بازدید 11480
۴

نمایش خانگی پربیننده‌ تر از ماهواره

مرکز تحقیقات صداوسیما آمار بیننده‌های سریال‌های تلویزیونی را منتشر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 16 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صداوسیما، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما برنامه «خندوانه» شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب در صدر برنامه­‌های تلویزیون در آبان بود، سریال «سرجوخه» با ۲۷/۷ درصد مخاطب در نیمه اول و با ۳۲/۹ درصد مخاطب در نیمه دوم آبان نیز در صدر سریال‌های تلویزیون قرار گرفت.

نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در آبان ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۹/۷ درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند.

برنامه خندوانه شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب در صدر برنامه­ های تلویزیون در آبان قرار دارد.

مستند حیات‌وحش شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد بیننده در رتبه دوم علاقه‌مندی‌های مخاطبان قرارگرفته و برنامه فوتبال برتر (پخش زنده مسابقات فوتبال کشور) شبکه سه سیما نیز در این نظرسنجی با ۲۶/۸ درصد حائز رتبه سوم شده است.

بر مبنای این آمار و در دسته ­بندی برنامه ­های خانوادگی، سیمای خانواده شبکه یک با ۱۱/۹ درصد، به خانه برمی­گردیم از شبکه ۵ با ۱۱/۷ درصد، عصر خانواده از شبکه ۲ با ۸/۳ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب ­ترین برنامه­ ها با محوریت خانواده و سبک زندگی سیما بودند. در میان برنامه­ های صبحگاهی سیما، به ترتیب صبح‌به‌خیر ایران از شبکه یک سیما با ۱۰/۶ درصد مخاطب، سلام صبح‌به‌خیر از شبکه سه سیما با ۸ درصد و صبحی دیگر از شبکه آموزش با ۶ درصد مخاطب، برنامه ­های پربیننده صبح تلویزیون بودند.

در میان برنامه ­های سرگرمی­ محور تلویزیون، خندوانه شبکه نسیم با ۳۵/۶ درصد مخاطب، حیات‌وحش شبکه مستند با ۳۱/۵ درصد، اعجوبه­‌ها شبکه سه سیما با ۱۹/۸ درصد و سیم آخر شبکه سه سیما با ۱۶/۹ درصد پرمخاطب­ ترین برنامه ­های این بخش بودند.

برنامه­ های ورزشی سیما نیز مورد توجه مخاطبان بوده­ اند. در بخش پخش زنده مسابقات، فوتبال برتر (پخش زنده فوتبال لیگ برتر) با ۲۶/۸ درصد مخاطب و گزارش ورزشی با ۱۶/۴ درصد از شبکه ۳ و در بخش برنامه ­های ورزشی تولیدی، فوتبال برتر (کارشناسی فوتبال) با ۱۵/۸ درصد از شبکه ۳، برنامه­ های لذت فوتبال با ۱۵/۶ درصد، فوتبال ۱۲۰ با ۱۵/۴ درصد، ویدئو چک با ۱۲/۵ درصد و شب ­های فوتبالی با ۱۲/۲ درصد از شبکه ورزش به ترتیب پرمخاطب ­ترین برنامه­ های ورزشی سیما بودند.

در میان برنامه ­های سیاسی و اندیشه محور سیما، برنامه ­های جهان­ آرا با ۴/۶ درصد از شبکه افق، تهران۲۰ با ۳/۹ درصد از شبکه تهران، بدون توقف با ۳/۳ درصد از شبکه ۳ و معرفت با ۳/۳ درصد از شبکه چهارم سیما به ترتیب برنامه­ های پرمخاطب این بخش بودند.

همچنین برنامه ­های دکتر سلام با ۱۲/۸ درصد از شبکه آموزش، طبیب با ۱۱/۷ درصد از شبکه ۳، ضربان با ۸/۹ درصد از شبکه سلامت و انارستان با ۸/۸ درصد از شبکه افق برنامه ­های پرمخاطب حوزه سلامت در آبان شدند.

در بین برنامه­ های علمی­- آموزشی، برنامه ­های مدرسه تلویزیونی ایران از شبکه آموزش با ۷/۳ درصد مخاطب، چهارسوی علم با ۴/۱ درصد و چرخ با ۱/۱ درصد از شبکه چهار سیما بیشترین بیننده را داشته ­اند.

بر اساس این نظرسنجی کلبه عموپورنگ با ۱۹/۲ درصد پرمخاطب ­ترین برنامه حوزه کودکان و نوجوانان در آبان ماه بود.

همچنین برنامه ­های سمت خدا با ۱۸/۲ درصد مخاطب، یاد خدا از شبکه قرآن با ۱۱/۴ درصد مخاطب و درس­هایی از قرآن از شبکه اول سیما با ۸/۹ درصد مخاطب به ترتیب پرمخاطب­ ترین برنامه­ های معارفی تلویزیون در ماه آبان بودند.

گفتنی است در این گزارش ۲۰/۷ درصد از پاسخگویان بیننده تکرار برنامه‌های سیما از طریق اینترنت (سایت‌های آپارات و تلوبیون و…) بوده ­اند و ۲۲/۸ درصد از پاسخگویان حاشیه‌ها و رویدادهای برنامه‌های شبکه‌های سیما را از طریق شبکه‌های اجتماعی پیگیری می‌کنند.

صدرنشین‌های سریالی تلویزیون

نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما پیرامون سریال‌های سیما در آبان ماه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد ۷۸/۸ درصد مردم در نیمه ابتدایی و ۷۹/۱ درصد در نیمه دوم این ماه مخاطب سریال های تلویزیون بودند.

سریال سرجوخه از شبکه سه سیما با ۲۷/۷ درصد مخاطب در نیمه اول و با ۳۲/۹ درصد مخاطب در نیمه دوم آبان ماه در صدر سریال‌های تلویزیون قرارگرفته است.

بر مبنای این آمار در نیمه اول آبان ماه سریال‌های سرجوخه از شبکه سه سیما با ۲۷/۷ درصد و روزگار جوانی از شبکه پنج سیما با ۹/۸ درصد بیشترین بیننده را داشته­ اند و در نیمه دوم این ماه، سریال سرجوخه با ۳۲/۹ درصد، «پلاک ۱۳» از شبکه سه سیما با ۱۷/۷ درصد و روزگار جوانی با ۸/۹ درصد بیشترین مخاطب را از آن خود کرده‌اند.

از بین سریال‌های بازپخش شده سیما، در نیمه اول آبان ماه دلدادگان از شبکه آی فیلم با ۱۳/۹ درصد پربیننده‌ترین سریال بوده است و سریال‌های نون خ ۲ با ۱۳/۳ درصد از شبکه آی فیلم، زیرخاکی۱ با ۵/۲ درصد از شبکه یک سیما و شمعدونی با ۵/۱ درصد از شبکه تماشا در رده‌های بعدی قرار دارند.

در نیمه دوم آبان ماه سریال نون خ ۳ پخش شده از شبکه آی فیلم با ۱۵/۴ درصد بیننده، بیشترین مخاطب را داشته است. سریال‌های بچه مهندس۱ از شبکه آی فیلم با ۱۰/۶ درصد، شمعدونی از شبکه تماشا با ۵/۳ درصد و زیرخاکی۲ از شبکه یک سیما با ۵ درصد مخاطب در رتبه‌های بعدی هستند.

سریال‌های بازپخش شده شبکه‌های استانی، ۲۷/۱ درصد بیننده در نیمه اول آبان ماه را داشته‌اند و ۲۴/۸ درصد از پاسخگویان غیر تهرانی را در نیمه دوم این ماه به خود اختصاص داده‌اند.

در نیمه اول آبان ماه ۳۰/۹ درصد بیننده شبکه نمایش خانگی و ۱۷/۳ درصد بیننده سریال‌های شبکه‌های ماهواره‌ای بوده‌اند. در نیمه دوم این ماه نیز ۳۲/۴ درصد متعلق به شبکه نمایش خانگی و ۱۷/۴ درصد مربوط به شبکه‌های ماهواره‌ای بوده است. ۱۵/۷ درصد پاسخگویان، بیننده تکرار سریال‌های سیما در نیمه اول آبان ماه از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن­ های اینترنتی بوده‌اند. ۱۲/۶ درصد مخاطب در نیمه دوم آبان ماه گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴
اين آمارهاي صدا و سيما همه ساختگي بوده و با آمار بينندگان ماهواره (حتي فقط با شبكه جم) قابل مقايسه نيست . صدا و سيما اگر آمار بينندگان سريال هاي شبكه جم رو مي داشت ، اينچنين مقايسه اي نمي كرد . مسئولين صدا و سيما با ارائه آمار كذب مي خواهند مبالغ عظيم درآمدهاي تبليغاتي و دريافت بودجه هاي نجومي خود را توجيه نمايند .
زهی خیال باطل
بابا یه صفرش جا افتاده ۷۹/۷ ٪ غلطه. ۷۹۰/۷٪ درسته
در صد ها را که جمع میکنیم 118.9 میشود .18.9 از کجا امده ......................
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست