بازدید 16355

کدام حقوق‌بگیران دریافتی بالای ۱۵۰ میلیون دارند؟

بر اساس اعلام سازمان اداری و استخدامی حداقل حقوق پرداختی به کارکنان که در سامانۀ حقوق و مزایا ثبت شده، ۳میلیون و ۲۵۵هزار تومان و حداکثر پرداختیِ ثبت‌شده، تقریباً ۶۲ برابر و بیش از ۲۰۰ میلیون است.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 14 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، میثم لطیفی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور و حسین عرب‌اسدی، معاون سرمایۀ انسانی این سازمان به تشریح وضعیت ثبت پرداختی‌ها در سامانۀ حقوق و مزایا و آسیب‌شناسی موضوع حقوق‌های نامتعارف پرداختند.

لطیفی با اشاره به لزوم اجرای ماده (۲۹) قانون برنامۀ ششم توسعه، بیان داشت: در اوایل شکل‌گیری دولت سیزدهم، با همکاری و همراهی سازمان برنامه و بودجۀ کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی، در خصوص نحوۀ اجرای این قانون به یک تفاهم اولیه رسیدیم؛ در ادامه، پیگیری‌ها و تأکید‌های رئیس‌جمهور محترم برای ساماندهی حقوق و دستمزد و همراهی معاون‌اول رئیس‌جمهور موجب شد این موضوع را جدی‌تر پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: علی‌رغم برخی فشار‌ها در سطوح مدیران میانی و تمایل دستگاه‌ها به مستثنی‌شدن از قانون، در سطح وزرا ارادۀ اجرای این قانون وجود داشت و موجب شد تا قطار دولت به حرکت درآید.

حسین عرب‌اسدی نیز در توضیح حداقل و حداکثر پرداخت به کارکنان، گفت: حداقل حقوق پرداختی به کارکنان که در سامانۀ حقوق و مزایا ثبت شده است، ۳ میلیون و ۲۵۵ هزار تومان و حداکثر پرداختیِ ثبت‌شده، تقریباً ۶۲ برابر و بیش از ۲۰۰ میلیون تومان است؛ البته تعداد این ارقام پرداختی کم است و مثلاً متعلق به فردی است که طی شش‌ماه دریافتی نداشته و جمعاً این رقم به او پرداخت شده است، اما ما این استثنائات را در نظر نمی‌گیریم و آن‌ها را پالایش می‌کنیم و ارقامی که ثبات دارند را مبنا قرار می‌دهیم.

معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه، گزارشی از میانگین خالص پرداختی، کمترین و بیشترین پرداختی و تعداد کارکنان در بازۀ زمانی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ و به تفکیک قوا ارائه کرد.

وی همچنین با انتقاد از تعدد قوانین موجود در نظام اداری کشور، حقوق و مزایای سال ۱۴۰۰ را به تفکیک قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون نظام هماهنگ پرداخت، قانون هیئت امنای اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی، قانون هیئت امنا، قانون خاص، قانون کار و قرارداد انجام کار معین مقایسه کرد و گفت: تعدد قوانین باعث شده است برخی دستگاه‌ها از قانون مدیریت خدمات کشوری که قانون مادر است، مستثنی شوند؛ ادغام یا تحت شمول یک قانون قرارگرفتن در این موضوع بسیار برای ما مهم است.

لطیفی با اشاره به قانون نظام هماهنگ پرداخت، خاطرنشان کرد: البته طبق این قانون قرار نیست همۀ دستگاه‌ها دریافتی یکسان داشته باشند، تفاوت پذیرفتنی است، اما تبعیض را نمی‌پذیریم.

عرب‌اسدی نیز با بیان اینکه منطق پرداخت‌ها باید روشن باشد، تصریح کرد: پرداخت مثلاً ۴۰ میلیون تومان حقوق به استاد تمام دانشگاه پایۀ ۴۵ یا ۵۰، با توجه به اینکه این افراد بیش از ۴۰، ۵۰ نفر نیستند و با این کار تکریم علم صورت می‌گیرد، منطقی است، اما منطقی ندارد رئیس ادارۀ بخشی در یک دانشگاه ۸۰ میلیون تومان دریافتی داشته باشد.

معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در توضیح دستگاه‌هایی که اطلاعات حقوق و مزایای کارکنان خود را ثبت کرده‌اند، گفت: از میان ۲۸۶۴ دستگاه اجرایی ذیل قوۀ مجریه، ۱۴۶۱ دستگاه اطلاعاتشان را در سامانه ثبت کرده‌اند، ۱۳۳۰ دستگاه باقی‌مانده که اطلاعاتشان را وارد نکرده‌اند، شهرداری‌ها هستند که اگر این اتفاق بیفتد می‌توان گفت بیش از ۹۰ درصد اطلاعات حقوق و مزایای قوۀ مجریه ثبت شده است.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز گفت: شهرداری‌ها نهاد عمومی هستند و نه دولتی، اما، چون به‌نحوی از بودجۀ عمومی استفاده می‌کنند، بایستی اطلاعاتشان را وارد کنند.

عرب‌اسدی با اشاره به اینکه برای استنکاف از قانون مجازات تعیین شده است، تصریح کرد: ما در حال بررسی ورود اطلاعات دستگاه‌ها هستیم، برخی دستگاه‌ها مشکلات اجرایی در فرآیند ثبت اطلاعات داشتند که با آنان به تفاهم رسیدیم تا چهارشنبۀ این هفته (۲۴ آذرماه) اطلاعاتشان را نهایی کنند و در حال محاسبۀ مابقی و اعلام آن به سازمان برنامه و بودجه هستیم؛ البته تعاملی که تا کنون شکل گرفته بسیار خوب بوده و طی یک هفتۀ گذشته به میزان کل یک ماه گذشته اطلاعات ثبت شده است و خدا رو شکر مقاومتی وجود ندارد.

لطیفی در ادامه اظهار داشت: من در زمان قبول مسئولیت ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور، نظریۀ مبنای خود را نظریۀ امّت و امامت قرار دادم که مورد انتقاد هم قرار گرفت، اما ذیل نظریۀ امت و امامت، نظریۀ اخوّت قرار دارد؛ من معتقدم باید نسبت به دستگاه‌های اجرایی روحیۀ اخوت داشته باشیم، وقتی می‌بینم دستگاهی اطلاعاتش را ثبت نمی‌کند، قبل از رسانه‌ای‌کردن موضوع، مستقیماً با وزیر مربوطه موضوع را مطرح می‌کنم و درخواست می‌کنم به تکلیف قانونی که مورد تأکید رئیس‌جمهور است، عمل کنند.

وی ادامه داد: ما با این مبنا و روحیۀ اخوّت، تلاش کردیم حقوق کسی را قطع نکنیم، اما همین‌جا تأکید می‌کنم اگر نهایتاً به این نتیجه برسیم که دستگاهی تصمیم به استنکاف از اجرای قانون گرفته است و مشکلات فنی ثبت اطلاعات مطرح نیست، طبق بخشنامه‌مان به دستگاه‌ها عمل می‌کنیم و پرداخت به بالاترین مقام دستگاه، مدیر منابع انسانی و ذی‌حساب صورت نمی‌گیرد؛ هر زمان که اطلاعات را ثبت کنند، معوقاتشان نیز پرداخت خواهد شد.

عرب‌اسدی با اشاره به شرکت‌های دولتی، گفت: شرکت سهامی آب و فاضلاب کشور ۱۰۰ درصد اطلاعتش را وارد کرده است.

وی در ارائۀ گزارش خالص پرداختی بالاتر از ۵۰ میلیون تومان به تفکیک قوا در سال ۱۴۰۰، تصریح کرد: طبق اطلاعات ثبت‌شده در سامانه تا امروز، در قوۀ مجریه، ۱۳۴۵ نفر، در قوۀ قضائیه، ۴۴ نفر و در قوۀ مقننه ۲۴ نفر دریافتی بیش از ۵۰ میلیون تومان دارند.

معاون سرمایۀ انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه طبق قانون بودجه سال ۱۴۰۰، حقوق بیش از ۳۳ میلیون تومان نباید پرداخت شود، تصریح کرد: یک راه دورزدن این قانون، تشکیک در این موضوع بود که آیا رقم ۳۳ میلیون تومان مربوط به خالص پرداختی است یا ناخالص پرداختی؟ و راه دوم، استفاده از تبصرۀ تفاوت تطبیق است که اگر این دو راه را برطرف کنیم، هیچ پرداختی بیش از سقف قانونی نخواهیم داشت.

لطیفی در تکمیل این توضیحات، گفت: بخشی از پرداختی‌های فراتر از سقف قانونی قوۀ مجریه، در حوزۀ پزشکی است؛ مثلاً کارانۀ هر عمل جراحی در بخش دولتی که مبنای قانونی هم دارد، ممکن است باعث شود این رقم بیش از سقف ۳۳ میلیون شود.

وی با اشاره به اهمیت مرز بین مشاغل حاکمیتی و تصدی، تأکید کرد: ما معتقدیم در مشاغل حاکمیتی و خصوصاً در حوزۀ مقامات، بایستی الگوی زهد و الگوی کفاف مبنا باشد، اما این موضوع به خاطر خلطی که در دستگاه‌های اجرایی بین مشاغل حاکمیتی و تصدی وجود دارد، اتفاق نمی‌افتد. مبنای ما برای مشاغل حاکمیتی با مشاغل تصدی باید تفاوت داشته باشد. امیدوارم بتوانیم با کمک سامانۀ ثبت حقوق و مزایا نقشه‌ای از وضع موجود داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با اشاره به لزوم برقراری عدالت در سه محور، تصریح کرد: ما به کمک نخبگان حوزۀ مدیریت منابع انسانی باید و عدالت بین مردم و دولت، عدالت بین دستگاه‌های اجرایی و عدالت درون‌دستگاهی و میان کارکنان را برقرار و به رفع ادراک بی‌عدالتی کمک کنیم.

وی ادامه داد: البته به نظر می‌رسد در کشور روی یک نظریۀ مبنای مشخص در موضوع عدالت توافق نداریم؛ من معتقدم نظریۀ مبنایی انقلاب اسلامی، از بین بردن شکاف میان فقیر و غنی است. اینجا منظور ما داشتن نگاه کمونیستی نیست، ما تفاوت‌ها را برخلاف نظام کمونیستی که نمی‌پذیرد، پذیرفته‌ایم، ما با تبعیض مخالفیم. در غرب نیز در بخش دولتی تفاوت آنچنانی حقوق و دستمزد نمی‌بینیم.

لطیفی در پایان گفت: به طور کلی، یکی از اقداماتی که باید در دستور کار قرار بگیرد، رسیدن به یک نظریۀ مبنای واحد، دیگری، جمع‌آوری و متمرکزساختن نهاد‌های قانون‌گذار و محدودکردن مبادی ورود برای تقنین و نهایتاً، عمل به قانون در حوزۀ اجرا است.

عرب‌اسدی نیز در جمع‌بندی سخنان خود، بیان داشت: به نوعی اتاق تاریک موضوع حقوق‌های نامتعارف و ویژه، موضوع «رفاهیات و سایر» است که هیچ ضابطه‌ای ندارد؛ پیشنهاد ما این بوده که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری، برای تمام رفاهیات در شورای حقوق و دستمزد ضابطه‌گذاری شود. پرداخت‌های ویژه به دلیل وجود فصل رفاهیات مندرج در بودجه است که دستگاه‌ها آن را با ضریب کمتری به سطوح کارشناسی و با ضریب بیشتری به سطوح مدیریتی اختصاص می‌دهند و گاهی تا ۴۰۰ و ۵۰۰ درصد عدد حکم افراد، به آنان رفاهیات پرداخت می‌شود. ما معتقدیم اگر بتوانیم با کمک مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم این موضوع را ضابطه‌گذاری کنیم، تا حد زیادی پرداخت‌های نامتعارف کنترل می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۴۴
شما میخواهید یک مدیر طراز اول که چند هزار نفر نیرو و پرسنل دارد و هزاران میلیارد سرمایه را باید مدیریت کند و مسولیت تمام اینها هم بر عهده اش باشد و بیاید مثلا با ماهی 20 میلیون و یا 30 میلیون کار را اداره کند؟؟؟؟ مگر دیوانه هست؟
پاسخ ها
وطن پرست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
با سلام
مبید تناسب باشد ....مانند همه دنیا
کسی که بیشتر حقوق میگیره هم باید مالیات بیشتری پرداخت کنه نه مثله ایران که کارگران و کارمندان بد بخت باید اول مالیات بدهند بعد حقوق دریاغت کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
مدیر باید کارنامه مثبت داشته باشه که چه گلی به سر مجموعه قبلی زده، من به شخصه بسیاری به اصطلاح مدیر را دیده ام که فقط مدیر هزینه بودنو بس
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
نه دلاور .همه اینایی که فرمودی ارثیه باباشه و باید همه را بخوره .تو که 30 م هم کم میدونی پس چرا نمی پرسی یک . امثال تو .............کارگر چطور با ماهی 2 تا 3 م باید زندگی بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
همین کار رو میکنن بعد یه نفله مدیر میشه صدها برابر خسارت میزنه
باید اول فهمید که تفاوت در حقوق همانند تفاوت در قبولی در دانشگاه هاست
و نباید با موضوع حداقل حقوق قابل زندگی افراد اختلاط شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
مدیر جان
اون همونکه خدم و حشم پیشش خم و راست میشن بسشه
اون اگه کار بلد بود جذب دولت نمی شد تا از بیت المال ارتزاق کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
حالا خوبه نتیجه این مدیریت داغون رو در سطح مملکت داریم میبینیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
اینکه یک مدیر ماهی 100 ملیون بگیره و بعدش در مقابل سو مدیریتش محاکمه نشه فقط تو ایران رخ میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
میتونه بره بخش خصوصی گرچه که قطعا نمیره چون کار دیگه بلد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
سالها با این حرف های عوام فریبانه که حقوق باید عادلانه باشد مدیران لایق را از صحنه خارج کردند و مدیران نالایق را بر مصدر امور نشاندند و در نه تنها کاری از پیش نبردند بلکه همون حقوق ها را گرفتند و مملکت را هم به بن بست رساندند و گرنه مدیری که توانمند باشه چند سال بیشتر در سیتم نمی ماند و در بخش خصوصی جذب می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
اگر در صورت خرابکاری و حیف و میل این پول هم متناسب با خسارت جریمه بشه حرف شما درست اما کدام مدیر دولتی تا الان به این دلیل جریمه شده یا توبیخ شده .نمونه اش سد گتوند که حد اقل باید ده نفر را به جرم خسارت چند صد هزار میلیاری به کشور اعدام می کردند اما یک نفر محاکمه هم نشد
ناشناس
| Luxembourg |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
مدیر نراز اول؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من که در این ۴۳ ساله در دولت و مجلس و قوه قضاییه و نهادهای غیر اینها چنین مدیری ندیده ام مگر شرکت های خصوصی واقعی که حسابش جداست اگر مدیر تراز اول وجود داشت که وضع مملکت این نمی شد این افراد فقط پست مدیران تراز اول را اشغال می کنند و توان و تخصصشان برای اداره یک نانوایی هم کفایت نمی کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
در آمد باید بر اساس کارنامه مدیر باشه نه رزومه و سفارش. اگه شایسته باشه و روند مثبتی در شرکت ایجاد کنه هیئت مدیره برای ایشان پاداش متناسب در نظر خواهد گرفت.
دوست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
این مدیر تراز اول برود برای خودش شرکت و یا کاری ایجاد کند و هزار برابر بیشتر درآمد کسب کند. اما در یک دستگاه دولتی باید حقوق ها متناسب باشد. بطوریکه یک فرد با یک کار و یک مدرک حداکثر 20 درصد تفاوت داشته باشند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
نه که ماشالله ماشالله خیلی هم مدیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
والا مدیران این کشور که به جای مدیریت هیچ کاری نمیکنند و حقوق میگیرند وگرنه که اوضاع کشور این نبود
واقعا آدم از اینهمه عدالت و برابری لذت می بره.یک کارگر 3 م تومان تازه اگر کار پیدا بکنه و باید پول اجاره مسکن و مدرسه بچه و ....را بده و یک بیکار بدردنخور 280 م تومان خالص و با داشتن چندین خانه و ماشین و .......
مبالغ خارح از ليست مهمتره. اونها رو گزارش كنيد. بچه گير آورديد
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
همین هاشم به اندازه کافی رسوایی داره مدیری که ۲۸۴ میلیون حقوق گرفته آن هم نه در بخش خصوصی بلکه در دستگاههای وابسته به حکومت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
کارت هدیه ، حق جلسه ، حق هیئت مدیره ، بن لباس ، بن سفر ، ،خانه سازمانی،ماشین اداری ، امکانلت تفریحی در شمال و جنوب و مشهد ،پاداش و کارانه ، اضافه کار بی حساب و کتاب ، بن کالا و کمکهای جنسی و....
طبق اطلاعات ثبت شده میانگین حقوق کارمندان حقوق بگیر چیزی حدود8میلیون تومان در ماه می باشد این یعنی 265دلار در ماه. البته میانگین ، درصد بالایی از کارکنان زیر همین مبلغ را دریافت می کنند بطور مثال یک معلم خانوم تازه کار در آموزش پرورش با مدرک فوق لیسانس زیر 5میلیون دریافتی دارد. ای را قرار دهید در کنار دولت مستکبر امریکا که فقط ماهیانه 300 دلار کمک غذایی (کوپن ارزاق)به نیازمندان جامعه آمریکا پرداخت می کند. طبق اعلام کارشناسان خط فقر نسبی در ایران برای خانوار 4نفره 12میلیون تومانه یعنی 90 درصد کارمندان دولت زیر خط فقر هستند این را در نظر بگیرید که موتور اصلی تحریک تقاضا در جامعه ایران همین حقوق بگیران هستند و در صورتی که حقوق بگیران قدرت خرید خود را از دست دهند رکود تورمی در جامعه حادث خواهد شدو در آینده دچار ماپیچ تورم رکود خواهیم شد. متاسفانه دولت محترم بقرای سال آینده همین نسخه معیوب را پیچیده یعنی کنترل تورم به قیمت رکود و افزایش نرخ فقر بطور عمده در بخش حقوق بگیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
رکود باشه بهتر از این تورم های لحظه ای است
کدام مدیری بوده که ۶ ماه حقوق نگرفته ویکجا گرفته؟تازه این حقوق این مدبر است.خانه سازمانی،ماشین اداری یکی برای خودش،ویکی برای خانم وبچه ها با راننده،مسافرتهای شمال با امکانات وهزینه دولت و.....مگر کسی که کارمند دولت نشده و با بدبختی شغلی در بازار دست وپا کرده چه گناهی کرده که باید نظاره گر این بی عدالتیها باشد؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
قدر شغل آزادت را بدان اگر حاضری با ماهی 5 میلیون زندگی کنی حصرت کارمندان دولت را بخور
توانا بود هر که دارا بود .
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۳
حسرت
اصولا مدیریت دولتی در ایران دچار سو مدیریت کلان هست و چه حقوق بالا بگیره چه پایین در هر ودو صورت وضع مملکت داغونه
پس همون بهتر حقوق پایین بگیره
کسی رو بزور مدیر نمی کنند اما مدیران رو بزور باید از میز و صندلی شون جدا کرد. مدیران از حقوق بالا، اضافه کار خیلی زیاد، حق ماموریت روزانه، حق جلسه، خانه سازمانی و خودرو دولتی استفاده می کنند تازه مزایای غیر رسمی بماند و فقط بلدند منت بر سر کارمندان بذارن .
مدیران در ادارات و سازمان ها فقط برای کسب درآمد بیشتر برای خودشان و نزدیکان شأن تلاش می کنند.
در ایران کارشناسان کار می کنند و مدیران تنها امضا یا افتتاح .
در سازمانها از مزایا و اضافه کار کارکنان کسر می کنند که به خودشان بیشتر برسد .
مثل همیشه فریاد رسی هم که نیست .
متاسفانه تبعیض سر به آسمان کشیده بنده در وزارت جهاد با دیپلم 26 سال سابقه چهارمیلیون صدهزار تومان حقوقم هست و نیروی رسمی هستم کارگر خدماتی شرکتی 10 سال سابقه شش میلیون هفتصد هزار میگیره این چه عدالتیست عیدی او هم سه برابر بنده ما کارمندان چه گناهی کردیم
ملاک بودجه باید به امانتداری دینداری وقانون نزیک باشد وبه عدالت نزدیک شود ولی باعث محرومیت افراد قانونمند وباشخصیت ومحروم شده است .دلایل ضعف بودجه 1401:
1- همسان سازی حقوق کارمندان وبازنشستگانبی اعتنایی نشد
2-بودجه به طرف گروه معترض رفت.
3-از محرومیت نجومی بگیران شاغل و بازنشسته واجرای عدالت حقوق کارمندان وبازنشستگان قانونمند ومستحق توجه ندارد
وبه گروه معترض فقط در هر سال حقوق هایشان اضافه می شود. بعضی ها استحقاق قانونی با بررسی ساعت اشتغال را دارند ولی همه نه؟ و گروه کارمندان وبازنشستگان غیر معترض ا ز حق
قانونی خود متاسفانه امسال هم محروم شدند و گویا نمایندگان محترم یادشان هست که سالها بحث عدالت وهمسان سازی مطرح هست ولی اجرا نشد وافراد مستحقق قانونمند وغیر معترض امسال هم شاهد همسان سازی حقوق نشدند.
4- قیمت زیر نظر سرمایه دار تثبت شد در صورتی که قیمت ها غیر قانونی بود چندین بار افزایش داده بودند وزیر سوال قرار نگرفتند وباعث تورم شدند
5- چرا قیمت خودرو افزایش یافت میانگین 25-40 میلیون تومان. آیا این به نع مردم است؟
6-چرا سرمایه دار باید از مالیات معاف شود و کارمند ومردم نه؟
همان هایی که حقوق های بالاتر از ۵۰ میلیون تومان در سه قوه و بقیه نهادها می گیرند ۹۹ درصدشان تخصص و توان ندارند و فقط با رانت و رابطه حقوق نجومی می گیرند و کار مفیدی انجام نمی دهند و بیشتر کمارشان جلوگیری از پیشرفت کشور است.
در ضمن بر طبق چه قانونی باید بالاتر از ۵۰ میلیون حقوق بگیرند؟چطور یک کارگر ۳ میلیون حقوق می گیرد اما یک مدیر دولتی باید بیش از ۵۰ میلیون حقوق بگیرد؟ دولت آمریکا با آن قدرت و عظمت کشور آمریکا یک دهم این اندازه کارمند ندارد نطام دادگستری کشورهای متوسط به بالا و حتی کشورهای ضعیف اینقدر پرسنل ندارد نیوزیلند با ۱۰ میلیون نفر جمعیت کل نظام دادگستری اش ۱۴ نفر حقوق دان هستند قوقه قضاییه ۸۵ هزار نفر پرسنل دارد چه کاری انجام می دهند؟ مجلس هم که از بقیه بدتر بقیه اشن هم همینطور هستند فقط پول می گیرند و خرجی صفر
چطوری میشه 6 ماه حقوق نگرفت؟ دروغگویی هم حدی داره
پیشنهاد می شود : 1- کلیه امکانات و خدمات و تسهیلات و... حذف و همه فقط در حقوق دیده شود .اینطوری دریافتی واقعی هر شخص مشخص می شود و قابل کنترل .
2-حقوق مدیران ارشد از میزان اثر بخشی مثبتی که ایجاد می کنند پرداخت شود (انتهای سال پاداش هیئت مدیره )
واما فنی وحرفه ای استان آذربایجان شرقی با 22 سال سابقه کار 5200 تومان میباشد
تابناک باورتون میشه من در وزارت صنعت با ۲۵ سال سابقه سه میلیون و نهصد حقوق دریافتیم هست؟ روزی نیست که به مردن خلاص شدن از این بدبختی فکر نکنم
میگویند حدکثر حقوق 33 میلوین تومان هست ولی متاسفانه مسئولان ومدیران رده بالا حقوق های 200 و300میلیون تومانی میگیرند پس کی میخواهید برخورد کنید وعدالت را برقرار کنید شما که این همه شعار عدالت میدید چرا برخورد نمی کنید فقط یاد گرفتید حقوق های 7میلیونی را 7تا 8 درصد افزایش بدید در مقابل افزایش روزنه قیمت انواع کالا وخدمات خدایی این هم شد افزایش حقوق؟کم شعار عدالت سر بدید ؟
اینقدر حضورمدیران و روسا نامحسوس است که اگر یک ماه هم حضور نداشته باشند هیچ اتفاق خاصی رخ نمی ده چون تمام کارها رو کارمندان انجام می دهتد وای به روزی که یک روز کارمند مرخصی باشه
الان من با خیال راحت و بدون هیچ عذاب وجدانی تصمیم گرفتم ماینر بذارم و از برق مجانی که در اختیارمه بیتکوین بسازم
بالاخره اینم یه نوع مدیریت امور کشوره دیگه
تابی جون ، چند مورد به شرح ذیل نیز باید در حقوق دوستان دولتی لحاظ گردد :
- زیر میزی و کمیسیون که فکر کنم این مبالغ خیلی بالاتر از حقوق آنها می باشد .
- حق لابی گری
- مزایای غیر نقدی فراوان
ای کاش حقوق این مسئولین رو جوری تنظیم میکرید که اشباع بشن . حقوق کم یعنی فشار به افراد درگیر با این اشخاص .
تابی جون تا حالا فکر کردی وقتی حقوق یه مدیر دولتی نسبت به سال گذشته کمتر بشه چطوری این کسری رو جبران میکنه ؟؟؟؟؟؟
هنوز لیست کامل نیست. بنابراین این اطلاعات کامل نیست و برای ارزشیابی و نتیجه گیری خیلی زود است. من فکر نمی کنم روزی برسد که لیست کامل و اطلاعات جامع باشد. با توجه به مقاومت ها و عدم شفافیت ها اصلا امکان ندارد. در این شرایط فقط ضعیف کشی اتفاق خواهد افتاد.
راستی کدام مدیر دولتی هست که با تغییر دولت ها همچنان مدیر بماند با تغییردولتها حتی بخشداری ها هم تغییر میکنند وعمر مدیریت در ایران 4 سال یا حداکثر 8 سال است و این مدیریت با رانت انتخاباتی نماینده محلس یا ریاست جمهوری بدست می آید حالا این مدیر غیر از اینکه با فساد بالا آمده ودر پست مدیریت باید قرض های افرادی که او را انتصاب کرده اند بپردازد آیا حقوق کارمند ساده برای این مدیر کافی نیست.
داستان تعریف نکنید
آخر‌چرا‌در ممالک غیر مسلمان‌راسا‌کمتر دریافتی‌دارند‌بر‌عکس‌کشورمااخر‌گول‌زدن‌مردم‌تا‌چد‌وتاکجا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار