بازدید 6713

گفت‌و‌گوی بلینکن و زلنسکی پیش‌از تماس بایدن و پوتین

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی با با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیش از تماس تلفنی جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با ولادیمیر پوتین همتای روسی اش، گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۹۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۱ 30 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که بلینکن در این گفت و گوی تلفنی بر حمایت تزلزل ناپذیر آمریکا از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین در مواجهه با افزایش حضور نظامی روسیه در مرز‌های اوکراین تاکید کرد.
به ادعای آمریکا، روسیه ده‌ها هزار نیرو را در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده، اما مسکو می‌گوید که قصدی برای حمله به اوکراین ندارد و خواستار تضمین‌های امنیتی شده و از ناتو خواسته است به سمت شرق گسترش نیابد و استقرار نظامی خود را کاهش دهد.
بر اساس گزارش وزارت خارجه آمریکا، دو طرف همچنین در مورد تلاش‌ها برای حل مسالمت آمیز درگیری‌ها در شرق اوکراین و تعاملات دیپلماتیک آتی با روسیه گفتگو کردند.
کاخ سفید همزمان با افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین و در حالیکه قرار است گفتگو‌های امنیتی میان دو قدرت در ژانویه ۲۰۲۲ آغاز شود، اعلام کرد جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا فردا پنجشنبه ۳۰ دسامبر ۲۰۲۱ (۹ دی) با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه تماس تلفنی خواهد داشت تا در خصوص موضوعات مختلف از جمله تعاملات دیپلماتیک آتی با روسیه گفتگو کند.
امیلی هورن سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای افزود دولت بایدن به دیپلماسی گسترده با متحدان و شرکای اروپایی آمریکا، مشاوره و هماهنگی برای اتخاذ رویکرد مشترک در پاسخ به افزایش حضور نظامی روسیه در مرز‌های مشترک با اوکراین ادامه می‌دهد.

پیش از این، بایدن و پوتین هفتم دسامبر (۱۶ آذر) با یکدیگر به صورت مجازی دیدار و درباره موضوعات مختلف به ویژه اوکراین با یکدیگر گفتگو کردند.
"لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا نیز امروز چهارشنبه به وقت محلی به کشتی‌های جنگی این کشور دستور داد در منطقه دریای مدیترانه، موقعیت خود را حفظ کنند.

به گزارش تارنمای خبری - تحلیلی آمریکایی هیل، لوید آستین به ناو گروه جنگی یو اس اس هری ترومن دستور داد به جای حرکت به منطقه عملیاتی فرماندهی مرکزی که شرق آفریقا، تمام خاورمیانه و جنوب آسیا را در بر می‌گیرد، در منطقه عملیاتی فرماندهی اروپا باقی بماند.

وزیر دفاع آمریکا گفت: این تغییر نشان دهنده نیاز به حضور مستمر در اروپا است و برای اطمینان بخشیدن به متحدان و شرکای ما از تعهد آمریکا به دفاع جمعی است.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که حضور نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود و پوتین درصدد حمله به کی‌یف است. این در حالی است که مسکو بار‌ها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین عادی است. اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی را در دستورکارش قرار دهد.
منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بار‌ها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است، اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم می‌کند و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی