بازدید 43169
جزئیات طرح عدالت بنزینی دولت از زبان وزیر نفت

خبری از گرانی قیمت بنزین نیست؛ فقط ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای هر کارت ملی

پس از اینکه در روز‌های پایانی پاییز، نامه‌ای به امضای معاون اقتصادی رئیس جمهور با محتوایی در خصوص اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو‌ها رسانه‌ای شد، حالا وزیر نفت به بیان جزئیات طرح بنزینی دولت پرداخته است.
کد خبر: ۱۰۹۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲ 27 December 2021

پس از اینکه در روز‌های پایانی پاییز، نامه‌ای به امضای معاون اقتصادی رئیس جمهور با محتوایی در خصوص اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودرو‌ها رسانه‌ای شد، حالا وزیر نفت به بیان جزئیات طرح بنزینی دولت پرداخته است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در سال‌های اخیر همزمان با تداوم حمایت یارانه‌ای دولت به صورت آشکار و پنهان، بسیاری از کارشناسان اقتصادی به تبعات این نوع حمایت ناعادلانه یارانه در سطح جامعه اشاره داشتند و به طور مشخص در موضوع بنزین یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان دولتی و مجلس، ضرورت تغییر راهبردی در شیوه توزیع یارانه‌های انرژی همچون برق، گاز و بنزین بوده است.

به گونه‌ای که در این باره طی سال‌های اخیر، طرحی با تاکید بر ارائه بنزین یارانه‌ای به افراد و نه خودروها، مطرح بوده است. تا جایی که در روز‌های پایانی سال گذشته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صحن علنی و در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، با پیشنهاد مالک شریعتی نیاسر نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس مبنی بر اجرای اعطای سهمیه بنزین به خانوار فاقد خودرو از مهر ماه ۱۴۰۰ مخالفت کردند.  

در آن مقطع این نماینده مجلس تاکید داشت: می‌توان بازاری ایجاد کرد تا مردمی که خودرو ندارند، اما سهمیه بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند، بنزین خود را خرید و فروش کنند. حتی تاکید شد که ممکن است دولت کنونی توان اجرا نداشته باشد از این رو اجرای آن را به ابتدای مهرماه موکول کرده‌ایم.
 
بنابراین با گذشت بیش از نه ماه از مخالفت مجلس با طرح بنزینی مطرح در صحن علنی مجلس، حالا چند وقتی است که خبر‌ها حکایت از برنامه ریزی دولتمردان برای اجرای «طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها» دارد؛ به گونه‌ای که در نامه دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور به وزرای نفت و اقتصاد و همچنین دبیر شورایعالی مناطق آزاد، با اشاره به جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در آبان ۱۴۰۰، تاکید شده بود: طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها، به صورت آزمایشی در جزیره قشم اجرا و هیات وزیران بر اساس نتایج حاصل از اجرای آزمایشی طرح، در خصوص تعمیم آن به کل کشور تصمیم گیری نماید.
 

هر کد ملی ۱۵ یا ۲۰ لیتر بنزین یارانه ای؟!

پس از این موضوع، محمدرضا لواسانی سرپرست منطقه آزاد کیش، تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می‌گرفت. سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از این پس، سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می‌گیرد، میزان یارانه تخصیصی به‌ ازای هر نفر، معادل ۲۰ لیتر بنزین به‌نرخ ۱۵۰۰ تومان است. به‌ گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می‌توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده است به فروش برسانند. طبق این طرح، افرادی که به هر دلیل، امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی، مبلغ آن را به‌صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.
 

تاکید وزیر نفت بر توزیع عادلانه بنزین

خبری از گرانی قیمت بنزین نیست؛ فقط ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی برای هر کارت ملی
 
بر اساس این گزارش، پس از گمانه زنی‌های مختلف در خصوص سازوکار اجرایی طرح مدنظر دولت در خصوص بازتوزیع یارانه بنزین، امروز جواد اوجی وزیر نفت  بابیان اینکه دولت سیزدهم برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد، از جزئیات بیشتری درباره طرح دولت برای توزیع عادلانه یارانه بنزین گفت و افزود: در حال حاضر ما ۲۷ میلیون کارت سوخت در کشور داریم. دولت مصمم است یارانه‌ای را که امروز به خودرو‌ها داده می‌شود، به همه مردمی که خودرو ندارند نیز تعلق بگیرد و بتوانند از یارانه بنزین بهره‌مند شوند. به گفته وزیر نفت، کار کارشناسی صورت گرفته که توزیع بنزین عادلانه شود و همه می‌توانند از این فرآورده بهره‌مند شوند.

وزیر نفت گفت: همه جوانب تغییر توزیع یارانه بنزنین دیده شده و برنامه این است که در قشم و کیش، آزمایشی و با نرخ ۱۵۰۰ دولتی و سه هزار تومان آزاد توزیع شود.

وی تاکید کرد: هیچ گونه افزایش قیمتی در دستور کار نیست و برنامه این است که همه بتوانند از یارانه سوخت بهره‌مند شوند و طرح دولت کمک به آن دسته از مردمی است که خودرو ندارند.

اوجی گفت: بر حسب صلاح تیم اقتصادی دولت با رفع ابهامات کارشناسی، این برنامه در سراسر کشور اجرا خواهد شد. وی درباره نحوه استفاده و فروش این بنزین توسط کسانی که خودرو ندارند گفت: این یارانه بنزین به همه مردم چه کسانی که خودرو دارند و چه کسانی که ندارند، بر حسب کارت ملی داده می‌شود.

وی افزود: کسانی که یک سال اقامت در ایران داشته باشند، می‌توانند از این یارانه برخوردار شوند؛ به این ترتیب که در ابتدا ماهانه ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی به همه تعلق می‌گیرد و دریافت کنندگان می‌تـوانند آن را استفاده کرده و یا به صورت اعتباری از بخش ریالی آن استفاده کنند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۹۸
60 لیتر ماهیانه هر خودرو رو کردین 20 لیتر برای هر کارت ملی و حالا تبدیل شد به 15 لیتر؟احتمالا چند روز دیگه هر فرد ایرانی باید 10 لیتر هم به دولت بده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
الان چه چیز این طرح شماروناراحت کرده؟؟!!اتفاقا این ارعادلانه هست ویارانه بنزین که فقط مال مالکان خودروبود به همه مردم تعلق خواهدگرفت!طبق روال فعلی کسی که دوتایابیشترماشین داشت یارانه بیشتری دریافت می کرد،اونهم ازسهم افرادیکه فاقدخودروهستن!ولی دراین طرح دیگه این تبعیض برداشته میشه،صحبت بیست لیتریه گمانه زنی بوده ونه واقعیت،متاسفانه رسانه ایهابرای اینکه دیده بشن،درخیلی ازموارد،حدس وگمانهای بعضی افرادروبعنوان خبرموثق وباتیتردررسانه هاشون مطرح می کنن ومنتظرنمی مونن که تصمیم نهایی اتخاذوبصورت رسمی اعلام بشه!!!تازه این طرح بطورآزمایشی قراره درقشم اجرابشه وبار=بررسی ورفع نواقص احتمالی،اونوقت بصورت روال عادی برای کل کشوراجرابشه...مراحل کاربنظرمن کاملامنطقی ودرسته!!!روشی که بایددرموردهرپدیده واتفاق جدیدی که قراره درکشورتوسط مسئولین اتفاق بیافته بایدانجام بشه تاتاثیرات مخرب احتمالی ومشکلاتش یمدفعه همه کشوررودرگیرنکنه!!!
ناشناس
| Australia |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
وقتی یک لیتر آب از یک لیتر بنزین گران تر است برای ماشین دارها و بدون ماشین تفاوتی ایجاد نحواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
کلا 22500 تومان -
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
با کاهش ترافیک همون ۱۰ لیتر کارکرد ۲۰ لیتر را دارد
زودتر بده تا 5 لیتر دیگه اش هم نپریده ! ! ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
یارانه به افرادی که بنزین ندارن؟ میخوان یارانه رو حذف کنن خوب بکنن اما مردم رو نادان فرض نکنند. اونایی هم که ماشین ندارن دارن یارانه میگیرن. 22هزار تومن یارانه بنزین میدن در عوض 500 هزار تومن روی کرایه تاکسی و حمل کالا میاد
سهمیه کسانی که صرفه جویی کردن و در کارت هایشان سوخت ذخیره کرده اند چی میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
میخوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
نگران نباش اونا محفوظه
فعلاً این یه قلمو داشته باش بعد...!
در این اوضاع اقتصادی کشور مردم را بیش از این اذیت نکنید...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
یعنی به اون بدبخت بیچاره ای که ماشین نداره و زباله گردی میکنه، سهمیه بنزین برسه اذیت میشه!!!؟
یا منظورتون اون گردن کلفت هایی که یه دونه بچه دارن و 5 تا ماشین!!؟
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
در پاسخ به ناشناس:
واقعا فک میکنی ماهی22500تومان برای کسی مهمه با این پول حتی نمیتونن بیشتر از4
روز نون خالی بخورن البته اگر کارت ملی داشته باشند این طرحای مسخره و مزخرف فقط برای سرگرمی من و شماست نه برای اصلاح قوانین. دوست عزیز اگر قرار به مردم سوبسید بدن بابت نفت و بنزین باید درست حساب کتاب کنن و پرداختش کنن. روزانه چند بشکه فروش میره و قیمتش چقدره اینکارایی که دارن انجام میدن فقط شیره مالوندن سر من و شماست
عدالت؟تو اینهمه سالها معنی عدالت رو با پوست و گوشت و خونمون حس کردیم.راضی به زحمت نیستیم.
گوشمون که دراز و مخملی که نیست ! خب سهمیه خانواده 2 نفری از 60 لیتر صاحب ماشین میشه 30 لیتر کلا !
یعنی 30 تا 1500 تومنی میره تو جیبتون ! گرونش نکردین نه ؟؟؟؟
خوب اگرکسی بیشتر از ۱۵ لیتر لازم داشت باید لیتری چند بخره ؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
معلومه خوب نخوندی!!بیشترازاین بایدبنزین بانرخ 3000تومن بخری!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
11000
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
بیشتر و کمتر نداره!
باید کلاًبخری لیتری 3000 تومان که تازه به نفعت که ماشین داری
اونیکه ماشین نداره باید چند برابر بذار روش تا بهتونه ماشین دیگرونو سوار شه
بااین طرح بازهم به اقشارکم درآمد که غالبا بخشی از زندگی روزمره را بامسافرکشی تامین می کردند باکاهش سمیه بنزین ظلم می شود لااقل همان سهمیه ۲۰ لیتربرای هرنفرراد رنظرمی گرفتید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
داداش!!باسهمیه خودروهای عمومی وتاکسی هاومسافربرای شخصی مجوزدار کاری ندارن وسهمیشون محفوظه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اگه زیاده خواهی کنی شاید بکنن 5 لیتر پس حواست باشه
یازی با کلمات ، وقتی میگویید 15 لیتر بجای 60 لیتر یعنی همون گرانی
یعنی ظرف این یک هفته ، ده روز اخیر جناب وزیر نتایج آزمایش مردم کیش و قشم رو بررسی کردند ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
مطلبوکامل بخون ودقیق!!!..قراره اول بطورآزمایشی تواین دوتامنطقه انجام بشه وبعدازبررسی نتایجه درمورداجرادرکل کشورتصمیم گیری بشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
کاری که درست باشد، نیازی به آزمایش ندارد
رییسی مچکریم
اگر مردم 15 لیتر بنزین را لیتری 2 هزار و پانصد تومان هم بفروشند 37500 تومان عایدشان می شود که هیچ ارزشی ندارد ؛ اگر دولت بنزین مازاد بر نیاز دارد باید کل سهمیه بنزین مردم را به قیمت فوب خلیج فارس به مشتریان خارجی بفروشد و ارزهای حاصله را در موارد عام المنفعه هزینه نماید
پاسخ ها
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
هر لیتر رو خیلی بفروشن هزارو دویست سیصد خواهد بود .طرف باید هزارو پانصد هم پول بنزینو بده خوب
hamid
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
قیمت بنزین 1500 اگر طرف 3000 تومان هم بفروشه عایدش 22500 تومان در ماه میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
باهوووووش 2500تومن بنزین را بفروشند ان فرد باید 1500تومن هم باید پمپ بنزین بدهد میشود لیتری 3500تومن خخخخخخ چقدر باهوشی تووووووووو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اگه خودت بخوای بزنی باید 22500 تومان بدی
اگه بخوای بفروشی و خیلی شانس بالائی داشته باشه و زیاد علف زیر پات سبز نشه می تونی لیتری 1400 بفروشی اگه شناس هم نداشته باشی شاید لیتری 1000 تومان ازت بخرن چون باید 1500 تومان دیگه بذارن روش و بنزین بزنن
ولی هیچ وقت لیتری 1500 ازت نمی خرن چون مریض نیستن و یه دفعه میرن همان آزاد و لیتری 3000 تومان می زنند
جالب ترین طرحی است که حتی دست هدف مندی یارانه هاراازپشت بسته چون این طرح ازطرفی مضحک است وازطرفی
تاسف بارچون کسی که اتومبیل ندارد رابادادن ماهانه ۳۰۰۰۰
تومان ازیکطرف به شغل شریف دلالی سوق وعادت میدهد
وازطرف دگر مسلماً اضافه شدن قیمتها بدلیل افزایش قیمت
بنزین دمارازروزگارش درمیآورد این طرح برای فردی سودداردکه بیابان نشین وکاملاًخودکفا باشد و نیازبه خریدومصرف
هیچ چیز خارج ازکلبه خودنداشته باشددرهرحال طرحی است
شبیه شوخی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
این طرح چه ربطی به گرانیهاداره؟؟!!بنزینی که قبلابه هرخودروی شخصی داده میشدحالا به هرنفرداده میشه تااونهاییکه ماشین نداشتن وازیارانه هاش بی بهره بودن بهره مندبشن،درثانی توخانواده های 4نفره که یک ماشین دارن،هیچ چیزی تغییرنخواهدکرد!درثانی اگه منظورشماثرش درنرخ کرایه حمل بارو... وافزایش ناشی ازاون هست که سهمیه خودروهای مسافری وباری عمومی هیچ تغییری نمیکنه والبته خودروهای باربری سنگین ونیمه سنگین هم ازگازوئیل استفاده می کنن نه بنزین!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
ناشناس 08:37!
همین که همیشه نوک بینی ات رو می بینی!
صدای گرانی کلاهای دیگ بعد از گرفتن این یارانه برات در میاد! اون موقع اون صدا برات شنیدن داره!
این همون افزایش قیمت‌هاست خب...طرف پژو و سمند و پراید داره...پول نداره ماشینشو تعمیر کنه...بعد بنزین یارانشو کم میکنین....مدل عدالتتون خنده داره....دولت داره ۳۰ هزارتومن به هر نفر میده....۳۰ هزارتومن!!!!!!!....یه ساندویچ هم نمیشه...
اگر یارانه بنزین فقط برای خودروها ناعادلانه است پس یارانه دارو هم فقط برای بیماران ناعادلانه است و کسانی که بیمار نیستند می توانند سهمیه دارو خود را بفروشند!!!!! پس خرید و فروش سهمیه ارز دولتی هم دلالی نیست و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
دمت گرم.
...حذف سمیه یعنی گرانی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خوب متوجه نشدی مثل اینکه!!!سهمیه حذف نمیشه!!توزیعش عادلانه میشه!!درثانی سهمیه خودروهای عمومی تغییری نمی کنه!!چجوری باعث گرونی میشه!!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
ناشناس 08:38!
صداش بعداً در میاد اون موقع میشنوی چطور کالاها گرون میشن و تو می مونی و یارانه بنزین که چیکار کنی! اینور بری یا اونور بالاخره کدوم ور؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
کاربر 08:38
توهم هنوز خوب متوجه نشدی وقتی صداش در بیاد تو هم متوجه میشی
هر روز یه نقشه برای خالی کردن جیب ملت فقیر ایران میکشید
چرا 15 لیتر؟ به هر نفر مانند خودروها در ماه 60 لیتر سهمیه بدهید آیا مردم از منابع نفتی 60 لیتر بنزین 1500 تومانی سهم نداند؟ عدالت!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
معلومه نسنجیده وحساب نکرده وروهواحرف زدی!!!کل تولیدبنزین ماالان چقدره؟مصرف ماهم تقریبابمیزان تولیدهست!!!ا،
اگر قراره کمتر از مقدار بنزینی که الان با قیمت 1500 تومن توزیع میشه به مردم بدند بنابراین این کار دقیقا گران کردن بنزین هست
با این ترفند میخواید بنزین رو گرون کنید
با 15 لیتر بنزین درماه تاکجا میشه رفت. بس کنید شما را به خدا سرمایه مملکت بصورت رانت به عده ای خاص می‌دهید. آنوقت دم از عدالت می‌زنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
اگه کره مریخ نشه رفت کره ماه میشه
آقای وزیر لطفاً توضیح بفرمایید که افزایش قیمت چجوریه پس؟
خواهشاً به شعور ما توهین نکنید.
بنزین 1500 با 15 لیتر شکستن کمر قشر متوسط و به پایین و بی منطق ترین طرح هر شخصی که از آن حمایت میکنه؟؟

متاسفانه اقای وزیر حقوق نجومی شما و همکارانتان می گیرید خیالتون نیست لی هستند افرادی که روزانه باید محل کار تا منزل را باید تا 100 کیلومتر بروند و در این صورت باید حقوقشان پای کرایه برود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راننده و ماشین دولتی یادت رفت
حالا بگذارید یارانه دفعه قبلی که توزیع کردید از گلویمان پایین برود تا این یکی را به جیبمان بعد بریزید
5 لیتر 5 لیتر پریده میشه تا رسیدن به نقطه صفر و بنزین آزاد
بابا ی فکر اساسی بکنبد که ما عامه حالیمون نشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
چون خاصیت بنزین اینکه می پره!
5 لیترش نیامده اختلاس شد؟
چرا چرا چرا بنزین خودمونو به همه میدن بجز خودمون نوبت ما که میشه نایاب میشه
که چه شود؟
تعداد خانواده هایی که بیش از سه خودرو دارند نزدیک 6 درصد است.
با 22500 تومان زندگی کسی رونق نمی‌گیرد.
یارانه همان کالا برای همان کالا باید برقرار باشد. من که از آموزش دانشگاهی استفاده نمیکنم از یارانه آن هم بهره مند نمی‌شوم.
ورنشکنید از این همه ولخرجی
قطعا قيمت بنزين را افزايش خواهيد داد كسي شك ندارد
بعد اين طرح مسخره و تحقير كننده ملت بزرگ در كدام نقطه از اين كره خاكي اجرا ميشود تا ديروز بيست ليتر بود مثل اينكه خوشتون اومد كردينش ١٥ ليتر مگر اين نعمت خداداي ارث پدري مسئولينه كه اينقدر منت بر سر مردم ميگذاريد بعد ميگوييد گرون نميشود خوب دليل اجراي اين طرح چيه اجراي عدالته كه قطعا منظورتون نيست و فقط ميخواهيد گرون كنيد
از اين توهم استانه بالاي تحمل مردم خارج شويد بعد پشيماني سودي ندارد اقتصاددانهاي با وجدان و باسوادي مثل راغفر و مؤمني بيش از حد هشدارداده اند گوش كنيد
15لیترچیه دیگه از20لیترامدیدپایین تر...باباملت مثل شمادرامدندارن که ...
منتظر گرانی سرم سام آور باشین وقتی سهمیه رو کم کنید به همون نسبت قیمت ها بالا میره بعد بیشتر...اول گفتین 20 لیتر بعد 5 لیتر کم کردین 15 لیتر شد...خدا پدر دولت روحانی رو بیامرزه
این که 20 لیتر بود، 5 لیتر اش آب رفت!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
تو فکر کن اینا چیزی بدن!! به زودی نفس کشیدن هم پولی میشه.
کل بنزین سهمیه
85000000*15
حال اگر حاصل را به سهمیه ماهانه 60 لیتر تقسیم کنیم ، حاصل می شود 21250000 خودرو
یعنی حدود دومیلیون کمتر از تعداد خودروهایی که قبلا سهمیه دریافت میکردند
این به مفهوم توزیع حدود 120،000،000 لیتر کمتر از گذشته و یعنی فروش این مقدار بنزین به قیمت آزاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
وزیر گفت ۲۷ میلیون کارت سوخت داریم
سلام،
ای بابا دوباره باید بریم دفاتر پلیس + ۱۰ و پیشخوان دولت کلی هزینه کنیم و تو صف بمانیم دوباره دولت بعدی میاد منکر همه ی اینها میشه روز از نو روزی از نو.
لامصب مثل یخ می مونه داعم آب میره اول ۳۰لیتر بود بعد گفتن شده ۲۰لیتر الان صحبت از۱۵لیتره تاموقع اجرا فک کنم به ملت بگن نفری ده لیتر بنزین به دولت کمک کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خیلی خوب بود نظر شما فقط دائم رو اینجوری می نویسن
فقط فکر محدود کردن و گرفتن یه چیزی از مردمین. خب الان من که شهرستان هستم و محل کارم جوریه که باید با ماشین خودم برم سر کار باید پول بیشتری از جیب بذارم برای بنزین. این چه طرحیه؟ چه عدالتیه؟ شماها که نمی تونید ارزش پول ملی رو حفظ کنین تاوانش رو ما میدیم. خودتون و خونواده هاتون که اصلا براتون مهم نیست
این طرح یعنی اون کسی که مجرده و هر روز با ماشینش از کرج میاد تهران ۲۰ لیتر بنزین میگیره ولی خانواده ای که ۵ نفره و همین مسیر رو با ماشینش میاد ۱۰۰ لیتر بنزین میگیره این کجاش عدالته مصرف بنزین هردو ماشین یک اندازه است مگه نذری میدن که به تعداد افراد خانواده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
یک نفر نمیتونه حق یک خانواده 5 نفره که خودرو ندارد را بخورد. به همین سادگی. اگر خیلی ناراحتی سال آینده همان سهمیه 15 لیترت را هم حذف خواهند کرد تا بفهمی انصاف و کمک به اقشار پایین دست یعنی چه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
حالا دعوا نکنین با هم یه سفره ای دولت پهن کرده براتون تا جیبتونو خالی کنه سفره خالی که دعوا نداره فقط خودتونو آماده کنید تا جیباتونو خالی کنید این مهم تره
با این ترفند میخواهید قیمت بنزین رو آزاد کنید. این تصمیم رو بهانه کردید
برو بابا
با این مقدار بنزین تا کارواش هم نمیشه رفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خب نرو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
با آب شهری بشور، فوقش قبضت 100 برابر میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
راست میگه بیا پیش ما
قطعا این تصمیم برای رفاه حال دولت است نه ملت
با این طرحهای نپخته مملکت را به اشوب نکشید
مردم رو نادان فرض کردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
دقیقاً
فقط میخان از جیب ملت هزینه هاش جبران کنن.
چه کسی خواهد فروخت .رانت جدیدی که میلیارد های جدید را بوجود خواهد آورد.
سلام. آقا بتزین ها گرون میشه و ملت گرفتار و اسیر میکنید و هرج و مرج رخ میگیره و دیگه راه چاره ای نداره. بزارید همین طوری پیش بره این بعانه ای میشه دست معافیا و تمام کالا ها و خودروها گران تر از گرانی میشود
افزایش قیمت با کسرکردن سهمیه یعنی من خانواده سه نفره با یک خودرو فعلا سهمیه60لیتر بنزین دارم ولی بااین طرح سهمیه ما سه نفره میشود45لیتر یعنی 15لیتر کمتر ازسهمیه سابق این یعنی45000تومن دارم غیرمستقیم به خزانه میدهم واما خانواده3نفره که خودرو ندارند هرنفری15لیتر ماهانه میشود 45لیترچون خودرو ندارند باید پولش را بگیرند که سه نفره با کارت ملی میشود67500ولی بجایش باید کرایه تاکسی اجناس وخدمات و..... را چند برابر اضاقه تر ازقیمت فعلی بپردازندشایدبگویندهیچ افزایش کرایه وحمل ونقل وکالا نداریم این یعنی مثل ابان98که یکی دوهفته تعزیزات با پرسنل ناجا ودوربین میرفت بازار واز کسبه ها میپرسید اقا با افزایش قیمت بنزین کالا گران شد انها میگفتند نه کم کم بعد یکماه رها شد خودبخود مثلا کرایه تهرانسر به ازادی شبجای 3000تومئ شده 5000تومن امسال 8500تومن ...رئیسی اومده بجای اینکه به شعار داده شده خود عملی کند ومعیشت مردم را بهبود ببخشد بااین طرح بارمالی برهزینه خانواده اضافه میکند ....
اگه بگیم نمیخاین قبول میکنید نه من از این دون پاشیدنا میترسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
نترس شجاع باش چون اگه اجرا بشه فقط به گرانی بنزین و کرایه ختم نمیشه! باید آماده پرداخت بیشتر باشی
این هم شد طرح؟ رو راست بگید میخواید بنزین را گران کنید و بیخود لقمه را دور سرتون نگردونید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۸
خوب روشون نمیشه
بندگان خدا کم رواند!
هر چی گرون می کنن بسشون نمیشه
اگر دولت به هر نفر بنزین بدهد درآینده نزدیک از جیب مردم به قیمت آزاد بر می دارد در مورد یارانه ها هم همین موضوع صدق کرد
بااین طرح همه اجناس گران میشه.
اینجور که تمام فشارها روی مردم باشه و شماها راحت زندگی کنین کار هر کسی نیست!!!!
یعنی عملا سهمیه یک چهارم میشه ؟ یه آبان دیگه تو راهه ..... البته شاید منتظرند توافق کنند و وقتی خیالشان از خارج و تحریم راحت شد اینجوری به مردم جایزه بدهند
هنوز هیچی نشده ۵ لیترش آب رفت تا اجرا بشه مردم یه چیزی بدهکار میشن مثلا هر کد ملی باید قیمت ۲۰ لیتر رو هر ماه به حساب دولت واریز کنه اونم قیمت آزاد
خخخخب خدا رو شکر، هفته پسش هر نفر 20 لیتر بود الان شد 15 لیتر، همینطور پیش بریم تا آخر ماه باید ی چیزی دستی هم بدیم به دولت
مگر دولتی که داره برا هر کارت ملی ۱۵ لیتر سوخت میده،حساب بنزین کارمنداش رو میکنه که چقدر طی مسافت میکنن تا برسن به محل کارشون؟معلمی که ۳۰ کیلومتر طی میکنه تا برسه به مدرسه روستاییش ،حق ایاب ذهاب بهش میدید یا حق سوخت؟یعنی دولت ای چیزا رو مطلع نیست ازش؟بعد اسمش رو گزاشته عدالت.
ایا میدانید چکارمیخواهید بکنید؟...این طرح محکوم ب شکست هستش فقط باعث هرج ومرج درترافیک وبازارو خودرو میشه وکلی هزینه بایتش انجام میشه اخرش برمیگردیم به طرح فعلی.درست مثل شهرداریها ک یه تقاطع رو چهاررا۶ میکنن..بعدش میگن نشدمیدان میشه..بازم میگن نشدپل درست میکنن بعدش میگن نشد همان تقاطع اول بهتره
چه زیبا گول می زنید
طرح خیلی خوبی است بشرطی که کسانی که منافعشان بخطر می افتد اجازه دهند اجرایی شود
بهتر است کسانی که قصد فروش سهمیه خود را دارند دولت از آنها بخرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
یکی از اونائی که منافعش به خطر می افته خود توئی!
بذار اون موقع که صداش در اومد می فهمی ولی خواهشاً اون موقع دیگه عز و جز نکن
عدالت............جوک نگید لطفا...........در ضمن هر روز برای خودتان اسپند دود کنید چشم نخورید با این راهکارهای شاهکاری که ارائه میکنید .....
علنا شخصی که ماشین داره، سهمیه اش از ۶۰ شده ۲۰. این اسمش گرونی نیست پس چیه؟ شخصی که ماشین نداره هم نمیاد سهمیه اش رو همون ۱۵۰۰ بفروشه. لطفا داستان سرایی نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
اگر سه نفر باشن همون شصت اگر پنج نفر باشن صد لیتر چرا حرف تو کلتون نمیره پس مجردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
یه خبر بد!
5 لیترش آب رفت اون هم فعلاً
حالا شاید اون موقع که اجراش کنن بشه 5 لیتر داد شما فعلاً روی 5 لیتر فکر کنید ولی روش حساب نکنید
این کار باعث دلالی بنزین بالا رفتن قیمت بنزین چند نرخی شدن ان راهی غیر منطقی برای درامدهای دولت وزیان مردم ومنفعت رانت طلبها میشود
کجای این طرح به نفع کسانی هست که ماشین ندارن البته به حرف بله مصرف بنزین کشور در روز طبق آمار دولتی ۸۵ میلیون لیتره حالا با اختصاص ۱۵ لیتر به هر کد ملی روزانه نیم لیتر بنزین گیر یک نفر ایرانی میاد که این مقدار رو ضرب ۸۵ میلیون نفر کنید یعنی نیم لیتر رو میشه ۴۱ میلیون لیتر در صورتیکه مصرف بنزین در کشور روزی ۸۵ میلیون لیتر هستش حالا اینجا ۴۴ میلیون لیتر‌دیگر رو مردم باید با چه روشی استفاده کنند در اینجا چند روش رو صد در صد در نظر گرفتید یا باید مردم در روز ۴۴ میلیون لیتر بنزین کمتر مصرف کنند در واقع صرفه جویی کنند که این روش به یکباره رخ نخواهد داد و یا اینکه قیمت بنزین رو آزاد کنید به مبلغ فوب خلیج فارس که در حال حاظر هم ۲۲ هزار تومنه لیتری که اینهم شدنی نیست چرا که خودتان حوابش را میدانید مگر...یا اینکه فعلا به قیمت فوب نرسانید مثلا باقی مصرف مردم که ۴۴ میلیون لیتر در روز به غیر از ۴۱ میلیون لیتر هست رو با قیمت کمتری مثلا به لیتری ۱۰ تا ۱۲ هزار تومن به صورت آزاد بفروشید که خود همین مسئله هم باز واکنش مردم رو به دنبال خواهد داشت حتی اگر باقی مصرف رو به قیمت لیتری ۵ هزار تومن هم بخواهید بفروشید واکنش منفی خواهد داشت چه باشد که بیشتر از اینها باشد نهایتا مردم آنهم اگر شاید به قیمت آزاد لیتری ۳۰۰۰ تومن تن دهند که بازم با این شرایط اقتصادی جای نگرانیست در صورتیکه در سال آینده ارز ۴۲۰۰ هم حذف خواهد شد البته بسیاری میگویند در حال حاظر هم از بسیاری از کالاها حذف شده در نتیجه با این دست فرمانی که دولت رئیسی میرود باید به فروپاشی اقتصادی سلام کنیم
در نهایت با همون معضل یارانه وحذف سهمیه بنزین برای افراد بصورت انتخاب شده موجه خواهیم شدلطفا فبل از اجرای طرح یارانه افرادی زا که تا حالا قطع کردید برقرارکنید بعدا این طرح را اجرا کنید
آفرین به وزیر نفت دولت انقلابی. قطعا افراد پرتوقع و خودخواه دوست دارند از حق بقیه مردم منتفع بشوند اما بدون توجه به شلوغ بازی آنها، این طرح و طرحهای مشابه که یارانه ها را هدفمند میکنند، باید با قدرت و در حداقل زمان در کل کشور اجرایی بشوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
ساده لوح
شب درازست و قلندر بیدار
فقط اون موقع که گرفتی دیگه حق نداری ناله و زاری کنی که چرا این گرون شد و اون گرون شد
بذار ما همینطور خودخواه بمونیم خوب؟
بعد از مدتی، بنزین را در کیش و قشم کلا به قیمت جهانی بفروشید
خب دیگه ۲۲تومم دادن تا ۲۰ سال اینده تورم خدا درصدی سالانه رو تضمین کردن . ... خدا به داد این ملت مظلوم و ستم دیده برسه...
علاوه بر این، برای هر نفر و بر اساس منطقه سکونت خود، سرانه انرژی (آب، گاز و برق) مصرفی تعریف کنید و مصرف بیش از آن را مشمول قیمت گذاری بر اساس نرخهای جهانی کنید. مالیات خودروهای لوکس را در شروع کار با خودروهای بیش از ۵ میلیارد تومان آغاز کنید و برای اخذ مالیات، خودرو را به پارکینگ منتقل کنید تا مالک حقیقی نه مالک ثبتی، مجبور به پرداخت مالیات متعلقه شود. برای املاک هم در شروع کار با املاک بیش از ۵۰ میلیارد تومان شروع کنید. برای جلوگیری از تبانی و فساد ادارات مالیات، برای ماموران و به ویژه روسای ادارات مالیاتی مجازات سنگین کیفری عدم اجرای قانون یا اجرای سلیقه ای آن تعیین کنید. در صورت مقاومت عده ای ، از نیروهای نظامی استفاده کنید تا بفهمند که مملکت صاحب دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
نگران نباش برای برقت الگو تعریف کردن که اندازه فقط چند تا لامپ کم مصرفه که با این افزایشی که دادن اگه زیادتر مصرف کنی دمار از روزگار توی ثروتمند درمیارن که دیگه زیاد نتونی مصرف کنی البته همین اندازه الگوی مصرف رو هم برات گران کردن تا نتونه تا الگوی مصرف هم مصرف کنی و تازه بهت 5% تخفیف میدن نگران نباش فقط آماده باش
طرح خوبی به هشتاد میلیون نفر 15 لیتر میدن و ملت با قیمت پایین تر از ازاد میفروشن به جای دعوا لج بازی اجازه بدید طرح اجرا بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
تازه الان زیاد متوجه خوبی های دیگه اش نشدی
موقعی متوجه خوبی های دیگه اش میشی که بیشتر از 10 برابر این چندر غاز باید پرداخت کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
شاید بنزینوتو لیتری 1000 یا نهایتاً 1400 تومان بخرن!
بلدی بنده خدا حساب کنی جقدر گیرت میاد و چقدر از دست میدی؟
15000 تومان تا تهش 21000 تومان شاید گیرت بیاد
امیدوارم برای مخارجت کفاف بده
با این کار تورم افسارگسیخته خواهیم داشت به هرکی هم بگی میگه بنزین هاتون بفروشید.
شما که خداروشکر مدام در حال عدالت گستری هستید بفرمایید بعد مازاد مصرف ملت با چه قیمتی باید تامین بشه؟؟؟؟؟؟؟
بچه من که کارت ملی ندارد تکلیفش چی هست؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
تا تو‌باشی بچه دار نشی:))))
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
نگران نباشید احتمالا خواهند گفت بچه زیرهجده سال نیاز به بنزین نداره .خطرناکه براش ......۱
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
نگران نباش این دولت برای حل مشکلات و عدالت اومده
همون کد ملی تو شناسنامش کافیه چون اصلاً سهمیه اشو میریزن بحساب خودت نه اون
ولی مراقب باش زیاد خرج نکنی چون پول زیادیه
به همین قشنگی سر مردم کلاه میزارن و تصور میکنن ما نمیفهمیم .عملا سهمیه یک خودرو نصف میشود.کسی که با خوودرو خرج زنشم در میاره سی لیتر بنزین میگیره جای شصت لیتر .افرین برشما با این شرایط اقتصادی هم که رقم زدین کسی یا بچه نداره یا یکی داره .افرین برشما ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
ای کاش نصف میشد از یک سوم هم کمتر میشه
گرانی درآینده نزدیک...
دوباره بحث شیرینه افزایش قیمت بنزین ،اینبار با این کار عملا مردم رو دلال بنزین میزارید سرکار دلمشغولیه از بیکاری بهتره
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
بیایید انرژی و پول کشور رو صرف کارهای مفید و ضروری بکنیم نه کارهای پر هزینه و کم فایده الان که مردم به این وضعیت بنزین عادت کردن چرا میخواین دردسر تازه درست کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
سلام جان!
چون پول لازم دارن
وقتی مالیاتو خوب نمیدی مجبورن یه جور دیگه که خوشت بیاد ازت بگیرن
15 لیتر 1500 تومان برابر 22500 تومان میشه. این رقم اصلا ارزش منت گذاشتن سر مردم رو داره؟! یک دفعه سهمیه رو قطع کنید و رو راست به مردم بگید میخوایم بنزین رو گرون کنیم. این ادا و اطوارها چیه سر مردم در میارید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
خب اگر ارزش ندارد بروید بنزین سه هزار تومانی بزنید که اگر خیلی پررویی کنید، کلا سهمیه افرادی که بیش از یک خودرو دارند را حذف میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
ناشناس 09:04!
خب قطع کنن دودش بیشتر به چشم اونائیکه خودرو ندارن میره
یک پرسش از طراحان این طرح مشعشع:
تکلیف رانندگان شخصی که شغلشون مسافرکشی هست چیه؟؟ با 15 لیتر در ماه برای یک خانواده 5 نفره میشه 75 لیتر حالا پدر این خانواده با 75 لیتر بنزین باید یک ماه کار کنه یا باید بنزین گرون بزنه. دیشب که یکیتون میگفت در این طرح بنزین 1500 و 3000 تومانی داریم خوب الان هم که همینطور هست پس این داستانتون برای چیه؟؟ جز اینه که بعد از اجرای طرحتون بنزین رو گرونتر کنید و گرونتر
توهین به مردم ایران
متاسفم كه نمي دانيد چكارمي كنيداين روش را به بچه 6ساله هم بدي ميتواند اجراكندضمن اينكه هنر ايجاد امكانات رفاهي براي مردم است.اين تيپ كارها چه ارزشي دارد.
دستتون رو از جیب ملت بکشین بیرون!
عملا سهمیه 60 لیتری به 15 لیتر کاهش یافت. یعنی بنزین لیتری 6000 تومان.
چشم نخورید یه وقت با این همه بریز و بپاش برای ملت !!!!!!!!!!!!!!!!!

خودتون میلیارد دلاری بخورید به مردم 15 لیتر بنزین بدین
دولت .به عهد خود وفا کرده است . وبا سهمیه بندی بنزین به هر کارت ملی 15 لیتر 15000ریالی وفروش تفاوت ان به 30000 ریالی دارد یارانه ها راافزیش میدهد علم اقتصاد اقایون بما میگوید ازجیب شما مییگیریم وکمتر بشما میدیم
جای تعجب است دولتی که یارانه 455000 ریال را نمی تونه به همه ملت بدهد حالا چطور میخواهد به هر ایرانی 15 لیتر بنزین بدهد کی باور میکنه ؟
کسانیکه خودرو ندارند یارانه سوخت را از طریق یارانه سوخت حمل ونقل عمومی دریافت می کنند واین یارانه بسیار بیشتر از یارانه پرداختی به خودرو های شخصی است پس سفسطه نکنید. زمانی می گفتند اگر قیمت بنزین 700 تومان بشود یارانه از سوخت حذف می شود حالا که قیمت بنزین 1500 و3000 تومان است دیگه چی می گویید؟ رک بگید در نتیجه سیاست های غلط با دنیا درگیر شدید واین کار تحریم ها را بدنبال داشته در نتیجه کفگیرتان به ته دیگ خورده با این بازی ها می خواهید بنزین را گرانتر کنید .
شماها که مخالفید نمیگید یک خانواده پنج نفر که ماشین ندار سهم یارانشون شما میخورید یاا حلال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
شما به عنوان یک خاتواده 5 نفره که ماشین نداری می تونی با عملی شدن این طرح 150 هزار تومن در ماه گیرت بیاد. بعد باید چند برابر اون را به خاطر افزایش قیمت کرایه تاکسی و مترو و اتوبوس خرج کنی. تازه افزایش قیمت اجناس ضروری زندگی که در پی افزایش هزینه حمل و نقل و باربری هست را هم در نظر بگیر.
23
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
وقتی یارنه بنزین را بردارند کرایه ها هم افزایش پیدا میکند اونوقت این 100 هزار تومان 5 نفر چه دردی از شما دوا می کنه درضمن وقتی هزینه حمل بار هم گران بشه به واسطه افزایش قیمت بنزین کالاها هم دوباره چند برابر گران میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
مشکل شماها اینه که فقط اون جنبه دریافت نقدیشو می بینید و خوشتون میاد ولی خرج چندین برابریشو که بعد از دریافت این یارانه روی گورده تون سوار می کنن نمی بینید که اونهم خواهی دید
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
یارانه چرا درست شده که من وشما برای هم رگ گردن کلفت کنیم.آن خانواده حتما از تاکسی اتوبوس قطار و...ویارانه حمل ونقل در انتقال کالا وآرو و....استفاده میکنه از کجا معلوم ملاک دارایی افراد داشتن یا نداشتن ماشین هست؟
اولا: از اول قرار بود 20 لیتر بدن
ثانیا: به نظر من الان اکثر خانواده ها ماشین دارن و اتفاقا مصرف خانواده های ضعیف تر بیشتره چون خیلی از اونا دارن با ماشین مسافرکشی میکنن
ثالثا: بجای این کار پر دردسر و پر هزینه انرژی کشور رو صرف چیزای مهم تر کنید
به بهانه اجحاف در حق فقرا و مصرف یارانه بنزین توسط ثروتمندان که آخرش میشه این مدل طرح ها،بهتره یه کم سطح زندگی مردم کم درامد رو بالا ببرید که اونا هم صاحب خودرو بشن ولی شما نه توان این کارا رو دارید نه میل این کار شما دوست دارید یه کشور با مردم فقیر و داغون و افسرده داشته باشین تا یه کشور با مردم ثروتمند و شاد
عدالت شما جز زیان به مردم ثمری ندارد
نتیجه اش گرانی خواهد بود
خوب اگر می خواین به فقرا کمک کنین یه مبلغی رو به یارانه اش اضافه کنین دیگه چرا از جیب من در میارین و میریزین تو جیب فقرا تازه همون هم به نفعش نیست چون تورم میاره ضمنا الان یارانه من کارمند رو قطع کردین عدالته مثلا
ماشالا به دست ریزشتون!!!!! چقدر شماها بخشنده اید چقدر ؟؟؟؟
میدانیم که دولت هدفی برای کسب درآمد از این طرح ندارد و فقط قصد دارد یارانه سوخت به افراد ضعیفتر و کسانی که اتومبیل ندارند هم تعلق بگیرد. طرح خوبیست و با قدرت آن را اجرایی کنید.
بابا یه دو دقیقه سانسور نکن ببینیم چه خبره
حالا هی برین صف بایستین رای بدین. رییسی قرار بود براتون معجزه کنه.
.... مردم مجبور میشن بنزین 3000 تومنی بخرن ، این گرونی نیست ؟!؟!؟!؟!
به نظرم با این کار مردم رو به یک یارانه جدید عادت میدین بعدش روزی میرسه که بنزین کلا بدون یارانه میشه اما همین مردم که عادت کرده بودن به یارانه بنزین همچنان اون یارانه رو خواهند خواست.اونجا دوباره اعتراضات بلند میشن.
همه اینا بهونه برای حذف سهمیه بنزین هست. قیمت بنزین داره آزاذ میشه. بابا کمرمون شکست زیر تورم. بس کنید دیگه.
یک روز کارت سوخت میگزارید فردا برش می دارید پس فردا دوباره میگید همه کارت سوخت بگیرن پس اون فردا میگید به تعداد افراد خانواده می دهیم . واقعا چیکار می کنید ؟
حالا مردم مخالف این طرح ، چه کسی اهمیت میده
میگید کشور های همسایه سوخت خیلی گرون است نسبت به ایران
اونها با ارز و دلار خودشون حقوق و درآمد دارند، نمیشه درآمدمون با ریال باشه ولی سوخت را با دلار بسنجید، تورا بخدا این را بفهمید
اول 20 لیتر بود حالا شده 15 لیتر! کمک کم تا اجرا بشه میشه 10 یا 5 لیتر!
برای اجرای این طرح حداقل باید 40 تا 50 لیتر داده بشه وگرنه قابلیت اجرا نداره و شکست می خوره!
با 22500 تومان یه نفر می تونه فقط یکبار یه سفر درون شهری رفت و برگشت به خونه اونهم با اتوبوس یا مترو با فقط چند کورس بره و برای کرایه خودرو کفاف نمیده و برای کرایه خودرو باید 10 برابرش رو پرداخت کنه!
اینجاست که کسی که خودرو نداره تازه متوجه میشه پرداخت این چندر غاز بهش و آزاد کردن قیمت بنزین چقدر به نفعشه!!! و کلی می تونه پیاده روی شو زیاد کنه!!! بعد از پیاده روی های زیاد متوجه میشه چه کلاه بزرگی سرش گذاشتن اونهم با این توحیه که می خوان بهش یارانه بدن چون یارانه سوخت نمی گرفته!!!
این طرح با این مبلغ بسیار پائین و حجم کم 15 لیتری باعث افزایش کرایه ها و فشار بیشتر برای یارانه بگیران و کسانیکه خودرو ندارند میشه
همین که می گن این طره برای عدالته و برای کسانی هست که خودرو ندارند ولی در حققت ضد عدالت و ضد کسانیکه خودرو ندارند هست.
عواررض خودرو ، هزینه های نگهداری خودرو ، مالیات نقل وانتقال ظاهر به خارجی ها داده می شود و وارد بودجه دولت که همه از آن استفاده می کنند نمی شود، کاهش سهمیه با افزایش هزینه های حمل نقل ، بار و کالا را همین مردمی که فاقد خودروه هستند هم باید چندین برابر شرایط فعلی پرداخت کنند واقعا عدالت را می خواهید بسط دهید یا فقر را ، چطور است برای مردمی که در شهرهایشان فاقد مترو هستند ، بلیط مترو در نظر بگیرید که آزاد بفرشند ، برای مردمی که در روستا های فاقد اسفالت هستند هم همین کار را بکنید ، یک مقدار فکر کنید خیلی چیزها را در نظر بگیرید مثلا بلیط سینما برا ی شهرهای فاقد سینما و .....
آزمایشی که در کیش و قشم بدست میاد نمی تواند واقعی باشد چون بافت اونجا ها فرق داره با یک شهر بزرگ و اگه این طرح در کشور اجرا بشه کلاً نتیجه عکس خواهد داد!!!!!
این طرح درواقع ادامه کمک به خانواده های پر جمعیت هست و تحمیل هزینه های آن به خانوار های کم جمعیت.
متاسفانه بدلیل سیاست های غلط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۷
رضا جان!
نه اتفاقاً بر عکسه!
البته همه رو تحت فشار قرار میده بخصوص اونائیکه خودرو ندارن ولی الان بعضی گرمن و متوجه نمیشن
طرف خیلیی هم با صرفه جویی استفاده کند این 15 لیتر مصرف یکی دو روزش میشود بقیه اش را ازکجا بیاورد؟
قدری حساب و کتاب
به نامِ مردم، به کامِ دولت
تعداد کارت های سوخت موجود طبق گزارش:
۲۷/۰۰۰/۰۰۰ عدد ضرب در ۶۰ لیتر= ۱/۶۲۰/۰۰۰/۰۰۰ لیتر
جمعیت ایران با فرض اینکه همه دارای کارت ملی یا شماره ملی باشند و با این فرض که ملاک شماره ملی باشد نه کارت ملی ۸۴/۰۰۰/۰۰۰ نفر ضربدر ۱۵لیتر = ۱/۲۶۰/۰۰۰/۰۰۰ لیتر

به کام دولت ۳۶۰/۰۰۰/۰۰۰ لیتر
اهداف دولت از این طرح
1-ماهانه حدود 1.5 میلیارد لیتر بنزین سهمیه ای پرداخت می شود که با ارائه 15 لیتر به هر شخص می شود 1.2 میلیارد لیتر و دولت در همان قدم اول 300 میلیون لیتر بنزین مازاد دارد که صادر می کند
2-حدود 40 درصد افرادی که بنزین گرفته اند خودرو ندارند یا توان رانندگی ندارند و...که می شود حدود حداقل 400 میلیون لیتر در ماه که دولت به انها مبلغ بنزین یارانه ای را می دهد یعنی هر نفر زیر 25 هزار تومان و بنزین انها را نیز مجدد صادر می کند و چندهزار میلیارد به جیب می زند
3-از طرفی برای افرادی که متولد شده اند شاید به بهانه های مختلف تا ماهها این سهمیه واریز نشه یا تعلق نگیره که اینجا هم دولت یه پولی به جیب میزنه
4-با توجه به کاهش شدید نرخ تولد در ایران به دلیل مشکلات اقتصادی،دولت فهمیده جمعیت رشد نخواهد کرد اما تعداد خودروها رشد میکنه پس این طرح براش منافع خوبی داره

ونهایتا
جمع بندی اینکه منتظر یک انفجار قیمتی دیگه باشید.این را بدانید و یقین بدانید که این دولت حرکتی به نفع مردم انجام نخواهد داد.با گفتن کلماتی مثل نباید بشود،نباید گران شود و....این مشکلات حل نمی شود.خلاصه کلام مردم بدبختر خواهند شد و عملا به روز سیاه می نشین
مطمئن باشید این اتفاق خواهد افتاد و دیر یا زود گران خواهد شد .
آقای دکتر این 10 لیتر بنزین رو چیکار کنیم بچکونیم چشممون یا بزاریم پشت ویترین تا ماشینمون از دور نگاش کنه ....مثل خودمون که خیلی چیزا رو از پشت ویترین فقط نگاه میکنیم؟؟؟؟؟ ......خوب با این اوصاف ماشین واسه چی تولید میکنید ؟؟
لابد فردا هم اگه ماشین ارزون بشه(یعنی دیگه بدرد کسی نمیخوره و تقاضا از بین میره) میخواین بگین از درایت و تدبیر ما بود
اوكي..كار خيلي خوبي كردين..اما بحث اين هست كه فقط بنزينن نيست كه حق خيليا داره اجحاف ميشه..نفت و گاز هم هست..اگر راست ميگين نفت رو هم بين مردم سهميه بندي كنين و هر كي نفت استفاده ميكنه كه هيچ هر كي هم استفاده نمي كنه بفروشه به اوني كه استفاده ميكنه.....واقعا زرنگين..مردم رو چي فرض كردين شما..............
60 لیتر شد 15 لیتر ؟؟؟؟؟؟؟اسم این چیه ؟؟؟ یه دفعه ای بگین بنزین سهمیه ای نمیدیم همه آزاد بگیرین دیگه ظلم تا کجااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟ ما این همه نفت داریم اصلا نباید پول بنزین از مردم بگیرین واااااااااااااای برمااااااااااااااااا
تغییر قیمت در کار نیست فقط سهمیه یک چهارم شد و بقیه اش باید آزاد خریداری بشه! چه نبوغی...
بيش از چهل ساله اول تكذيب ميكنيد و بعد اجرا ، مردم بدبخت
این طرح بسیار کوته بینانه و بحران آفرین است. با شروع این طرح دلالانی اقدام به خرید و یا اجاره کارت ملی خواهند کرد و با تشکیل یک شبکه فساد اقدام به فروش بنزین ملی با قیمتی ارزان تر از 3000 تومان و گران تر از قیمت دولتی خواهند کرد. از سوی دیگر میزان مصرف بنزین نیز به چندین برابر خواهد رسید. عملا آنهایی که خودرو دارند همان میزان مصرف خود را خواهند داشت. با کارت ملی دیگران نیز به بنزین ارزان تر از قیمت غیر سوبسیدی دست خواهند یافت و بدین سان اقدام به مصرف بیش از حد کنونی خواهند کرد. عملا طرح آقایان فاجعه ملی به بار خواهد آورد.
یکی از دوستان عنوان کرد بنزین فوب خلیج فارس ۲۲۰۰۰ هزار تومن هست، این یعنی ۱۵ لیتر سهمیه تو با این قیمت می‌فروشی
اگر خواستی مصرف کنی ب همین قیمت هم می‌خری برا باک خوشگل ماشینت.
به همین راحتی.
علی برکت الله ب قول رییس جمهور سابق.
هروز نقشه جدید
طرح جدید
فکر جدید
در راه مستضعف پروری
آخه قصد، حمایت از ملت مستضعفه
ماشینهاتون رو گاز سوز کنید تا با سوخت بنزین اینقدر هو ا را آلوده نکنید . اکسیژنی برای نفس کشیدن نیست ، لطف کنید به خودمان و طبیعت زیان نرسانیم .
هر موقع که صیانت از حقوق مردم مطرح میشه یعنی می خوان اشک چشم مردم رو دربیارن
معني عدالت رو فهميديم
بنظر هدف مشغول کردن مردمه با خرید و فروش بنزین.توی این طرح هم فروشنده راضی خواهد شد که مفتی مفتی یک مبلغی به دستش آمده و هم خریدار راضی خواهد شد که ارزان خریده. و همه فکر وذکرشان این خواهد بود که از کی یا از کجا بخرم و یا به کی و کجا بفروشم. برای یک عده ای هم شغل ایجاد خواهد شد تا از شغل شریف دلالی ارتزاق کنند. هم ایجاد شغل و هم مشغولیت عمومی با افکار شیرین اقتصادی. مبارکه
چرا قضیه به این مهمی را به رفراندوم نمی زارید
حقوق کارمند وکارگر رو برسونید به مقدار دریافتی خلیج فارس بعد بیاد آب آشامیدنی رو هم پولی کنید ....
ما نه بچه مدرسه ای داریم و نه از کاغذ استفاده می کنیم . روزنامه خوانی و کتاب خوانی هم با قیمت گران کتاب و با وجود فضای مجازی مفهوم نداره .پس لطفا سهم مارا از یارانه کاغذ و سایر یارانه هایی که استفاده نمی کنیم و شما آمارش رو بهتر می دونید نقدن پرداخت فرمایید.سپاس
با این کار عملا بنزین را گران می کنید، چون 20 لیتر بنزین کفاف یک هفته را نمی دهد و باید آزاد بنزین زد پس عملا قیمت بنزین 2 برابر شده است.
متاسفم برای ایران
از قدمیم گفتن اختلاف بندازو حکومت کن همه جای دنیا هرکس ماشین داره بنزین استفاده میکنه اگر خیلی راست میگن به فکر قشر کمدرامد هستن به اونا هم ۶۰ لیتر بدن نه اینکه همرو کم کنن نفری ۲۰ لیتر بدن یه تورمی سر همین موضع به وجود بیاد که همه قیمتا سرسام اور بره بالا میگین نه ببینین...
هرکس زرنگ باشه از حالا یه فکری برا پول نقدش بکنه ماشینشم دوگانه سوز کنه دیگه بنزین سوز بودن هیچ توجیه اقتصادی نداره.منتظر بنزین لیتری ۱۰ تومن به بالا باشید
سلام سوالی که اینجا مطرح است و بایستی به آن پاسخ داده شود، افرادی که خودرو ندارن از سرویس های عمومی همچون تاکسی و اتوبوس استفاده می کنند سوخت سرویس های عمومی یارانه ای است بنابراین افراد بدون خودرو ار دو یارانه بهره مند خواهند شد که این نوعی تبعیض است....بنابراین لازم است یارانه سوخت خودروهای عمومی کلا برچیده شود. متشکرم
20لیتر؟ بابا ور شکست نشید!
عدالت جدیدا به معنی ریشه کن کردن فقراست نه فقر این هم مثل بقیه تصمیمات ...
منتظر گرانی باشید این حرفا همه جهت سرگرم کردن ملته
افزایش کرایه حمل باعت گرانی کالاها خواهد شد. در پمپ بنزینها یارانه مردم را ارزان خریده وبنرین به قیمت آزاد بمردم خواهند فروخت...دلال‌ها این یارانه هاراجمع می‌کنند انوقت است که تانکر تانکربنزین از مرز قاچاق خواهد شد.
احتمالا یه قانون هم میزارین شش ماه مهلت استفاده کردن داری و اگه استفاده نکنی میسوزه َ!!جالبه روش جدید برای حذف یارانه بنزین بدون دعوا و خونریزی
با سلام به نظر من اصلا طح خوبی نیست .اگز در یک خانواده 2 نفره یک ماشین داشته باشن به صورت عادی الان 60 لیتر در ماه دارن ولی با طرح جدید اگر به هر کد ملی 15 لیتر بدن میشه 30 لیتر پس در واقع سهمیه این خانواده 30 لیتر کم شده پس دوستان گرامی در واقیعیت سهمیه کم شده نه بهینه عزیزان گرامی تامل فرمایید
چرا صدا سیمای میلی در مورد 60 لیتر بنزینی که سوز شده وتبدیل شده به 30 لیتر شفاف نمیگه.چون مردم ندونن که 60لیتر کم شده وتبدیل شده به 15یا 30لیتر
کسی که ماشین نداره، به بنزین هم نیاز نداره. بنزینو مفت نمیدن که. این کار موج گرانی وحشتناکی رو به جامعه تحمیل میکنه
با سلام،درخصوص سهمیه بندی جدید بنزین یه پیشنهاد دارم شاید بوسیله شما این طرح به گوش مسئولین برسه:هر خانواده ایرانی ۶۰ لیتر چه ماشین داشته باشه چه نداشته باشه،به نظر اینجوری عادلانه تر باشه
تبدیل ملت به دلال بنزین
ما بنزین ۳۰۰۰تومنی با این حقوق های پیزوری ریالی نمیتونیم بزنیم شما میخواهید ۲۰هزارتومنی کنید خوب یک دفعه ملت را تو قفس کنید راحت شید...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل