بازدید 30016
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله موشکی و پهپادی گسترده به عربستان / سرنگونی ۴۰ پهپاد ترکیه توسط سامانه پدافند هوایی روسی/ هشدار سازمان ملل درباره فقر ۹۷ درصدی در افغانستان / کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن در اعتراضات یکشنبه سودان

حمله موشکی و پهپادی گسترده به عربستان، سرنگونی ۴۰ پهپاد ترکیه توسط سامانه پدافند هوایی روسی، هشدار سازمان ملل درباره فقر ۹۷ درصدی در افغانستان، کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن در اعتراضات یکشنبه سودان و بستن گذرگاه نفت سوریه به روی نظامیان آمریکایی از سوی عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹ 20 December 2021

حمله موشکی و پهپادی گسترده به عربستان/ سرنگونی 40 پهپاد ترکیه توسط سامانه پدافند هوایی روسی/ هشدار سازمان ملل درباره فقر 97 درصدی در افغانستان/ کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر در اعتراضات یکشنبه سودان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله موشکی و پهپادی گسترده به عربستان، سرنگونی ۴۰ پهپاد ترکیه توسط سامانه پدافند هوایی روسی، هشدار سازمان ملل درباره فقر ۹۷ درصدی در افغانستان، کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن در اعتراضات یکشنبه سودان و بستن گذرگاه نفت سوریه به روی نظامیان آمریکایی از سوی عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی و پهپادی گسترده به عربستان

رسانه ها از حمله موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به مناطقی در جنوب عربستان خبر دادند.

شبکه خبری العهد، بامداد دوشنبه به نقل از منابع یمنی اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن، چند شهر عربستان را با موشک های بالستیک و هواپیماهای بدون سرنشین هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، برخی منابع سعودی گفته اند که صدای چند انفجار شدید در جیزان عربستان شنیده شده است، در حالی که رسانه ها از بمباران برخی مناطق صنعا، پایتخت یمن خبر دادند.

حمله موشکی و پهپادی گسترده به عربستان/ سرنگونی 40 پهپاد ترکیه توسط سامانه پدافند هوایی روسی/ هشدار سازمان ملل درباره فقر 97 درصدی در افغانستان/ کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر در اعتراضات یکشنبه سودان

در این حمله یک کارگاه تعمیر و نگهداری متعلق به یک شهروند یمنی در شهرستان بنی الحارث در صنعا هدف قرار گرفته است.

در روزهای اخیر، حملات هوایی ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور افزایش یافته و تاکنون ده‌ها غیرنظامی در این حملات کشته شدند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل از جمله بهداشت جهانی و یونیسف، بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی ـ که در قرن گذشته بی‌سابقه است ـ روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان، تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می‌دانند.

سرنگونی ۴۰ پهپاد ترکیه توسط سامانه پدافند هوایی روسی

رئیس اداره اصلی همکاری های نظامی بین المللی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، سامانه پدافند هوایی روسی «پانتسیر-اس» در سوریه و لیبی، بیش از ۴۰ فروند پهپاد بایراکتار ترکیه را طی سال های اخیر سرنگون کرد.

الکساندر نوویکوف، روز یکشنبه به شبکه تلویزیونی روسیه ۱ گفت: تاکنون با تسلیحات پدافند هوایی موشکی ـ آتشباری «پانتسیر-اس» بیش از ۴۰ فروند پهپادهای ساخت ترکیه از نوع «بایراکتار ت.و.۲ » و آنکا در سوریه و لیبی سرنگون شده است.

این مقام روس تصریح کرد که روسیه در تمام نقاط نقاط جنگی جهان، فعالیت پهپادهای بایراکتار ترکیه را زیر نظر دارد؛ برای نمونه، در استان ادلب سوریه سه پهپاد بایراکتار مستقر شده است که با موافقت طرف روسی، در این منطقه پرواز می کنند.

وی ادامه داد: این پهپادها تحت کنترل کامل واحدهای نظامی روسیه در سوریه قرار دارند و در صورت نیاز سرنگون خواهند شد.
به گفته رئیس اداره اصلی همکاری های نظامی بین المللی وزارت دفاع روسیه، تسلیحات «پانتسیر-اس» در برابر پهپادها سلاح بسیار موثری هستند و به همین دلیل، برای جلوگیری از اعمال تحریک آمیز (در سوریه ) به کار گرفته می شود.
نوویکوف همچنین گفت، از این تسلیحات می توان علاوه بر نابودی پهپادها، برای هدف قرار دادن هواپیماها و بالگردها و نیز اهداف زمینی همچون تانک و نفربر زرهی بکار گرفت.

حمله موشکی و پهپادی گسترده به عربستان/ سرنگونی 40 پهپاد ترکیه توسط سامانه پدافند هوایی روسی/ هشدار سازمان ملل درباره فقر 97 درصدی در افغانستان/ کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر در اعتراضات یکشنبه سودان

روسیه در سال های اخیر به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر از طرف های مناقشه در لیبی، انواع تسلیحات از جمله پانتسیر-اس تحویل داده است.

پانتسیر ـ اس سامانه پدافند هوایی میان برد است که از یک رادار، پرتابگر موشک (مجهز به چند موشک ضدهوایی) و آتشبار ضدهوایی تشکیل شده که می تواند اهداف هوایی را در ارتفاع تا ۳۶ کیلومتری شناسایی و تا ارتفاع ۱۵ کیلومتری نابود کند.

این سامانه برای حفاظت از تاسیسات نظامی و غیرنظامی به کار می رود و همانند سامانه موشکی اس ۳۰۰ و ۴۰۰ عمل می کند منتها با برد کوتاه و میانی گستره ای بیش از ۲۰ کیلومتر مربع و ارتفاع ۱۵ کیلومتری را پوشش می دهد.

هشدار سازمان ملل درباره فقر ۹۷ درصدی در افغانستان

«مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه، روز یکشنبه هشدار داد که نسبت فقر در افغانستان به ۹۷ درصد خواهد رسید.

«دبورا لاینز» نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان نیز خواستار تامین بودجه مورد نیاز برای جلوگیری از فروپاشی ساختار اقتصادی و اجتماعی افغانستان شد.

وی افزود: بلوکه کردن دارایی‌های افغانستان و همچنین جلوگیری از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این کشور، باعث می‌شود که میلیون‌ها افغانستانی با خطر گرسنگی مواجه شده و باعث ایجاد موج بزرگی از آوارگان افغانستانی خواهد شد.

یک مقام دیگر سازمان ملل نیز گفت، در حال حاضر نرخ فقر در افغانستان ۷۲ درصد بوده و در صورت ادامه روند کنونی، فقر در افغانستان تا نیمه نخست سال آینده میلادی به ۹۷ درصد خواهد رسید.

حمله موشکی و پهپادی گسترده به عربستان/ سرنگونی 40 پهپاد ترکیه توسط سامانه پدافند هوایی روسی/ هشدار سازمان ملل درباره فقر 97 درصدی در افغانستان/ کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر در اعتراضات یکشنبه سودان

با تسلط طالبان بر افغانستان، آمریکا حدود ۹.۵ میلیارد دلار دارایی‌های خارجی افغانستان را که در اختیار مؤسسات مالی این کشور قرار داشت، مسدود کرده است.

بانک جهانی چند روز پیش اما اعلام کرد که کشورهای کمک‌کننده مالی صندوق بازسازی افغانستان توافق کرده‌اند تا ۲۸۰ میلیون دلار از پول‌های مسدود شده‌ افغانستان آزاد و به برنامه‌ی جهانی غذا و صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) منتقل شود.

همچنین صندوق بین‌المللی پول، حدود ۳۷۰ میلیون دلار از کمک‌های مالی خود به افغانستان را به‌ دلیل عدم شفافیت جامعه‌ بین‌المللی در مورد به‌رسمیت‌شناختن طالبان توقیف کرده است.

بانک جهانی هم به پیروی از این اقدام، بودجه‌ افغانستان را متوقف کرده است. این بانک از سال ۲۰۰۲ میلادی تاکنون بیش از پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار به افغانستان داده است.

افزون بر این موارد، تقریبا ۷۵ درصد از بودجه‌ کارمندان غیرنظامی دولت و تمامی بودجه‌ دفاعی چهار میلیارد دلاری که قبل از این توسط آمریکا و متحدانش در ناتو پرداخت می‌شد، نیز از زمان سقوط افغانستان به‌ دست طالبان قطع شده است.

هنوز هیچ کشوری این گروه را به‌ رسمیت نشناخته است. همچنین طالبان در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارد و بر این اساس، طالبان نمی‌توانند به دارایی‌های افغانستان دست یابند.

کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن در اعتراضات یکشنبه سودان

منابع سودانی از کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ تن در اعتراضات روز یکشنبه مخالفان کودتا در این کشور خبر دادند.

به گزارش اسکای نیوز، "سندیکای قانونی پزشکان سودان" اعلام کرد، در جریان تلاش‌ نیروهای امنیتی سودان برای متفرق کردن ده‌ها هزار معترض از اطراف کاخ ریاست جمهوری در خارطوم و مناطق دیگر سودان، حداقل یک معترض با گلوله جنگی کشته و بیش از ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

یکی از اعضای این اتحادیه به اسکای نیوز گفت: تعدادی از معترضان با گلوله مستقیم به سر، پاها و سینه و تعداد زیادی مورد اصابت گاز اشک آور قرار گرفتند.

حمله موشکی و پهپادی گسترده به عربستان/ سرنگونی 40 پهپاد ترکیه توسط سامانه پدافند هوایی روسی/ هشدار سازمان ملل درباره فقر 97 درصدی در افغانستان/ کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ نفر در اعتراضات یکشنبه سودان

وی خاطرنشان کرد: در شماری از بیمارستان های خارطوم، افرادی با اوضاع وخیم جسمانی وجود دارند.

بعدازظهر یکشنبه، هزاران معترض سودانی علی‌رغم حضور شدید نیروهای امنیتی، بسته شدن پل‌های اصلی و استفاده بیش از حد از گاز اشک آور و گلوله های واقعی، لاستیکی و صوتی به نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در مرکز پایتخت رسیدند.

تظاهرکنندگان در مقابل کاخ با سر دادن شعارهایی، خواستار حکومت غیرنظامی و قصاص عاملان کشتار صدها معترض شدند.

اعتراضات روز یکشنبه در سومین سالروز انقلاب دسامبر ۲۰۱۸ که به سرنگونی نظام عمر البشیر منجر شد و در مخالفت با توافق سیاسی اخیر در این کشور برگزار شد.

بستن گذرگاه نفت سوریه به روی نظامیان آمریکایی از سوی عراق

اسپوتنیک گزارش داد: عراق یک گذرگاه جدید که افسران و نظامیان ارتش آمریکا از آن برای غارت نفت و گندم سوریه استفاده می کردند را بست.

منابع سوری اعلام کردند، نیروهای پیشمرگه کُرد امروز یکشنبه، گذرگاه غیرقانونی «الولید» در مرز با سوریه را سه روز پس از بستن گذرگاه «فیشخابور» واقع در شمال شرقی استان حسکه سوریه در اعتراض به حمله انجام شده توسط شبه نظامیان قسد وابسته به آمریکا، بستند.

منابع محلی تأکید کردند که مقامات اربیل تصمیم گرفتند، گذرگاه غیرقانونی الولید را که اشغالگران آمریکایی از آن برای انتقال کاروان‌‎های نظامی و سرقت منابع نفتی سوریه استفاده می‌کنند، ببندند.

به گفته این منابع، کامیون‌ها و جرثقیل‌های بزرگ پس از حمل تجهیزات و بلوک‌های سیمانی، گذرگاه الولید در ۳۵ کیلومتری گذرگاه غیرقانونی سیمالکا در جنوب غربی روستای السویدیه در حومه شهر المالکیه واقع در دورترین نقطه شمال شرقی استان حسکه، را مسدود کردند.

به گفته منابع سوری، مسئولان دولت اقلیم کردستان عراق دستور دادند، این گذرگاه بسته شود؛ گذرگاهی که نظامیان آمریکا از آن برای غارت نفت و محصولات کشاورزی سوریه استفاده می‌کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۲۹
روسها زر اضافی زدند بایراکتار پنتسیر که هیچ اس-300 هاشونو تو قره باغ نابود کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
روسیه توهم ابرقدرت بودن داره . فکر میکنه هنوز مثل شوروی سابق دومین قدرت برتر دنیاس . یکی باید بره بهشون بگه تموم شد تلاش نکنید
فقط یک ایرانی میهن پرست میداند این شعار یعنی چی :

ننگ بر روسیه
شرم بر پوتین
مرگ بر انگلیس

پاینده باد ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
امریکا کجای این معامله است.
اصل رو ول کردی به فرع چسبیدی .
روسیه اگه رسات میگه چرا اس 300 هاش نتونستن جلوی بایراکتار وایسن.
فقط بخاطر اینکه اوکراین علیه جدایی طلبان داره از این پهبادها استفاده میکنه و قزاقستان و قرقیزستان تعداد زیادی از این پهباد سفارش دادند. روسیه سوزشش گرفته. همین. وگرنه مگه چند ساله بایراکتار تی بی 2 تولید شده که طی سالهای مختلفت 40 فروند از اینا زده باشه؟ اصلا سلجوق بایراقدار اینقدر پهباد ساخته که اینقدرشو روسیه نابود کرده باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
خوب حالا به شما چرا بر خورده؟
روسیه پهباد ترکیه را هدف قرارمیدهد .اما درمقابل پهباد وهواپیماهای جنگی وموشک های اسراییل حتی یک مشقی هم شلیک نمیکندهیچ . حتی دراین رابطه اظهار نظر نمیکند.
در جنگ قره باغ پهباد های بایراکدار ترکیه سامانه های s300 ارمنستان را نابود کرد! در اوکراین هم ترس روس ها از پهپادهای بایراکدار است!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
مرگ بر روسیه اما داری چرند میگی چون تکنولوژی این پهپاد مشابه تکنولوژی پهپادهای اسرائیله و روسیه سالهاست راه زدنشون رو بلده.روسیه از نظر نظامی فقط آمریکارو به عنوان رقیب داره.
تیتر غیراخلاقی برای کشاندن مخاطب به خبر/متاسفم براتون/ سرنگونی40 فروند پهپاد ترکیه توسط سامانه روسی. هرکی این تیتر خبرو میخونه فکر میکنه همین الان یک درگیری گسترده و جنگ تمام عیار بین دو کشور اتفاق افتاده در حالیکه در متن خبر و نظر کارشناس این آماردر حدود ده الی پانزده سال درگیری و تقابل در چندین نقطه جهان هس
عربستان را زیر پا له میکنیم و راهی قدس می شویم ان شالله تعالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
بفرما . مسیر کاملا باز است
تمام جنگ های دنیا بین مسلمانان هست این کشورها تبدیل به مرکز کشتار و درگیری یکدگیر شده اند و سودش را کشورهای جهان اول می برند !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
همین جمله آخرت مشخص می کنه که چه کسی آتیش می سوزونه دیگه
تركيه تمام همسايگانش را نقره داغ كرده است و زشت ترين رفتار را با همسايگان داشته است.
يك همسايه نابكار كه هر زمان فرصت پيدا كند بقول آقاي پوتين به دوستان خودش هم «از پشت خنجر» مي زند.
روسيه، ايران، سوريه،عراق،يونان، قبرس،ارمنستان، اروپا، حتي آمريكا و ... كداميك از اقدامات غير انساني اردوغان و دولت تركيه در امان بوده اند؟
بدون شك مردم سوريه بزرگترين قربانيان سياستهاي غير انساني و وحشيانه دولت تركيه هستند.
ايران در قضيه كودتاي 2016 در تركيه در كنار اين كشور قرار گرفت و دولت اين كشور را نجات داد آما تركيه در سوريه و آذربايجان رو در روي ايران. دولت نمك نشناس تركيه به هيچ كس رحم نمي كند و با زدن 22 سد بر روي روخانه هاي دجله و فرات به مانند يزيديان در صدد بستن آب بر روي مردم منطقه هستند.
داعش محل كاسبي كثيف و رشد اقتصادي تركيه شد.
آنها از ايران بخاطر تحريمها بارها باج خواهي كردند.
اكنون هيچ كس مايل نيست به دولت و مردم تركيه در بحران ارزي كمك كند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
ترکیه به ایران در جریان تحریم ها بسار کمک کرد. حدود 4 میلیون سوری رو پناه داد به آذربایجان برای نبرد حق علیه باطلش کمک کردترکیه چه ضرری به دیگران زده؟ الان هم هیچ بحرانی نیست همه چیز طبق طرح و برنامه به درستی پیش می رود.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
امیدوارم ترکیه سقوط کنه چون خیلی به همسایه هاش بد کرد.
سرنگونی پهپادها با رادار و موشک چرته ، ارتفااع بسیار بالا و رادارگریز هستند
طرف ی زری زده شما هم نقل قول کنید. اصلا ترکیه اینقدر پهباد داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
پهپاد که این قدر بیشتر هم داره . روسها دردشون گرفته قمپز در می کنن .
پروفسورسانسور!ماکه هرچی کامنت میگذاریم چاپ نمیکنی خوب بگوچی بگم تابگم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۹
بگو همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم تا چند بار برات چاپ کنه
هر دو کشور روسیه و ترکیه دشمن سرسخت ایران هستند خداوند هر دوی آنها را خوار و خفیف کند که انشاء الله این اتفاق در حال روی دادن است
هر دو کشور روسیه و ترکیه دشمن سرسخت ایران هستند خداوند هر دوی آنها را خوار و خفیف کند که انشاء الله این اتفاق در حال روی دادن است
ای کسانیکه از حمله موشکی و خمپاره به کشورهای حوزه خلیج فارس خوشحال می شوید بدانید که اگر شالوده سیاسی و اقتصادی و امنیتی این کشورها بپاشد چیزی دستگیر ایرانی ها نخواهد شد و آنها هم به جرگه افغانستان و پاکستان خواهند پیوست که جز هزینه و بدبختی برای ما هیچ به همراه نخواهند داشت
حالا یمنی ها شهر ها را هدف قرار میدهند . اگر عربستان هم همینکار را کند شما صدایتان در می‌آید
حالا مثلا روسها پهپادهای ترکیه را سرنگون میکنند چراباید ذوق زده بشویم همین روسیه ای که به خون مسلمانان تشنه است ودرجای جای کشورهای اسلامی خون مسمانان از افغانستان گرفته تا چچن وقاراباغ آذربایجان وسوریه ولیبی ریخته چون بدنبال توسعه طلبی است وبر حمله اسرائیل به نیروهای ایران در سوریه چشم پوشی وچراغ سبز میدهد در مجامع بین المللی منفور و رسواست سلاحهای فرسوده واز کار افتاده را به خریداران می اندازد اگر در سرنگونی پهپادهای ترکیه روسها اینقدر دست بالا داشتند از فروش این سلاحهای پرنده به اوکراین ناراحت نمی شدند ودر حال اگر روسیه منفعل ونا کاآمد شود به خیر وسلاح مسلمانان وجهان وصددرصد به نفع ایران است که زیان فراوانی در طی تاریخ از روسیه دیده است
طالبان اینهمه زورزدندکه امریکابرودواین زامبی هاامارت اسلامی تشکیل دهندخوب دادندپاکستان هم چقدرذوق کردکه تلاشهایش برای زامبی سازی نتیجه داد!حالاامامثل خردرگل مانده اندکه غذای مردم راتهیه کنندوهیچ کشوری هم دردنیاآنهارابرسمیت نشناخت واقعاسیاست ترامپ درکلیدزدن خروج ازافغانستان نشان دادکه اودرساخت خاورمیانه جدیدولی بسیارضعیف نقشش رابخوبی ایفاکردباپیمان ابراهیم ‌خروج ازبرجام وپیامدهای بد آن برای جمهوری اسلامی وآچمزکردن چین دراقتصادجهانی نامش درتاریخ امریکاجاودانه خواهدشد!
ویدیوهای بایراکتار که پنتسیر و S-300 و موشکهای اسمرچ و در قره باغ نابود می کنن در یوتیوب موجوده دنیا انها را باور می کنن نه زرهای روسها را اگه راست می گن یه ویدیو رو کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی