بازدید 6047

اولین مورد مرگ ناشی از اومیکرون در انگلیس ثبت شد

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد یک نفر در این کشور بر اثر ابتلا به سویه اومیکرون کرونا جان خود را از دست داده است.
کد خبر: ۱۰۹۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۸ 13 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از تارنمای انگلیسی بی بی سی، بوریس جانسون با اشاره به اینکه نوع جدید بیماری منجر به بستری شدن در بیمارستان نیز می‌شود، گفت بهترین کاری که مردم می‌توانند انجام دهند این است که دُز تقویتی واکسن شان را دریافت کنند.

وی که در جریان بازدید از کلینیک واکسیناسیون در غرب لندن سخن می‌گفت، تاکید کرد که مردم این تفکر را که اومیکرون نمونه خفیف تری از ویروس است، کنار گذارند.

نخست وزیر انگلیس با توصیف شرایط شیوع اومیکرون در این کشور به اینکه «یک موج در راه است» از تسریع در روند واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ و تزریق روزانه یک میلیون دُز واکسن برای مقابله با گونه اومیکرون خبر داد.

جانسون ساعاتی پس از اعلام دولت مبنی بر افزایش سطح هشدار بهداشتی در این کشور در پیامی اعلام کرد: همه افراد ۱۸ سال و بالاتر در انگلیس این فرصت را خواهند داشت که تا قبل از سال نو، دُز تقویت کننده (بوستر) را دریافت کنند.

مقامات پزشکی انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی در بیانیه‌ای مشترک از افزایش سطح هشدار از سه به چهار خبر دادند. در حالی که سطح چهار نشان‌دهنده «سطح بالای سرایت» ویروس است، سطح پنج بیانگر خطر سقوط و فروپاشی خدمات بهداشتی است.

کارشناسان هشدار داده اند که بدون اعمال محدودیت‌های کرونایی سخت تر، اومیکرون می‌تواند طی پنج ماه آینده باعث مرگ ۲۵ تا ۷۵ هزار نفر در انگلیس شود.

دانشمندان انگلیسی نیز اعلام خطر کرده اند که اومیکرون که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد، احتمالا تا پایان ماه جاری میلادی گونه غالب ویروس کرونا خواهد بود.

حتی در بهترین سناریوی خوش بینانه، پیش بینی‌ها از موارد ابتلا می‌تواند به پذیرش روزانه بیش از ۲ هزار نفر در بیمارستان‌ها منتهی شود و با مجموع ۱۷۵ هزار مورد بستری در بیمارستان ها، شمار مرگ‌های کرونایی از ۱ دسامبر تا ۳۰ آوریل (۱۰ آذر ۱۴۰۰ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) به ۲۴ هزار و ۷۰۰ مورد رسد.

روز شنبه ۶۳۳ مورد ابتلا به اومیکرون در انگلیس به ثبت رسید که بالاترین رقم ابتلای روزانه از زمان شناسایی این گونه در این کشور بود.

براساس اعلام مرکز امنیت سلامت انگلیس، رقم کلی موارد تائید شده اومیکرون در این کشور به یک هزار و ۸۹۸ مورد رسیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی