بازدید 5397

۷۰ کشته بر اثر طوفان در کنتاکی آمریکا

مقامات آمریکایی اعلام کردند وقوع رشته طوفان های ویرانگر در شش ایالت این کشور، خسارات بی سابقه ای برجای گذاشت.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳ 12 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری رویترز از بنتون BENTON (کنتاکی) اعلام کرد، مقامات آمریکایی روز شنبه از کشته شدن بیش از ۷۰ نفر در کنتاکی Kentucky و تخریب خانه‌ها و مغازه‌ها در امتداد مسیری به طول بیش از ۲۰۰ مایل بر اثر وقوع یک رشته طوفان‌های ویرانگر در شش ایالت این کشور خبر دادند.

بیم آن می‌رود که ده‌ها نفر در یک کارخانه شمع سازی در غرب ایالت کنتاکی زمانی که طوفانی قدرتمند اواخر جمعه این تاسیسات را درنوردید، جان خود را از دست داده باشند.

اندی بشیر Andy Beshear فرماندار کنتاکی با اشاره به خسارت ناشی از مجموعه‌ای از طوفان‌ها اعلام کرد: میزان ویرانی مشابه هیچ چیزی نیست که من تاکنون دیده ام.

وی گفت: پیشتر صبح امروز در حدود ساعت پنج صبح، ما کاملا مطمئن بودیم که بیش از ۵۰ تن از اهالی کنتاکی را از دست داده ایم. هم اکنون من مطمئن هستم که این تعداد بیش از ۷۰ تن است. در واقع ممکن است این رقم در نهایت از ۱۰۰ تن فراتر رود.

وی خاطر نشان کرد ۱۸۹ نیروی گارد ملی به منظور کمک به امدادرسانی اعزام شده اند و تمرکز روی می‌فیلد Mayfield, شهری کوچک با حدود ۱۰ هزار جمعیت در گوشه جنوب غربی ایالت است. ادارات پلیس و آتش نشانی در «می‌فیلد» ویران شده اند که این مسئله واکنش به طوفان را مختل کرده است.

مرکز پیش بینی طوفان سازمان ملی هواشناسی آمریکا اعلام کرد ۳۶ گزارش درباره وقوع طوفان در ایالت‌های ایلینوی Illinois, کنتاکی، تنسی Tennessee, میسوری Missouri, آرکانزاس Arkansas و می‌سی سی پی Mississippi دریافت کرده است.

در همین حال نشریه نیویورک تایمز با انتشار تصاویری در حساب توئیتری خود نوشت: بخشی از بدترین ویرانی‌های بر جای مانده از طوفان کنتاکی در شهر میفیلد با حدود ده هزار نفر جمعیت رخ داد. دست کم ۱۱۰ نفر در داخل یک کارخانه شمع سازی در این منطقه جمع شده بودند وقتی که طوفان آن را در بر گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی