بازدید 3700

6 نکته مهم درباره ارتودنسی بزرگسلان

اگر شخص بزرگسالی هستید و نامنظمی دندانی یا فکی دارید خواندن این مقاله به شما توصیه می شود همراه ما باشید .
کد خبر: ۱۰۹۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰ 13 December 2021

ما به شما 6 نکته جالب در خصوص ارتودنسی دندان بزرگسالان توضیح خواهیم داد که نظر شما را نسبت به ارتودنسی در سنین بالا تحت تاثیر قرار خواهد داد. این شما و این 6 نکته درباره ارتودنسی بزرگسالان.

6 نکته مهم درباره ارتودنسی بزرگسلان

1.هیچ محدودیت سنی برای ارتودنسی وجود ندارد

برخی از بزرگسالان ممکن است فکر کنند دیگر از سنشان گذشته تا درمان ارتودنسی را آغاز  کنند. مثلا ممکن است شخصی 40 ساله باشد ولی با وجود نامنظمی فکی و دندانی تصور کند سنش زیاد است و به درد ارتودنسی نمی خورد.

خبر خوب این است که افراد در هر سنی می توانند ارتودنسی کنند و ما محدودیت سنی نداریم. تنها محدودیت ما نبود تعداد زیادی از دندان ها است. اگر شما شمار زیادی از دندان های خود را از دست داده اید و جایگزینی هم برایشان ندارید دیگر نمی توانید ارتودنسی کنید. اما مادامی که بیشتر دندان هایتان حتی در سن 60 سالگی سالم هستند، شما کاندید خوبی برای انجام ارتودنسی بزرگسالان هستنید.

2.ارتودنسی بزرگسالان به هیچ عنوان دردناک نیست

دلیل دیگری که ممکن است به عنوان یک بزرگسال ارتودنسی خود را به تعویق انداخته باشید این است که فکر می کنید انجام ارتودنسی برای بزرگسالان دردناک تر از کودکان است. با این حال، این درست نیست.

ارتودنسی بزرگسالان به هیچ عنوان دردناک نیست، اگرچه در چند روز اول پس از انجام آن ممکن است احساس ناراحتی داشته باشید اما خبر  خوب این است که طی چند روز دیگر از این ناراحتی اثری نخواهد بود.

در ثانی به لطف تکنولوژی های جدید و شیوه نصب دستگاه های ارتودنسی این روزها دیگر حتی بیشتر افراد شاهد همان ناراحتی جزئی در چند روز اول درمان نیز نخواهند بود. بنابراین هیچ ترسی در این خصوص نباید وجود داشته باشد.

3.تعداد زیادی از بیماران، ارتودنسی بزرگسال هستند

برخی فکر می کنند درمان ارتودنسی تنها مختص کودکان است و هر کسی دستگاه های ارتودنسی روی دندان هایش داشته باشد کم سن و سال است. این هم یکی دیگر از تصورات اشتباه و رایج در مورد ارتودنسی دندان است.

درست است که بخش زیادی از بیماران نیازمند به ارتودنسی را کودکان تشکیل می دهند، امادر حال حاظر نزدیک به 30 درصد از بزرگسالانی که مشکلات نامنظمی دندانی و فکی دارند در حال درمان هستند. هر ساله نیز به این آمار اضافه می شود و این یعنی ارتودنسی بزرگسالان کم کم در حال رشد است و اهمیتی کمتر از ارتودنسی کودکان ندارد.

6 نکته مهم درباره ارتودنسی بزرگسلان

4.ارتودنسی ثابت هیچ عیب و ایرادی برای بزرگسالان ندارد

بزرگسالان به دلیل اینکه بیشتر در جمع حضور دارند و یا در تعامل بیشتری با دیگران هستند، ممکن است از ظاهر صورت و لبخند خود در حالی که ارتودنسی ثابت فلزی انجام داده اند هراس داشته باشند و یا خجالت بکشند. البته به شما حق می‌دهیم اگر چنین تصوری دارید و یا به دلیل ترس از قضاوت دیگران اقدام به شروع درمان ارتودنسی بزرگسالان نکنید.

اما خبر خوب این است که این موضوع قابل حل شدن است. شما می توانید به جای ارتودنسی ثابت فلزی که به راحتی دیده می شود، از ارتودنسی ثابت نامرئی کمک بگیرید. شما می تواند به جای براکت ها و سیم فلزی، ارتودنسی سرامیکی انجام دهید. در این روش از سیم و براکت های شفاف و بی رنگ استفاده می شود و کاملا نامرئی به نظر میرسند.

همچنین میتوانید از ارتودنسی متحرک با قالب ها، پلاک ها یا الاینرهای متحرک و بی رنگ استفاده کنید که اتفاقا قیمت ارتودنسی با آن ها به مراتب کمتر از قیمت ارتودنسی ثابت فلزی و سرامیکی است.

5.اگر ارتودنسی انجام نشود، دندان های کج، کج و نامرتب تر می شوند

شاید باورتان نشود اما دندان ها تمایل دارند که جابجا شوند، حرکت کنند و تغییر موقعیت دهند. این یک چیز کاملا طبیعی است و معمولا تحت فشار جویدن مداوم غذا، صحبت کردن، برخورد ضربه به صورت، نبود دندان، کج بودن دندان ها و ... در طول زمان دندان ها از موقعیت اولیه خود جابجا می شوند.

بنابراین اگر کسی دندان هایش در حال حاظر کج و نامرتب است، نباید به امید اینکه میزان کج بودن دندان ها بیشتر نمی شود دست روی دست بگذارد و درمان ارتودنسی انجام ندهد. متاسفانه این مدل دندان ها به مرور زمان به شدت کج می شوند و ممکن است برای بهداشت دهان و دندان و سلامت دندان ها مشکلات زیادی ایجاد کنند. بنابراین بزرگتر هایی که نامنظمی دندانی و فکی دارند حتما باید به فکر ارتودنسی بزرگسالان باشند.

6 نکته مهم درباره ارتودنسی بزرگسلان

6.مدت زمان درمان خیلی طولانی نیست

برخی از بزرگسالان تمایلی به انجام ارتودنسی ندارند زیرا تصور می کنند مدت زمان ارتودنسی یا طول درمانشان ممکن است بسیار طولانی باشد. اما لزوماً چنین چیزی درست نیست و ما داریم بزرگسالانی که بعد از 1 سال دندان هایشان به خوبی مرتب شده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست