بازدید 10754

حقوق هیچ معلمی کمتر از ۸ میلیون تومان نخواهد بود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس طرح رتبه بندی معلمان، حقوق دریافتی هر معلم کمتر از ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران، نخواهد بود.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۲ 14 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا منادی سفیدان در بخش خبر ۲۱ سیما درباره لایحه رتبه بندی معلمان و رفع ایرادات آن با اشاره به اینکه پارسال، این لایحه به مجلس تقدیم شد، افزود: پس از اینکه این لایحه از صحن علنی به کمیسیون آموزش ارجاع شد در بررسی ها، تغییرات اساسی را در این لایحه انجام دادیم.

او ادامه داد: در لایحه آورده بودند که فقط ۵۰۳ هزار نفر از معلمان را شامل شود، اما با افزایش بیش از ۲۳۰ هزار نفر، معلمانی را که کار اداری انجام می‌دهند نیز شامل طرح رتبه بندی کردیم.

منادی با اشاره به برخی دیگر از تغییرات این لایحه به نفع معلمان اضافه کرد: هدف از رتبه بندی، ارتقای کیفیت آموزش و حفظ و افزایش منزلت و کرامت معلمان است؛ برای اینکه مملکت آباد شود، معلم باید آباد شود هم از نظر کیفیتی و هم از نظر معیشتی.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: معیار ما این شد که حقوق دریافتی هر معلم کمتر از ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران، نباشد.

وی افزود: اکنون هر مربی پایه یک دانشگاه تهران ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می‌کند و با این معیار، هیچ معلمی کمتر از ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان نخواهد گرفت.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور نیز گفت: آیین نامه اجرایی طرح رتبه بندی معلمان، باید تدوین شود و بر اساس آن، کیفیت رتبه بندی و اجرای معیاری‌های تعریف شده در قانون، عملیاتی شود.

حسین عرب اسدی افزود: با توجه به حساسیت آیین نامه و گستره قابل توجه آن باید آیین نامه فنی باشد که امکان اجرای آن فراهم شود؛ پس از آن، تیم‌های ارزیابی برای اعمال این معیار‌ها تشکیل و سپس رتبه بندی معلمان، اعمال شود.

عرب اسدی اضافه کرد: از زمانی که ارزیابی اعمال شود می‌توان عملیات اجرای حکم و صدور احکام را پیش بینی کرد.
وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم اگر فرایند تصویب نهایی انجام شود، آیین نامه‌ها را تا دو ماه آینده تدوین و از ابتدای سال ۱۴۰۱ بتوانیم عملیات اجرای رتبه بندی را اعمال کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۲۳
خوشبحالشون. همه مشاغل باید در نظر گرفته بشن.

یکسان سازی حقوق ها
آیا معلمان هم چون اعضای هیأت علمی، علاوه بر الزام به پژوهش و ارائۀ مقالات علمی و پژوهشی در هر ترم، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی و فعالیت های اداری، مُلزم به 56 ساعت حضور فیزیکی در مدرسه هم خواهند بود؟
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
اگه خودت استاد دانشگاهی و این نظر رو داری واقعا برات
متاسفم. حالا که دم از تحقیق میزنی یه تحقیق دیگه هم بکن معلمان کشورهای دیگه چقدر حقوق میگیرن
واقعا بی عدالتی تا کجا ؟ من در یکی از بهترینهای دانشگاههای ایران درس خوندم در رشته فنی . در یکی از ادرات دولتی مشغول بکارم با 18 سال سابقه و با اضافه کار و هر روز سرکار رفتن کل دریافتیم 9 تومن نمیرسه .معلمان 4 ماه تعطیلند در 8 ماه بعد هم پنچشنبه جمعه تعطیل تمام روزهای تعطیل رسمی تعطیل به بهانه کرونا هم دو سال سرکار نرفتند . آخه چی 80 درصد هیات علمی ؟ اکثرا رفتند بدون کنکور و امتحان از هر دانشگاه زپرتی مدرک گرفتند . ماشالله کلاس خصوصی هم که سر میبرند . کجاش عدالته
ظلم به خدا....معلمها قشر کم کاری هستن چرا باید حقوق بالا بگیرن.......اگه ساعت کار بالا داشته باشند و برای وزارت اموزش و پرورش درامدزایی کنند باید حقوق بالا بگیرن نه به این صورت که هفته ای 24 ساعت کار میکنن و هیچ درامدی هم ندارن........هیات علمیها دارمد زا هستن حدافل نه اینا.......
بدبخت کارگر
اگه مثل هیات علمی ها ساعت کار 40 ساعت در هفته داشتند باید حقوقشون متناسب با اونها باشه نه 24 ساعت در هفته
وزارتی که درامد زایی نداره برای دولت چرا باید اینقدر هزینه باشه برای دولت...........ظلم اشکار به تمام افشار مردم
پاسخ ها
نوید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۴
کی گفته چهل ساعت؟؟؟؟؟
زیر کولر نشستن یعنی کار کردن؟
مقالاتتون رو که دانشجوها مینوسن دقیقا چکار میکنید؟؟؟
خوبه این عدد سال آینده نصف خط فقر هم نخواهد بود
تبریک به جامعه زیر خط فقر فرهنگی کشور
یعنی کارکنانی که رسته ی اداری دارند باید چه خاکی بر سر بریزند
چرا نظر کسانی که مخالف افزایش حقوق بی سایقه معلنها هستن رو ثبت نمیکنید. واقعا ظلمه که حقوق معلنی که حدود دو سه ساله استخدام شده اونم با مدرک از یک دانشگاه ضعیف. و فقط بخاطر اینکه یک دوره دو تفر بیسواد رو در ننزل خودش درس داده. استخدام نفتی و ناگهانی شده بشه ۸تومن/ولله حتی به روستاها نرفته. و فقط یک دوره در طرحی بوده که یک نفر رو باسواد نیکردی ۴۰۰ میگرفتی. البته این هم نمادین بوده و اون بیسواد توانایی خواتدن و نوشتن پیدا تکرده/معلنها دارن ظلم میکنن. بقیه دستگاهدها هم دارن همین نقدار حقوق نیگیرن. سه ناه تعطیل تابستان و .. تدارن. این مول نفت از حیب همه ملت کم نیشه بهشون داده نیشه. از کارگر و بیکار و بدبخت.
این 8 میلیون هم برای اندک معلمان خوش شانس در استخدام آموزش و پرورش است!من معلم هنر میشناسم که 28 سالشه و لیسانس هنرهای تجسمی داره .هیچ جا استخدامش نکردن بجز یک دبستان غیر انتفاعی که 500 هزار تومان ، مدیر ماهانه بهش میده که هزینه اینترنت کلاس آنلاینشه و فقط دلخوش به این است که براش بیمه رد میکنن ! و هنوز نان خور پدر است! فکر میکنید چه امیدی به آینده دارد؟!
به معلمانی که امسال بازنشست شدن هم تعلق گیرد خواهشا
اگر شما شان و منزلت معلم را مي دانستيد و از كشورها پيشرفته الگوبرداري مي كرديد، ما الان بهترين كشور دنيا را داشتيم، جاه طلبي و كم عقلي شما باعث شده است كه نسل آينده دزد تربيت و آموزش داده شوند.
مربی پایه یک دانشگاه که کمترین رتبه را بین دانشگاهیان و ... دارد حداقل 10 میلیون تومان می گیرد، حساب کنید بقیه افراد در آموزش عالی چقدر حقوق می گیرند!!! بعد می گویند حقوق های نجومی وقتی حداقل حقوق 10 میلیون هست بقیه تا 40، 50 میلیون هم میگیرند. بعد حداقل حقوق کارگر و کارمند سه و نیم میلیون، عدالت در پرداخت کجاست؟ مجلس فعلی به دنبال منافع خودش است باید مجلس بعدی مجلسی انقلابی و عدالت مدار و خداشناس باشد
وقتی دلار 100 تومن شد
احتمالا قرار است فقط از باند خودشان معلم استخدام کنند
حقوق کمتر از ۸میلیون نمیگیرن هاهاهاها خندیدیم با این وضع گرونی ۱۰میلیون هم بدین کافی نیست برین این گرونی ها رو کم کم کنید
یکی از افراد مساله ساز برای کشور و خط دهنده به معلمان همین رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس است
از کیسه خلیفه میبخشی جناب منادی؟ به نظرم نظام باید تکلیف خود را با افرادی که برای کسب محبوبیت کاذب، از منافع ملی مایه میگذارند، روشن کند.
با عرض پوزش از دوستانش که مطلب بنده رو می خوانند ،جناب منادی در جامعه ما یک مو از خرس بکنی هم قنیمته پس رتبه بندی که همان همسان سازی است و بعضی ها با اسم آن درد میگیرند وتا کنون در عبادت بودند برای ما قیمت است
برای اینکه مملکت آباد شود، معلم باید آباد شود؟ چه حرفهای قشنگی. الان دوساله که ما معلمی ندیدیم. پدر و مادرها نقش معلم را ایفا میکنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست