بازدید 5363
گفت وگوی تلفنی پوتین و مودی؛

تاکید سران روسیه و هند بر تحکیم مشارکت راهبردی

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با نارندرا مودی نخست وزیر هند گفت و گوی تلفنی کرد و دو طرف بر تحکیم مشارکت راهبردی دو کشور تاکید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۶ 21 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین امروز (دوشنبه) در آغاز گفت و گوی تلفنی با مودی، از وی برای میزبانی هیات عالیرتبه روسی در سفر ششم دسامبر (۱۵ آذر) به دهلی نو که به ریاست وی صورت گرفت، قدردانی کرد.

سران روسیه و هند، درخصوص اجرای توافق‌های بدست آمده در جریان مذاکرات دهلی نو گفتگو و تبادل نظر کرده و بر عزم خود برای گسترش مشارکت راهبردی دو کشور تاکید کردند.

رئیس جمهوری روسیه و نخست وزیر هند در ادامه گفت وگوی تلفنی در مورد مسائل مربوط به ثبات و امنیت راهبردی بین المللی ازجمله اوضاع منطقه آسیای دور و اقیانوس آرام تبادل نظر کردند.

روسیه در یک ماه اخیر از زمان تشکیل ائتلاف آکوس بین آمریکا، انگلیس و استرالیا که در آن تحویل زیردریایی‌های اتمی به این کشور اقیانوسیه ازسوی آمریکا پیش بینی شده بار‌ها از آن انتقاد کرده است.

مساله ایجاد ائتلاف اکوس در دیدار پوتین با مودی در ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) در هند مطرح و دو طرف درباره آن گفت و کو کردند.

هند شریک عمده تجاری و نظامی روسیه در منطقه آسیا است و مسکو در سه دهه پس از فروپاشی شوروی ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات به این کشور فروخته است.

در زمان حاضر روسیه و هند در ساخت مجموعه‌های موشکی براموس و طراحی مشترک هواپیمای شکاری نسل پنجم و نیز ساخت جنگنده‌های سوخو-۳۰ و تانک تی-۹۰ با یکدیگر همکاری می‌کنند.

روسیه در سال ۲۰۱۹ کارخانه تولید اسلحه‌های خودکار کلاشینکوف در شهر کوروا در هند تاسیس و راه اندازی کرد.

مسکو و دهلی نو در اکتبر سال ۲۰۱۸ قرارداد برای فروش تسلیحات پدافند موشکی اس-۴۰۰ برای ۵ گردان موشکی به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار امضا کردند.

دو کشور همچنین قراردادی برای فروش چهار ناوشکن روسی از نوع طرح ۱۱۳۵۶ و نیز موشک‌های پدافند هوایی دوش پرتاب ایگلا امضا کرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار