بازدید 11601
۲

سیستان و بلوچستان ذخیره‌گاه سنگهای تزیینی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان یکی از بزرگترین ذخیره گاههای سنگهای تزیینی ساختمانی و نمای کشور را داراست.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹ 08 December 2021

به گزارش «تابناک»، شهرکی در گفتگو با ایسنا افزود: ذخایر قطعی سنگ‌های تزئینی و نما شامل گرانیت، مرمر، تراورتن و مرمریت یافت شده این استان ۲۳۶ میلیون و ۶۴۹ هزار تُن است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در ادامه بیان کرد: از جمله سنگ‌های ساختمانی سیستان و بلوچستان می‌توان به سنگ‌های گرانیت اشاره کرد که بیشترین ذخیره آن در جنوب و جنوب شرق استان واقع شده است.

شهرکی گفت: ۲۸ فقره از معادن سیستان و بلوچستان مربوط به معادن سنگ‌های گرانیتی است و این استان به علت دارا بودن یکی از بزرگترین توده‌های گرانیتی کشور (باتولیت زاهدان) به طول ۱۰۰ کیلومتر و عرض حدود ۲۰ کیلومتر امکان راه اندازی صد‌ها معدن سنگ گرانیت را دارد.

وی خاطرنشان کرد: از ۶۰ نوع ماده معدنی در کشور ۲۵ نوع آن در ۳۳۰ معدن سیستان و بلوچستان یافت می‌شود.

شهرکی افزود: سیستان و بلوچستان از منظر ساختار زمین شناسی خاستگاه مناسبی برای انواع مواد معدنی است به طوری که تنوع کانی‌های معدنی شناسایی شده در آن نشان دهنده استعداد بالقوه در این بخش است.

وی تاکید کرد: سهم قابل توجه معادن و ذخائر معدنی در شکل گیری صنایع استان اهمیت بخش معدن را به عنوان زیر ساخت توسعه و تامین کننده مواد اولیه صنایع بزرگ و پایدار نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار کرد: سیستان و بلوچستان دارای ۴۰۰معدن گنجینه بزرگی از مواد معدنی است که سرمایه‌گذاران بویژه بنگاه‌های بزرگ اقتصادی می‌توانند با نگاه ویژه‌ای به این منطقه از ظرفیت‌های فراوان آن استفاده کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲
بلوچستان آباد نمی شود چون ملتی که به خودشان رحم نمی کنند روی خوشبختی را نمی بینند.
برخی از بلوچ ها بسیار پولدار هم هستند، ادعای دینداری هم دارند اما زکات سالانه خود را که ده درصد مجموع درآمد خودشان است نمی پردازند. تا چه برسد به پرداخت مالیات و عوارض شهرداری و نوسازی. چطور می خواهد شهرشان آباد شود.
اگر شهرهای ما آبد است صدها ملیون تومان تا ملیاردها تومان عوارض شهرسازی و نوسازی برای ساختن یک آپارتمانمی پردازیم
ظلم به یکدیگر، باز کردن پیچ های ریل قطار برای اندکی سود، ایجاد نا امنی و ممانعت از رشد گردشگران ایرانی از همین نوع است
بله درسته من خودم تو خاش کار میکنم در شرکت راه اهن حتی ریل ها را باز می کنند میبرند دزدی وحشتناک تو بلوچستان رواج داره. جلو ابادانی استان خودشونو میگیزن با این کارا
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل