بازدید 6380
۶
شرکت گاز استان تهران: 

هیچ نیروگاهی در استان تهران از مازوت استفاده نمی‌کند

امسال هیچ نیروگاهی درسطح استان تهران برای تأمین انرژی و تولید برق، از سوخت مازوت استفاده نکرده است. مدیرعامل شرکت گاز استان تهران گفت: با وجود افزایش میزان مصرف گاز در استان تهران، هیچ نیروگاهی از سوخت مازوت برای تأمین انرژی استفاده نمی‌کند.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۶ 30 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛ سعید توکلی روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح انتقال گاز به شهرک صنعتی خصوصی شنزار پاکدشت در جمع خبرنگاران گفت: با وجود افزایش میزان مصرف گاز در ماه‌های آبان و آذر، دو نیروگاه اصلی استان بدون محدودیت از گاز برخوردار بوده و مابقی نیروگاه‌ها نیز در صورت الزام استفاده از سوخت مایع، با همکاری شرکت پخش فراورده‌های نفتی از گازوئیل استفاده می‌کنند.

وی تأکید کرد: امسال هیچ نیروگاهی درسطح استان تهران برای تأمین انرژی و تولید برق، از سوخت مازوت استفاده نکرده است.

وی گفت: ۷۲ درصد از مصرف گاز استان تهران مربوط به مصارف خانگی و تجاری است و اگر هر مشترک فقط یک درجه از حرارت واحد خود کاسته و یا به پویش ۱۸ تا ۲۰ درجه بپیوندند، ۲۵ تا ۲۶ میلیون مترمکعب گاز به اندازه یک فاز عسلویه به ظرفیت گاز استان افزوده شده و زمستان امسال را بدون مشکل سپری خواهیم کرد.

توکلی اظهار داشت: میزان مصرف گاز آبان امسال نسبت به سال گذشته ۲۰.۰۶ درصد و میزان مصرف آذرماه ۱۰ درصد افزایش یافته، ولی با این وجود، گاز هیچ واحد مسکونی و تجاری قطع نشده و اگر قرار باشد که برای واحد‌های صنعتی محدودیتی ایجاد شود، از سوخت دوم استفاده خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر استان تهران از ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک و ۲۳ هزار کیلومتر خطوط لوله و تغذیه برخوردار است که تعداد مشترکین نسبت به سال قبل ۵ درصد افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: خط قرمز وزارت نفت و شرکت گاز استان تهران، جلوگیری از قطعی گاز مشترکین است که این مهم با مدیریت مصرف گاز و همراهی مردم محقق شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۶
بله دقیقا... مازوت فقط واسه شهرستان هاست
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
ما مازوت میسوزونیم برقتون را تامین کنیم حالا یک ذره دود اشکالی نداره نهایتش ما را خفه میکنه
بله جانم، مازوت سوزی فقط برای ما خوزستانی ها و استان های محروم دیگه است، تهرانی های عزیز لطفاً نگران نباشید!
چقدر دروغ میگوید !!!!!!
پس شهرهای دیگر چی؟

اراک یک شهر کوچک با هفتصد هزار نفر جمعیت، هوای آلوده تری نسبت به تهران دارد، چون نیروگاه شازند در 10 کیلیومتری اراک تمام مدت مازوت میسوزاند. جهت غالب وزش باد و وضعیت جغرافیایی منطقه هم طوری است که این دود هم مستقیم بالای اراک میرود و آنجا تقریبا ساکن میشود.

شما رو بخدا منتشر کنید!
بله کاملا درسته مازوت را به خورد ما شهرستانی های می دهید الایندگی در اراک نفس ها را به شماره انداخته و البته فریاد رسی نیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر