بازدید 4010

نفت چگونه به ۳۸۰ دلار در هر بشکه می‌رسد؟

شرکت لوک اویل در گزارش انرژی بلندمدت پیش بینی کرد قیمت هر بشکه نفت در هر سه سناریو برای توسعه انرژی جهانی تا پایان سال ۲۰۵۰ از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر می رود و تورم و قیمت بالای کربن احتمالا قیمت نفت را به ۳۸۰ دلار در هر بشکه می رساند.
کد خبر: ۱۰۹۴۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 19 December 2021

نفت چگونه به ۳۸۰ دلار در هر بشکه می‌رسد؟

به گزارش تابناک اقتصادی، در سناریوی "دگرگونی" لوک اویل، حذف سریع‌تر نفت و گاز و توسعه سریع و موثر انرژی تجدیدپذیر و حمل و نقل برقی فرض گرفته شده است. در این سناریو تمرکز جهانی روی تغییرات اقلیمی است که به رسیدن اقتصادهای جهان به سطح کربن خنثی تا سال ۲۰۵۰ منتهی می شود و انرژی و صنعت جهانی دستخوش تغییرات اساسی می شود.

لوک اویل اعلام کرد تورم ممکن است دسترسی پذیری مصرف کنندگان به انرژی در سال ۲۰۱۵ را کاهش دهد و در سناریوی "دگرگونی"، نفت می تواند در سال ۲۰۵۰ به ۳۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد و تورم باعث بزرگترین افزایش قیمت نفت خواهد شد. قیمتهای کربن هم ۷۰ دلار به قیمت هر بشکه نفت اضافه می کند.

دو سناریوی دیگر که لوک اویل درباره چشم انداز انرژی جهانی تا سال ۲۰۵۰ صحبت کرده است، یکی  سناریوی "تحول" بر اساس سیاست انرژی بین‌المللی و برنامه‌های ملی جاری با در نظر گرفتن توانمندیهای فناوری موجود و دیگری سناریوی "تعادل" است که فرض می گیرد بین اهداف اقلیمی و توسعه اقتصادی موازنه‌ای ایجاد می شود.

حتی در سناریوی "تحول" قیمتهای نفت از ۱۰۰ دلار در سال ۲۰۵۰ عبور می کند و طبق پیش بینی لوک اویل، به ۱۲۸ دلار در هر بشکه می رسد. در سناریوی "تعادل"، قیمت نفت در سال ۲۰۵۰ حدود ۲۰۰ دلار (۱۹۷ دلار در هر بشکه) پیش بینی می شود و تورم علت عمده قیمت بالاتر است.

لوک اویل که دومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه پس از روس‌نفت است، هشدار داد کمبود سرمایه گذاری می تواند به کمبود پایدار عرضه در بازار و افزایش نوسان قیمت منجر شود.

واگیت الکپروف، مدیرعامل و رییس لوک اویل اظهار کرد: واضح است که پیش بینی‌های انجام شده در ابتدای پاندمی که تاکید می کردند جهان در سال ۲۰۱۹ به اوج مصرف نفت رسیده است، اشتباه بوده است. برعکس ما با ریسک کمبود انرژی جهانی به دلیل سال‌ها عدم سرمایه گذاری در صنعت به دلیل شوکهای قیمت و بلندپروازی برای توقف هر چه سریع‌تر استفاده از سوختهای فسیلی روبرو هستیم.

بر اساس گزارش اویل پرایس، الکپروف جدیدترین مدیر انرژی در صنعت نفت است که درباره نوسان فزاینده و قیمتهای بالاتر نفت به دلیل سرمایه گذاری ناکافی در عرضه جدید به منظور جبران افت تولید میادین نفتی قدیمی هشدار می دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل