بازدید 170875

دستور رهبر انقلاب درباره لاریجانی باید پیگیری شود

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت : همان‌گونه که از حکم رهبری درباره جبران جفا به لاریجانی و نیز دستور رهبری به رئیس قوه قضائیه پیرامون بازنگری در حکم سیف و معاونانش مشخص است، ایشان علاوه بر احقاق حق افراد، بر ضرورت اصلاح روندها و پیشگیری از تضییع حق احتمالی افراد تأکید دارند.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹ 23 December 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از خبرآنلاین، چند روزی از رسانه‌ای شدن نامه شورای نگهبان و پاسخ لاریجانی به موارد مطرح‌ شده در این نامه می‌گذرد اما بازتاب آن همچنان در افکار عمومی و فعالان سیاسی پابرجاست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی درباره این نامه گفت: پاسخی که لاریجانی نوشته، تعرضی به اصل شورای نگهبان ندارد و جایگاه این نهاد را مراعات و مراقبت کرده است، اما عملکرد شورای نگهبان را نقد کرده و دارای اشکال می‌داند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند در احراز صلاحیت‌ها به برخی نامزدها «جفا» شده و باید این جفا، جبران شود. ما این تأکید رهبری را هرگز نمی‌توانیم، نادیده بگیریم.

بنابراین، حتماً باید بررسی و مشخص شود، عامل جفا به لاریجانی چه نهاد یا فردی بوده؟ آیا این جفا از ناحیه شورای نگهبان بوده یا وزارت کشور و یا هر جای دیگر.

وی افزود: متأسفانه، تاکنون مطالبه رهبری درباره پیگیری و جبران جفا به لاریجانی، روی زمین‌مانده و هنوز، نهادهای ذی‌ربط، موضوع فرمایش رهبری را دنبال و اعلام نتیجه نکرده‌اند.

اکرمی ضمن تأکید مجدد بر اینکه نمی‌توانیم فرمایش رهبری را نادیده بگیریم، افزود: حتماً باید رسیدگی شود و علاوه براین، روندهای بررسی صلاحیت‌ها باید بازنگری همه‌جانبه شوند و کاستی‌ها و نواقصی احتمالی آن که موجب تضییع حق نامزدها هستند، باید شناسایی و اصلاح شوند.

وی فرمایش رهبر انقلاب خطاب به رئیس قوه قضائیه در نامه داود دانش جعفری پیرامون حکم قضایی ولی‌الله سیف، رئیس‌کل پیشین بانک مرکزی و معاونانش که تأکید کرده‌اند: «مبادا حکم جائرانه‌ای برای این افراد صادر شود و دقت کنید که اجرای جائرانه هم اتفاق نیفتد»، را یادآور شد و گفت: در این دستور رهبری هم حساسیت ایشان درباره بررسی عادلانه عملکرد مسئولان و ضرورت پیشگیری از تضییع حق آنان در هر شکل و قالبی، کاملاً آشکار است.

اکرمی تصریح کرد: همان‌گونه که از حکم رهبری درباره جبران جفا به لاریجانی و نیز دستور رهبری به رئیس قوه قضائیه پیرامون بازنگری در حکم سیف و معاونانش مشخص است، ایشان علاوه بر احقاق حق افراد، بر ضرورت اصلاح روندها و پیشگیری از تضییع حق احتمالی افراد ، تأکید دارند.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به اینکه بخش‌هایی از پاسخ لاریجانی را در رسانه‌ها دیدم، افزود: برخی از اشکالات و انتقادهای اعلام‌شده از سوی ایشان به عملکرد شورای نگهبان، وارد و قابل دفاع است.

اکرمی بیان اینکه دفاع از خود، حق هر کسی و از جمله، لاریجانی است، ادامه داد: معنای دفاع از خود لاریجانی، تقابل با شورای نگهبان نیست. به قول ما طلبه‌ها، او می‌خواهد بگوید، اشکال نچسبد و نماند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان تأکید کرد: ما نقد را باید بپذیریم و البته در نقد باید هم قانون را رعایت کنیم و هم انصاف داشته باشیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر