بازدید 7920
۳

لمس حجرالاسود به صورت مجازی

لمس حجرالاسود که به دلیل کرونا ممنوع اعلام شده بود با کمک فناوری واقعیت مجازی میسر شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ 25 December 2021

 


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، عربستان سعودی با کمک فناوری واقعیت مجازی استلام حجرالاسود را برای مسلمانان در سراسر جهان فراهم کرد. استلام حجر الاسود به معنای لمس این سنگ مقدس است که از اعمال مستحب طواف کعبه در مکه مکرمه است.

دکتر عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس، رئیس کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی با اعلام این خبر به العربیه، افزود این ابتکار با کمک آژانش پادشاهی و دانشگاه ام القری صورت گرفته و هدف این پروژه استفاده از واقعیت مجازی (VR) و تجربیات دیجیتالی است که واقعیت را شبیه‌سازی می‌کنند.

لمس حجرالاسود به صورت مجازی

حَجَرالاسود سنگی مقدس است که در رکن شرقی کعبه در مسجدالحرام واقع شده و رنگی سیاه مایل به سرخ دارد. پیشینه این سنگ به قبل از اسلام باز می‌گردد و از زمان باستان نیز مورد احترام بوده است.

حدیثی از امام صادق(ع) حجرالاسود را یکی از آیات روشن (بینات) دانسته که در قرآن از آن سخن رفته است. به تازگی تصویری با وضوح بسیار بالا و با کمک فناوری فوکس استک پانوراما ثبت و منتشر شد که بینظیر بود.

استلام حجر در طول طواف و به خصوص در زمان حج واجب، به دلیل جمعیت بالای زائران تقریبا غیرممکن است؛ علاوه بر این، در طول دو سال گذشته و به دلیل کرونا مناسک حج با تعداد بسیار محدودی از حاجیان بومی و واکسینه شده برگزار شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳
دیگه همین مونده بود خونه خدارو هم وارد این کارا کنن. این دیگه چه مسخره بازی ایه
يادم مياد دكتر جلالي استاد دانشگاه علم و صنعت بيست سال پيش از زيارت مجازي از داخل خونه ميگفت و حالا محقق شد اين امر. پيشنهاد كيش براي شهر هوشمند رو داد و دبي جاش نشست. تله وركينگ رو روستاهاي دورافتاده راه انداخت و حالا بقيه سردمدار ديجيتال ماركتينگ هستند. اي كاش كمي به استعدادهامون بها ميداديم، ملت رو فراري نميداديم و مايوس نمي كرديم. شايسته سالاري رو اولويت ميگذاشتيم و هر كسي رو تو هر موقعيتي نمي نشونديم. خودكرده را تدبير نيست !!!!
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار