بازدید 11140

چرا وعده‌های واکسن برکت محقق نشد؟

معاون وزیر بهداشت دولت دوازدهم درباره واکسن برکت گفت: «در آزمایشگاه می‌توانید در حد ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دز واکسن تولید کنید اما زمانی‌که تعداد را روی ۵ تا ۱۰ میلیون برنامه‌ریزی می‌کنید به تولید صنعتی نیاز دارد و این مسئله واقعاً داستان متفاوتی است.»
کد خبر: ۱۰۹۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 12 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، درپی شیوع کرونا ایران هم مانند کشورهای دیگر اقدام به ساخت واکسن کرد. در میان شرکت‌های متعدد تولید کننده واکسن کرونا موسسه برکت از همه آن‌ها پیش‌روتر بود با این وجود نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

دراین‌باره علیرضا رئیسی، معاون وزارت بهداشت در دولت حسن روحانی در گفت‌گویی به خبرآنلاین گفت: «یک مسئله‌ی کلی وجود دارد که همه باید آن را بدانند؛ بحث آزمایشگاه در تولید واکسن از بحث تولید صنعتی کاملاً متفاوت است. تولید صنعتی وابسته به تجهیزات و ابزاری است که باید از کشورهای دیگر وارد شود. لذا تولید صنعتی یک مقوله جدا است، شما در آزمایشگاه می‌توانید در حد ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دز واکسن تولید کنید اما زمانی‌که تعداد را روی ۵ تا ۱۰ میلیون برنامه‌ریزی می‌کنید به تولید صنعتی نیاز دارد و این مسئله واقعاً داستان متفاوتی است، این بود که در این زمینه مشکلاتی ایجاد شد. نکته بعد درباره تولیدشان بود که به هر صورت مشکلاتی در خط تولید آن‌ها پیش می‌آید. البته این مشکلات را باید از خودشان بپرسید که چه اتفاقاتی افتاد، اما آن‌ها براساس پیش‌بینی‌هایی که داشتند گمان می‌کردند از شهریور ماه به بعد، به‌ویژه از مهرماه به بعد بتوانند ماهی ۸ میلیون دز واکسن تحویل دهند که نشد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۲۶
مدیرانش واقعی انجام نداده بودند تا بحال فقط پروژه خواری کرده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
پزشکان قسم می خورند که محافظ جان مردم باشند و نتیجه اش این شده. وای به حال بقیه
ما با این حرفها خانم نمی شویم و از ابتدا هم باور نداشتیم راست گفته باشند. از اول هم قرار نبوده به این مقیاس تولید کنند.
کاش قوه قضاییه ورود میکرد و این اشخاص را که به بهانه تولید واکسن داخلی باعث و بانی کشته شدن ده ها هزار نفر شدند را محاکمه و زندانی میکرد . نمکی - محرز و ...
بعد از ساخت واکسن نیاز به ژلی هست که برای خالص سازی واکسن به کار می رود .شرکت برکت قصد داشت این ژل را از چین وارد کند غافل از ان که خود چینی ها این ژل را از امریکا وارد می کنند .متاسفانه میسر نشد و بواسطه نبودن ژل تولید انبوه انجام نشد.سنگر اول برای تولید داخل ساخت این ژل یا تامین مطمئن ان است که شدنی است اما زمان می برد.
حالا مگه بقیه وعده ها محقق شده که این یکی نشده ؟؟؟
اون ویروس یاب که با در قابلمه مادربزرگ و انتن رادیو بنا بود ویروس پیدا کنه که یادتون نرفته که ؟؟؟
نمکی و محرز باید محاکمه و دادگاهی شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۱
اونی که الان معاون اول رییس جمهوره وعده سر خرمن داده بود
آی چشم
برید ببنید کسانی که باعث و بانی این دروغ برزگ بودن الان کجا هستند؟.
دروغ گفتن و واردات واکسن های معتبر رو به تاخیر انداختن
با جان هزاران نفر بازی کردن آیا نباید محاکمه شوند
معاون وزیر بهداشت دولت دوازدهم درباره واکسن برکت گفت: «در آزمایشگاه می‌توانید در حد ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار دز واکسن تولید کنید اما زمانی‌که تعداد را روی ۵ تا ۱۰ میلیون برنامه‌ریزی می‌کنید به تولید صنعتی نیاز دارد و این مسئله واقعاً داستان متفاوتی است.
یکی نیست به معاون وزیر بگه شما با اون جایگاهتون اینو نمیدونستید؟ لطفا صندلی تون رو برای ادام های لایق خالی کنید
خسته نباشید
صرفا وام می خواستند که گرفتند
مگر قرار بود بشه؟
ما میتوانیم !
پس چطوری نورا 5 میلیون دز تولید شد
همونا الان دارن برای کل اقتصاد کشور تصمیم می گیرند.گندش کی در میاد الله اعلم
چون رئیسش به خواسته ی خودش رسیده بود و مسجل بود که چه مقامی به ایشان پیشنهاد خواهد شد و نیازی به زحمت اضافی نداشت.
بیچاره ملت که روی دولتی حساب باز کرده اند که معاون اولش حتی توانایی مدیریت یک خط تولید واکسن ساده را هم ندارد.و اقداماتش ؛قولها و حرف هایش باعث تاخیر در ورود واکسن کشته شدن هزاران ایرانی در اثر کرونا شد ....شاید فقط برای پست گرفتن خودش فایده .....
چرا وعده‌های واکسن برکت محقق نشد؟

کدام وعده‌ها برآورده شده است؟
مگر کدام وعده طی این چهل سال محقق شده است که تولید واکسن بشود؟
مساله یک میلیارد دلار بود که گرفتند و راحت شدند
بودجه را آقای مخبر گرفت و وقتی به صدارت رسید دیگر بودجه ها مشخص نشد کجا رفت و واکسنها هم غیب شدند. عده ای هم آب مقطر نوش جان کردند.
تمام این استدلال ها را آقایان از پیش میدانستند و به شرایط هم واقف بودند و با این اوصاف وعده پوچ و دروغ به خورد ملت دادند و بودجه گرفتند!
نشد همین؟داغ مرگ عزیزان رو با یک نشد ماست مالی میکنید؟مگر کمپین ها و خواهش های عاجزانه مردم برای واردات واکسن رو فراموش کرده اید؟
چون واکسن ایرانی از اول دروغ بود.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری