بازدید 13020
۱

جنجال رئیس جمهور واکسن ستیز برزیل

یک نهاد مشورتی دولتی برزیل با انتشار مطلبی اعلام کرد که ۳۰۱ کودک بین ۵ تا ۱۱ سال در برزیل بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸ 28 December 2021

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، رئیس جمهوری واکسن ستیز برزیل در جنجال جدید با واکسن زدن دختر ۱۱ ساله اش مخالفت کرد. این مخالفت با موضع منفی کارشناسان بهداشتی روبه رو شد.

 "ژائیر بولسونارو" رئیس جمهور برزیل می‌گوید که دختر ۱۱ ساله اش واکسن کرونا را تزریق نخواهد کرد.

نظرات و اقدامات ضدواکسن ژائیر بولسونارو باعث انتقاد کارشناسان بهداشت عمومی شده و براساس نظرسنجی‌ها به محبوبیت و او ضربه زده است.

رئیس جمهور برزیل: دختر ۱۱ ساله ام واکسن نمی‌زند

رویترز نوشت: بولسونارو رهبر حزب راستگرای برزیل گفت که "مارسلو کویروگا" وزیر بهداشت این کشور در ۵ ژانویه ۲۰۲۲ (۱۵ دی) نحوه کمپین واکسیناسیون کرونا را برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله اعلام خواهد کرد.

بولسونارو در ایالت جنوبی "سانتا کاتارینا" به خبرنگاران محلی گفت: "کودکان آن طور جان نباخته اند که واکسن برای آن‌ها توجیه مناسبی باشد".

واکسیناسیون کودکان در برزیل به موضوع داغی تبدیل شده است. حامیان و طرفداران اصلی بولسونارو به شدت با واکسیناسیون کودکان مخالف هستند. این در حالی است که اکثریت قریب به اتفاق مردم به شدت از واکسن‌ها حمایت می‌کنند.

"آنویسا" سازمان ناظر بر بهداشت و سلامت ملی برزیل در ماه اکتبر اعلام کرد که کارکنانش در باره واکسیناسیون به مرگ تهدید شده اند.

بولسونارو و دختر "لارا" در خارج از کاخ ریاست جهموری برزیل برای هواداران خود دست تکان می‌دهد- ۳ می ۲۰۲۰ /

زمانی که سازمان بهداشت برزیل واکسیناسیون برای کودکان ۵ تا ۱۱ ساله را تائید کرد، بولسونارو با گفتن اینکه می‌خواهد اسامی امضا کنندگان این طرح را منتشر کند، جنجال برانگیخت.

"کویروگا" وزیر بهداشت برزیل در ۲۳ دسامبر (۲ بهمن) با اعلام این موضوع که مرگ و میر کودکان بر اثر کووید ۱۹ مجوز‌های اضطراری واکسیناسیون را توجیه نمی‌کند، جنجال بیشتری به پا کرد. این وزیر بهداشت کمی بعد گفت که واکسن‌های کرونا برای کودکان نیاز به نسخه پزشک دارد که مقامات بهداشت کشور سریعا با آن مخالفت کردند.

بولسونارو گفت: من با "کویروگا" (وزیر بهداشت) صحبت کرده ام. او روز ۵ ژانویه باید یادداشتی را در مورد نحوه واکسیناسیون کودکان منتشر کند".

رئیس جمهور برزیل افزود: "امیدوارم هیچ دخالت قانونی دیگری صورت نگیرد. امیدوارم. زیرا دخترم واکسینه نمی‌شود. بگذارید این موضوع را کاملا روشن کنم".

یک نهاد مشورتی دولتی برزیل با انتشار مطلبی اعلام کرد که ۳۰۱ کودک بین ۵ تا ۱۱ سال در برزیل بر اثر ابتلا به کووید جان خود را از دست داده اند.

خود بولسونارو از تزریق واکسن امتناع کرده و بار‌ها ایمنی و کارایی واکسن‌ها را زیر سوال برده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خدارو شکر که یک آدم شجاعی پیدا شد که مقابل این فریب بایستد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان