بازدید 25372
عضو جامعه روحانیت در گفت‌وگو با «تابناک»

«گرانی» یک‌شبه به وجود نیامده که رئیسی آن را فوری حل کند/ ریشه همه مشکلات خارجی نیست، سوء‌مدیریت داخلی هم زیاد داریم/ مشکلات اقتصادی با گفتاردرمانی حل نمی‌شود، مردم مرد عمل می‌خواهند

وی افزود: موضوع گرانی و اقتصاد نیز از ابتدای انقلاب تاکنون مطرح بوده است. گرانی در کشور یک‌شبه به وجود نیامده که بتوان یک‌شبه آن را از بین برد. این وضعیت به شکل‌های مختلف تا امروز ادامه داشته است، در حالی که در برخی مقاطع «گران‌فروشی» نیز به دلیل نوسان قیمت ارز و یا کاهش ارزش پول ملی در کنار تورم قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 28 December 2021

«گرانی» یک‌شبه بوجود نیامده که رئیسی آن را فوری حل کند/ ریشه همه مشکلات خارجی نیست، سوء‌مدیریت داخلی هم زیاد داریم/ مشکلات اقتصادی با گفتاردرمانی حل نمی‌شود، مردم مردعمل می‌خواهند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در خصوص اینکه آیا دولت می‌تواند مشکلات اقتصادی مردم و کشور را خیلی زود حل کند یا خیر، گفت: گرانی، مشکلات اقتصادی و معیشتی یک شبه به وجود نیامده که رئیس جمهور بتواند آن را فوری و یک شبه حل کند، اما تلاش آقای رئیسی و دولتش در این زمینه قابل تقدیر است.

حجت الاسلام سید رضا اکرمی، نماینده پنج دوره مجلس شورای اسلامی ـ که در خصوص عملکرد سید ابراهیم رئیسی و دولتش با خبرنگار «تابناک» سخن گفته ـ اظهار کرد: در مدتی که دولت حاج آقای رئیسی روی کار آمده که البته زمان زیادی هم نیست، سه اتفاق مهم در کشور رخ ‌داده است: نخست اینکه دعوای بین قوا از بین رفته و در شرایط کنونی می‌بینیم نوعی همدلی و همراهی در بین سه قوه به وجود آمده و قوا تلاش می‌کنند به هم کمک کنند که اتفاق مهمی بوده است.

عدم درگیری بین سه‌قوه باعث حل مشکلات مردم می‌شود

وی در این خصوص افزود: برگزاری مرتب جلسات سران قوا حتما در هماهنگی امور رهگشاست. درگذشته بین قوای سه‌گانه تنش و درگیری وجود داشت که امروز این وضعیت وجود ندارد. بدون تردید این وضعیت از نظر روانی شرایط تصمیم‌گیری را بهتر از گذشته می‌کند و می‌تواند زمینه‌های تصمیم‌گیری‌های مهم را به وجود بیاورد.

نماینده اسبق مجلس خاطرنشان کرد: اگر تصمیمات عقلایی گرفته شود و نهاد‌های تصمیم گیر به هم کمک کنند امیدوارم که به‌تدریج بهبودی حاصل خواهد شد. این اتفاق نیز نیازمند ارجح دانستن منافع ملی بر منافع شخصی و گروهی است که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار داشته باشد.

رئیسی دولت پرتلاشی تشکیل داده

اکرمی در خصوص دومین اتفاق مثبت در دولت رئیسی، تصریح کرد: موضوع دوم تلاش دولت است. در طول مدتی که آقای رئیسی مدیریت کشور را به دست گرفته‌اند، سفر‌های استانی زیادی رفته و نشست‌های زیادی با نخبگان و کارشناسان به‌خصوص در زمینه اقتصادی برگزار کرده‌اند. بدون تردید این تلاش‌ها در تغییر وضعیت اقتصادی و امنیتی تأثیرگذار است و در آینده می‌تواند شرایط را بهتر کند.

اینکه سیاست خارجی ما فقط به مذاکرات پیوند نخورده کار درستی است

وی در خصوص سومین اتفاق مثبتی که با حضور رئیسی در راس قوه مجریه افتاده است نیز گفت: نکته سوم به موضوع روابط بین‌الملل بازمی‌گردد. در هفته‌های اخیر، مذاکرات ایران و کشور‌های غربی آغاز شده و از فضای مذاکرات چنین برمی‌آید که کشور‌های غربی به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه برخورد با ایران، گفت‌وگو و مذاکره و احترام متقابل است که راه صحیحی نیز است.

عضو جامعه روحانیت مبارز ابراز امیدواری کرد: مذاکرات بین ایران و کشور‌های غربی درنهایت به نتیجه برسد تا تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران لغو شود. نکته مهمی که در این زمینه وجود دارد این است که مردم به عمل دولت چشم دوخته‌اند و نه شعار‌هایی که در رقابت‌های انتخاباتی داده‌ شده است.

مردم فقط به دولتی نمره قبولی می‌دهند که حاصل کار آن را در سفره‌شان احساس کنند

وی ادامه داد: مردم باید تغییر و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی را در زندگی خود لمس کنند. تنها در چنین شرایطی است که دولت می‌تواند کارنامه قابل قبولی از خود بر جای بگذارد.

اکرمی در پاسخ به این که در شرایط کنونی مهم‌ترین دغدغه مردم موضوع گرانی کالا‌های مورد نیاز آنهاست. آیا دولت در مسیری قرار دارد که بتوان گرانی‌ها را مهار کند، عنوان کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون که ۴۳ سال از آن می‌گذرد، کشور با فراز و نشیب‌های زیادی درزمینه‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مواجه بوده است. در طول سال‌های گذشته، دهه‌ای نبوده که ما با چالش‌های مختلف درزمینه اقتصادی، نظامی و یا سیاسی مواجه نباشیم. این نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد.

گرانی یک شبه ایجاد نشده که یک شبه رفع شود

موضوع گرانی و اقتصاد نیز از ابتدای انقلاب تاکنون مطرح بوده است. گرانی در کشور یک‌شبه به وجود نیامده که بتوان یک‌شبه آن را از بین برد. این وضعیت به شکل‌های مختلف تا امروز ادامه داشته است. این در حالی است که در برخی مقاطع، «گران‌فروشی» نیز به دلیل نوسان قیمت ارز و یا کاهش ارزش پول ملی در کنار تورم قرار گرفته است.

این نماینده ادوار مجلس با اشاره به اینکه امروز کشور با مشکلات مختلف داخلی و خارجی مواجه است، یادآور شد: به همین دلیل، مسئولان باید بیش از آنکه به دنبال فرافکنی و متهم کردن یکدیگر باشند با وحدت رویه عمل کنند تا این مشکلات کاهش پیدا کند. با گفتاردرمانی و شعار درمانی مشکلات کشور حل نمی‌شود. مشکلات کشور نیاز به عمل درمانی دارد. امروز مهم‌ترین مشکلات مردم کشور مسائل اقتصادی است.

دو دلیل اصلی مشکلات کشور؛ موضوعات خارجی و سوء مدیریت‌های داخلی

وی با تاکید بر اینکه در مرحله نخست باید مشکلات معیشتی مردم را به دو قسمت تقسیم کرد، گفت: بخش نخست مربوط به مشکلات خارجی است که عمدتأ نیز به واردات و صادرات بازمی‌گردد و بخش دوم نیز به سوء مدیریت‌های داخل کشور ارتباط پیدا می‌کند.

اکرمی تاکید کرد: نباید همه مشکلات معیشتی را به رویکرد سیاست خارجی کشور گره زد، بلکه باید واقع‌بینانه به قضیه نگاه کرد. ما باید این نکته را بپذیریم که در درون کشور استعداد‌ها و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که هنوز نتوانسته‌ایم به‌خوبی از آن‌ها استفاده کنیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۳
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۰۵
احسنت بر حق گویی ایشون
پاسخ ها
عجیب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
ایشون میدونست مشکلات را و گفت راه حل قطعی و بدون نیاز به برجامی که الان همه چیز بهش گره خورده بدتر از همیشه، دارد. ایشون گفت فقر و نداری رو تحمل نمیکنه. ایشون گفت معیشت مردم در اولویت است. بذله گویی و تمسخر خودت را آقای ملبس به لباس روحانیت بگذار کنار و سعی نکن توجیه بیاری. رییسی و تیم ایشون و زاکانی و ...گفتند برنامه دارند و راه حل. نکنه بنزین پونزده لیتر به هر نفر و حذف ارز کالاهای اساسی و مالیات روی برنج و گندم وارداتی که غذای اصلی مردمه و گرانی شش برابری دارو برنامه اصلی آقای رییسی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ روحانی داره با پونزده لیتر بنزین ملت رو مسخره میکنه؟ روحانی داره از غذای مردم مالیات ده درصدی میگیره تا برنج پاکستانی کیلویی 5 هزار تومن حداقل و در صورت حذف ارز 4200، خیلی بیش از این حرفها گران شود؟ گران کردن برق و گاز و ....کار کیه؟ آقایی که به این حرف این شخص گفته حق گویی کدام قسمت حق است؟ فرار از مسئولیت و تلاش برای پیدا کردن دلیل برای عدم کنترل قیمتها و گرانی بی سابقه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
به شاهد گفتن روباه کجاست گفت دم خونشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
دست بردار حق مگر در تبلیغات نگفتند برنامه داریم ویک هفته ای مشکلات وتورم وبورس را حل میکنیم ! لابد فراموش کردید بع خدا مردم عاصی شدند از دروغ .. بین مردم برید نا اشنا تاببینید حالا من جبهه رفته هم خودم رانفرین میکنم من که حتی یک پاپسی از مزایا رزمندگی استفاده نکردم //
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
چه حق گویی؟
همه به عینه دیدیم:
بنزین یک شبه گران شده....
دلار یک شبه گران شد
خودرو یک شبه گران شد
تخم مرغ یک شبه گران شد


کاری ندارم که این همه نتایج تصمیمات آنی مدیرانی نالایق بوده که هنوز هم به اشکال دیگه وحود دارن، بلکه این مهمه که یه سری مال گرفتن دستشون و روی کارهای غلط فعلی رو هم می پوشونن!!
پس نه تنها حق نمی گه که داره حقیقت رو به وارانه جلوه میده
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
از کرامات شیخ ما چه عجب پنجه را وا کرد گفت یه وجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
نمیشه در طول 42 سال هر دفعه بیائید بگید یه شبه هیچی درست نمیشه!!!
پس این یه شب کی تموم میشه؟!
تحریم ها شده توجیهی برای ناکارآمدی مدیران این کشور
که همه ی بدبختی ها را بندازن بر گردن تحریم ها
پاسخ ها
مسولین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
تقصیر بر گردن امریکای جنایتکاره
وگرنه ما مسولین بهترین مسولین دنیا هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
مسئولین!
مواظب باشید چشم تون نزنن
ممکنه همین آمریکای جنایتکار بخاطر مدیریتهای با شکوهتون مثل تبدیل کردن ارز پول ملی به هیچ بدزدتون و بخواد از این مدیریتهای شگفت انگیزتون استفاده کنه و آمریکا رو شکوفا کنه!
یعنی از اول این مشکل بوده گرانی وکمبود از سال 60 تا به حال نتوانستیم آن را حل کنیم کسی که 40 سال پیش از ایران رفته باشه وامروز بیاد همان مشکلات را دوباره تجربه میکنه هنوز تو صدا وسیما برای مرغ و تخم مرغ ستاد درست میکنن و یا تنظیم بازار بقولی هفت شهر عشق را عطار گشت ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم
پاسخ ها
بسیجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
دوست نداری جم کن از ایران برو
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
جناب بسیجی اولا "جم" نیست و "جمع" هستش در ثانی شما چکاره مملکتی که اینجوری دستور صادر میکنی؟شما که تا دیروز از روحانی بابت رفتارش و گفتارش با دلواپسان گلایه داشتید و محکومش میکردید حالا که خودتون دارید با همون ادبیات حرف میزنید!! مگه شماها نبودید تا دیروز از حق مطالبه گری میگفتید نکنه فقط حق مطالبه گری فقط با شماست و بقیه باید خفه بشن؟!واگر هم مطالبه کردن شما باید تعیین کنید از کی مطالبه داشته باشن و از کی مطالبه نداشته باشن؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خیلی ببخشید جم کنه بره تاشما چه بکنید مثل همین چهل و چند سال مردم مملکت رو بد بخت کردین دو قورتو نیمت هم باقیه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
ایشون جمع کنن برن بیرون. بعدا که ساندیس هم رقابتی شد خودت هم چمع کنی نمیتونی بری بیرون. ۴۰ و چند سال دیگه هم بگذره فقط گرانی بیشتر میشه اونهم نه یکباره آخه ۴۰ و چند ساله شده این گرونی لجام گسیخته. کاردانان هم جمع کردن و رفتند
چون کاری از دستشون برنمیومد چون مقام گزینش خودی ها بود
سهم خود شما از این شرایط و ناهنجاری ها که 5 دوره در مجلس حضور داشتید چقدر است.
حتما صفر درصد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
سهم عمده مدیریت کشور همیشه با روحانیت بوده واین وضع کنونی ناشی از همین مدیریت بوده
شما
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
نه نیم درصده سهم ما
حلج آقا کسی که درس فقه و الهیات خونده از اقتصاد و سیاست خارجی سر در نمیاره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اتفاقا خوب سر در میاره و خوب رانت ها را جذب کرده اند و مردم را بدبخت.
مر اقای رییسی خبر نداشت که ان همه شعار داد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
حرف مفت که مالیات نداره. گفت و به خواستش رسید مثل مجلسی ها و بقیه مسئولان....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خجالت بکش دست کسی گربه ننداز
قبلا دوره روحانی چرا ازین افضات نمیکردید،
ولی گفت حلش می کنم
چهار میلیون مسکن را هم قول داد بسازه
می شه؟؟؟؟؟
البته انتظاری هم نیست که مشکلات اقبادی رو ایشون حل کنه ، چون نه دو تای قبلی و نه ایشان هیچکدام تخصص شان اصلا اقصد نبوده و نیست که بخواهند مشکلات کشور را حل کنند و تا این زمان فقط مدعی بودند و بس
اقاضیانی فکر میکنند اقای رئیسی منجی و حلال مشکلات کشور است که حالا آمده اند میگویند مردم انتظارا نداشته باشند . خیر کسی انتظار نداشته و ندارد.
درگذشته بین قوای سه‌گانه تنش و درگیری وجود داشت که امروز این وضعیت وجود ندارد.)چرا ؟!! چرا دیگر قوا با قوه مجریه که انتخاب مردم بود مشکل داشتند ؟!!
در شرایط کنونی می‌بینیم نوعی همدلی و همراهی در بین سه قوه به وجود آمده و قوا تلاش می‌کنند به هم کمک کنند که اتفاق مهمی بوده است.) افرین به شورای نگهبان ... !!!! همه دوستان را دور هم جمع کرد
خدا پدرتو بیامرزه که حرف حقو گفتی و اذعان نمودی از بدو انقلاب مشکلات اقتصادی داریم
گرانی یک شبه ایجاد نشده که یک شبه رفع شود) البته که بعضیا تو انتخابات خالی می بندن بعد توش می مونن با وجودیکه امار همه چیز را هم به لطف دولت الکترونیک داشتند !!! حالا این به کنار قطعا این مشکلات یک شبه حل نمی شه مردم هم میدونن اما وقتی مردم می بینن ریس برنامه و بودجه اینقدر ضعیفه ریس صمت اینقدر ضعیفه وزیر اقتصاد پرته خوب چه فکری میکنند ؟!!! چه فکری میکنند وقتی می بینند سکه در عرض سه ماه سی درصد گران شد که این در دولت روحانی 6 سال طول کشید لبنیات 70 درصد در عرض 6 ماه برنج و مرغ و .... تازه ترامپ هم نیست این یعنی نه یک شبه بلکه یک دهه (ده سال) هم رفع نمیشه تا افراد لایق و متخصص اقتصادی علمی و صنعتی فارغ از گرایشات سیاسی و تفکرات سرکار نباشند مملکت درست نمیشه پنبه جناح بازی را از گوشتان بیرون بیارید مملکت نابود شد!!!
دقت کردین شده همین همش مشکلات می ندازیم گردن یکی دیگه
هشت سال بعد دوباره چپی ها میان می گن کار راستی هاست و همین فرمون برو جلو
انشاالله دور دوم حل میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
مگه دور دومی هم هست؟
انشاالله دور دوم حل میشن
دعوای بین سه قوه از کدام طرف بوده است و کدام طرف مقصر هستند
همش حرف .
با اعدام روحانی و تیم اقتصادی اش مرحمی بر درد مردم بگذارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خدا شفای عاجل دهد شما را!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
نادان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
تمام رئیس جمهور های قبلی باید اعدام بشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
مرد حسابي روحاني رفت پي كارش حالا هي بگين روحاني اون بدبخت دلار را 23 تومن تحويل داد ، طلا 1070 بود اون موقع حتي عزيزي دل همه ما تخم مرغ جان 35 تومن بود الان چي
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
اصولا هر رئیس جمهوری در ایران بعدها زمره‌ی اپوزیسیون قرار میگیره مگه اینکه پست بالتری بگیره خخخخخخخ
گرانی ها همه نتیجه برجام و کلا تقصیر روحانی و ظریف است
باید دادگاهی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
دقیقا حرف شما درسته ولی افراد تو لیست اضافه کن احمدی نژاد رئیسی و ....
ما هم حرف ما همین است حدود 40 سال ضربدر 365 می شود چند ؟ به اضافه چند شب کبیسه .
قبل از انتخابات رئیس جمهوری چیز دیگه ای می فرمودید. حالا می فرمایید یک شبه حل نمیشه؟؟؟
تا پیش از این مگه نمیگفتید تحریم نعمته حالا چرا پیچیدید؟
مگه مشکل روحانی و دولتمرداش نبودن؟؟؟ حالا که رفتن چرا مشکلات کم نشده که زیاد هم شده؟؟؟
تا کی میخواهید با این توجیهات کارتون رو پیش ببرید.
شجاعت داشته باشید بگید مشکلات مملکت بخش اعظمش مربوط به روابط بین الملی ماست
گرانی زودسریع انقلابی که نیومده که زودسریع انقلابی هم ازبین بره!!
حاج اقا خدایی 43سال هم وقت زیادی برای درست کردن وضع موجود ...بالاخره این مشکلات طی 43 سال بوجود امده ....اقای رییس باید ده دوره بمونه ...میشه؟
سو مدیریت که الان بدتره اخه اینم طرح شد ۱۵ لیتر بنزین ۲۵۰۰ خجالت نمی کشید ملت را دلال می کنید واقعا چه کسانی این طرح ها را ...
دو سال از روی کارآمدن یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌گذرد و نمایندگان این مجلس به جای این‌که به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم بپردازند خودشان را سرگرم طرح‌هایی مانند «طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی» کرده‌اند و علیرغم این که مرکز پژوهش‌های مجلس شورای ایردات اساسی به طرح صیانت (بستن فضای مجازی) گرفته است، با تغییر نام این طرح باز هم می‌خواهد آن را بررسی کنند. معتقدم از نمایندگان مجلس باید پرسید چرا در زمانی که مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم جدی شده است و حتی درصدی از مردم ایران در فقر به سر می‌برند، سراغ طرح‌هایی می‌روند که موجب بسته شدن روزنه‌های مردم برای برای گفت‌وگو و کمی احساس آزادی می‌شود. اگر امروز ما متوجه مشکلات معیشتی و یا پیگیری‌های مجلس در زمینه‌های دیگر علیرغم قول‌هایی که داده بودند می‌شویم به دلیل وجود چنین فضایی (فضای مجازی) است؛ ما درک می‌کنیم بستن فضای مجازی از طرف این افراد با چه هدفی دنبال می‎‌شود، چرا که می‌خواهند اطلاعات کمتر منتقل شود، زیرا هرچه مردم از اخبار کمتر مطلع شوند، برای آن‌ها بهتر است. امروز کارکرد و عملکرد ۲ ساله نمایندگان و مجلس را به واسطه فضای مجازی می‌توان متوجه شد اما اگر این فضا بسته شد، چگونه می‌توانیم بفهمیم چه اتفاقی رخ داده است؟ اگر مشکلات مردم را حل کنند، نیازی به بستن فضای مجازی ندارند، اخبار خوب منتقل می‌شود و مردم زندگی عادی‌شان را مثل بقیه مردم دنیا خواهند داشت اما متاسفانه آن‌ها همیشه یک نعل وارونه می‌زنند.
برخی از این آقایان گویا با طالبان کورس گذاشته باشند و هر روز یک فرمان جدید می‌دهند؛ به کسانی که عضو کمیسیون بهداشت هستند می‌گوییم ما زنان امیدی به خیر این مجلس نداریم، شر نر‌سانید. بسیار شرم‌آور است در زمانی که عکس‌هایی منتشر می‌شود که زنان، پیرزنان و کودکان سر در سطل زباله می‌کنند، آقایان در فکر این هستند که چگونه می‌توانند زنان را از حداقل امکاناتی که دارند، محروم کنند. چگونه نمایندگان مجلس می‌توانند در شرایطی که مردم با کوهی از مشکلات دست به گریبان هستند، حرف‌هایی بزنند که دود از سر آدم بلند می‌شود.این تئورسین‌ها چه کسانی هستند که نظریه‌پردازی می‌کنند؟ امروز قرار است دست در جیب مردم برود و از دارایی نه از درآمدشان مالیات بگیرند! یعنی امروز آن کارگر ، کارمند و استادی که یک خانه دارد باید مالیات بدهد. توجه داشته باشید یک زمانی مردم دست‌‎شان به جیب‌شان می‌رسد اما در حال حاضر نمی‌توانند از عهده خرج و مخارج‌ روزانه‌شان بربیایند؛ این گونه که نمی‌شود برای درآمد از جیب‌شان مالیات بگیریم! اما هر آدم منصفی هم تا یک حدی می‌تواند سکوت کند و بگوید مهلت دهیم و چیزی نگوییم و اجازه دهیم دولت کار خودش را انجام دهد. مردم امروز باید نان و دارو را گران بخرند، سوال این است اگر بنا باشد مردم نان را گران بخرند، چه چیزی در سبد خانواده می‌ماند؟ نان از سفره خانواده ایرانی حذف شود، چه می‌شود؟ امروز طبقات فرودست ما در جامعه نماینده‌ای ندارند که صدای‌شان را به آنها برسانند. تهیه دارو مشکل همه ماست، اگر بخواهیم آن را حذف کنیم، دیگر حتی از حداقل‌های یک زندگی ساده هم برخودار نیستیم. طوری فضا را مدیریت می‌کنند که گویی مردمی وجود ندارند و تنها ۱۰ الی ۱۵ درصد هستند که فقط دغدغه‌های آن‌ها باید مورد نظر قرار گیرد. عملاً نهادهای تصمیم‌گیر بسیار آشکار می‌گویند رأی و نظر مردم اهمیتی ندارد و مردم هم می‌دانند نظرشان چندان در تصمیم‌سازی‌ها لحاظ نمی‌شود. همین مجلس که امروز روی کار است برآیند مشارکت چند درصد مردم ایران است؟ مجلس آتی هم همین خواهد بود و شاید به مراتب مشارکت کمتر هم شود. اما برای نهادهایی که در حال حاضر قدرت را در دست دارند و تعیین‌کننده هستند مشارکت مردم مفهوم چندانی ندارد و مردم هم دیگر تاب و توانی ندارند که بخواهند این رفتارها را جدی را بگیرند.
.نه رییسی و نه قبلی ها هیچ کدام درایت و سواد و تخصص ریاست جمهوری در ذاتشان نیست که نیست
شش ماه از دولت رئیسی می گذرد و روند های منفی اقتصادی همچنان ادامه دارد. یکدست سازی نهاد های اجرایی بطور کامل صورت گرفته و رئیسی رقیبی جز عملکرد خود ندارد.

انسجام در دولت نیز انسجام قابل قبولی نیست و توقع می رفت حالا که همه نهاد ها یکدست شدند کار ها با انسجام در نهادهای اجرایی پیش برود اما این انسجام خوب نیست. مثلا در قیمت گذاری ها شاهد هستیم که برنامه مشخصی در دستور کار آقایان قرار ندارد. وزرا ساختار وزارت خانه ها را بهم می ریزند در حالیکه ممکن است چند ماه دیگر سر جای خود نباشند. نمی شود که وزیری با سلیقه ی خود ساختار وزارتی تعیین کند.

آقای رئیسی بحث عدالت و مبارزه با فساد را اعلام کرده است اما عمده این صحبت ها در قالب شعار باقی می‌ماند و جنبه عملیاتی به خود نمی‌گیرد.
آفرین روند کشاندن اقتصاد کشور به ورطه فلاکت و به تبع آن سایر پارامترهای زندگی به همراه اقتصاد روند یکی دو روزه نیست اصولا سی چهل سال مسئولان نالایق و ناتوان فقط به مدد زور و ضرب کشور را به مصیبت گرفتار کرده اند و جیب خودشان را آباد کرده ند هر کس آمده با ظاهر یازی مردم را فریفته و گرهی کور بر گره‌های زندگی مان زده نه رئیسی می تواند درستش کند نه از؟رئیسی بزرگترش چون نیت و همت اینکه درست شود نیست این ها هم نه توانش را دارند نه می خواهند هر کس کاری دارد اینها این کاره نیستند
چرا دوره تبلیغات زیاست جمهوری اینجوری حرف نمیزدین؟؟!...حالا که خره رو سوار شدین ...
اگر نگاهتان به داخل بود همه چیز درست می شد!!
نه مشکلات یه شبه حل نمیشن ولی سالی که نکوست از بهارش پیداست!
ریشه تمام مشکلات در سیاستهای کلان اشتباه خارجی وداخلی است
حاج آقا هم شما هم ملت میدانند گیر کار کجاست اما ملت نجیب است و علاقمند انقلاب که هیچ نمی گوید اما شما میدانید که مشکل کجاست و خود را به کوچه علی چپ میزنید تا نشان دهید نمیدانید مشکل چیست !
رئیسی هم بزودی استعفا محبوره بده
چون از اول انقلاب بوده معلومه که عاملش سیاستهای کلانه و کاری به این دولت و اون دولت نداره
حاج اقا تولدت مبارك
آقای محترم مگه گرانی روحانی و اون یکیها یک شبه بوجود اومده همهای شماها از اوا انقلاب سر مسند و قدرت هستین همتون هم طلبکار و منتقد هم هستین همتون هم اول انقلاب یه لا قبا بودین الان ماشالله چش نخورین وضعتون خوبه
تا وقتی تفکر تحریم نعمت است از بین نرود وضعیت روز بروز برای خود حکومت هم سختتر خواهد شد. بقیه حرفها مانند اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل هم همش حرف مفت است.
مگه رئیسی نمیگفت چنان میکنمو چنان میکنم ؟مگه خبر از این اوضاع نداشت که باکمترین سواد رئیس جمهور شده؟حالا فقط یه راه داره ،حقوقهای سی چهل میلیونی رو به پنج میلیون برسونه تا عدالت برقرار بشه وگرنه دیگه نمیشه یه کشورو از آشوب دور کنه
سهم خود ریسی در ایجاد این اوضاع کم نیست
وی افزود: موضوع گرانی و اقتصاد نیز از ابتدای انقلاب تاکنون مطرح بوده است. !!!! اقا این چه فرمایشیه! آقا!!!! کارهای رییسی را می خواهید با تعمیم به پیش و پس از انقلاب توجیه کنید و کارهای دیگران یک خیانت و جنایت بود!!!!!!!!!!!!!!
در طول مدتی که آقای رئیسی مدیریت کشور را به دست گرفته‌اند، سفر‌های استانی زیادی رفته. خوب این خودش یه مشکلی است که بر مشکلات افزوده شده است و مخارجی که این سفرهای الکی داشته بر گرده ما مردم بار شده است!!!!
دوره این رییس جمهورای جدید!!!! را 43 سال تمدید کنند تا بتونه مشکلات انقلاب تا الان را به خوبی سر فرصت با آرامش و طمأنینیه و این ها با سفر به تمام نقاط و اقصی نقاط و گوشه گوشه ایران عزیز حل بفرمایند و بعد از 43 سال دیگه رییس جمهور بعدی را نیز مشخص کنند تا راه ایشون را ادامه بده ان شاء الله!!!
کلاجماعت شماهاتوانایی وتخصص واراده برای حل مشکلات ندارید،اماتخصصتون درافزایش نابسامانی وبیچارگی کشورومردم خیلی هم درخشان
سلام حداقل ایشون انصاف داشت اقرار کنه این وضع سالهاست برقراره.سئوال اینجاست که چه کسی سالهاست زمامدار اموره .به قول خودشون الان دیگه تمام سه قوه یکدسته حالا ببینیم گناهان رو گردن کی ماندازند.البته مطمئن هستم یکی رو پیدا میکنن اگر هم نشد مگه آمریکا مرده.
حاج آقا اینها را که همه میدانند شما هم که در مجلس بوده ای لطفا برگزد به صخبت های قبلی خودت تو دوسال گذشته ببین به این حرفها چقدر توجه داشته ای چگونه انتظار داری ملت از عالمی چون تو اندرز بگیرند خجالت دارد . سکوت کنی بهتر است و آبروی روحانیت معزز را بیش از این نبر حودت هیچ احترام این لباس را حفظ کن ....
به نظر من وعده سر خرمن و بدید و همه مشکلات را بندازید گردن دولت قبلی. هه هه
دقیقا نمیگن چند سال باید صبر کنیم درست بشه عمر ما داره تمام میشه ولی دوستان میگن یک شبه مشکلات حل نمیشه ..چطوری محاسبه میکنید الان 30 ساله قراره مشکلات حل بشه ..حالا شده یک شبه..تاریخ بدید بگید از 100 سال دیگه مشکل حل میشه ..فقط وعده توخالی ..یکبار چرا نمیگید مشکل از مسولین هست همش میگید مردم زیاد بنزین مصرف میکنند مردم زیاد گاز مصرف میکنند همه چی آخر افتاد گردن مردم
ما فقط خواهشمون اینه !!!ایشون فقط جلوی گرونی های یه شبه رو بگیره اگر صادق و راستگو و صالح هستن
باز خوبه که نگفته این تورم از هشتاد سال پیش هینجوری بوده.!!
چطور از روحانی انتظار داشتید که تمام مشکلات را حل کنپ
مربی از خارج میارید خب یه دفعه هم رییس جمهور از خارج بیارید وابسته به هیچ گروهی و دسته ای و هیئتی نباشه بعد ببینید اگر بزارند چطور کار میکنما خودمون مشکل داریم والا سوییس رو هم تحویل بگیریم ویرونه تحویل میدیم تفکرات خرابه باید اصلاح بشه
حاج آقا این مسیر با این مجموعه و نگرش قابل اصلاح نیست . تنها نکته مثبت رفتار صورت گرفته برداشتن نقاب از چهره مدعیان نا اهل بوده که در جای خود بسیار ارزشمند است
این نیز بگذرد
آقای عضوجامعه روحانیت هیچکس انتظار نداره که آقاای زئیس جمهور عزیز یک شبه گرانی را علاج کنند ولی متوانند جلوی گرانی را بگیرند که از اینهم گرانتر نشه شما تازه گی برنج خریدی هفتاد در صد گران شده یک چسب جهار هزار تومنی شد پنجاه هزار تومن مته الماسه شش میلیمتری هشت هزار تومنی شده هیژده هزار تومن تابره بالا
بیا پایین بچه سرمون درد گرفت!!!
هر کس نمیتواند وضعیت را بهتر کند استعفا بدهد.
نتیجه سالها بیدرایتی وناتوانی اداره امور کشور است
بدبخت بیچاده مردم ایران
جناب ۴۳ ساله مملکت دست شماها هست اونوقت میگی یه شبه حل نمیشه ؟!یه شب که جای خود داره اگه یه قرن دیگه هم بگذره همین آش وهمین کاسه هست
چهار سال اول احمدی نژاد نمایندگی پر از خودروی قسطی

چهار سال دوم خراب کرد احمدی نژاد

چهار سال اول روحانی خودرو قسطی ثبت نامی قیمت کارخانه تحویل یک ماهه
چهار سال دوم روحانی خراب کرد

الان وضعیت خانه و‌ماشین تو دولت رییسی بیشتر شبیه چهار سال دوم احمدی نژاد و چهار سال دوم روحانی شباهت دارد
چهار سال اول احمدی نژاد نمایندگی پر از خودروی قسطی

چهار سال دوم خراب کرد احمدی نژاد

چهار سال اول روحانی خودرو قسطی ثبت نامی قیمت کارخانه تحویل یک ماهه
چهار سال دوم روحانی خراب کرد

الان وضعیت خانه و‌ماشین تو دولت رییسی بیشتر شبیه چهار سال دوم احمدی نژاد و چهار سال دوم روحانی شباهت دارد
همه دنیا مشکل داره ، در هندوستان ۲۰۰ میلیون توی خیابان میخوابند، در بنگلادش، نیجریه. حتی امریکا مردم توی خیابان میخوابند، مشکل جهانی است و راه حل جهانی هم میخواهد،
اولین راهکار حذف هزینه های نظامی و انحلال ارتش های جهان
از بین بردن مرز ها و ایجاد حکومت جهانی تحت ریاست سازمان ملل متحد،استفاده از علوم و منابع در گستره جهانی، کنترل جمعیت و …..
سلام دوستان الان خودشان میدونن چی بر سر مردم اوردن والان موقع خوردن ان کاسه زهر رسیده که تحریها را بزارن کنار
از چهره نورانی ایشان بخوبی پیداست که ایشان متصف به صفات عالیه علمی و اعلم علوم جاریه همچون سیاست و اقتصاد بین الملل و بانکداری وانواع صنایع و تکولوژیهای قرن حاضر میباشند.
این آقای اکرمی ببست سال نماینده مجلس وقانونگذاربودندهیچ وقت ازخودش سوال می‌کند چه نقشی و انحراف دینی جوانان بیکاری مشکلات اقتصادی که یک شبه پیش نیامده کودکان کار زنان بی سرپرست مردم فقیر ومحتاج صدقه ویرانه وووو داشته است البته ازماست که برماست ده ها باربه ایشان وامثالهم رای دادیم
43 است حرف شنید ایم این که تازگی ندارد 43 سال ک همش می گیم دریغ از پارسال اگر شما فقط یک روز در این 43 سال سراغ دارید فقط یک روز که اون روز بهتر از بهتر از دیروزش باشد بگین من خودکشی خواهم کرد
شنیدیم آقای دهنوی نماینده مجلس برادر کوچکش رو گذاشته معاون استاندار گلستان. بدون یک ساعت کار در وزارت کشور مگه قرار نبود انتصاب فامیلی نباشه
ایشان حق گونیستنداگررییسی نمیتواند گرانی راکنترل کندپس چراحقوقها راافزایش نمیدهدچراباهمسان سازی حقوق بازنشستگان مخالفت میکند ما نمی‌گوییم رییسی بیایدشق القمرکند حداقل جلوی گرانی یک قلم کالارابگیردمثلا لبنیات من دستم راقطع میکنم اگرایشان بتواندجلوی گرانی لبنیات رابگیردرییس جمهوری که نتواندجلوی گرانی فقط یک قلم کالارابگیرداستعفاکندبهتراست
پولهای کشورغارت شدوهمه خوردن وبردن کشورهای دیگه سرمایه گذاری کردن آقای رئیسی میخواست باصادرات پرایدوسیب زمینی به کشورهای دیگه جبران کنه خسارت که همه برگشت خورد.دوباره مامردم بیچاره موندیم وگرانی
میدونید لاکپشتی دارید همه چیز را گران میکنید و صدا و سیما هم حرفی نمیزنه میدونید تا یه چیزی را میخواهی گرون کنید میگید چون ارزونه قاچاق میشه مگر مرز ها درش باز هست که هر کس بیاد بره هر کاری بکنه (پس حتما به راحتی اسلحه هم میارن) باور کنید این آخرین بار بود که بقول آمار خودتون 26 درصدددددددددددددد مردم اومدن انتخابات شرکت کردن (تازه چقدر خون پاک شهدا عزیز را به میون می کشید و با احساسات پاک مردم بازی می کنید ) باور کنید در دوره بعدی 10 درصد مردم شرکت نمیکنن . آقای رئیسی چرا آقازززززززززززززززززده ها را جمع نمیکنی ؟ چرا آمار سرمایه هایی که توسط آقازاده ها ( فرزندان شما بزرگواران) از کشور خارج کردن نمیدهید ؟؟؟؟؟؟؟ چرا آماررررررررررررررررررررر آقا زاده هایی که در آمریکاه و اروپا زندگی می کنند نمی دهید. چرا لاک پشتی آب ، برق را گرون میکنید > چرا نمیای یک شب به مردم یاد بدی چه جوری با 4 (چهارررررررررررررر )میلیون بشه زندگی کرد . چقدر دروغ تحویل مردم میدهید . هر کاری میکنید بکنید مهم نیست . مردم مسافرت و ................................. نمیخوان ، فقط بیا بگو با چهار میلیون چه جوری بخورن ، بخوابند ، خودشونو درماااااااااااااااااااااااااان کنند .الله اکبر ، الله اکبررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر.
اولا در سالهایی که گرانی شکل گرفته ایشون کم پست و مقام نداشته لذا ایشان هم مقصرند ثانیا ایشان چنان شعار میدادند که حالا باید تورم ایران ونزوئلا را با هم حل کرده باشه
با توجه به اینکه رئیس جمهورشون خیلی خاطرخواه ایران شده .
ده ساله تحریم هستیم
اگر . عرضه داشتند نباید می‌گذاشتن آب تو دل مردم تکان بخورد
ولی تمام مشکلات را به مردم انتقال دادند این یعنی بلد نبودن کشور داری
یه شبه هم نفت خوزستان مکیده نشده قم چند سال پیش چی داشته اب شور وبیایانی پیش نبود الان همه خیابانهای

ان لاکچری بابهترین امکانات هرکس حقیقت رانگوید .....
گرامی بنزین وحذف ارز ۴۲۰۰ و دیگر سیاست های موجود مشکلات را دوچندان خواهد کرد
رییسی از اول همه کاره بوده اگر عرضه داشت وضعیت مردم درست کرده بود ...نه بابا هیچ خبری نیست فقط وعده است مثل سراب
«گرانی» یک‌شبه به وجود نیامده که رئیسی آن را فوری حل کند/ ریشه همه مشکلات خارجی نیست، سوء‌مدیریت داخلی هم زیاد داریم/ مشکلات اقتصادی با گفتاردرمانی حل نمی‌شود، مردم مرد عمل می‌خواهند"
این درست است که گرانیها یک شبه بود نیامد و از اول انقلاب تاکنون درگیر آن هستیم. ولی از اول انقلاب هم روزه و هم هفته هم ماه و هم ساله گرانی نداشته ایم. الان گرانیها سلیقه ای و چشم هم چشمی شده است، این صنف گران میکند، ان صنف هم به تبع آنها جنش را گران میکنند، و ... آیا به ضرب المثل "آدم گرسنه که خانواده اش هم برای نان شب لنگ هستند، دین ایمان ندارند". ایکاش شما که بیاد دارید که از ابتدای انقلاب گرانی بود و از مقامات هم هستید، ظرف این چهل و چند سال فکری بحال گرانیها میکردید و ملت این روز را نمیدیند که هم گرانی داشته باشند و هم پولشان دم به دقیقه بی ارزش میشود. چطور مقامات مسئول اینگونه راحت به اقناع میرسند و براحتی این بدبختی ملت را اینگونه با بی مسئولیتی محض توجیه میکنند. آقای عزیز تا حال کجا بودید که پس از گذشت بیش از چهل سال تازه صحبت یک شب و دو شب میکنید. خوش بحال وجدان راحتتان. اگر نمیتوانید حداقلهای معیشتی را برای ملت گرسنه ولی قوی ایران تامین کنید با این حرفها نمک بر زخمها نپاشید. اشکالی ندارد اگر کسی مشکل معیشتی ندارد، برای گرسنه گان سخرانی کند و به آنها طرح و برنامه ارائه کند. مشکلات معیشتی مردم از فساد و دزدی است و نه از تحریها. خوب است که خودتان میدانید که بیش از چهار دهه است که با مبارزه با دانه درشتها میکذرد و هنوز هم مثل پره های پنکه بدنبال هم میدوند.
خبر جدید اقا میفرمایند گرانی یکشبه نبوده بگویم صحیح مگر اقای ریاست جمهور قول کمشدن را نداده بودن علیرغم اینکه ارزان نشد گرانی بسیار بیشتر شده چرا دفاع نامعقول میکنید چرا خودتان را نزد مردم بد مینماید چرا واقعیت را نمیگوید چگونه جواب اندنیا را خواهید داد ....
خدایاملتراازدستمسولین بی کفایت برهان
بله گرانی از گذشته بوده ،ولی ما میتوانیم جلوی گرانی اختلاس را بگیریم ،برحورد قاطع و قانونی ما جوانانی داریم ورزمندگانی داشته و داریم ،میشود ،کشور ما سرمایه زیادی دارد ،وفقط دستگاهای نظارتی باید شب و روز نظارت وبرخورد قاطع چون مردم می‌خواهند واقعاً میشود ،جلوی آنها بی که دست در بیت‌المال دارن
این همه بدبختی سر تنبلی مسولین
اصلا قرار نیست مشکل گرانی حل بشه یک مشت دارن بهره می برند و شخ یاد شده اگر هم بخواهد گرد کت اون مافیای پشت سر اقتصادی را نمیتونه بتکونه چه برسه بخواد جلوی اونها در بیاد ....قرار هم نیست که کاری بشه به نفع عام
برای آباد کردن یک روستا هم اگر روستاییان کاروتلاش نکنند آن روستا نابود میشود .چه برسد به یک کشور :اگر کار وتولید وتوزیع صحیح سرمایه بین مردم نباشد .این درخت تنومند از درون لانه موریانه ها خواهدشد .وخشک وبی ثمر .فرو‌حواهد افتاد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست