بازدید 28108

ایا ترم اول، دانشگاه انتخاب واحد می‌کند؟

در این مقاله همراه ما باشید تا نحوه انتخاب واحد ترم اول را به همراه موضوعات مرتبط با شروع دانشگاه و چگونگی تهیه کتاب دانشگاهی را به‌طور ویژه بررسی کنیم.
کد خبر: ۱۰۹۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷ 07 December 2021

کنکور سراسری اولین گام برای رسیدن به دانشگاه است. دانش‌آموزان برای رسیدن به مرحله تحصیل در دانشگاه باید در کنکور سراسری نمره قبولی کسب کنند. بعد از قبولی در کنکور دانشجویان ترم اولی سوالات و چالش‌های زیادی در خصوص موضوعات و مسائل دانشگاهی خواهند داشت؛ از نحوه انتخاب واحد گرفته تا اینکه چگونه کتاب‌های دانشگاهی خود را تهیه کنند. 

ایا ترم اول، دانشگاه انتخاب واحد می‌کند؟

ترم اول دانشگاه چه تاریخی شروع می‌شود؟ مهر آغاز ترم تحصیلی کلیه دانشجویان است!

معمولاً در نیمه اول مرداد هر سال، نتایج کنکور توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود. دانش‌آموزان مجاز به انتخاب رشته تا 5 روز فرصت انتخاب رشته دارند. باتوجه به اینکه اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری ممکن است تا هفته اول مهر ماه نیز ادامه پیدا کند، نحوه ثبت نام و تاریخ شروع ترم اول، توسط دانشگاه به پذیرفته‌شدگان کنکور اعلام می‌شود. در نهایت معمولاً در هفته دوم مهرماه، ترم اول دانشگاه شروع می‌شود و دانش‌آموزان به مرحله جدید تحصیلی خود وارد می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنیم از همین ابتدای شروع دانشگاه یادگیری اصولی زبان انگلیسی را جدی بگیرید. برای شروع می‌توانید از همان کتاب زبان جامع مبتکران شهاب اناری دبیرستان استفاده کنید و در ادامه در موسسات آموزشی باتوجه به سطح خود یادگیری اصولی زبان انگلیسی را به‌صورت آکادمیک پیش ببرید.

انتخاب واحد ترم یک دانشگاه توسط مسئولین دانشگاه انجام می‌شود و اجباری است!

یکی از مهم‌ترین چالش‌های دانشجویان ترم اولی انتخاب واحد دانشگاه است. به دلیل اینکه دانشجویان ترم اولی با محیط و سازوکار دانشگاه آشنا شوند، انتخاب واحد ترم اول توسط دانشگاه صورت می‌گیرد و این قانون اجباری است. انتخاب رشته توسط دانشجویان از ترم دوم شروع می‌شود و دانشجویان ترم‌های بالاتر می‌توانند راهنمای خوبی برای این مسیر باشند.

باتوجه به تجربه بیشتر دانشجویان ترم بالایی ممکن است در خصوص انتخاب واحد و تهیه کتاب دانشگاهی توصیه‌هایی داشته باشند که دانشجوی ترم اولی مسیر آموزشی را بهتر و آسان‌تر بگذراند. مثلاً ممکن است در خصوص خرید کتاب آیین زندگی اخلاق کاربردی و سایر کتب دانشگاهی، فروشگاه خاصی را پیشنهاد کنند که دانشجوی ترم اولی سریع‌تر و بهتر بتواند کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کند.

ایا ترم اول، دانشگاه انتخاب واحد می‌کند؟

هر ترم دانشگاهی چند ماه و چند واحد است؟ از قوانین دانشگاهی مطلع باشید!

در دانشگاه چیزی به نام سال تحصیلی وجود ندارد و بجای آن ترم تحصیلی تعریف شده است. هر سال دانشگاه شامل 2 ترم می‌شود و 4 تا 4 و نیم ماه طول می‌کشد. ترم اول از مهر شروع شده و در دی ماه و گاهی اوقات نیز نیمه اول بهمن ماه به پایان می‌رسد. انتخاب واحد هر ترم نباید کمتر از 12 و بیشتر از 20 واحد باشد. اما چنانچه دانشجویی در ترم قبل معدل 17 و بالاتر را کسب کند تا 24 واحد نیز می‌تواند انتخاب واحد کند. در حالت کلی دوره کاردانی 4 ترم بوده و 68 تا 72 واحد است؛ همچنین دوره کارشناسی شامل 8 ترم بوده و 130 تا 140 واحد درسی است.

توجه کنید که قبل از شروع ترم اول به هیچ‌عنوان اقدام به تهیه کتاب دانشگاهی نکنید! چراکه ممکن است استاد دانشگاه شما کتاب‌هایی را با ترجمه‌های متفاوتی معرفی کند یا به‌طور کلی فقط به جزوه‌ای که در کلاس دانشگاهی ارائه می‌دهد اکتفا کند. حتی اگر قصد خرید اندیشه اسلامی 1 را دارید دست‌ نگه‌دارید! درست است که این کتاب برای همه رشته‌ها دانشگاهی یکسان بوده اما ممکن است نیازی به خرید آن نداشته باشید و بتوانید از دانشجویان ترم بالایی امانت بگیرید!

کتاب‌های دانشگاهی را نو بخرید، کتاب‌های دست دوم قابل اعتماد نیستند

کتاب‌های دانشگاهی تخصصی و مرجع را حتماً نو خریداری کنید. چراکه به کتاب‌های مرجع به‌صورت مداوم نیاز دارید و بهتر است که آخرین ویرایش کتاب دانشگاهی را دست داشته باشید. از طرفی به فکر آینده باشید، چراکه برای کنکور کارشناسی ارشد به کتاب‌های دوران کارشناسی نیز نیاز دارید!

کتاب‌های دست دوم ممکن است حاشیه‌نویسی شده یا بعضی از صفحات آن پاره شده باشند به همین دلیل هنگام خرید کتاب دست دوم پشت و رو و صفحات کتاب مورد نظر را خوب بررسی کنید.

ایا ترم اول، دانشگاه انتخاب واحد می‌کند؟

کتاب‌های ترم اول و دوم را از کجا تهیه کنیم؟ در زمان صرفه‌جویی کنید!

بسیاری از دانشجویان معمولاً مقطع کارشناسی را در شهر غیربومی می‌گذرانند؛ به همین دلیل ممکن است تا آشنایی با سبک و سیاق زندگی در شهر جدید مدتی طول بکشد تا محیط و فضای شهری را بشناسند و سازگار شوند. در این صورت بهتر است که از دانشجویان ترم بالایی خود در خصوص نحوه خرید کتاب دانشگاهی مشاوره بگیرند. به‌طور کلی 2 روش خرید حضوری و اینترنتی برای تهیه کتاب دانشگاهی وجود دارد. در هر شهری که هستید به فروشگاه‌های کتاب دانشگاهی مراجعه کنید و کتاب‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید.

هر دانشجویی که می‌خواهد در دانشگاه موفق شود، باید نظم و برنامه‌ریزی مشخص و معینی برای خود داشته باشد. از طرفی مدیریت زمان مهم‌ترین نکته‌ای است که بسیاری از دانشجویان در آن مسئله و چالش جدی دارند. واقعیت آن است خرید حضوری زمان‌بر است و نمی‌توان انتظار داشت کلیه کتاب‌هایی که نیاز دارید موجود و از یک فروشگاه نیز قابل تهیه کردن است. اما خوشبختانه از طریق فروشگاه اینترنتی بانک کتاب مارکا می‌توانید کلیه کتاب‌های مورد نیاز خود را یک‌جا و در کمتر از 10 دقیقه تهیه کنید.

فروشگاه مارکا کتاب بزرگ‌ترین مرجع خرید کتاب دانشگاهی در ایران

در این مقاله مسائل و موضوعات مربوط به ترم اول دانشگاه را بررسی کردیم و مشخص شد که انتخاب واحد ترم اول توسط دانشگاه صورت می‌گیرد و اجباری است. اما از ترم دوم دانشجویان در مدت زمان مشخصی باید برای خود انتخاب رشته کنند. دومین مسئله مهم دانشجویان خرید کتاب دانشگاهی است؛ همانطور که بررسی کردیم خرید آنلاین کتاب دانشگاهی به دلیل سرعت بالاتر در ثبت سفارش و صرفه‌جویی در زمان و هزینه منطقی‌تر است.

مارکا کتاب بزرگ‌ترین مرجع خرید کتاب دانشگاهی در ایران است و شما می‌توانید کلیه کتاب‌های مورد نیاز خود را به‌صورت آنلاین سفارش دهید. بانک کتاب مارکا همیشه برای دانشجویان تخفیف‌های ویژه‌ای را در نظر دارد و ارسال کتاب‌های بیش از 180هزار تومان نیز در این سایت به‌صورت رایگان انجام می‌شود. چنانچه در خصوص خرید کتاب دانشگاهی خود با چالش عدم موجودی یا نایاب بودن مواجه شدید با کارشناسان مجرب مارکا کتاب به شماره تلفن 66400400-021 تماس بگیرید و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید!

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی