وزیر اقتصاد هستند با این شفافیت و دانش در صحبت درود بر شرفت... در واقع همان مثل کی بود کی بود من نبودم است یعنی در برابر تورم و گرانی بنزین تنها یک جواب حاصل میشود و آن اینکه قیمت دست خود مردم است بخوان صلواتی میدن نخوان صدهزار میدن بالا پایین قیمت دست خود مردم است و دولت نقشی در قیمت ندارد و فلان لیتر را دارد به قیمت ۱۵۰۰ و ۳۰۰۰ میدهد مثل سابق
تنها راه حل برای جلوگیری از تورم اختصاص ارز ۴۲۰۰تومانی اینه که به حساب یارانه ای ملت به جای سهمیه بنزین و پول نقد تومان از ۴ ارز خارجی مثلا دلار یا فرانک یا روبل یا یوان به دلخواه ملت قیمت آزاد بنزین به قیمت فوب خلیج پارس به حساب ملت بریزند اینطوری تورم هم نخواهیم داشت وهم ارزش پول ملی بالا میره
بچه هاشون مایه میخوان میفهمی .اونور سوخت گرون شده نمیتونن فراری هاشونو سوخت بزنن از ما میخوان بکنن بدهند به اونا .....فهمیدی
اروپا اماده ی پزیرش ده ملیون پناهجو باشد
معلومه که تابناک با این تیترها دنبال ایجاد آشوب در کشوره. اگر با دقت بخوانیم می بینیم که این آقا حرف های چرند زده و احتمالا چون در دولت جدید موقعیتش را از دست داده اینها را بافته.
دست بردارید از دو دسته کردن مردم.
اهای ملت
کسی یه کم ریاضی بلد باشه متوجه میشه این نوشته فقط مغلطه است برا تخریب و سلب اعتماد مردم به این طرح که یارانه باهاش تقسیم عادلانه میشه! (حداقل بهتر از الان میشه)!
90 میلیون لیتر اعم از 1500 و 3000 ت هستش،
42 میلیون فقط بنزین 1500 ت هستش!
اهای اونایی که هر روز به درد سیستانیها ناله سر میدید، این طرح بنفع اونا هم هست.

چیزی که پدر و مادر نداره سیاست بازیه و تخریب
مردم رو بدبخت کردین با این اوضاع
چرا حالا ابنقدر دروغ به مردم بدبخت میگین ، چرا اینهمه قول که میدهید یک ی اجرا نمیشه ، مردم رو با دروغاتون سرگرم کردین ، با روح و روان مردم بازی میکنین ، چرا دست مردم بدبخت رو نمیگیرین ، همش دروغ در فضاهای مجازی برای کاسبی
همچین از تورم ما را میترسانند که گویا ما در سوییس داریم زندگی میکنیم . مثل اینکه بخوای عراقی ها را از داعش بترسانی
کشور رو دولت سایه اداره میکنه
آخه چقدر مسخره بازی در میارید الآن که عهد قد قد میرزا نیست که مردم از هیچی سر در نیارن، خدا رو شکر مردم اینقدر آگاهی پیدا کردن که دیگه گول این خوزعبلات شما آقایون فرهیخته رو نخورن، می‌خواین بنزین رو گرون کنید تاشاید کسری بودجه‌ تون رو کمی جبران کنید این فیلما دیگه چیه
مشکلاتی که خودمون بوجود آوردیم انشاءالله فقط با ظهور امام عصر(عج)برطرف خواهد شد حتماً
واقعا لجبازی تا کی؟ نمیدونم بعضی ها خرن یا خودشون به خریت میزنن. در دولت روحانی از همه دولت‌ها دلار بیشتر رفت بالا یعنی 8 برابر. روحانی بدترین رئیس جمهور ایران بود. فقط لازم آدم منصف باشه و آمار قیمت‌ها رو در بیاره. رئیسی هم با 6 ماه کار کردن قابل ارزیابی نیست. ولی طرح بنزین به کد ملی حداقل برای کسایی که ماشین ندارن خوبه. طرف میلیاردر 10 تا ماشین داره داره 10 تا سهمیه میگیره. بعدم بنزین ریال نیست که ارزشش رو از دست بده و با تورم رشد میکنه.
آقا من سهم بنزینمو از الان‌پیش فروش میکنم
اینا برنامه ای برای خدمت به مردم ندارن ،،فقط برنامه چپاول دارن
مجلس و دولت باهم هم نظر شدن و سال اینده بنزین رو افزایش خواهند داد هر چی هم بگید این طرح اجرا خواهد شد بی عرضگی مسولان رو ما باید تاوانش رو بدیم
از اول مشخص بود که هدف گرون کردن بنزن هست
اینها به زورمیخوان بگن پول نفت را به خود ملت میدهند!!!تا حرف کسی دروغ از آب درنیاد !!!!!؟ولی بخدا راهش این نیست به مردم رحم کنید
اگرشخصی تنها باشد و فرزندی نداشته باشد با 15لیتر بنزین به کجا میتواند برود بهتر است خانه اش را به محل کارش ببرد
تو رو خدا دست از سر مردم بیچاره بردارید
ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان
این طرح بنزین غیر کارشناسیست حالا همین مونده مردم را جهت فروش پانزده لیتر بنزین به پمپ بنزین بکشانند و باعث بی حرمتی مردم شوند در نهایت این سهمیه به فروش نمی رسه و دولت هم از شر این یارانه خلاص می شه و جنگی دیگر به راه می افته
و این یعنی کلاه سر مردم گذاشتن
انشاالله بااین طرح دولت بی سواد.. بابحران وتورم 500درصدی مواجه میشیم اینها نشان دادندنه اصلاح طلب نه اصولگرانمی توانندمشکلات راحل کنند مغزها فرارکر دند وبی......................... ما
بببین چه بازار سیاهی راه بیوفته.....چه کلاه و کلاهبازی بشه..خودشون با کانتینر نفت و بنزین از مرز خارج میکنن..فقط سهمیه بندی و کلک بازی سهم ملته
خیلی زرنگتر از این حرفها هستند چون خیلی ها کارت ملی ندارند یک خانواده پنج نفره سه نفر شان کارت ملی ندارند
سلام دولت مصدق نفت را ملی کرد یعنی مال مردم اشتباه شده که باید دولتی می گذاشتند که دولت‌ها 70سال می خوردند
ترا خدا بسه دیگه هی این بنزینو دست دست نکنید
چون ممکنه گندش دربیاد
والاچی بگم بازی با کلمات است سیاست های آزمایش های بدون فکرقاچاق بنزین بکشور های همسایه بیشتر میشود کارتملی بطرف شهر هاییکه الآن بنزین قاچاق می‌شود سرازیر ورواج پیدا کرده وهمه وسوسه قاچاق بنزین بسرشان میزند
مسیولین نچندان محترم حرف زدن که بلد نیستید .حرف نزدن که بلدید لطفا کاری به کار مردم نداشته باشید خیرتون نخواستین شر مرسان
این طرح به اسم مستضعفیناست و به کام پولداران چون وقتی بنزین کم شود و گران ضرر آن را آنهایی که خودرو ندارند بیشتر متحمل خواهند شد چون درآمدی ندارند که جوابگوی تورم حاصل باشد
بخدابجزاینکهه کلک به مردم بزنند هیچ نفعی ندارد
میشه بگید کجا وکی چگونگی طرح ونحوه اجرا اعلام شده ماهم بدانیم اگر قرا باشه بنزین به قیمت فوب خلیج فارس فروخته بشه مردم بمیرن بهتر از زندگی کردن دران زمان
عمری است دارن سرمون کلاه میگذارن نه اولی نه اخری
من نمی دونم ما چی مون از کشورهای حاشیه خلیج فارس کمتره نفت وگاز نداریم چهار فصل نیستیم معادن نداریم به آب‌های آزاد دسترسی نداریم که باید وضع زندگی مون این باشه
هر کی ۱۵ لیتر بنزین به قیمت یک ساندویچ نمی خواد جمع کنه بره
تورا به خدا این چه کلکیه اينور میگید گاز نداریم مازوت روشن میکنید واسه گاز شهری خارج ...دوم بنزین داداش آقای رئیسی مگه مردم الان پوله بنزین نمیگیرن اونی که هم میگیره اونی هم که نداره ماشین میگیره بودجه کمه فقط میخواید اونو حل کنید رسما بگید چقدر به حساب دولت هر ایرانی چقدر پول واریز کنه راحت باشید توروخدا مردم به دفتر خدماتی با کارت ثبت نام هزینه های دیگه قول نزنید والله ظلم از این بدتر چقدر به این ملت ظلم هر کاری میگید میکنن رسما شما بگید نفری یک میلیون واریز کنه به حسابه خزانه شما تمام اینکارا یعنی چه ول کنید بزارید دیگه انقلابی بمونه همه چی
دولت نه تنها در خصوص بنزین بلکه در تمام موارد به مردم کلک میزند ازجمله حقوق کارکنان و بازنشستگان ووووو
دولت هرروز کاروسختتر می‌کند عوض اینکه آسان کند اگه میخواهید کاردرست کنید باید کارتو بردارید از ۱۵۰۰ آزاده همه بزنن این میشه کار
افرین ای ملت بهتره خودمون به دولت پول بدیم تا اونم کمکمون کنه ایران به بانک بین المللی بدهی داره تحریمه خرج و مخارج به هم نمیخرن چی کم گذاشتن کد ملی دادن واس هر نفر موشک و پهباد ساختن قدر کشور ر بدونین
باسلام// منابع طبیعی حق مردم است ودولت از منابع طبیعی یارانه به مردم بدهد مثل دیگر کشورهای دنیا / نه اینکه اجناس را گران بکند ویرانه به مردم بدهد این یارانه نیست یک نوع هرج و مرج به وجود می‌آید/ دولت یارانه نخواستیم اجناس را گران نکنید / الان میگن گران نمی‌کنیم ولی مطمئنن گران می‌کنند/ رضای خدا کار کنید مردم دیگر بریدن توان نان خالی خریدن هم ندارند / خودتان در رفاهید ۳ ماه با ماهی ۳ میلیون تومن با ۳ فرزند زندگی کنید ببینید میتوانید.
یه عاقلی نیست به این آقایان بگوید ۵۰ میلیون آدم بی ماشین چطور باید سهمیه شون راهر ماه بفروشند و صحنه فروش جلوی پمپ بنزین ها رو تصور کند؟
آقای حسنتاش شما نمی خواهد برای مردم دلسوزی کنی،حتما چندتا ماشین داری و دوست نداری به یک عده آدم بیچاره بدون خودرو چندرغاز برسه.
فکر میکنی با شصت لیتر به کجا میشود رفت
مصرف روزانه مردم 90 میلیون لیتر بنزین نیست. شرکت نفت بنزین جداگانه میفروشه و آن را پای مردم حساب میکنه.
آقابراي اينكه خيالتان راحت بشه،أسب والاغ راجايگزين خودرووموتوردرخيابانهاكنيد كه هم درمصرف بنزين صرفه جوبي ميشه وميتوانيدباخيال راحت به برادران لبنايي وسوري بفرستيدوهم به اين طريق آلودگي هواراكنترل كنيد.!خخخ
همه مردم میدونند که این کار دولت دور زدن مردمه به بهانه اجرای عدالت..در حالیکه دولت جبرامن کسری بودجه داره و مشکلات مالی ناشی از تحریمها..فقط زورشون به جیب مردم رسیده.. چزرا مسیولین نمیخان برجام را حل کنند تا کل مشکلات حل شود و این همه چوب به تن مردم نزنند ..مردم چه گناهی کردند که اینقدر باید تقاص پس دهند .....
واقعیت بی عدالتی بود حالا سهم هر کسی دست خودشو می گیره ، پس تا حالا سهم ما که ماشین
توی این طرح فقط بنزین سهمیه بندی 1500 تومن برداشته میشه و به هر نفر 15 لیتر سهمیه میدن و بنزین آزاد هم همون 3000 تومن هست،فقط بعدش دوستانی که خودرو ندارن میتونن سهمیه بنزینشون رو با قیمت جهانی و یا قیمت صادرات بفروشم که صادر بشه و پولشو بگیرن.توی این طرح فقط فکر اون خانواده ای که دو یا سه نفره هستن رو نکردن که جمع سهمیه شوند به 60 لیتر الان نمی‌رسه فقط همین، کلا اصلا قرار نیست قیمت بنزین افزایش داشته باشه سهمیه همون 1500 هست آزاد هم همون 3000 تومنو فقط 60 لیتر سهمیه واسه خانواده های کم جمعیت کمتر میشه ،اینا فقط خاستن اون خانواده های هم که خودرو ندارن از یارانه بنزین سهمیه داشته باشند فکر نکنم تورمی در پی داشته باشه
در این مدت دو، سه ساله یعنی از سال 98 به بعد دولت بی تدبیر و ناامیدی و اصلاحاتی روحانی و همکاران و مشاوران و خانواده هایشان کاری کردند که آدم هر جایی در جامعه برای خرید بیرون می رود، از رفتار بعضی آدم ها که قدرت خرید پایینی دارند و یا ندارند شرمنده شود. آدم هست که نمی توانی . . . می آید و از شما گدایی، گلایه و . . . می کند. ما که مسلمانیم و همنوع و چی باید کرد؟ به کی باید شکایت کرد؟ آیا آنهایی که آمدند و کار بلد نبودبد و با ندانم کاری، نا عادلانه و . . . چه بلایی سر ملت و مردم آوردند. خدایی، پیامبری، امامانی و حجت خدا هست؛ و باید به مردم جواب دهند و روز قیامت حساب و کتاب شوند الم یعلم بانّ الله یری . خدا حافظ
در اين كه طرح دولت پخته نيست شكي وجود ندارد اما گزارشي كه در روزنامه شرق به قول يكي از مديران قبلي وزارت نفت منعكس شده است يك ذهن خواني بيشتر نيست و از فردي كه قبلا مدير وزارتخانه نفت بوده بعيد است اينگونه سخن بگويد.
بنزيني كه الان بصورت سهميه اي توزيع مي شود بنزين 1500 توماني است و طبق مصاحبه هاي مختلفي كه صورت گرفته قرار نيست قيمت بنزين چه از جنس سهميه اي و چه از جنس آزاد آن تغييري بكند كه افراد بيايند و سهميه خود را با قيمت بالاتري بفروشند لذا موضوع آزاد سازي بنزين با قيمت فوب خليج فارس اصلا مطرح نيست.
در حال حاضر حدود 15 ميليون خودرو در داخل كشور وجود دارند (چه از نوع سواري يا وانت يا تاكسي و ...) و اگر هر خانواده را حدود 4 نفر فرض كنيم، بدون در نظر گرفتن اين مسئله كه برخي از خانواده ها 2 يا بيشتر خودرو دارند، حداكثر تعداد افرادي كه از يارانه بنزين برخوردارند حدود 60 ميليون نفر مي باشند يعني 25 ميليون نفر كه عمدتا از قشر ضعيف جامعه مي باشند از اين يارانه بدون بهره اند.
طرحي كه دولت ارائه كرده (اگر بنده درست فهميده باشم) اين است كه به جاي اينكه يارانه موجود را به 60 ميليون نفر بدهد، مي خواهد آن را به 85 ميليون نفر بدهد و طبيعي است كه دراين مسير كسانيكه يارانه به آنها تعلق نمي گرفت منتفع و كسانيكه چند خودرو داشتند متضرر خواهند شد.
بنده ماشین ندارم. تاکسی هم نمی توانم سوار شوم چون اکثرا دربستی می روند. مسافرکشهای شخصی سوار می شوم. اگر از سهمیه بنزین آنها کم کنید و به من بدهید، طبیعی است که آنها مجبورند بنزین آزاد بیشتری مصرف کنند و با گران کردن کرایه تلافی اش را سر من در می آورند. 15 لیتر بنزین در ماه میشه روزی نیم لیتر. این نیم لیتر بنزین را چند بفروشم که گران شدن کرایه را جبران کند؟
هردم از این باغ ویران بری بوی گند گرفته ای می رسد.
ادم تعجب میکنه که چندبار بایدیک مسیر شکست خورده ازموده بشه.مگه یکروزی با همین شعارهای عوام فریبانه بنزین را از 100 تومن به 400 تومن تبدیل نکردید. خالا چی شد ان عدالت چقدر به نفع محرومین شد فقط تورم کمز شکن برای مردم موند و یارانه به پشیزی تبدیل شد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر