بازدید 15124

پشت‌پرده فیلم قتل دو دختر در سیستان و بلوچستان

تحقیقات قضایی در پرونده قتل دو دختر جوان در سیستان و بلوچستان در حالی ادامه دارد که شواهد به‌دست آمده حاکی از آن است که این جنایت به‌دست نزدیکان مقتولان انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 25 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه همشهری، در روز‌های گذشته فیلمی مربوط به قتل دو دختر جوان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. این فیلم که در تاریکی شب ضبط شده پیکر‌های دو دختر جوان را نشان می‌دهد که بر اثر اصابت گلوله به قتل رسیده‌اند. هرچند در فیلم به‌نظر می‌رسد که جنایت به تازگی رخ داده، اما پیگیری‌های خبرنگار همشهری نشان می‌دهد قتل مربوط به حدود ۵۰ روز قبل است.

ماجرا از این قرار است که دو دختر ۱۷ و ۱۸ ساله خانه‌شان را در روستای ترکانی شهرستان دشت‌یاری چابهار، واقع در استان سیستان و بلوچستان بدون اطلاع خانواده ترک کرده و به زاهدان رفته بودند. آن‌ها چند روزی را دور از خانه گذراندند، اما بعد از آن پشیمان شدند و تصمیم گرفتند به خانه برگردند. پیش از بازگشت با خانواده‌شان تماس گرفتند و گفتند از کاری که کرده‌اند پشیمان هستند و پی به اشتباه‌شان برده‌اند. نزدیکان‌شان هم آن‌ها را برای بازگشت به خانه تشویق کردند و به این ترتیب آن‌ها به‌سوی روستای‌شان بازگشتند.

دختران جوان خوشحال از اینکه خانواده‌شان آن‌ها را بخشیده‌اند، در راه خانه بودند که در جاده فرعی گرانچدان که فاصله چندانی با روستای‌شان نداشت، ناگهان چند نفر از مردان خانواده‌هایشان را دیدند. مردان خشمگین که مسلح بودند، اسلحه‌شان را به‌سوی دختران نشانه گرفتند و در حالی که دودختر بی‌پناه برای نجات جانشان التماس می‌کردند، آن‌ها را به گلوله بستند و به قتل رساندند. دقایقی از این حادثه می‌گذشت که ساکنان منطقه خود را به محل تیراندازی رساندند و چند نفر با گوشی‌های موبایل‌شان شروع به فیلمبرداری از پیکر‌های قربانیان کردند. حالا معلوم نیست که چرا با گذشت حدود ۵۰ روز از این حادثه تلخ این فیلم در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود؟

سرهنگ ابراهیم کوچکزایی، فرمانده انتظامی چابهار درباره این حادثه به همشهری می‌گوید: این حادثه در نزدیکی روستای ترکانی دشتیاری اتفاق افتاد، اما معلوم نیست چرا حالا فیلم کشف اجساد دو دختر جوان منتشر شده است.

او درباره جزئیات این جنایت می‌گوید: فرار دو دختر جوان از خانه باعث خشم و ناراحتی خانواده‌شان شد. آن‌ها چند روزی در پی پیداکردن دختران‌شان بودند تا اینکه آن‌ها خودشان به خانه برگشتند، اما پیش از ورود به روستا این حادثه اتفاق افتاد.

وی درباره متهمان پرونده گفت: متهمان از نزدیکان دو مقتول هستند که شناسایی و دستگیر شده‌اند و هم‌اکنون در بازداشت به‌سرمی‌برند. تحقیقات قضایی در این‌باره ادامه دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
لعنت به جهل
لعنت به تعصب کور
داستان سازی تان خیلی خوب شده
رمان بدید بیرون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
چه داستانی من خودم بلوچستان بزرگ شدم پس میدونم که تصویه حسابهای اینجا با تفنگ صورت میگیره
حالا معلوم نیست که چرا با گذشت حدود ۵۰ روز از این حادثه تلخ این فیلم در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود؟ یعنی تو رو خدا دل مشغولی پلیس رو باش !!! سوالی که ذهن پلیس رو درگیر کرده اینه !!!!
اما معلوم نیست چرا حالا فیلم کشف اجساد دو دختر جوان منتشر شده است.
کی باید منتشر می شد؟؟؟
آیا افشای این حقیقت مشکلی دارد؟
فكر كردم به دولت روحاني ميخوايد ربط بدين!!!
الان متهم به تشويش اذهان عمومي و اقدام عليه امنيت ملي مي شويم
جناب سرهنگ، مسئولان استان و كشور! شما بايد پاسخگو باشيد كه طي اين 43 سال چه كرده ايد؟ چرا همچنان بايد جهل در بين مردم تا اين حد ريشه دوانيده باشد؟ چرا اين همه بودجه در اختيار سازمان هاي مذهبي قرار مي دهيد ولي ازشان نمي پرسيد كه چه كرده اند؟ برنامه هايشان چيست؟
فقط به سازمان هاي دولتي بودجه دهيد و بقيه را قطع كنيد تا بودجه به درستي هزينه شود كه قطعا اثربخش خواهد بود
فقر فرهنگی
شاید دلیل انتشار این قتل ها بعداز 50 روز نامیدی مردم از دستگاه قضایی کشور بوده
مطمئنا چون صاحب دم گذشت خواهد کرد قاتلان با خیال اسوده و با سینه گشاده دوباره به جامعه بازخواهند گشت و ما دوباره و دوباره باز شاهد قتل های خانوادگی خواهیم بود .
چقدر باید خشونت و تعصب در دل و ذهن این افراد باید عمیق باشه که به جوان خودشون هم رحم نکنند امان از جهل و امان از دولتی که منافعش رو در جهل ملت می بینه
عقب ماندگی فرهنگی
"و درباره جزئیات این جنایت می‌گوید: فرار دو دختر جوان از خانه باعث خشم و ناراحتی خانواده‌شان شد. آن‌ها چند روزی در پی پیداکردن دختران‌شان بودند تا اینکه آن‌ها خودشان به خانه برگشتند، اما پیش از ورود به روستا این حادثه اتفاق افتاد"
جناب سرهنگ کوچکزایی قتل دو دختر نوجوان به هر دلیلی که اتفاق افتاده باشد اولاً حادثه نیست جنایت است، دوماً هیچگونه توجیه عقلی ، شرعی و قانونی ندارد، سوماً پنجاه روزهم برای مشمول مرور زمان شدن آن کافی نیست!
خب این این 50 روز چکار کردید؟؟ عاملان قتل مجازات شدند؟؟؟
مشخصه هیچکاری انجام نشده حالا مردم واکنش نشان دادن و فیلم را پخش کردند
خبر خیلی بدی بود. ذهن آدم قفل می شود. خیلی غمگینم.
تا وقتی پدر، ولی دم باشد و دیه زن نصف مرد باشد، همین آش و همین کاسه برقرار خواهد بود. جان زنها کیلویی چند!!!!
متاسفانه این فرهنگ غلط در بلوچ ها ادامه داشته و این فقط گوشه ای نمایان از این جنایت هاست
یعنی الان ناراحتید چرا این خبر پخش شده؟؟؟؟؟عجب
دلم به حالشون سوخت ،بچه های مظلوم آخه سنی نداشتن بیچاره ها.
خدایشان رحمت کنه ان شالله خدا در آن دنیا به آرزوهاشون برسونشون
بابا آزادشون کنید ادم حق کشتن فامیل خودشو هم ندارد ؟!!!!!!
وقتی مرد فکر میکند زنان اطرافش اعم از همسر ،دختر ،خواهر ،مادر و ... نه یک انسان آزاد بلکه ناموس و ملک اوست و جامعه این حس را در او تقویت میکند باید بدانیم قتل این دو دختر بی گناه پایان این نوع فجایع نیست باید یاد بگیریم که زنان نیز انسانهای آزادی هستند و حق دارند برای خود تصمیم بگیرند نمی توان آن مردان را مقصر اصلی دانست مقصر اصلی جامعه و فرهنگیست که ما در آن بزرگ شده ایم و زن را ملک و ناموس مرد میداند
یعنی جنایت اگه رسانه‌ای نشه؛ پلیس دخالتی نمیکنه!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی