بازدید 9556
۵
به رغم اجرای طرح مدیریت هوشمند

فعلا منتظر لغو جریمه‌های تردد بین شهری کرونایی نباشید!

خوشبختانه هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست و این یعنی دیگر در حال حاضر جریمه یک میلیون تومانی نداریم؛ اما چون ۸ شهر در وضعیت نارنجی هستند، جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی شهر‌های نارنجی پا برجاست؛ مجازاتی که قرار بود به مانند منع تردد شبانه، با اجرای قرنطینه هوشمند لغو شود، ولی این گونه نشده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۴ 11 December 2021
تابناک اجتماعیبه رغم آغاز طرح مدیریت هوشمند کرونایی از هفته گذشته، منع تردد بین شهری برای شهر‌های نارنجی و قرمز ادامه دارد و معلوم نیست این ممنوعیت تا چه زمان ادامه خواهد داشت.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله یک هفته از اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا و در شرایطی که از فردا باید گام بعدی این طرح اجرایی شود، خبری از لغو منع تردد بین شهری برای افراد واکسینه شده نیست؛ این را جانشین رئیس پلیس راهور ناجا می‌گوید که تاکید دارد به رغم تغییرات شدید نقشه رنگ بندی کرونایی کشور و صفر شدن شهر‌های قرمز، همچنان منع تردد از/به شهر‌های قرمز و نارنجی برقرار است و مستوجب جریمه خواهد بود.

آن گونه که سردار سید تیمور حسینی در گفت‌وگو با یک خبرگزاری تاکید کرده، «خوشبختانه هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست و این یعنی دیگر در حال حاضر جریمه یک میلیون تومانی نداریم؛ اما چون ۸ شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند، جریمه‌های ۵۰۰ هزار تومانی شهر‌های نارنجی پا برجاست.» مجازاتی که قرار بود به مانند منع تردد شبانه، با اجرای قرنطینه هوشمند ـ که به "مدیریت هوشمند کرونا" تغییر نام داده ـ لغو شود، اما این گونه نشده است.

به گفته این مقام ارشد انتظامی، «هنوز از جزئیات طرح قرنطینه هوشمند چیزی به پلیس اعلام نشده و مبنای محدودیت‌های جاده‌ای، همان طرح قبلی است که بر اساس رنگ بندی جریمه اعمال می‌شده.» این در حالی است که بر اساس آمار‌ها و گزارش‌های رسمی، نرخ واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در کشورمان در جامعه هدف واکسیناسیون به ۷۳ درصد رسیده و بالغ بر ۸۶ درصد جامعه هدف واکسیناسیون یک دوز واکسن را دریافت کرده اند.
 
فعلا منتظر لغو جریمه‌های تردد بین شهری کرونایی نباشید!

اعداد و ارقامی که با اتکا به آنهاست که طرح مدیریت هوشمند کرونا حتی یک هفته زودتر از موعد اعلام شده اجرایی شده و در گام نخست، سفر‌های بین شهری با وسایل حمل و نقل عمومی منوط به داشتن کارت واکسن شده است؛ گام نخست اجرای طرحی که در پنج فاز طراحی و بر اساس برنامه ریزی مندرج در آن، هر هفته یک فاز از آن اجرایی خواهد شد و در نهایت طی یک ماه و چند روز، کامل اجرایی خواهد شد.

این در حالی است که بر اساس نسخه نهایی دستورالعمل تدارک دیده شده برای اجرای این طرح، یکی از بخش‌های مورد تاکید، «حوزه تردد خودرو‌های شخصی» است که به تفصیل توضیح داده شده و از آنجایی که مسئولیت اجرای آن با نیروی انتظامی و به طور مشخص پلیس راهور خواهد بود، بی اطلاعی مدیران این مجموعه از جزئیات طرح، به شدت عجیب و شائبه برانگیز می‌رسد تا جایی که بعید نیست اجرای این بخش از طرح را با مشکل مواجه کرده و به تاخیر بیندازد.

این بخش از طرح مدیریت هوشمند کرونا که قرار است همزیستی با این ویروس و بیماری ناشی از آن را فراهم آورد، مطالعه کنید تا ماجرا بیشتر و بهتر برایتان روشن شود؛ با این یادآوری که در طرح مدیریت هوشمند، کلیه تردد‌های بین شهری در کشور، اعم از شهر‌های قرمز و نارنجی و همچنین زرد و آبی ـ که این دو دسته اخیر فعلا مشمول جریمه و ممنوعیتی نیست ـ را شامل می‌شود و مختص به شهر‌هایی که در وضعیت بحرانی یا در آستانه بحران قرار دارند، نیست؛

الف) تردد خودرو‌های شخصی از / به شهر‌های در وضعیت قرمز و نارنجی مشروط به تزریق واکسن و در شرایط بیماری نبودن بوده و چنانچه خودرویی الزامات را رعایت ننماید، مشمول اعمال قانون خواهد شد.

ب) تردد خودرو‌های شخصی از / به شهر‌های در وضعیت زرد و آبی مشروط به در وضعیت بیماری قرار نداشتن بوده و چنانچه خودرویی الزام را رعایت ننماید، مشمول اعمال قانون خواهد شد.

پ) تردد شهری خودرو‌های شخصی که مالکین آن‌ها در وضعیت بیماری قرار دارند، ممنوع بوده و چنانچه خودرویی رعایت ننماید، مشمول اعمال قانون خواهد شد.

۲-۱: نیروی انتظامی موظف است نسبت به خودروی ناقض الزامات، مبلغ یک میلیون تومان جریمه برای تردد بین شهری اعمال و مراتب را در سامانه درج نماید.

۲-۲: ممنوعیت تردد شبانه لغو و کنترل بر اساس طرح مدیریت هوشمند صورت می‌پذیرد.

تبصره ۱: معیار کنترل الزامات تعیین شده توسط نیروی انتظامی، پلاک خودرو‌های شخصی است.

تبصره ۲: در صورت عدم پرداخت جریمه پس از سه ماه، مبلغ جریمه دو برابر می‌شود.

تبصره ۳: یک هفته قبل از دو برابر شدن جریمه‌ها به صورت هوشمند از طریق سامانه به مالک قانونی خودروی متخلف اخطار لازم ارسال خواهد شد.
 
فعلا منتظر لغو جریمه‌های تردد بین شهری کرونایی نباشید!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
یعنی مگه میشه از اینهمه پول مفت گذشت ؟
کسری بودجه تامین نشده هنوز ؟؟؟؟؟؟
با سلام بنده متاسفانه در مهرماه در شهر رشت که خانه اجاره ای دارم و دو فرزندم هم انجا دانشجو هستد و مشکل حادی برای یکیشون پیشامد کرد مجبور شدم اورزانسی برم رشت و بعدش520 هزار تومان جریمه کرونایی شدم که به ان اعتراض دارم به پلیس +10 مراجعه کردم که پاسخ درست ندادن- در ان ایام فرمانداری قزوین که ساکن انجا هستم نامه تردد نمیداد من کارمند دانشگاه علوم پزشکی قزوین هم هستم ولی کارت درمان ندارم - الان من باید چکار کنم تا جریمه ام ملغی شود من برای تفریح که نرفته بودم تازه دو دوز واکسن استرنزاکا هم زده بودم؟
با تشکر
پزو
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۲
باید اندازه 5 میلیون تومان هزینه کنی و اینو اونور بری و اخرش به این نتیجه برسی که باید همون جریمه رو پرداخت کنی. اینجا ایران هست داداش
نون دونی خوبیه. تعطیلش نمیکنن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست