امید برای رونق بازار سرمایه افزایش یافت

در لایحه بودجه ۱۴۰۱ توجه خاصی به حمایت از بازار سرمایه شده است به طوری که می‌توان امیدوار بود این بازار در سال های اینده با رشد و رونق خوبی مواجه باشد.
کد خبر: ۱۰۹۳۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰ 18 December 2021

به گزارش بورس تابناک، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه ۱۴۰۱ که طی روزهای اخیر تقدیم مجلس و نمایندگان شد دارای نقاط قوت و ضعف هایی است،گفت: با حضور پور محمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، جلسه‌ای درباره بررسی نقاط قوت و ضعف بودجه ۱۴۰۱ برگزار و پیشنهادها و راهکارهایی در این زمینه ارائه شد.

غلامحسین کرمی افزود: در این جلسه مقرر شد، جلسه‌ای بعد از تعطیلات یک هفته ای نمایندگان برگزار و بررسی‌های نهایی درباره بودجه انجام و سپس تقدیم کمیسیون تلفیق شود تا اشکال‌های موجود بررسی و رفع شود.

وی در ادامه عنوان کرد: یکی از نقاط قوت لایحه بودجه ۱۴۰۱، کاهش فروش اوراق توسط دولت و استقراض از بانک مرکزی بوده است و در این لایحه بر استفاده از توانمندی داخلی تولیدات و تقویت بخش تولید در کشور بسیار تاکید شده است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان درمجلس گفت: در این لایحه، مالیاتی که از مشاغل پر درآمد دریافت می شود در حوزه تولید و نیازهای اصلی مردم هزینه خواهد شد و خروجی این موضوع بر بازار سرمایه موثر بوده و به رونق بازار و به چرخه اقتصادی کشور نیز کمک خواهد کرد.

کرمی ادامه داد: با توجه به تعریف جدیدی که از فروش نفت شده است می‌توان به اتفاقات خوب در اقتصاد کشور امیدوار بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: برای موضوع حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم باید بررسی های بیشتری صورت گیرد و این موضوع شاید تورم ۷ تا ۸ درصدی را در کشور ایجاد کند که امیدواریم با نظارت خوب در زمینه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و نقشی که می‌تواند در تولید کشور داشته باشد، واسطه‌ها حذف و اثر ملموس آن بر اقتصاد کشور مشاهده شود.

وی درباره کسری بودجه و یا کاهش آن در سال آتی گفت: منابع درآمدی در این لایحه به شکلی تعریف شده که امیدواریم شاهد کاهش کسری بودجه در کشور نباشیم .

 

منبع: سنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی