بازدید 10031
با واردات دو محموله جدید واکسن کرونا

واردات واکسن کووید ۱۹ به ایران از مرز ۱۵۰ میلیون دوز گذشت

واکسن‌هایی که با دقت در نمودار‌ها می‌شود دریافت که وارداتشان در دولت سیزدهم شتاب گرفته و البته عمده شان از نوع سینوفارم است؛ واکسنی که جز در چین در خط تولیدی دیگری که در کشور امارات متحده عربی دایر شده نیز تولید می‌شود و سهم بسیار پررنگی در واردات واکسن به ایران و شتاب گرفتن واکسیناسیون به کمک آن در کشورمان دارد.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷ 10 December 2021
تابناک اجتماعی
با واردات دو محموله جدید واکسن کرونا به کشورمان در ساعات گذشته، مجموع واکسن وارداتی کشورمان از ۱۵۰ میلیون دوز فراتر رفت.

به گزارش «تابناک»؛ پس از مدت‌ها از توقف واردات کووید ۱۹ به کشورمان، در ساعات اخیر، دو مجموله جدید واکسن وارد شد تا مجموع واکسن وارداتی کشورمان به ۱۵۰ میلیون و ۲ هزار و ۷۰۸ دوز برسد؛ واکسن‌هایی که بسیاری شان تزریق شده‌اند تا جایی که بر اساس آمار، تا دیروز بالغ بر ۱۰۹ میلیون دوز واکسن تزریق شده که عمده آن‌ها از محل واردات تامین شده است.
 
واردات واکسن کووید19 به ایران از مرز ۱۵۰ میلیون دوز گذشت

اما دلیل واردات این دو محموله اخیر چیست؟
 
آن گونه که یونیسف ایران اعلام کرده، یکی از این دو محموله، که شامل یک میلیون و ۸۷ هزار و ۱۰۰ دوز واکسن آسترازنکا-آکسفورد است، اهدایی کشور ایتالیا به ایران است که از طریق سازوکار کوواکس به کشورمان وارد شده و بعد از طی تشریفات قانونی، در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته است.
 
 
بر اساس گزارش این مرجع بین اللملی ـ که در زیرمجموعه سازمان ملل متحد فعالیت می‌کند ـ ایران به عنوان یکی از کشور‌های مشارکت‌کننده در سازوکار کوواکس، تاکنون حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار دوز واکسن کووید۱۹ را با استفاده از منابع مالی و سهم اختصاصی خود از این سبد دریافت و همچنین سازمان ملل ایران از طریق کوواکس، انتقال محموله‌های دیگر واکسن به ایران را نیز تسهیل کرده است.
 
واردات واکسن کووید19 به ایران از مرز ۱۵۰ میلیون دوز گذشت

دفتر یونیسف ایران تاکید کرده، منظور از دیگر محموله‌های منتقل شده به ایران توسط کوواکس، یک میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم به عنوان بخشی از «پوشش بشردوستانه» برای پناهندگان، ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار دوز واکسن اهدایی ژاپن، یک میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ دوز واکسن اهدایی ایتالیا و ۳۰۲ هزار و ۴۰۰ دوز واکسن اهدایی آلمان است.

البته افزون بر محموله فوق، که ظاهرا از مبدا فرودگاه آمستردام در هلند به مقصد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تهران بارگیری شده، محموله دیگری از واکسن هم در ساعات گذشته به ایران ارسال شده که شامل ۱۳۱ هزار دوز واکسن آسترازنکا-آکسفورد است و از مبدا آلمان به ایران ارسال شده است.
 
واردات واکسن کووید19 به ایران از مرز ۱۵۰ میلیون دوز گذشت

این خبری است که ارونقی، معاون فنی گمرک کشورمان می‌دهد و تاکید می‌کند، با واردات این محموله اخیر که هشتاد پنج و هشتاد و ششمین محموله‌های وارداتی واکسن به کشورمان هستند، مجموع واکسن وارداتی کشورمان از مرز ۱۵۰ میلیون دوز فراتر رفته است.

واکسن‌هایی که با دقت در نمودار فوق می‌شود، دریافت که وارداتشان در دولت سیزدهم شتاب گرفته و البته عمده شان از نوع سینوفارم است؛ واکسنی که جز در چین در خط تولیدی دیگری که در کشور امارات متحده عربی دایر شده نیز تولید می‌شود و سهم بسیار پررنگی در واردات واکسن به ایران و شتاب گرفتن واکسیناسیون به کمک آن در کشورمان دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
چه خبر از آقای مخبر و ۵۰ میلیون دوز واکسنش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
تابناک اول خبرت نوشتی:
پس از مدت‌ها از توقف واردات کووید ۱۹ به کشورمان
منظورت واکسن کوید هست دیگه؟
چون خود کوید نیاز به تشریفات نداره و همینجوری وارد شده.
آقای باهنر فرمودند ابتدا فکر می‌کردیم می‌توانیم 150 میلیون دوز واکسن تولید کنیم بعد دیدیم نمی‌شود دیگر!!!!؟ رفتیم سراغ واردات!!! آقای باهنر هیچ متوجه هستید در این فاصله ای که شما متوجه بشوید نمی‌شود دیگر چقدر از عزیزان مردم راهی گورستان شدند!!! یا این را هم بعدا متوجه می‌شود!!؟
کشورهای اروپایی همشون آسترازنکا رو از صف تزریق خارج کردن حالا نمیدونن باهاش چکار کنن صدقه میدن به ایران
پروژه‌ای داخلی تولید واکسن فقط باعث رشد یک سری افراد شد وگرنه هیچ دست آوردی که برای ملت نداشت مرگ و بدبختی را هم هدیه اورد
مخبر جان!!برای شما آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم پست معاونت به شما خوش بگذرد
(تمامی افعال معکوس می‌باشند)
گفتم بپرسم چه خبر از انواع و اقسام واکسنهای ایرانی که هر روز خبرش رو میزدی تابناک ؟؟؟ دیگه گذشت اون دوران که هر چی دلتون میخواد بگید بعدش باد هوا ، باید پاسخگو شید تو همه مسائل ، اینجوری نمیشه دیگه
مگر واکسن‌های بریتانیایی آخ و پیف نبود!!! چرا حالا استرازنکا وارد میکنید!!؟ فقط می‌خواستید ملت را به کشتن بدهید!؟ فقط می‌خواستید داغ بر دل ما بگذارید!؟ خداوند از شما نگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
اون موقع به خاطر اف ای تی اف وارد نمی شد.
بالاخره خوشحالم که برکت و اسپوتنیک سهم خیلی کمی از واکسیناسیون در ایران دارن. واکسن‌هایی که درسا تست نشدن و حتی عوارضش معلوم نیست، و فقط برای پیشبرد اهداف سیاسی تولید شدن.
وعده پنجاه میلیون واکسن برکت بازی با جان و مال مردم بود. قیامت نزدیک است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۹/۱۹
تا وقتی روحانی بود ایشون منتظر گشایش بود
تکلیف آن دهها هزار نفری که بیگناه از دنیا رفتند چه می شود باید پاسخ دهید مخبر و دوستان
اگر این واکسنها 6 ماه زودتر وارد میشد خیلی از این مردم بیگناه الان زنده بودند کنار خانوادشون بودن .
عزیزان مسئولین آیا یادشون میاد عزیزانی رو که به خاطر عدم واردات واکسن از دست دادیم؟ هزاران جوان و مهندس و پزشک و کارمند و متخصص رو فدای بی‌لیاقاتی چه کسانی کردید؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی