بازدید 14209
۳
بسته ویدیویی «تابناک»

سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟ / فلسطین پیش از جنگ جهانی دوم / شوروی پس از مرگ استالین / رکود تورمی چیست؟ / توسکانی از نمای نزدیک

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 24 December 2021

بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.


سید حسن نصرالله از کجا ظهور کرد؟

برای بسیاری از آنهایی که سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان را می‌شناسند، سوابق حسن نصرالله و پیشینه دبیرکل حزب الله روشن نیست. در این ویدیو درمی یابید که نصرالله از کجا ظهور کرد و چگونه به موقعیت فعلی اش رسید و در این مسیر چه اتفاق هایی برای او رخ داد.


فلسطین پیش از جنگ جهانی دوم

تصاویری از سرزمین فلسطین در دوران استعمار بریتانیا که بیانگر چگونگی روند مهاجرت و ساخت و ساز یهودیان در این دوره است. این گزارش که متعلق به سیستم پروپگاندای بریتانیاست، سعی دارد نقشی مثبت برای مهاجرت یهودیان اروپایی تصویر کرده و آن را لازمه پیشرفت و ترقی منطقه تحت استعمار خود معرفی کند. هرچه باشد، مهاجرت و شهرسازی گسترده اتباع بیگانه در یک خاک حرکتی نیست که بتوان به سادگی توجیه کرد، البته با گذر زمان و روشن شدن هدف اصلی این مهاجرت‌های گسترده، نگاه دوباره به این گزارش خالی از لطف نیست و نشان می‌دهد که دروغ‌های رسانه‌ای هرچند در کوتاه مدت بتوانند القای به باطل کنند، در طولانی مدت حقیقت اجتناب ناپذیر از پشت پرده دروغ بیرون خواهد آمد.


شوروی پس از مرگ استالین

استالین پس از لنین در شوروی به قدرت رسید و تا مدت‌ها رهبر بی‌رقیب حزب کمونیست شوروی بود؛ اما پس از مرگ وی در سال ۱۹۵۳ نیکیتا خروشچف رهبر شوروی پس از استالین او را نکوهش کرد و در سخنرانی سری که در کنگره بیستم حزب کمونیست داشت، پس از حمله به استالین و نقد شدید گزارش محرمانه‌ای از رفتار‌های او به پیامد‌های کیش شخصیتی که دور محور نام او شکل گرفته بود، اشاره کرد. این سخنرانی سری تاثیرات بسیار شگرفی داشت و تاثیر بسیاری روی اتفاقات قرن بیستم گذاشت. پس از این سخنرانی، دوره استالین‌زدایی شروع شد که شامل سیاست‌های آزادسازی و اصلاحات شدید شد. شخص خود استالین نیز از سطح جامعه شخصیت زدایی و نامش از کتب درسی حذف شد؛ نام شهر استالینگراد به ولگاگراد تغییر کرد و جسد وی از کنار لنین به زیر دیوار کرملین بدون تشریفات منتقل شد. گزارشی که انگلیس از این دوران داشته را در ویدیو تابناک با زیرنویس فارسی ببینید.


رکود تورمی چیست؟

آیا تا حالا کلمه رکود تورمی را شنیده اید؟ این کلمه بارها و بارها در اقتصاد ایران شنیده شده، در حالی که این در اقتصادهای دیگر کمتر اتفاق می افتد. با ما همراه باشید تا با معنی رکود تورمی آشنا شوید.

 

توسکانی از نمای نزدیک

«توسکانی / Tuscany» ناحیه‌ای در ایتالیا با مساحت ۲۲۹۹۰ کیلومتر و جمعیت ۳.۶ میلیون با مرکزیت فلورانس است. توسکانی بیشتر به عنوان ناحیه‌ای فرهنگی محسوب می‌شود و شهر‌هایی مانند فلورانس، سیه نا و پیزا با میراث فرهنگی غنی خود سالانه میلیون‌ها تن را به خود جذب می‌کنند. گندم، انگور و زیتون مهم‌ترین محصولات کشاورزی آن را تشکیل می‌دهند. توسکانی را، اما بهشت گمشده گردشگران نیز می‌توان خواند، که با پوشش مخملی و سرسبز خود دارای خاص‌ترین باغ‌های انگور در جهان است. این بهشت گمشده با دره‌ها و تپه‌های سرسبز خود در فصل زیبای بهار ـ که پر از چمن‌های سبز و گل‌های دیدنی می‌شود ـ منزلگاه عاشقان طبیعت و گردشگری بوده و در حالی که در پاییز این منطقه توریستی به یک پالت گسترده‌ای از رنگ‌های پاییزی تبدیل می‌شود. توسکانی زیبا را از نمای نزدیک در قاب ۴K تماشا می‌کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۳
ظهور؟!!
مردم لبنان سالها با پول کشورهای دیگه خوش میگذرونند
در حقيقت از جنگ های داخلی، منافع عایدشون میشه
و به هر سمتی که پول براشون بفرسته، روی خوش نشون میدن

لبنان شده محل جنگ کشورهای منطقه، ولی نه با ارسال مهمات جنگی، بلکه با ارسال پول
لبنان خودش ارتش دارد دولت دارد چرا حق ایرانی را به لبنان سوریه و..میدهد؟؟!.!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست