بازدید 9853
۲

اعتراض رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی به آپارتاید واکسن

سیریل رامافوسا گفت: کشور‌های ثروتمند تنها به منافع ملت‌های خود می‌اندیشند و در این شرایط سخت همه گیری است که چهره واقعی آنها برای همه آشکار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۹۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸ 07 December 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز؛ رئیس جمهور آفریقای جنوبی که برای شرکت در همایش بین المللی صلح و امنیت در قاره آفریقا به داکار پایتخت سنگال سفر کرده است، ضمن انتقاد شدید از کشور‌های غربی به دلیل شدت بخشیدن به محدودیت‌های سفر و رفت و آمد به چند کشور آفریقایی، از کشور‌های ثروتمند خواست به آپارتاید واکسن پایان دهند.

سیریل رامافوسا تاکید کرد کشور‌های ثروتمند تنها به منافع ملت‌های خود می‌اندیشند و در این شرایط سخت همه گیری جهانی است که چهره واقعی آنها برای همه آشکار می‌شود.

رامافوسا گفت «کشور‌های ثروتمند با خودداری از پذیرفتن پیشنهاد ما برای لغو کردن الزامات سفر نشان دادند که تنها به پیشبرد منافع شهروندان خودشان علاقمند هستند و به شهروندان دیگر کشور‌های جهان هیچ اهمیتی نمی‌دهند. چیزی که ما می‌گوییم این است که باید به آپارتاید واکسن پایان داده شود.»

وی افزود «من به شخصه از رویکردی که کشور‌های ثروتمند درباره مساله‌ی واکسن در پیش گرفته اند ناامید شدم. نخست آن‌ها بسیار بیشتر از آنچه که جمعیت کشورهاشان نیاز داشت واکسن سفارش دادند.»

رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفت «حرص و طمعی که آن‌ها از خود نشان دادند براستی ناامید کننده است بویژه هنگامی که می‌گویند ما شریک شما هستیم.»

سیریل رامافوسا به موضوع شناسایی سویه‌ی جدید عفونت ویروسی کووید-۱۹ در کشورش نیز اشاره کرد و افزود «همانگونه که رئیس جمهور مکی سال، رئیس جمهور سنگال می‌گفت دانشمندان آفریقای جنوبی، سویه‌ی جدید کووید-اومیکرون را کشف کردند. آن‌ها مسئولانه رفتار و خیلی زود کل جهان را آگاه کردند و گفتند سویه‌ی جدیدی در راه است. نتیجه چه شد؟ کشور‌های شمالی با تحمیل ممنوعیت (ضد کشور‌های آفریقایی) برتری و کمال آفریقایی را تنبیه کردند. در اصل دارند به ما می‌گویند اجازه نخواهیم داد به سفر بروید! اما در کمال شگفتی می‌بینیم که اومیکرون دارد در سراسر جهان گسترش پیدا می‌کند از جمله در کشور‌های خودشان! و پرسشی که مطرح می‌شود این است که پس علم تان کجا رفت؟ آن‌ها همواره به ما می‌گویند تصمیم گیری‌ها را بر پایه‌ی علم انجام بدهید، اما هنگامی که باید علمی‌تر رفتار و تصمیم گیری کنند درمانده می‌شوند!»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایولا
گل گفتی. احسنت
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست